С оцет в косите, с лято в душите (Немска тема 249)

  • 27 263
  • 746
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 10 801
При нас не е имало такъв устен по английски и миниматури и пр. Но и матура английски не сме държали. Ние бяхме с математика , география и биология .
Малкия като го гледам ще със съвсем други .

# 661
  • Мнения: 1 156
Моят син имаше устен по английски, може би за да свикват. Мразех устни изпити.

# 662
  • Мнения: 2 765
Е, чужд език няма как да се оцени без да има и устен аспект. И аз не обичам устните изпити, но истината е, че поне в университета в Германия устните изпити са по-лесни от писмените. Не знам дали в Германия в училище е така. Но моето лично мнение е, че оценка на участие в клас подстрекава и към празнословие с цел участие. Аз ппц съм била царица по това в САЩ до степен и сега със затворени очи да вземам участие с общи, но смислено звучащи, приказки по теми, за които не съм се готвила, но не го харесвам като идея. Даже преди седмица участвах в коментар и оценка на проекти, които не бях чела, че и водех дискусия и то добре, смея да твърдя. Школата (по добрезвучащо празнословие) си е школа. Но се надявам при детето ми в час да се окуражава само смислено участие и смислен принос. Не, че и активното празнословие не е важен лайф скил, но все пак ми се иска детето ми да получи по-смислено образование, базирано на ценности.

Последна редакция: пн, 23 сеп 2024, 10:25 от MariyaHris

# 663
  • Мнения: 10 801
Взимането на участие и изказването по дадена тема и презентирането на мнение и арргументация по тема за 20-30 мин . нямат общо едно с друго. Може би GFS дава някаква представа, но пак не е достатъчно по 1 х годишно. Само че на учителите им липсват време и ресурси за проектни работи , подготовка на теза и прдставяне и изслушване на всяко дете поотделно. Просто в като съкратиха годините с 1 нагъчкаха така материала, че дори е късмет да го вземат целия. Камо ли да ги изслуша някой могат ли да се аргументират и да изградят изказването .

# 664
  • Мнения: 2 765
Да, различни умения са. Но поне утехата е, че и в университета в Германия много се набляга на презентационни умения, задължителни семинари имат и по мои впечатления немците презентират добре (на фона на много други нации). Много добре презентират американци, но и германците са добри, те пък наваксват с подготовка  и перфекционизъм там, където им липсват вродени ораторски умения и харизма:)))
 Всички източноевропейци са гола вода Simple Smile)). Колко гениални руснаци съм гледала с ужасни презентации...
 Може би някакви кръжоци в училище има подходящи за дебатиране, презентиране и тн?
Ние и с кръжоците не можем да се ориентираме и се дразня, много неподредено е всичко, мъжът ми снощи в 3 часа го викам в леглото, се чудя къде е, а той четял програмата с кръжоците/спортовете в занималнята и не можел да я разбере Simple Smile))
Аз искам моят да прави само спорт + танци, но максимално от това, което се предлага, за да може да си почива от учетето. Той музика си прави отделно пиано и цигулка, но ние си го водим. Та ми е много важно да се възползваме максимално от възможностите в училище със спортовете, но има май възможност за само едно платено за цялата седмица, другите са отворени, но не знаем изобщо кога са, кои дни са, как да го запишем и тн. И, както писах, родителите са досадна, неприятна подробност, която пречи на системата да направи от детето човек та никой нищо не ни казва Simple Smile)

# 665
  • Мнения: 10 801
Спорта като кръжок и допълнително в училище има смисъл , ако училището има стабилен отбор и ангажиран треньор . Иначе е губене на време.
Ако видите , че училището е представено добре с някой спорт - запишете детето там на избирателен спорт.

# 666
  • Мнения: 2 765
bella-ciao, ама ние не се интересуваме изобщо от спорти постижения, а просто от здравословно организирано движение, по възможност на въздух, отборни забавления с деца. Заради това даже нямаме и претенции какъв спорт. Ще го записваме на баскетбол платено, но искаме (под"искаме", имам предвид зсебе си в множествено число, таткото не е така ангажиран) всеки ден някакъв спорт. Имали футбол отворен, но не пише кога, как, и тн...За платеното има програма, но там дават само едно (?! което не знам дали разбираме правилно), но за отворените пък не са вписани в никаква програма кога ги има...

# 667
  • Мнения: 10 801
Те няма да направят кой знае какви спортни постижения, но поне ще са организирани и мотивирани и ще правят нещо. Все пак тренера трябва да ги мотивира няакак и не става без игра срещу друг клас или училище. Децата обичат да играят. Неангажиран тренер или учител води до демотивация и губене на време.

# 668
  • Немция
  • Мнения: 7 724
А детето иска ли всеки ден спорт? И после инструмент, и танци...
На мен лично ми звучи много, моите биха грохнали при толкова активности.
Всяко дете има нужда и от свободна игра и малко спокойствие, според мен.

Под "кръжок" аз подразбирам AG. За мен е възможност за развитие на интереси, без да се целят постижения.
Ако детето ми поиска да участва в Basketball AG към училището, няма да имам нищо против, стига времето му да позволява.
Не ме интересува колко е добър отбора и треньора. Отделно като по-големи момчетата ми решат ли да се запишат там, няма да тръгна да ги спирам, това е тяхно желание.

Немското училищно образование е свързано с много презентации, в група или по двойка. Понякога и сами.

# 669
  • Мнения: 10 801
Въпроса не е само да се запише на нещо защото се нарича някак си и да си губи времето, ами ако целта е спорт - да има някаква структура и да има някакъв смисъл. Има толкова много АГ та , които са такова загуби време ...
И всичко зависи от ангажираността и организацията на водещия. Който разбрал - разбрал, който не - пак добре Simple Smile

# 670
  • Мнения: 7 846
А детето иска ли всеки ден спорт? И после инструмент, и танци...
На мен лично ми звучи много, моите биха грохнали при толкова активности.
Всяко дете има нужда и от свободна игра и малко спокойствие, според мен.
Два инструмента, поправям те Simple Smile. Дете в първи клас, за което съвсем скоро майката се чудеше дали ще издържи 5 учебни часа на ден. А преди година се чудеше как ще мине прегледа за училищна готовност и тренираше с него скачане на един крак.
Доста странности и противоречия намирам в постовете на МарияХрис, признавам.
А как се оценяват и коментират проекти, които не си чел и редно ли е да се самохвалим с това? Май ще прескачам и тук.

# 671
  • Мнения: 10 366
Детето от всичките кръжоци и AG-та какво иска? Аз оттам почвам. В училище максимум 2 AG-та. AG-тата не са свободна игра и при много желаещи се тегли жребий.

И моля ви, много на сериозно приемате нещата. 3 часа чели кръжоците. Ако не е втория срок, то догодина кръжоците ще се сменят. Няма особена приемнственост в училище. Повече бих наблегнала на уменията за писане на домашни, отколкото на запълване на свободното време до дупка.
Устната оценка е сбор от участието в клас, написаните домашни и контролните върху домашните, т.е. HÜ - Hausaufgabenübung.

# 672
  • Мнения: 8 759
А детето иска ли всеки ден спорт? И после инструмент, и танци...
На мен лично ми звучи много, моите биха грохнали при толкова активности.
Всяко дете има нужда и от свободна игра и малко спокойствие, според мен.
Два инструмента, поправям те Simple Smile. Дете в първи клас, за което съвсем скоро майката се чудеше дали ще издържи 5 учебни часа на ден. А преди година се чудеше как ще мине прегледа за училищна готовност и тренираше с него скачане на един крак.
Доста странности и противоречия намирам в постовете на МарияХрис, признавам.
А как се оценяват и коментират проекти, които не си чел и редно ли е да се самохвалим с това? Май ще прескачам и тук.

+1
Аз се изморих само, докато изчетох.
Нема нужда.

# 673
  • Мнения: 10 801
Според мен е добре да се занимават децата и да не се оставят на игрите и телефоните. Тези неща изморяват не по-малко от 1 час цигулка.
То е ясно, че не стават световноизвестни цигулари . Но с колкото повече неща се запознава някой , толкова повече база има за собствен избор .
MariyaHris правилно си правите. Ако усетите че е тежест в семейството намалете нещо. Ако всички сте ок си действайте. Гледайте да е добър и ангажиран учителя и да структурира добре заниманията за да не си губи детето наистина времето.  Успех.

# 674
  • Мнения: 2 765
То детето си ходи на инструмент от 3-4 годишен по собствено желание -- цигулка, мин година почнахме пиано, по негово желание и без никога да се е упражнявал вкъщи, учителката сама дойде да се срещне с мен да ми каже, че е изключително музикален. Вкъущи упражняваме само и единствено цигулката. Той и трети иска, но засега не даваме.
 Иначе спортът, той в България ходеше всеки ден на някакъв спорт -- карате, таекуондо, плуване, танци, а в Германия преди това ходеше на плуване, карате и ръгби. Детският спорт навсякъде =е бил изключително игрови и го е търсил с любов и желание.
Нито за спорта, нито за музиката нямаме амбиции да са на високо ниво, правим го за общо развитие -- да са здрави, красиви и тн. Нашите амбиции са единствено академични.

 Всъщност, единственото нещо, по което винаги са хвалели детето ми, че се справя изключително, е по музика.
 Аз самата винаги съм ходила ежедневно по спортни занимания, не ми е пречело на свободната игра, от която съм имала също ежедневно... Не знам какво общо има и с концентрацията, напротив, спортът разпуска ума и помага за релакс след училище.

Притеснявала съм се за 5 учебни часа и още се притеснявам, но никога не бих се притеснявала за 5 часа спорт за детето си, защото е много силен и издържлив Simple Smile. След 5 часа на колело, тича весело, а след 5 учебни часа има кръстосан поглед. Ако трябваше аз да измислям програма за първокласници, би била 3 академични часа на ден, останалото спорт на чист въздух.
Но всичко това обаче  не ми решава проблема с това, че програмата с активностите е така описана, че и мъжът ми не може да я разбере, а човекът успешно попълва нашите данъчни декларации. А комуникация с учителите няма и няма как да попитаме...

Последна редакция: пн, 23 сеп 2024, 14:17 от MariyaHris

Общи условия

Активация на акаунт