САЩ, тяхната политика и президентските им избори.

  • 713 030
  • 17 825
  •   1
Отговори
# 16 935
  • Мнения: 3 054
Защото уравниловката в този смисъл е добра за всички, не само за групата, която е имала нужда от първоначална подкрепа.
Обясни ми лично на мен, как при 4% наситеност ще се постигне уравниловка на представянето на тази група? Имаш група от 100 човека от които само 4 от твоята група са квалифицирани и ще постигнеш равномерно представяне на тази група в извадка от 20.
Нищо не пропускаме, нарочно използвам множествено число.

# 16 936
  • Мнения: 14 373
Профилът на Американската армия е процентно разпределен точно така,както при американския народ. 12% от военнослужещите са чернокожи,точно колкото са сред народа. Имайте и това предвид...

# 16 937
  • Под сянката на разлистените кактуси
  • Мнения: 2 883
Жалко е, не смешно, че се налага да обясняваме защо не е ок въобще да се замислят за това. Във или извън всеки реален или измислен контекст.

Нямаше да се замисляме, ако не ни го тикаха постоянно в лицето

# 16 938
  • Мнения: 1 586
Всъщност процента чернокожи войници в Америка е над 20. Но това няма много общо с DEI. Ако не ставаш за войник просто те изритват, няма значение цвета на кожата

# 16 939
  • Мнения: 3 400
Профилът на Американската армия е процентно разпределен точно така,както при американския народ. 12% от военнослужещите са чернокожи,точно колкото са сред народа. Имайте и това предвид...

Няма как да го имаме предвид, защото не е вярно: https://api.army.mil/e2/c/downloads/2022/11/15/62a2d64b/active-c … -october-2022.pdf
Според официалната информация на армията, 20% от активните военнослужещи са чернокожи, като при жените процентът е 36% чернокожи срещу само 31% бели.

Нали в САЩ не може с връзки или подкупи, как така е станал пилот?

Можете да сте сигурни, че щом е станал пилот на военен хеликоптер, е имал необходимите качества и е покрил необходимите стандарти. То не се иска гениалност за това, а фина моторика, бърза ориентация и психическа стабилност. В армията има много пилоти, далеч не всички са гении. Румен Радев също е летец-изтребител и президент, нямам спомени да е впечатлявал с обща култура.

Защото уравниловката в този смисъл е добра за всички, не само за групата, която е имала нужда от първоначална подкрепа.
Обясни ми лично на мен, как при 4% наситеност ще се постигне уравниловка на представянето на тази група? Имаш група от 100 човека от които само 4 от твоята група са квалифицирани и ще постигнеш равномерно представяне на тази група в извадка от 20.

Това четири пъти го прочетох и не го разбрах. На български ли е?
Въпросът не е да се постигне равномерно представяне в групата. Въпросът е да се осигурят равни условия за попадане в групата. Ако една част от кандидатите рутинно отпада не заради личностни качества, а заради социоикономически такива, например бедност, това не са равни условия.
В САЩ обучението за пилоти не се покрива от стандартните форми на финансова помощ за обучение. Един афроамерикански младеж може да получи нисколихвени федерални заеми и грантове, за да учи какво да е в университета, обаче не и да учи за търговски пилот. Трябва да вземе скъпи инидивидуални заеми, които ако няма семеен финансов гръб, може и да не може да вземе. Не знам какви са статистиките, обаче се обзалагам, че много от съществуващите чернокожи пилоти са бивши армейски пилоти - каквито има доста. Така че когато компаниите искат да увеличат броя на кандидати от тази група, те могат да учредят например програми за финансова помощ за обучаващи се пилоти. Или програми за бързо изплащане на заеми за обучение - някои компании дори поемат изцяло заемите за обучение на служители с определен стаж. Това се има предвид обикновено. Не да наемат всеки афроамериканец, хванат от улицата, да пилотира Боинг.

Последна редакция: сб, 18 окт 2025, 23:52 от ianajar

# 16 940
  • София
  • Мнения: 20 132
Просто не знам да се смеяли. Темата е просто уникална. Интересно вв африка как летят като нямат много бели пилоти, а в азия?
Спомням си, че един чисто беличък пилот се самоуби заедно с целия екипаж и пътници в Алпите.
Последният ми престой в чужбинска болница най-готината сестра беше черна. Изключително професионално отношение, съчетано с невероятна човечност.

# 16 941
  • Мнения: 17 281
В САЩ обучението за пилоти не се покрива от стандартните форми на финансова помощ за обучение. Един афроамерикански младеж може да получи нисколихвени федерални заеми и грантове, за да учи какво да е в университета, обаче не и да учи за търговски пилот. Трябва да вземе скъпи инидивидуални заеми, които ако няма семеен финансов гръб, може и да не може да вземе. Не знам какви са статистиките, обаче се обзалагам, че много от съществуващите чернокожи пилоти са бивши армейски пилоти - каквито има доста. Така че когато компаниите искат да увеличат броя на кандидати от тази група, те могат да учредят например програми за финансова помощ за обучаващи се пилоти. Или програми за бързо изплащане на заеми за обучение - някои компании дори поемат изцяло заемите за обучение на служители с определен стаж. Това се има предвид обикновено. Не да наемат всеки афроамериканец, хванат от улицата, да пилотира Боинг.
Чета, чета...и да ти кажа не е вярно.
За да вземеш лиценз за частен пилот ти трябват минимум 40 летателни часа. Този лиценз ти дава право да управляваш няколко местни самолетчета. После продължаваш с летателните часове, много повече от първите 40 - имаш право да управляваш по-голям самолет...и така нататък до 1400 летателни часа за търговски пилот(ATPL).

Какви заеми?! Коя ще е компанията, която ще наеме пилот с 40 летателни часа? Ти би ли се качила на такъв самолет, независимо от цвета на кожата на пилота? А как се правят 1400 часа? Преди 15 години цената на летателен час на двуместно самолетче беше над $500. А да не забравяме... застраховката. Тогава цената на 1 летателен час ти се струва като подарък.

# 16 942
  • Мнения: 3 400
Дай да го обясня по-ясно. Обучението за да получиш лиценз за цивилен пилот може да си го правиш на парче, ако искаш, както ти си обяснила, но можеш и да го направиш в програма за обучение на пилоти. Ето ти една такава, две години и половина, като можеш да влезеш само ако вече имаш две години работен стаж, армейски стаж, или колеж. Цената е хубавата сума от 117 000 долара, като предлагат, разбира се, пълно финансиране чрез частен заемодател. https://atpflightschool.com/airline-career-pilot-program/

Точно така, както компаниите предлагат стипендии за студенти в определени отрасли, за да повишат интереса сред неучастващи групи, така могат да ги предлагат и авиокомпаниите. Така, както местната ми Чейс банка покрива до 30% от студентските заеми на служители в мениджърски позиции с над 5 годишен стаж в банката, така Делта може да покрие някаква част от тези 117 хиляди на пилот, който е работил за тях няколко години. Това са именно DEI мерки, с цел привличане на хора от бедни групи. Едно е да си на 20 и да ти поискат 117 хиляди без да знаеш дали след това изобщо ще имаш работа, или ще ги изплащаш доживот на минимална заплата, друго е да вземеш такъв заем, защото авиокомпания ти е предложила, ако покриеш изискванията им, да ти гарантира работно място след завършването - както прави армията с офицерите си.

Но ако правилно разбрах първоначалния въпрос на Санди, той беше защо само 4% от действащите пилоти са чернокожи. Ей я причината. Много е скъпо да станеш пилот. Основно могат да си го позволят младежи от средната класа и нагоре, което автоматично изключва огромното мнозинство афроамериканци.

Последна редакция: нд, 19 окт 2025, 01:54 от ianajar

# 16 943
  • Под сянката на разлистените кактуси
  • Мнения: 2 883
Може първо да се запишеш в армията и да станеш военен пилот и след това да извадиш граждансkи лиценз (търговските авиолинии много харесват бивши военни пилоти) или да използваш GI Bill и тогава ще ти излезе много по-евтино. When there is a wish, there is a way....

# 16 944
  • Мнения: 3 400
Не можеш да станеш военен пилот просто като се запишеш в армията. Трябва да се обучаваш за офицер, тоест да са те приели в една от военните академии. Уест Пойнт в момента приема само 14% от кандидатите, малко повече от Айвитата.

А и в случая не говорим да това дали е възможно - щом има цели 4% афроамериканци в редиците на пилотите, значи е възможно. Говорим за това защо са толкова малко. Очевидно не е защото определени цветове на кожата те правят негоден за пилот, а защото е много трудно, ако си беден.

# 16 945
  • Под сянката на разлистените кактуси
  • Мнения: 2 883
Не можеш да станеш военен пилот просто като се запишеш в армията. Трябва да се обучаваш за офицер, тоест да са те приели в една от военните академии.

Или да отидеш в ROTC в цивилен университет

# 16 946
  • Мнения: 4 246
За разлика от Европа, в САЩ е напълно нормално почти всеки от средния ешалон работници да е в компанията на хора с акцент. И никой не се впечатлява от това. Акцентът не е пречка, ако човек си разбира от работата. Да, по-лесно ще е да се качиш по стълбичката, ако си роден и учил в САЩ, но никой от клиентите в сферата, в която аз работя не са имали проблем с акцента ми. Аз винаги ще имам акцент, но хората тук успяват да оценят някого по способностите му. В Европа има по-силно изразен национализъм що се отнася за това някой местен ли е, или е пристигнал преди 5-10-15 години.

# 16 947
  • Мнения: 649
Не можеш да станеш военен пилот просто като се запишеш в армията. Трябва да се обучаваш за офицер, тоест да са те приели в една от военните академии.

Напротив можеш

# 16 948
  • Мнения: 1 350
Ми не, не можеш. Елементарно е да се провери.

Key steps to becoming a military pilot

Become an officer: You must become an officer before you can be a pilot. Common paths include:
Attending a military academy (e.g., Air Force Academy).
Participating in a Reserve Officers' Training Corps (ROTC) program while in college.
Going through Officer Training School after college.


Или викате в армията приемат и бивш бакалин, който е взел един пилотски курс и пилотира F16 Falcon Joy

Умиляват ме поамериканчените българи, които един през друг се хвалят с езиковите си способности.
Тъй като другото лъсва чрез мненията им, само това им остана.

Милиони са протестирали вчера в различни градове на САЩ.
https://www.theguardian.com/us-news/live/2025/oct/18/anti-trump- … -protests-updates
А контра-протест в Портланд в подкрепа на Тръмп е организиран от един от диваците, влезли в Капитолия.
И аз бих подкрепяла човек, който ме е освободил от затвора. Trump takes care of his little soldiers.

# 16 949
  • Мнения: 1 586
Тръмп иска да покаже, че ако си на негова страна ще имаш определени предимства. Напълно е разбираемо.

Общи условия

Активация на акаунт