Мачът е свирен, сега ще е чакане – щастливо дано свърши то! – седмокласна 22.06-29.06

  • 85 417
  • 1 691
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 163
Etomira
AstonishedAstonishedAstonished
Леле и това нещо е още директор някъде. Горките деца!

# 526
  • София
  • Мнения: 1 314
Да попитам нещо от чисто любопитство. В София поне почти всички училища са с интензивно изучаване на език или поне разширено. Как се отнасят към това деца, които нямат афинитет към езиците? Това са 18 или 12 часа седмично в 8 клас. Не искам да започваме спор за и против езиковите, аз съм най-големият фен на интензивното изучаване на език.

# 527
  • Мнения: 1 499
Аз хвърлям по едно око в РУО-то (свободни работни места) да следя кое училище какви учители търси. 1АЕГ е пуснала сериозен списък. Испанската търсят по ФВС, по испански, по биология на испански и математика и ИТ.
Доколкото разбирам от децата от квартала имало нов директор.
Ситуацията се подобрява в училището.

# 528
  • Мнения: 2 047
Новият директор на Първа АЕГ за известно време беше директор на 129то, което дели сграда с Испанската. За времето, което изкара там махна портрета на Ботев (или Вазов беше), за да сложи своя и успя качествено да съсипе традиционно добрите отношения между двете училища. А когато новата директорка махна неговия портрет, се оплака във фейса. Скептична съм за бъдещето на Първа АЕГ. Ама пък се посмях с него....
Директорът не ми е известен, но си е взел в екипа Надежда Николчева (заместник-директор), която беше дълги години директор на 31-во. Само хубави неща мога да кажа за нея

# 529
  • София
  • Мнения: 3 070
Amelin, аз много се надявам да греша в своя скептицизъм. Просто споделих, защото отстрани наистина беше забавно. Въпреки че имаше моменти в които ми ставаше жал за г-жа Йончева, а тя е желязна дама и жал е последното чувство, което може да предизвика.

# 530
  • София
  • Мнения: 1 459
Момичета, има ли някаква специфика при подреждане на желаните паралелки? Съобразяваш ли балове или си ги подреждаш както детето желае?
Разбира се, че е желателно да ги подредите по желание на детото, но по желание от паралелката с най-висок бал започвате.
Няма такова нещо. Реди се само според желанията - от най-желаното към най-малко желаното. Балът няма никакво значение. Съобразява се единствено в края на списъка - т.е. слагат се паралеки с по-нисък минимален бал от миналата година от този на детето.
Разбира се, че има най-вече значение желанието на детето. Под най-висок бал имах предвид, че ако детето реши първо, че най-много иска в паралелака с БАЛ 350, а на второ мяста сложи паралелка с БАЛ 400, то детето ще се класира на първото си желание и няма да може поне за второ класиране да се прекласира ако случайно е решило, че май-паралелка с по-висок БАЛ ще е по-добре. Поне такъв спомен имам отпреди две година Simple Smile

# 531
  • Мнения: 941
За повишителен изпит по предмет - повишителния  изпит го пише същият преподавател, който е нанесъл нежеланата оценка за срок/ година.
При претенция за неправилна / ощетяваща оценка, доколкото съм чела, се иска комисия - комисията  е съставена от други преподаватели.
В нормативната уредба (Наредба №11) няма понятие "повишителен" изпит. Изпитът е за промяна на оценка и не гарантира изкарването на по-висока оценка. Директорът сформира училищна комисия от преподаватели по предмета. Дали въпросният преподавател, чиято оценка се оспорва, ще е в комисията, не мога да кажа дали е официално разписано, най-коректно би било да не участва, не че не може да въздейства на комисията, все пак са колеги по един предмет. Та този изпит е нож с две остриета, трябва да се познават преподавателите и да се прецени дали ще бъдат безпристрастни при съставянето на изпита и оценяването му.

По въпроса с оценяването - позната арбитър ми е споделяла за ДЗИ по нейния предмет. Вероятно принципът е същият и при НВО, ganis може да потвърди дали е така. Работата се оценява независимо от двама оценители. За всяка задача се задава допустима разлика в точките - това се определя на ниво МОН и експерти по предмета. Ако точките на двамата проверители са различни, но под тази разлика, се взима средноаритметичната оценка. Ако разликата е над допустимата, задачата отива на арбитър. Той я преглежда и връща коментар с предложения - може към единия оценител, дал по-ниската оценка, може и към двамата, ако неволно нещо са пропуснали да оценят.

# 532
  • Мнения: 406
Вероятно намесата на арбитър се налага най-често при преразказите, тъй като там са възможни значителни разлики и много по-радко при тезите...А 4 т. ли е максимално допустимата разлика?

# 533
  • Мнения: 809
Ето статия за новия директор, доста училища е сменил
https://telegraph.bg/obshtestvo/novini/noviiat-direktor-na-pyrva … ysi-gashti-415541
казва някои доста точни неща, сега вече как ще ги реализира или промени, аз не знам

Някои неща не може да промени, като учебните планове например.
Иска интегрирано преподаване, мислене, а не зубрене и проекти по Еразъм с две думи.

# 534
  • Мнения: 288
Ами ако реди първо тази с бал 400 и го приемат? Но то иска тази с 350, а не тази с 400? Как ще се върне назад. Реди се според желанието на детето, а не по бал. Много ясно, че като пише нещо с по-нисък бал напред, няма да влезе в Испанската. Но реално да се запита детето - иска ли да учи испански или нещо друго му е на сърце.

# 535
  • София
  • Мнения: 1 459
Ами ако реди първо тази с бал 400 и го приемат? Но то иска тази с 350, а не тази с 400? Как ще се върне назад. Реди се според желанието на детето, а не по бал. Много ясно, че като пише нещо с по-нисък бал напред, няма да влезе в Испанската. Но реално да се запита детето - иска ли да учи испански или нещо друго му е на сърце.
Аз не се заяждам, затова казах, че от първостепенно значение е желанието на детето, но повярвай ми, преди две години се нагледах на желания подредени от децата без намесата на родител и какви драми имаше. Ако питаш мен, по-вероятно е и детето, и родителите да искат по-високобалови паралелки. Ако не иска детето да учи немски или френски по-добре изобщо да не се вписват като желания такива паралелки.  Разбира се всеки решава най-доброто за детето си.

# 536
  • Мнения: 288
Няма заяждане тук. И кой казва детето да реди само желания. Сядате, говорите, дискутирате. Но заради родителски амбиции  кой къде изкарал повече точки, значи там е по-добре,  не е ок да се натисне дете да учи в математическа паралелка, пък то да иска да учи френски например.

# 537
  • Мнения: 17 465
За повишителен изпит по предмет - повишителния  изпит го пише същият преподавател, който е нанесъл нежеланата оценка за срок/ година.
При претенция за неправилна / ощетяваща оценка, доколкото съм чела, се иска комисия - комисията  е съставена от други преподаватели.
Няма "повишителен" изпит. Има изпит за промяна на оценката. Оценката от него остава окончателна. Изпитът се подготвя от комисия от минимум двама правоспособни учители от училището - председател и член. Ако по предмета в училището има само един учител, той е председател на комисията, а за член се вика от друго училище. Комисията (председателят) подготвя конспект, минимум три билета, критерии за оценяване и скала за оценяване. Изпитът е с времетраене 3 астрономически часа. Пазят двама квестори, попълва се протокол и т.н като на всеки друг изпит. В срок от три работни дни се оценява и оценката се обявява.

# 538
  • Мнения: 637
Да попитам нещо от чисто любопитство. В София поне почти всички училища са с интензивно изучаване на език или поне разширено. Как се отнасят към това деца, които нямат афинитет към езиците? Това са 18 или 12 часа седмично в 8 клас. Не искам да започваме спор за и против езиковите, аз съм най-големият фен на интензивното изучаване на език.
Аз бях от тези деца. Влязох математическа гимназия - математическа паралелка. Подготвителния клас беше много труден за мен. От пълен отличник свикнах да имам по 2,3 двойки на седмица. На диктовка мисля, че само 1 или 2 пъти съм имала 3 - всичко друго 2ки. Плаках началото после свикнах и разбрах, че може и да не съм пълна отличничка и пак живота си върви.
Изкарах 4:50 на изпита по английски след много, много учене и усилия. Но поне в днешно време децата знаят, колко е важно да знаят поне английски език. За мен беше по-трудно, никога не бяхме излизали от БГ; имахме само 2 речника в къщи по английски и това е.
Та ще им е трудно, но когато разберат предимстата ще залегнат и ще учат.
И моя набор му е трудно с езиците. И все се сърдеше - защо да уча това, и след като почнахме да пътуваме и му гледахме сеира докато си поръчва в заведенията или да се опитва да пита или разбере нещо - сам поиска да учи и полагаше много повече усилия. Та ще им е трудно но ако разбрат, че е в техин интерес ще го учат.

# 539
  • Мнения: 17 465
По-назад имаше въпрос относно интензивно или разширено чужд език за дете, което не иска или не му се отдават езиците.
Професионалните гимназии са с разширено изучаване на чужд език - 12 часа седмично в 8 клас, а има и паралелки без интензивно и без разширено изучаване на език.
Ако детето не иска или не му се отдават чуждите езици и това са варианти. Разбира се, паралелките.без интензивно и без разширено изучаване на чужд език са доста малко и може да са по-нискобалови.

Общи условия

Активация на акаунт