Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 134 988
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 500
  • Мнения: 22 077
Аз имам и 12-класничка. Внимавала съм кога да родя, винаги в правилния силен випуск.
Следващия очаквано трябва да е набор 2016 Simple Smile

# 1 501
  • София
  • Мнения: 19 951
Какъв първи ешелон... Струпванията са и в долните интервали. На 12-ти и  19-ти  тук масово ще се недоволства как миналата година с бал  около 330 (съвсем случайно избран) се е  влизало спокойно в  паралелката Х, а сега  детето само с мечтата за там си е останало..
Успокоявайте се, че всичко е наред,  но после не се чудете защо 10-класници не могат да решат задача с проценти за 5 клас,  а МОН  я представя въпросната  като практическа задача, изискваща финансова грамотност...

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 01:31 от пенсионирана русалка

# 1 502
  • Мнения: 3 823
С това ниво на знания ще влезе точно там, където щеше да влезе и миналата година.

Просто ще влезе на същото място с по-висок бал. Или няма да влезе, където нямаше да влезе и преди, въпреки по-високия бал.

И не, не е наред нищо, щом за държавна матура материалът се покрива само на частни уроци!

# 1 503
  • у дома
  • Мнения: 7 973
Русалке,пак казвам. Мерило не може да са децата, които се борят за МГ, а масата.

Всяко едно НВО преди 2020 погледнете и ще Ви се изясни картинката....
По-скоро преди 2019г

# 1 504
  • София
  • Мнения: 19 951
Да, карам го на спомени и не нацелих годината, ама идеята е ясна.. Wink

И не  схващам как някои хора или не разбират, или нарочно се правят на недоразбрали..Не може еднакъв брой точки или даже по-голям да носи задача за заграждане в първата част и  подточка за  разписване във втората (независимо дали  въпросната е лесна или трудна), изискваща някаква обосновка. Направилият  втората като за пълните 3 точки  със сигурност я  е решил, заградилият правилно първата за 4 точки може  и да я  решил, да, ама може и на тото да е играл, може и да я  е мернал от другарчето отпред...И никой няма да разбере  какъв е случаят.

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 02:31 от пенсионирана русалка

# 1 505
  • Мнения: 709
Русалке, погледнах го и аз НВО-то от 2015. Според мен задачите в началото са по-лесни, но действително задачите по към края са по-сложни от тазгодишните. Погледнат общо този тест дава доста по-добра възможност за разслояване на резултатите. Както и трябва да бъде.
Doro, не става и никога не е ставало въпрос за даване на задачи, които могат да се решат само от тези, които ходят на уроци. Проблемът с последното НВО е, че "наблъска" едни до други страшно много деца по резултати. Точкуването е безобразно направено. И това го казвам като майка на дете, което хич го няма в математиката. Заради това точкуване и ниското ниво на задачите, ще има струпване на резултати в много от "сегментите". От такива изкуствено завишаване на резултати само МОН има интерес.
Трябва да има няколко по-сложни подточки, които да са решими само от най-добрите. Трябва и точките да съответстват на сложността.
Съвсем искрено смятам, че това, което МОН сътвориха, е пълно безобразие.

# 1 506
  • Мнения: 28
Моля за помощ.  За Испанската, която така желаеше внучката, бал 473 няма да е достатъчен. Но не може да реши в подредбата кое да е следващото училище - 1 АЕГ или 2 АЕГ. Напоследък чуваме все повече не така добри неща за 1 английска, особено от родители . Извинявам се ако въпросът не е уместен за групата.

# 1 507
  • Мнения: 809
Всякакви мнения се споделят.
Защо някой има грешки на първи модул, повечето деца са ги решили за 30мин и чакали. Някой са проверили по три пъти. Доста споделиха тук същото. Да някои са играли на тото, свикнали са тестово изпитване и не разписват добре задачите, но така се покриват задачи от много видове и аз лично смятам за сериозно предизвикателство да превключваш на различни задачи, било то и лесни. Така е на SAT, не висока трудност за време, с него се мери грамотност, а не състезателни умения.

Според мен няма слаби випуски. Има различно ниво преподаване и различно ниво на възприемане сред децата сега. Сега нещата с повече фокус са им трудни, пример немския език. Малко е обидно да се говори кой випуск е силен, как се преценява това всички на Менса ли трябва да минат.

И аз мога да споделя мнения. При същите учители в нашето училище е имало по-добра реализация като приети деца във високобалови училища. Но ковид промени много учители в начина им на работа и отношение, за съжаление. Споделят го родители за едни и същи преподаватели. Учители се сменят редовно. Някой деца са пристрастени към телефоните си от втори клас и тн. Много фактори има. Тази година заради конкуренцията и децата, учещи при неидеални учители, наваксаха... Това е. Школите работят и догодина ще отчетат ръст. И частните училища работят. Вижте статистиките. Тоест ако на някои му обяснят подробно и има време да се упражнява (имат повече часове) и го готвят в училище на ПИи, всичко това дава резултат. Също изключват ученици с нисък бал и дисциплина. А другите се опитват да чуят в час какво се преподава и те на същото НВО отиват.

Аз пък не мога дума да кажа за МОН какво са дали. Всички се явяваха на едно и също.

Ето бизнес идея да отворят  частни училища за математически състезатели, няма да е лошо и с история да отворят има интерес.

# 1 508
  • София
  • Мнения: 19 951
Топло мляко, когато има класиране, не е достатъчно само да  е едно и също за всички даденото. Задължително условие е , да, но не е достатъчно..Понеже при еднакво за всички,  но лесно, се стига до струпване на  резултати далеч не само във високия регистър и се затруднява  разслояването. При еднакво за всички, но неоправдано трудно и в  полза само на математиците, ще има разслояване, да, но ще е  нечестно спрямо другите деца, ще е игра с тяхната психика да се готвят и явяват на нещо, което не им е по силите заради излишно изхвърляне Затова трябва да се прави балансиран изпит като сложност и точкуване, който да не ощетява нито едните, нито другите. А такива в годините назад имаше. Никога или поне аз не помня  да е имало в НВО задача/задачи за 4 точки  сред тези  със заграждане. Имаше такива  и за повече от 4 сборно в 1 модул, но те бяха с подточки и не изключваха възможността да имаш сумарно и 0, и 2 , и 3, и 4, и 5 от задачата. Което означаваше разслояване още там. Но приумицата на МОН да направи всички със заграждане наложи наличието на такива с 4 точки, понеже иначе няма как с  20 задачи да се докарат сборно 65 точки.

Тисисат,аз не съм твърдяла, че е по-труден в цялост. Избрах случайна година преди 2019. Избери и друга (без 2010 и 2011, че там и задачите са повече, и  материалът не е  съвсем същият) - резултатът ще е аналогичен. В предната част няма да има много съществени разлики (освен в точките за задача), но  втората ще е  направена така, че да позволява някаква селекция. И то далеч не само между тези със 100 и 99 точки, които тук нарекоха "точкари"..

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 08:17 от пенсионирана русалка

# 1 509
  • Мнения: 47
Знае ли някой каква е разликата в 35 СУ между тези две паралелки?

# 1 510
  • Мнения: 9 046
Знае ли някой каква е разликата в 35 СУ между тези две паралелки?
Да. Simple Smile
Отваряш план приема и виждаш Wink
Едната е с квоти 13/13, другата е без.

# 1 511
  • Мнения: 47
Знае ли някой каква е разликата в 35 СУ между тези две паралелки?
Да. Simple Smile
Отваряш план приема и виждаш Wink
Едната е с квоти 13/13, другата е без.
Това ми направи впечатление,  но не знаех, че само това е разликата. Благодаря!

# 1 512
  • Мнения: 709
Русалке, грешно си ме разбрала Wink Хич не твърдя, че си казала, че е бил по-труден. Напротив - напълно съм съгласна с всичко, което написа в последните страници. Просто си споделих моите разсъждения, че тестът е доста пи-балансиран.

# 1 513
  • Мнения: 95
Всъщност, дори и при такива задачи, ако премахнат ограждането на отговори и оценяват решения, ще лъсне истинското ниво. Нито ще има подобно струпване- масово са преписвали децата от предното другарче, което е невъзможно в такава степен при разписване, нито ще бъдат чак толкова ощетени деца с технически грешки. Защото наистина не е нормално задача с разписване да носи идентични, че и по- малко точки от задача с две пресмятания. Категорично тестовата система във всички сектори не води до нищо добро- липса на изказ, на мисъл, на задълбочаване получаваме от заграждането на буквички и улесняване на преписвачите. Познавам деца, които елементарни задачи не можеха да решат през годината, а точките им са над 70- никак нямаха подобни знания. И го казвам като родител, чието дете влиза, където си иска, с високи резултати, тоест лично не ме бърка ситуацията. За сметка на това по БЕЛ изпитът беше що годе адекватен, като изключим, че преразказ, като цяло не виждам какво точно оценява, но да кажем, че не разбирам, но пък и там при отворени отговори нямаше да са такива резултатите.

# 1 514
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
А защо просто не сложат 7-8 задачи с отворен отговор в 1 модул? Без разписване.

Общи условия

Активация на акаунт