Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 135 006
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 795
  • Мнения: 3 057
Системата за.кандидатстване в 8-ми клас е силно опорочрна. Вместо да поощрява креативноста и ума, тя наказва разсеяността.
Министерството не се впечатлява, че цяла година седмокласниците са подложени на стрес, но не може да направи изпита четири часа и с по-сложни задачи, защото били деца и може да се преуморят.
Нека НВО да си остане критерий за прием, но да има допълнителни и по-трудни изпити, с които да се отсяват учениците за топ училищата. Нещо като системата за НПМГ. Тогава в СМГ няма да попадат най-добрите литератори сред математиците, а по-добре представилите се на трудния изпит.

# 796
  • Мнения: 79
Знаете ли какъв документ трябва да носиш, за да си видиш работата?

# 797
  • София
  • Мнения: 2 093
Тази година обаче има по-малко деца със 100 т. от МАТ. И то много по-малко. 142 за миналата срещу 80 за настоящата.
За да си видиш работата трябва да си с ученика, служебната бележка и може би документ за самоличност.

# 798
  • Мнения: 4 932
Момичета, като ви чете човек, ще рече, че изпитът е бил крайно елементарен, много прост и прекалено лесен чак. Какво ли е щяло да бъде, ако задачите са били с капани и по-сложнички, както ги искате. Колко ли двойки щеше да има, освен по-правилното разпределяне на високите кръгове Simple Smile
Двойка няма да има нито една, понеже отдавна решиха проблема  с тези точки,  участваш в класирането и с 0...Но ще има  доста по-ниски резултати  във всички интервали и ще им се наложи на някои да изсмукват от пръстите си обяснения за този факт...Wink
Аз мисля, че не само обяснения, а и решения да търсят. Но те са избрали друг път.
На мен не ми харесва да се обвиняват само децата, че не учат, както правят някои. Сигурно има и такива деца, но не са всички. От класа на детето, момиче, ученолюбиво, е с 93 по бел и 50 мат. Не вярвам причината да е само в нея, доколкото познавам детето.
Нашите имаха 4 изходни в седмицата преди нво. С каква цел бяха точно тогава? Да разсеят и притеснят децата? Моето на едно от тях имаше 6, е като е изходно, защо не му писа 6 за годината? Какъв е смисълът от тези изходни? Та обяснения, решения от МОН, директори на училища, учители трябва.

# 799
  • Мнения: 9 907
Системата за.кандидатстване в 8-ми клас е силно опорочрна. Вместо да поощрява креативноста и ума, тя наказва разсеяността.

Това трябва да се ползва като мото на МОН

# 800
  • Мнения: 17 116
Няма как да се мерят реалните знания на децата, защото винаги ще има деца, които гонени от амбиция или надраснали училищното ниво ще решават допълнително по-сложни задачи. Както ще има деца като братчето на наборката, които имат умствения багаж за повече от това, което се дава в клас, но нямат желание за допълнителна работа. Тук обаче  ние опряхме в другия проблем - районното училище е с езикова насоченост, съответно класовете са с ИУЧ език. Това беше добре за наборката, но не е добре за малкия. Нямах варианти да му търся училище на другия край на града с ИУЧ математика и да може да влезе там без адресна регистрация. А и той прояви математически заложби чак след шестата си година, т.е никакъв шанс и със смяна на адрес. И стигнахме до там, че в клас му е скучно, на школи и уроци не иска да ходи, енергоспестяващ е, и ще натрупа пропуски в лесното, точно защото е лесно. Но осъзнавам, че деца като него не са и 10%. Тогава какво правим? Нормално е НВО да мери само училищните знания и 90+ точки да могат да се изкарат с такива, пък ако ще от децата с ИУЧ математика. За МГ трябва да си има отделен изпит, както има допълнително НВО или изпит за други училища

Последна редакция: вт, 02 юли 2024, 11:48 от Mama Ru

# 801
  • Мнения: 235
Още в началото на учебната година се бях зарекла, че няма да тормозя дъщеря ми с школи. И че психиката и ми е по-важна.
Сега ми е жал като чувам родителите, които пръснаха по 3000лв+ за уроци...и децата им нямаха време да се обърнат за секунда...и накрая мнозинството да е с 90+ точки...
Не знам дали при по-трудна матура би имала толкова добър резултат, но в крайна сметка нали идеята на НВО е да бъде като изходно ниво за научения материал от 5-ти до 7-ми клас...
А за да има профилиране  - да си има отделно изпит по мат, по биология...както има по рисуване.
Така (само с два изпита)  е много, много трудна цедката.

# 802
  • София, в момента в любимото ми село Железница
  • Мнения: 2 205
И аз смятам, че трябва да има една по-сложна задача във втори модул. Не виждам как това ще ощети децата изкарали например 25 точки. Такова дете едва ли е решило въобще някоя задача от модула, но ще даде възможност на наистина знаещите и можещи да го покажат.

# 803
  • София
  • Мнения: 3 061
Добро утро!

Казват, че утрото е по-мъдро, а децата трябва да надминават родителите си. Моето дете очевидно отдавна е минало покрай мен и е много напред. Не веднъж ви казах, че трябва да слушаме децата си, а самата аз се опитах да променя мнението й.
Когато прецака математиката, тя каза, че ще отиде във Френската. Аз, обаче, я заведох в 91НЕГ. Не й хареса. Опитах да я убедя, че това е защото е разстроена и вижда всичко по-черно. Не се получи. После се опитах да я убедя, че най-добре да учи френски в Испанската. Сега си давам сметка, че АЗ предпочитах да е там, защото си им знам простотиите и знам какво да очкавам и на МЕН ще ми е по-лесно. Явно остарявам и бягам от промените.
Снощи детето ми ме попита дали най-накрая ще се кротна. Хвана ме срам. И ще се кротна.
Тя е мъдра. Направи си много ясен разбор на всичко случило се. Каза, че толкова се е фиксирала в математическите и изобщо не е искала да чуе за езикови гимназии, че това я е провалило. Че ако не е била така съсредоточена в 100те точки, е щяла спокойно да си реши задачите и сега нямаше да чувства представянето си като провал. Но в крайна сметка тя била "родена да живее в Париж" и съдбата май натам я бута. Та дано прогнозните балове да са верни и детето да започне своя рейд към Париж.
Моля ви, не правете моите грешки. Наистина слушайте децата. Понякога те са по-мъдри от нас.
Колкото до МОН - не знам как да го напиша без да ме изхвърлят от форума. Но ние няма смисъл да се ядосваме. Да запретнем ръкави и да извлечем най-доброто от ситуацията.

Мартеа, успех на иизпита днес!!! Стискам палци и на всички други малки художници!

# 804
  • Мнения: 1 537
Аз мисля, че всички майки, които се ядосват на по-лесните матури и огромния скок на оценките, не си дават ясна сметка, че при по-трудни матури тяхното собствено дете вероятно също щеше да изкара по-нисък бал, тоест пак щеше да се позиционира горе-долу на същото място сред останалите.
Ако матурата е толкова лесна, а вие смятате, че вашето собствено дете по принцип се справя по-добре от болшинството от останалите, защото тогава то не е с 95+ точки в момента? И защо децата в диапазона 190+ са по-малко от миналата година?

# 805
  • Мнения: 22 079
Може би децата с по-ниски резултати също не са безчувствени машини и за тях има значение дали ще са с 25 или с 50 точки примерно?

# 806
  • Мнения: 9 907
Мдам, винаги тука след изпитите ще има такива дето ще излязат и ще ни кажат какви талантливи деца без курсове има, а ниЙ само рИвем.

Както във всяка друга тема.

# 807
  • Мнения: 610
Костадинова, ти ще редиш, ти се чудиш.... А детето какво иска?
Тя  иска  31 и  след него 1 СУ

# 808
  • Стара Загора
  • Мнения: 571
Момичета, като ви чете човек, ще рече, че изпитът е бил крайно елементарен, много прост и прекалено лесен чак. Какво ли е щяло да бъде, ако задачите са били с капани и по-сложнички, както ги искате. Колко ли двойки щеше да има, освен по-правилното разпределяне на високите кръгове Simple Smile
  Мисля, че на всички е ясен проблема и той се поражда от факта, че оценките от НВО служат за бал за приемане в гимназиите. И докато е така, в горния регистър на баловете ще става все по наблъскано.
  Истината е, че целите на МОН и гимназиите са различни . Едните се стремят да оценят учебния ПРОЦЕС, а другите
да отсеят най, най доброто.
  Обаче си помислете за алтернативата . Приемни изпити (както беше по мое време ). При толкова много училища в София ми се струва мисия невъзможна. Но предполагам, че ако тази година се затруднят много да отсеят отличниците, е възможно някои елитни училища да си въведат приемни изпити.
  Чета темата отскоро и се вълнувам със софийските майки, При нас в провинцията нещата са по>ясни.
И само за протокола. Нашето момче , без школи през годината. Бяхме го записали по БЕЛ през есента, но след  3 седмици той се отказа, защото трябваше да подготвя за заниманията. По математика всичко си знаел.
 И добре, че накрая на НВО успя да се представи много добре .
    93 т.по мат. и 77.5 по БЕЛ . С бал 456.5 би трябвало да влезе в МГ , където желае.
   Успех желая на всички дечица и не забравяйте " всяко зло за добро "
протокола

# 809
  • София
  • Мнения: 3 061
Костадинова, ти ще редиш, ти се чудиш.... А детето какво иска?
Тя  иска  31 и  след него 1 СУ

Защо тогава не ги напишеш тях най-отпред? Какъв е проблемът с 31во? Или 1во?

Общи условия

Активация на акаунт