Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 135 176
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 810
  • Sofia
  • Мнения: 4 832
Тази година обаче има по-малко деца със 100 т. от МАТ. И то много по-малко. 142 за миналата срещу 80 за настоящата.
За да си видиш работата трябва да си с ученика, служебната бележка и може би документ за самоличност.

Не е така. Не е нужно детето да ходи, не е нужен документ за самоличност, дори служебната бележка на хартия не е нужна. Аз я бях снимала и казах номера.


Dame, по-точно няма как да се каже!

# 811
  • Мнения: 809
Добро утро,

Писах на телефона и го затрих, познайте как в рефреш (Flushed). Радвам се, че днес няма да рефрешваме повече.

Относно резултатите, ако бяха дали по-трудни изпити по БЕЛ и по МАТ, то тогава щеше да има струпване на по-ниски нива. Понеже всяка година подготовката става все по-сериозна:
-увеличават се частните училища и те водят в класациите (много хора записват там децата си с цел СМГ или да не дават пари за уроци) - (някой частни тренират ПИ втори срок)
-увеличават се се паралеките с прием (НПМГ, НГДЕК - ето сега излизат 1-2ри випуск)
-школите стават все добри, почти няма деца без школи и уроци
-има усъвършенстване и презастраховане - децата решават ПИ от различни школи/сборници и тн, познавам деца и на уроци и на школи.

Тази година аз предвиждах по-високи резултати и заради факта, че нашите деца имаха по-малко време онлайн обучение, предният випуск изкара пети клас онлайн предимно, те нямаха и НВО в 4ти.

Няколко разсъждения мои без факти. Не съм гледала подробно статистиките по предмети.
- Но тази година по БЕЛ ми се струва, че има по-малко високи резултати и средния резултат по-нисък, явно сериозната подготовка не е достатъчна.
- По мат - последното условие на 23та е препънало много деца, има по-малко пълни шестици.
- Може би високите резултати сред момичета ще допринесат за по-балансирани класове (момиче спрямо момчета). Миналата година момчетата са били напред във високите балове.

Като цяло класирането е по балове и високите балове ще доведат деца с по-високи балове в училища с по-нисък рейтинг, това може да не е лоша тенденция и да възроди някои училища. Добри учители на "по-добри" деца ще донесе повече резултати. И може би ще има по-сериозна конкуренция между "елитни" и "втори ешелон". Мразя тези термини и квалификации и за деца и училища, позвах ги, за да се изразя и да не обидя някое училище.

Следващите години не ми се мисли, подготовката ще е още по-ожесточена. Следващите випуски ще са с доста по-малко деца.

С две думи резултатите са и резултат от солидната подготовка на децата и на всички и е защото са се справили, а не провалили.

# 812
  • София
  • Мнения: 19 966
Аз мисля, че всички майки, които се ядосват на по-лесните матури и огромния скок на оценките, не си дават ясна сметка, че при по-трудни матури тяхното собствено дете вероятно също щеше да изкара по-нисък бал, тоест пак щеше да се позиционира горе-долу на същото място сред останалите.
Ако матурата е толкова лесна, а вие смятате, че вашето собствено дете по принцип се справя по-добре от болшинството от останалите, защото тогава то не е с 95+ точки в момента? И защо децата в диапазона 190+ са по-малко от миналата година?
Това хич не е сигурно...Една по-премерена, но определено не трудна матура, кара човек просто да се позамисли, да не бърза, да не подценява задачи, смятайки наум.. Много от тези, които сега имат от 93-94-95 точки нагоре, при съвсем малко по-балансирана първа част биха имали повече, а не по-малко.

# 813
  • Мнения: 3 057
Може би децата с по-ниски резултати също не са безчувствени машини и за тях има значение дали ще са с 25 или с 50 точки примерно?
Сетихме се за.чувствата на децата най-сетне. Цяла година са подложени на психически тормоз, а ние чак сега се сещаме, че са човешки същества.

Последна редакция: вт, 02 юли 2024, 10:29 от Monza

# 814
  • Мнения: 1 359
Прощавайте за нахлуването в темата, понеже досега не съм писала, но първо - честито приключване с изпитите на всички и късмет през следващите седмици (и години)! По повод коментарите на последните страници и непригодността на сегашния модел на кандидатстване с НВО, може да видите тази петиция и ако сте съгласни, да я подпишете, защото това не бива да продължава вечно:   https://www.peticiq.com/447825 . Извинявам се, ако някой вече я е пуснал, но не я мярнах никъде, а ще е полезно да се съберат повече мнения и желаещи за промяна.

# 815
  • Мнения: 17 147
Може би децата с по-ниски резултати също не са безчувствени машини и за тях има значение дали ще са с 25 или с 50 точки примерно?
Абсолютно. Моето дете вчера щеше да се разплаче, въпреки, че след като проверихме тестовете като излезе от НВО прогнозите бяха за 50-60 точки по БЕЛ и 23-30 по математика. 23 бяха сигурни, тя твърдеше, че е решила и част от втори модул 23 задача. Със сигурност е решавала втори модул, винаги решаваше, макар и грешно, надявах се  на една точка за чертеж там и на някоя точка от първи модул от задачи, за които не беше сигурна какво е посочила като отговор или  изобщо не помнеше. И въпреки това тя вътрешно се е надявала на повече. И беше разочарована. Да, аз си знам, че това са й възможностите, това показваше и на ПИ, но и винаги имаше дребни грешки като объркан знак или недовършено последно изчисление, каквито се надявах, че с консултант до нея няма да има. Но, консултантът се е опитал да й подскаже на едната задача и е дал грешен отговор! Не е видял объркан знак и вероятно и други неща. Ресурсната й още в пети клас каза, че не може да е полезна по математика, защото за нея материалът е труден. Ще се изненадате колко много хора, учили 70-те, 80-те и 90-те години на миналия век ще се затруднят да решат НВО днес или да помогнат на дете 5-6-7 клас по математика. Аз 80-те имах петици и шестици по математика до седми клас, а днес питам в Математическата тема не веднъж за помощ. Това, че за едни деца, които се готвят усилено, ходят на състезания от първи клас, имат ИУЧ математика, НВО е лесно, не означава, че математиката и това, които се учи в училище в 5 учебни часа седмично е лесно за масата деца. Не, не е. Много материал за кратко време, лошо обяснени уроци за не математици, препускане в училище през дебелия учебник... Кой развива днес математическото мислене на децата? В училище и по програма имам предвид? Колко родители могат да си позволят школи и частни уроци? Най-голямото мерило на знанията ниво училище е НВО в 10 клас, защото за него никой не се готви специално. Да, учителите в училище полагат усилия за подготовката на учениците, но това е реалното им ниво. Дори ДЗИ не е такъв лакмус за подготовката в дадено училище,  защото част от учениците се подготвят допълнително или не го правят за БЕЛ, ако не им е важна оценката по предмета.

Последна редакция: вт, 02 юли 2024, 22:41 от Mama Ru

# 816
  • Мнения: 108
Добро утро!

Казват, че утрото е по-мъдро, а децата трябва да надминават родителите си. Моето дете очевидно отдавна е минало покрай мен и е много напред. Не веднъж ви казах, че трябва да слушаме децата си, а самата аз се опитах да променя мнението й.
Когато прецака математиката, тя каза, че ще отиде във Френската. Аз, обаче, я заведох в 91НЕГ. Не й хареса. Опитах да я убедя, че това е защото е разстроена и вижда всичко по-черно. Не се получи. После се опитах да я убедя, че най-добре да учи френски в Испанската. Сега си давам сметка, че АЗ предпочитах да е там, защото си им знам простотиите и знам какво да очкавам и на МЕН ще ми е по-лесно. Явно остарявам и бягам от промените.
Снощи детето ми ме попита дали най-накрая ще се кротна. Хвана ме срам. И ще се кротна.
Тя е мъдра. Направи си много ясен разбор на всичко случило се. Каза, че толкова се е фиксирала в математическите и изобщо не е искала да чуе за езикови гимназии, че това я е провалило. Че ако не е била така съсредоточена в 100те точки, е щяла спокойно да си реши задачите и сега нямаше да чувства представянето си като провал. Но в крайна сметка тя била "родена да живее в Париж" и съдбата май натам я бута. Та дано прогнозните балове да са верни и детето да започне своя рейд към Париж.
Моля ви, не правете моите грешки. Наистина слушайте децата. Понякога те са по-мъдри от нас.
Колкото до МОН - не знам как да го напиша без да ме изхвърлят от форума. Но ние няма смисъл да се ядосваме. Да запретнем ръкави и да извлечем най-доброто от ситуацията.

Мартеа, успех на иизпита днес!!! Стискам палци и на всички други малки художници!

Преди 3 години имахме същия случай с едно от момичетата ни. Имаше бал за СМГ, НЕГ, Испанската, но тя си беше решила ФЕГ и не даде и дума да се продума за нещо различно. Изобщо не съжалява никой за този избор - учи френски с удоволствие и огромна отдаденост, обича си училището и мечтае да учи архитектура във Франция. Доверете се на желанията на детето си.

# 817
  • Мнения: 284
Добро утро! Дайте някаква статистика за Пловдив/ако има вече/. Притеснявам се за бала в Търговската гимназия тази година, како сравнявам с миналогодишния нали ще ни стигне ли?

# 818
  • Мнения: 809
Един глупав въпрос: в обикновените училища има ли подготовка за втори модул достатъчна за 100т или дори за 90т?

Понеже НВО е за всички, не е за математическа гимназия. Едно време имаше отделен изпит за МГ и за ЕГ. Примерно във ВИАС/ФМИ/Икономическите даваха различни типове задачи.

Имам няколко познати, които записват децата си в МГ (в София и не), за да пестят пари от частни уроци, въпреки волята на децата си, после някои не искат да чуят за математика повече (дори в СМГ).
(Аз започнах да се замислям за същото, за математическо училище след 7ми клас, слушайки за подготовката по математика в топ гимназии .)

Ако подготовката не се осъществява в училище, какво се стимулира?
Едно време имаше добро преподаване по математика във всички училища, сега не оставям с това впечатление.

Не ме разбирайте погрешно, аз смятам за математиката до 7 клас и до 11клас (материала от едно време) е добре да се владее на много добро ниво - 6 или мин 5, дори за деца с хуманитарни интереси. Такова беше нивото едно време, където аз съм учила и го смятам за нормално. Не всеки има нужда да е топ състезател и да учи Висша математика в профил още както сега в 11-12клас (висша математика -1ва и 2ра не бяха особено трудни и се справяха дори приети с литература да отбележа).

Но сега някак всичко е различно вече.

Последна редакция: вт, 02 юли 2024, 09:19 от toplomliako

# 819
  • София
  • Мнения: 2 752
Успех на художниците днес! мартеа, стискам палци Flowers Four Leaf Clover
Аз бях в еуфория, докато не излязоха статистиката и прогнозните балове на sanaka Joy sanaka, огромни благодарности за труда Flowers Hibiscus
Няколко точки от прогнозните балове ни делят от мечтаното училище и паралелка. Ще слушам децата и ще се водя от тях. Днес ще обикаляме около училищата, малката иска АЕ с втори испански. Но се прокрадва и идеята за ФЕГ.
etomira, много точно казано! И аз май гледам да ми е удобно, опитах да пробвам друг език в училището на баткото и ме хвана срам после.
А за МОН-ските групости и аз ще се въздържа. Защото ще получа доживотен бан.
Горе главата, момичета! Най-хубавото предстои! Kissing Heart

# 820
  • Мнения: 5 477
Винаги е добре един изпит да е балансиран, не е важно дали имаш 95т или 75т, а дали са проверени максимален набор от знания, така и всяка 'дупка" ще лъсне.
Не виждам драма в броя точки, няма смисъл от лесен изпит само за да каже мама - Моето има ХХ точки.
Добре изготвен изпитен вариант е ако има една подточка поне, която ще решат малцина. И поне една задача, чепкането на която да е трудно и всеки верен ход да се оценява.
Няма нужда да има втори изпит, тук си има два модула, просто във втория е нужно да има увъртяна задача и разслояването ще се появи.
В момента на племеника са му верни от втори модул всички, той казва че са билй неочаквано лесни, но си е направил харакири с две задачи в теста..

# 821
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 375
Идеята не е в това матурата да е лесна и да броим някакви си точки. Ако на тазгодишната матура някои деца имат 25-30 точки, не виждам с какво ще ги ощетят 1-2 по-трудни задачи. Те и сега не са решили всичко. Но точно тези задачи ще отсеят децата със заложби в математиката. И няма да се получава куриозът дете, ходило на национален кръг олимпиада по математика, да не може да влезе в МГ, защото по БЕЛ не се е справило толкова добре или е допуснало техническа грешка по математика от притеснение.

# 822
  • Мнения: 122
Един глупав въпрос: в обикновените училища има ли подготовка за втори модул достатъчна за 100т или дори за 90т?

Понеже НВО е за всички, не е за математическа гимназия. Едно време имаше отделен изпит за МГ и за ЕГ. Примерно във ВИАС/ФМИ/Икономическите даваха различни типове задачи.

Имам няколко познати, които записват децата си в МГ (в София и не), за да пестят пари от частни уроци, въпреки волята на децата си, после някои не искат да чуят за математика повече (дори в СМГ).
(Аз започнах да се замислям за същото, за математическо училище след 7ми клас, слушайки за подготовката по математика в топ гимназии .)

Ако подговотовката не се осъществява в училище, какво се стимулира?
Едно време имаше добро преподаване по математика във всички училища, сега не оставям с това впечатление.

Изобщо не е глупав, напротив, това Е един от основните въпроси - непредставителна извадка от инфо от около 10 деца около нас, в различни обикновени у-ща - минимална подготовка в училище за модул 2. Пример БЕЛ - макс 2-3 преразказа за цялата година. Пример по МАТ - текстови - само няколко часа упражняване, по 3-4 задачи от учебника за домашно и домашното НЕ се проверява, т.е. детето мисли, че е решило задачите, а те са грешни, например. Връщане на контролни - никакво обсъждане и упражняване на често допускани грешки. Дори не са обсъждани резултатите от пробните матури в училищата, а на някои места дори не им ги бяха дали да ги видят, само точките им бяха казали. Модул 2 беше ангажимент на родителите, респективно уроци/ школи.

# 823
  • Мнения: 4 342
В петък ще имаме обща среща с учителката по бел от школата и ще ви споделя обзор, ако има нещо интересно.
Някой беше споменал "ожесточена подготовка", ами тя вече е такава, след като местата в школите са пълни от месец април - май за курсове, стартиращи октомври. (Някои и от предходната година)

# 824
  • София
  • Мнения: 645
Добро утро Simple Smile
Чета Ви, вълнувам се и си припомням какво беше и при нас миналата година....
Ние имахме бал за Английските, НПМГ и Испанската, но младежа си избра ФЕГ и мога да кажа, че за нас това беше най-точният избор. Учи езика с желание, харесва си гимназията и учителите.
Пожелавам на всички деца да се възнагради труда им (който никак не е малко с това НВО), да намерят тахното място и да се чустват спокойни и щастливи Flowers Four Leaf Clover

Общи условия

Активация на акаунт