На море в Турция - тема 84

  • 60 599
  • 753
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 250
Аз пък мисля, че за почивка трябва да сме малко по оптимистични. Малко по в настроение, да не се дразним за глупости. Да не си разваляме настроението. Седем нощувки са реално 6 пълни дни спокойствие и почивка. Сега че не сме се възползвали от някой обяд или закуска, здраве да е.
Сложете розови очила поне за почивката и се забавлявайте.

# 736
  • София
  • Мнения: 1 110
Galactic Voyager, затова и писах, че за мен вариантът с прекачване в Истанбул е най-добрият. Три полета дневно Истанбул -София и полети на всеки час от Истанбул към Анталия дават много добри шансове дори при промяна на часа, да имаш добра алтернатива. Последното винаги е предимство на редовните авиокомпании - ако сменят часовете на полета ти, имаш възможност да го презавериш (безплатно) за друга дата и така дори с цената на доплащане (на допълнителна нощувка), да реализираш почивка с желания брой дни в хотела. Ясно е, че с чартърна програма излиза по-евтино, но за мен шест реални дни на море са просто твърде малко, а двете нощувки непосредствено след пристигане и преди заминаване са доста осакатени.
Ако летиш към Анталия с турските авиолинии в бизнес класа, пътуването си е кеф и времето за престоя не се усеща.

# 737
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 483
Hatered, това ми е ясно. С Роже също доста сме си говорили.
Ама ми се струва, че масово хората са с някакво много "розово" виждане за нещата. И въобще не си дават сметка за реалната ситуация.
Много ми е интересно, като сам си вземе човек билети и полета се смени, кой ще е виновен. А общо взето да, авиокомпанията дава опция да се откажеш и връща парите...ама не коментираме колко време се чака за тези пари. Не коментираме, как точно се намират алтернативни полети и на каква цена са. Не коментираме, какво се случва с отстъпките за ранно записване, ако си смениш  датите (да ви споделя обикновенно отпадат). Не коментираме смяната и на трансферите...

Има си хора, коото перфектно се справят с горното. Ама на практика повечето едвам с имейлите работят. Или просто не искат да се занимават.

Последна редакция: пт, 13 сеп 2024, 09:05 от Galactic Voyager

# 738
  • Мнения: 1 301
Ще цитирам Роже, понеже го споменахте, а това, което той каза ме изкефи напълно:
"... защото нямам представа дали полета от София до Анталия ще спази разписанието си, а да платя 350€ или повече за нощувка и да прескоча цял един ден е доста глупава постъпка."

Когато си планирал 7 дена тотално размазване и не желаеш глупости да ти развалят дълго чакана и планирана почивка... си струва да поработиш върху сигурни варианти за транспорт Simple Smile

И ще добавя още един негов цитат, защото си е точно в десятката:
"Да де, но 90 % от нас не са баровци и спестяват цяла година за да отидат 1 седмица на почивка и на тази почивка да им е по-хубаво и комфортно отколкото през останалите 360 дни на годината."

Така че, ако някой ти ощетява това, за което си платил не малко и си чакал... е кофти. Много кофти...

# 739
  • sofia
  • Мнения: 773
Утре сутринта ще пусна новата тема, че сега съм на работа. Flowers Hibiscus

# 740
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 483
Navy, кой те ощетява? В офертите ясно е написано, че пролетното разписание подлежи на препотвърждение.
Демек не е гарантирано.
Вече кой, какво си представя е друго.

А Роже пак си плаща. Просто за по-икономичен хотел. Колко хора ще добавят 1-2 платени нощувки И време към почивката си? И по-важното колко хора ще отделят същото време като Роже за проучване и организация? Защото аз знам, колко много внимание и време отделя той.
Тук като напише той отзив е супер синтезирано, максимално полезно, опростено. Ама колко време е отделил. Колко е проучвал. Колко е чел...

Последна редакция: чт, 12 сеп 2024, 22:23 от Galactic Voyager

# 741
  • Берлин
  • Мнения: 5 379
За мен Роже е еталон за самостоятелно пътуващ. А и винаги помага със съвет и опита си.

# 742
  • София
  • Мнения: 1 110
Hatered, това ми е ясно. С Roje също доста сме си говорили.
Ама ми се струва, че масово хората са с някакво много "розово" виждане за нещата. И въобще не си дават сметка за реалната ситуация.
Много ми е интересно, като сам си вземе човек билети и полета се смени, кой ще е виновен. А общо взето да, авиокомпанията дава опция да се откажеш и връща парите...ама не коментираме колко време се чака за тези пари. Не коментираме, как точно се намират алтернативни полети и на каква цена са. Не коментираме, какво се случва с отстъпките за ранно записване, ако си смениш  датите (да ви споделя обикновенно отпадат). Не коментираме смяната и на трансферите...

Редовните авиокомпании при промяна на часовете на полет дават и вариант да смениш полета си, което ти предоставя възможността да го изтеглиш примерно един ден по-рано, за да не се скъсява почивката ти. Ясно е, че това води до плащане на допълнителна нощувка в хотел и увеличава разхода, но поне е начин почивката ти да остане с планираната продължителност. При чартърна програма или се примиряваш с по-кратък реален престой, или си вземаш обратно парите и толкова. Факт е разбира се, че пък ако си самостоятелно организиран и промененият полет изобщо не те устройва, можеш да си получиш обратно парите за него, но за тези за хотела изобщо не е сигурно. Така че всичко е въпрос на лична нагласа, приоритети и възможности за гъвкавост.

А относно това кой е виновен, за мен този въпрос няма значение. Важното е да намеря вариант почивката ми да е възможно най-пълноценна. Ако все пак нещо се обърка, в крайна сметка виновна ще съм си аз, защото в планирането на пътувания винаги се поема риск и трябва да сме наясно с това.

Между другото, възможността за промяна на билетите при промяна в разписанието от страна на авиокомпанията, може да се използва много гъвкаво.
Скрит текст:
Горе долу година преди планираното пътуване реших да купя билети за двама възрастни и две деца до Лос Анджелис и обратно, бизнес класа, защото такъв дълъг полет в икономи с деца ще е като филм на ужасите. Цената на полет с 9-часов нощен престой в Истанбул (без право на настаняване поради наличие на алтернативи) излизаше с около 2000 евро по-ниска, отколкото за най-удобния полет. Купих неудобния с увереността, че за тази близо една година до него все ще променят разписанието и това ще ми даде право безплатно да презаверя билетите за удобната конфигурация. Така и се случи.

# 743
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 483
Hatred, да вметна че съм IATA агент.
Примерът ви е на късмет, а не правило. Мисля тук няма спор.

# 744
  • Мнения: 7
Като съм търсила, чела и разглеждала, съм преценила коя оферта ни устройва, заради онова което се предлага в нея. Платили сме колкото са поискали, в срока в който са определили. Била съм абсолютно коректна. Преценила съм, че като за първо пътуване със самолет държа на представител на ТА на летището, такава оферта съм търсила, намерила, избрала и платила. Часа на полета по договор е 09:45 излитане от летище София......ок, подлежал на промяна....с час, два, три, четири.....ама девет часа. Това е крайно некоректно. Коректния подход е да се упоменат всички варианти, да се каже кое от описаното в офертата е само за хубост, и човек да прецени дали ще рискува с въпросната оферта, а не 2 седмици преди това да ми се умилкват по телефона и да ми свалят звезди....ма те тогава още не бяха получили парите, после вече нито телефон се вдига, нито на имейли се отговаря. На това му се казва подвеждаща търговска практика, защото представите съвсем съзнателно се създават и подхранват от ТА. Ма то във всяка сфера сме на тоя хал, българина за това я е втасал отвсякъде, все да го цака кой както може, пък той да си мълчи. Сега след цяла работна седмица, сутрин и вечер по час път до работа, съботата се очертава купон: 2,5 ч. път до София, 2 ч. на летището, 1,5 часа полет,   време с неизвестна продължителност на летището в Бодрум докато се натоварим по автобусите, 2 ч. трансфер.......и това е в оптималния вариант. Докато имат да взимат пари са едни учтиви, мили, добронамерени, хрисими....после "ма то това не е наша работа", "ма то не зависи от нас", "ма Меркурий е ретрограден". Хич не обичам да ме правят на идиотка.

# 745
  • София
  • Мнения: 1 110
Hatred, да вметна че съм IATA агент.
Примерът ви е на късмет, а не правило. Мисля тук няма спор.

Отзад-напред: ясно е, че примерът ми е и въпрос на късмет. В най-лошия случай щях да платя около 300 евро за нощувка на летище Истанбул, така че пак финансово излизаше по-изгодно. Исках просто да обърна внимание, че промяната на разписанията не винаги е нещо лошо.

Знам,.че сте професионалист в сферата, но просто исках да подчертая за тези, които не са или нямат опит, че докато при променен час на чартър вариантите са два (1. Примиряваш се с новото разписание и 2. Вземаш си парите), то при променен час на полет на редовна авиокомпания вариантите са три (1. Примиряваш се с новото разписание; 2. Вземаш си парите; 3. Презаверяваш безплатно полета за друг близък час/дата) и понякога третият вариант при редовна авиокомпания дава отлични възможности почивката ти да не пострада.

# 746
  • Мнения: 1 189
Hatred, Dream, това така ли е?  Наистина ли при чартърна програма можеш да си вземеш парите обратно, ако сменят часовете и новите не те устройват?  Dream, ако наистина можеш да си вземеш парите обратно, защо не го направиш?
При чартърна програма или се примиряваш с по-кратък реален престой, или си вземаш обратно парите и толкова.
Galactic, струва ми се, че много хора плащат допълнителни нощувки - кой в Истанбул, за да си смени полета, кой по пътя, за пътуващи с личен транспорт - много хора питат в темата за подходящи хотели - мисля, че повечето плащат нощувки, отколкото тези, които успяват да вземат цялото разстояние наведнъж - а и зависи откъде в България до къде в Турция шофираш, все пак. 
Но да, Роже представя много добре синтезирана и полезна информация, и освен това, което е много ценно, казва нещата точно как са - да, това е почивката ни - работя цяла година за нея и няма да правя компромиси с нищо.   Защото като чета ревюта - хората масово правят комромиси, че и оправдания -  плажа не бил каквото очакват - ама  какво да се прави, стаята не била каквато очакват - ама нали то не отиваме заради стаята и т.н. и т.н.

# 747
  • Мнения: 7
Не ми предлагат никакви варианти, нито вдигат телефони, нито ми отговарят на имейлите. Явно нямам опции.

# 748
  • София
  • Мнения: 1 110
Нямам близък във времето опит с чартърни програми. Последно пътувах с чартър през 2014 и доколкото си спомням, в договора ни имаше клауза за право на отказ и възстановяване на сумата в случай на промени.
Това, че от агенцията не предлагат връщане на парите, не означава задължително, че Dream@ няма право на него. Възможно е да си правят оглушки по този въпрос, докато не бъдат експлицитно попитани.
Между другото, според мен тази ситуация е толкова неприятна за туристическите агенти, колкото и за самите потребители на услугата. Едва ли ТА умират от кеф да обират прякото недоволство на клиентите си за промени, които не зависят от тях. Предполагам, че получават някакво разписание на часовете от ТО, с който работят, което залагат в договорите, и оттам насетне не им остава друго, освен да стискат палци то да се спази. Ако ти е удобно да пътуваш организирано и нямаш време/ желание/ нерви за самоорганизиране или не ти се поемат рисковете, които самоорганизирането носи, вариантът е да си намериш ТА, който е достатъчно коректен и прям, за да изяснява ситуацията и да не крие нищо като опции за реакция.
Както казах, самоорганизираното пътуване също върви с редица рискове и на мен лично ми се е случвало да загубя и пари.
Скрит текст:
Бях резервирала карибски круиз от Гуаделупа и билети от Air France. Французите (да ги порази гръм!) промениха полетите по много неприятен начин, така че за да хванем круиза, трябваше да тръгнем от България три дни по-рано, което пък конфликтуваше с важен служебен ангажимент на ММ. Отказахме променения полет, взехме си парите, но от круиза си възстановихме само 70% от стойността според клаузите на договора и периода, в който направихме анулацията.
Около ковид пък толкова много предварително планирани почивки променях, че бях затънала в кореспонденция с хотели и авиокомпании. За мен това е гъдел, който ми е интересен и приятен, част от вълнението и колорита на самото пътуване. Но в никакъв случай не означава, че не носи рискове. Риск няма само ако си стоиш у дома Simple Smile

# 749
  • Мнения: 7
Изчетох договора и общите условия много пъти, никъде не пише да мога да се откажа.....не ида ли утре вечер на летището горя със сумата. Както и да е. Аз разбирам и съм наясно с рисковете на всички други варианти за пътуване описани от вас. Но когато съм направила запитване за оферта, добросъвестността изискваше да ми се напише "пътуваме много години, летим с чартър само в съботите, 50,60,70 % от които вместо в 09:00 ч. сутринта излитат в 21:00 ч. примерно. Не знаем какво ще ви се падне, преценете си ще рискувате ли."  А те ме омагьосват, докато получат превода и после край на комуникацията. А и грижата на добър търговец, която са длъжни да полагат при този род сделки предполага като имат цяла година за организация така да направят нещата, че това да се избегне: други дни на полети, друг превозвач, по скъпа оферта с нормален полет...няма начин да няма начин. Ама хората като не си търсят правата, и те за какво да се напъват.

Общи условия

Активация на акаунт