Седмокласна 16.07-23.07 - Силно стиснати палци за ВТОРО КЛАСИРАНЕ!

  • 97 803
  • 1 652
  •   1
Отговори
# 1 110
  • Мнения: 29 678
на мен също ми е любопитно колко деца с бал във високия диапазон ще се пробват на 3то класиране. Ние сме с 475, момиче и за 0.5 не стигна за 164то...Аз доста го изживях. Щерката като че прие новото си място (2АГ). Не знам дали да го причиня на детето да поемем риска за 3то класиране...
Дали ще можем да видим някъде обявените места?
ех, 2АГ, не бих се замислила даже, спрямо немската.
Детето иска Испанска, не Немска.
Предполагам, че във Втора Английска ще е с испански. А ако толкова го харесва този език я запишете на уроци/ курсове.
Много е гадно заради минимална разлика да не отидеш там, където най-много искаш. Разбирам ви чудесно, но човек не знае какво печели, когато губи. Животът ще покаже!

# 1 111
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Това четохте ли го?
https://www.segabg.com/category-observer/maturi-2024-rano-e-za-shampansko
"Дали ще имаме сила и воля за голямата родителско-гражданска стачка за качествено образование за нашите деца"
Аз лично никога не бих се съгласила на стачка. Говоря като родител. От първи клас с другите родители сме на различни вълни. Само аз протестирах срещу най-ранно вземане от занималня в 17,30 за първокласник. Другите бяха напълно ОК. В 4 клас аз бях единствената, която предпочиташе един час от заниманията по интереси да се използва за развиване на социално-емоционална интелигентност на децата вместо за пробни НВО. Много примери имам.
Накрая ще се окаже, че стачкуваме да направят обучението целодневно, или седмичната заетост 35 часа, или някаква подобна простотия.

# 1 112
  • Мнения: 2 089
на мен също ми е любопитно колко деца с бал във високия диапазон ще се пробват на 3то класиране. Ние сме с 475, момиче и за 0.5 не стигна за 164то...Аз доста го изживях. Щерката като че прие новото си място (2АГ). Не знам дали да го причиня на детето да поемем риска за 3то класиране...
Дали ще можем да видим някъде обявените места?
Така, с уговорката, че това е лично мое мнение - във Вашия конкретен случай аз бих играла за Испанската. Имайте предвид, че сте на 0,5 точки сега на второто класиране, но на третото може да се окажете на повече назад (баловете да се вдигнат с малко). Въпреки това обаче, ако ИГ обявят повече от 1 място и в 1 и 2-ро АЕГ също има места за класирането, можете да ги напишете след ИГ(както и всички високобалови места, които биха я удовлетворили) и ако имате късмет, ще го приемат детето. Ако човек има мечта, трябва да я следва. Проследете обявените места и помислете.
И накрая - ако детето реши да остане там, където е прието сега - нека не бъде компромис. 2-ра АЕГ е отлично училище с повече от чудесни резултати. Разликата с ИГ е само в нейните мечти Simple Smile Успех каквото и да решите, стискам палци!

# 1 113
  • Мнения: 10 132
Аз пък не бих. Да зарежеш питомното и да гониш дивото, без бекъп вариант. Накрая да не се окаже в 127мо например, поради липса на възможности или поради деца с по висок бал, които за резерва са в частно училище.
Мисля че не бива да мултиплицирате разочарованието повече, особено вие като родител и да грабнете новата възможност

# 1 114
  • Мнения: 899
Благодаря за мненията и подкрепата! Ще я запишем в понеделник, но ще проследим обявените места и ще помислим още малко дали да рискуваме...

# 1 115
  • Мнения: 9 050
Не мога да ви изчета. Докато сте писали ние обикаляхме късноантичната крепост "Вича" на нос Св. Атанасий в Бяла и след това на водната пързалка. Чак като седнахме да хапнем на плажа погледнах класирането - запазила е позициите си от първо класиране. Още се чуди "полиграфия" или "банково дело" да избере. И двете училища, макар и доста различни, й  харесват. Аз също съм раздвоена, не искам да й влияя, това е нейният живот.
Да си призная, изненадвам се от типа изказвания :не искам да влияя, това е нейният живот.
Че живота е нейн е нейн, но родителите са за това да вземат осъзнати решения и да насочват децата в подходящата за тях посока.
Разбирам детето да е чудена цигуларка и да се чуди в Италия или във Виена да учи, да не влияеш на избора.
Но тук са различни професии в различни градове.
Все едно аз да попитам къде предпочиташ на ски във Валгардена или на Кичтайнхорн. Нито ски караш, нито местата познаваш.

Успех с решението.

# 1 116
  • Мнения: 1 171
Бройката некласирани деца много ме изненадва. За София 740 деца са много играчи и част от тях са с много висок бал - имайте го в предвид ако решите да играете за трето класиране. Аз вече знам за поне две деца с бал над 450-465, не класирани никъде защото родителите им са писали СМГ и НПМГ.
Те ще се появят някъде и ще изненадат неприятно. Родителите на едното обмисляха частни, но за тях може да е късно.

# 1 117
  • София
  • Мнения: 6 965
Не мога да ви изчета. Докато сте писали ние обикаляхме късноантичната крепост "Вича" на нос Св. Атанасий в Бяла и след това на водната пързалка. Чак като седнахме да хапнем на плажа погледнах класирането - запазила е позициите си от първо класиране. Още се чуди "полиграфия" или "банково дело" да избере. И двете училища, макар и доста различни, й  харесват. Аз също съм раздвоена, не искам да й влияя, това е нейният живот.
Да си призная, изненадвам се от типа изказвания :не искам да влияя, това е нейният живот.
Че живота е нейн е нейн, но родителите са за това да вземат осъзнати решения и да насочват децата в подходящата за тях посока.
Разбирам детето да е чудена цигуларка и да се чуди в Италия или във Виена да учи, да не влияеш на избора.
Но тук са различни професии в различни градове.
Все едно аз да попитам къде предпочиташ на ски във Валгардена или на Кичтайнхорн. Нито ски караш, нито местата познаваш.

Успех с решението.
по това което е писала досега Mama Ru, пък и по принцип не бих пратила дете на тази възраст да живее самО в друг град, доколкото разбирам това е едната опция. Дано не греша, но май такава е идеята, та по това само реално избора ще опре до една опция

# 1 118
  • Варна
  • Мнения: 3 694
Мама Ру, на ваше място на повече от 100 % изобщо нямаше да се чудя, а бих избрала паралелката в същия град. Още повече, че не става въпрос за определяне на съдба тук, а за едно средно образование. След още 2-3 години нагласите може да са съвсем различни.

# 1 119
  • Мнения: 12 918
Полиграфия и банково дело нямат нищичко общо. И как да изкаже мнение детето, като едва ли си има идея от кое да е от двете реално.
Полиграфията, въпреки, че е техническа специалност, все трябва малко отвътре да ти идва нещо артистично, цветоусещане, рисуване, дизайн...
Банково дело в гимназия нищо не носи. А и няма нищо креативно - всичко е по протокол. Банките вече ги затварят като институции, всичко става онлайн.
И аз бих избрала паралелката в същия град.

Последна редакция: сб, 20 юли 2024, 15:26 от duhi_puhi

# 1 120
  • Мнения: 17 466
Наясно съм, че нямат нищо общо. Детето искаше ЕГ или Икономическа гимназия, затова решихме да пробваме в друг град, в нашия нямаше шанс. За съжаление, училищата не са на едно ниво - в полиграфията тя е с един от високите балове, може да се окаже дори и най-високия накрая, в банковото дело е близо до минималния бал. За себе си бих избрала полиграфията, ама няма аз да го уча. На мен също ми е трудно да взема решение.

# 1 121
  • Мнения: 12 918
Баловете до 7 клас нямат общо с това, което се случва нагоре.
Ако съвсем нямате идея какво и двете са в друг град, така или иначе, изберете по-силното училище. Иначе рискувате ученето да се окаже досадна подробност, ако всички покрай нея ще са с това настроение...

# 1 122
  • Мнения: 17 466
Не, полиграфията е в нашия град, банковото дело в съседната област.
Ще го мислим още. И двете имат плюсове, минуси...

# 1 123
  • Мнения: 1 303
Наясно съм, че нямат нищо общо. Детето искаше ЕГ или Икономическа гимназия, затова решихме да пробваме в друг град, в нашия нямаше шанс. За съжаление, училищата не са на едно ниво - в полиграфията тя е с един от високите балове, може да се окаже дори и най-високия накрая, в банковото дело е близо до минималния бал. За себе си бих избрала полиграфията, ама няма аз да го уча. На мен също ми е трудно да взема решение.
Извинявам се, че се намесвам, но обяснили ли сте на детето какво представляват специалностите в Икономическа гимназия? От всичко, прочетено до тук, виждам, че детето е силно в българския и изкуствата, но е слабо в математиката, даже има проблеми с математическото мислене. Не знам как обмисляте банково дело, в което счетоводството си е вид математика (банковото счетоводство на всичкото отгоре е обърнато спрямо счетоводство на фирмата), икономикс е вид математика, финанси е вид математика и още един куп специални предмети, в основата на които лежи математика и с проблемно математическо мислене, ще е много трудно за детето, а когато и вас ви няма да помагате, може да се наложи още след първия срок да си прибирате едно разбито дете, което ще е изгубило и малкото самочувствие, което има към момента. Разгледайте подробно плановете на двете специалности, особено в частта, в която детето е слабо и ще има нужда от значителна помощ, за да се справи, а трудно ще стане, ако Вие не сте там, за да я окажете.

# 1 124
  • София
  • Мнения: 2 467
Наясно съм, че нямат нищо общо. Детето искаше ЕГ или Икономическа гимназия, затова решихме да пробваме в друг град, в нашия нямаше шанс. За съжаление, училищата не са на едно ниво - в полиграфията тя е с един от високите балове, може да се окаже дори и най-високия накрая, в банковото дело е близо до минималния бал. За себе си бих избрала полиграфията, ама няма аз да го уча. На мен също ми е трудно да взема решение.

Mama Ru, простете, че се бъркам, но съм останала с впечатление, че детето им затруднения с математиката. В такъв случай, не бих го записала в икономическа гимназия. Казвам го от позицията на човек, който не се справя много добре с математика, а съм завършила Икономика в университета. Да, избутах го с много добър успех, но мразех всичко, което учехме. Мечтаех си за етнография, фолклористика, археология...а вместо това учих "дебит/кредит".
П.С. писали сме едновременно с AsitaNew 🙂

Общи условия

Активация на акаунт