Седмокласна 16.07-23.07 - Силно стиснати палци за ВТОРО КЛАСИРАНЕ!

  • 98 142
  • 1 652
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 809
Ето един анализ на резултатите от НВО

https://www.facebook.com/story.php?id=1524475554249347&story_fbi … =8165507510146085

Може да е за другата тема. Ама сега пак дискутираме НВО тук.

# 346
  • София
  • Мнения: 609
....но се чудя да не сме изпуснали нещо в случая и реално да е отпаднал от участие, щом пише, че няма желания за второ класиране.
Не сте изпуснали, всички чакаме да обновят системата и желанията да станат видими за второ класиране.

# 347
  • София
  • Мнения: 1 239
И за пореден път да попитам - по каква причина за ЕГ да е 3 БЕЛ? За 1856.. път - ЕГ не са хуманитарни гимназии.
Би било логично да има хуманитарни паралелки в ЕГ, съответно и насочени към точните науки, като балообразуването е различно. В момента няма нито едно училище към МОН в СФ с хуманитарна насоченост в топ 20.

# 348
  • София
  • Мнения: 16 337
Да, така е, няма. Но това не означава, че трябва да променяме профила на ЕГ.

# 349
  • Варна
  • Мнения: 114
Балообразуването може да е различно. Ама не може в главите на всички деца и родители да е само НВО БЕЛ-МАТ, НВО БЕЛ-МАТ....и така до безкрайност. Все пак има живот и извън НВО Математика и НВО БЕЛ. Мисля, трябва да се заложи повече на изучаването на родния език. А и на другите предмети в училище. И тези предмети да станат конкурентно способни.

# 350
  • Мнения: 579
Ето ви интегралния изпит от 2001год /пускала съм го и преди/
https://www.vesti.bg/novini/19-iuni-2001-g-153272
Включва 20 въпроса бел,20 мат,20 природни науки/физика,химия,биология/и 20 обществени науки/история и география/+отделно изпит по бел/мисля,че беше само преразказ/и изпит по матемагика/вкл 2 зад,първата алгебра с 2 подточки,2та геометрия с 2 подточки/.Дали е било по-добре е малко спорно,след като просъществува само 2 години и го махнаха...

Аз бях от този набор през 2001 и да си кажа припаднах от притеснение преди изпита в двора на училището.
В крайна сметка се справих много добре, но напрежението от очакването на нещо ново и различно, беше голямо.
Има си плюсове този тип изпит, но си има и минуси. Добре е за децата които си учат и през годината, защото някои от въпросите ги знаеш и от обща култура, но има деца като моята доведена дъщеря които ще ударят на камък. Тя има жесток проблем с четенето с разбиране и следователно разказвателните предмети са мъка . В днешно време децата все по-малко четат и ако направят пак такъв изпита след 7 клас,ще лъсне нещо което на никой няма да се хареса, а именно ниската обща култура . Учебниците са написани от професори за професори, следователно разбирането става все по-трудно.
В много европейски страни е така, което ме навежда на мисълта че и тук скоро ще стане, но да видим кога.

# 351
  • Мнения: 711
Физиката в училище я мразех, макар че съм математик. И именно затова. Разбрах я чак в университета, защото чак там се въвежда необходимият математически апарат, с който вече всички формули и закони във физиката се доказват от нулата, ясно и последователно, и всичко става ясно. А в училище няма такъв математически апарат и просто ти тупват една формула и това било еди-кой си закон- за скоростта, за триенето и т.н. Ама защо, откъде идва - приемаш, че е така и толкоз.
Химията беше друга работа, тя и в училище е логична и последователна и си я обичах. Но физиката мразех. В университета чак спрях да я мразя😂

Хеле пък до 7 клас - и физиката, и химията се учат емпирично, ами ужасно е. Лудост ще бъде да въведат изпит по това. Материалът в повечето случаи се зазубря, просто няма как да се докаже в тази възраст, децата не владеят математическия инструментариум за това.

Леле, това все едно аз съм го писала... Същата история с физиката и химията. А след университета физиката даже интересна ми стана Joy

# 352
  • Мнения: 1 481
Точно това ми е мисълта - да се оценява общата култура на децата, а не наученото в школите по БЕЛ и мат. И така да кандидатстват. Сега те неглежират всички останали предмети, само за да изкарат добър бал по само два. Нека лъсне ниското ниво на обучението ни. Защото излизат с пълно 6, а знанията им по разказвателните са за 4. Оценяват се презентации, домашни, но не и реалните им знания по предмета.

# 353
  • Мнения: 1 537
И за пореден път да попитам - по каква причина за ЕГ да е 3 БЕЛ? За 1856.. път - ЕГ не са хуманитарни гимназии.

А защо за интериорен дизайн, компютърна/рекламна графика, конструиране на облекло, фотография, обработка на месо, фризьорство е 3хБЕЛ? Защо? На този фон 3хБЕЛ за ЕГ е направо гениална идея.

# 354
  • Варна
  • Мнения: 114
Точно това ми е мисълта - да се оценява общата култура на децата, а не наученото в школите по БЕЛ и мат. И така да кандидатстват. Сега те неглежират всички останали предмети, само за да изкарат добър бал по само два. Нека лъсне ниското ниво на обучението ни. Защото излизат с пълно 6, а знанията им по разказвателните са за 4. Оценяват се презентации, домашни, но не и реалните им знания по предмета.
Много добре казано, браво!

# 355
  • Мнения: 596
И аз съм от явявалите се на интегриран през 2001. Отделно се явих по математика- 2 задачи с по 2 подточки. А по БЕЛ беше отговор на литературен въпрос- Баба Илийца се падна.

# 356
  • Мнения: 122
Точно това ми е мисълта - да се оценява общата култура на децата, а не наученото в школите по БЕЛ и мат. И така да кандидатстват. Сега те неглежират всички останали предмети, само за да изкарат добър бал по само два. Нека лъсне ниското ниво на обучението ни. Защото излизат с пълно 6, а знанията им по разказвателните са за 4. Оценяват се презентации, домашни, но не и реалните им знания по предмета.

То е лъснало отдавна, затова усилията са в замазването. Умения като четене с разбиране и разказване са ключови, ама в гонене на пустите оценки остават до голяма степен изместени. Какво като е зазубрено значението на синекдоха, а в рамките на 5-минутен "разказ" се повтаря "буквално", "нали", "таковата" по сто пъти....

# 357
  • Пловдив
  • Мнения: 582
Вече са се заредили желанията за второ класиране,но пак са изброени всички(в нашия случай 10,но на първо класиране е приет по 4 желание)така ли трябва да е?Мислих,че се зареждат само първите 4-тези,за които се борим и това,на което е приет по първо класиране

# 358
  • София
  • Мнения: 1 321
Ето един анализ на резултатите от НВО

https://www.facebook.com/story.php?id=1524475554249347&story … =8165507510146085

Може да е за другата тема. Ама сега пак дискутираме НВО тук.
Много интересен и стряскащ анализ. 82% училища с резултат под 50т. по МАТ. Това е катастрофа.

# 359
  • Мнения: 2 391
Вече са се заредили желанията за второ класиране,но пак са изброени всички(в нашия случай 10,но на първо класиране е приет по 4 желание)така ли трябва да е?Мислих,че се зареждат само първите 4-тези,за които се борим и това,на което е приет по първо класиране

Общи условия

Активация на акаунт