Седмокласна 16.07-23.07 - Силно стиснати палци за ВТОРО КЛАСИРАНЕ!

  • 97 683
  • 1 652
  •   1
Отговори
# 1 200
  • Мнения: 3 545
Не знаем кой е правилният избор. Как ще се стекат нещата и дали друг език или някоя професионална паралелка е нямало да са по-удачни.
Въпросът е като се обърнете назад да си кажете с детето това взехме по онова време предвид и като го обмислихме, това решихме, а не: абе, аз слушах една Х (Х може отдавна да не приятелка)  и ето ме на, а вкъщи с какъв акъл оставиха 13-14- годишно да избира.

# 1 201
  • София
  • Мнения: 7 675
Сега пък като архитект аз да ви кажа за 2 АЕГ, че да - прилично е построена за разлика от лошото качество на много ремонти на училища от по-късни години, но идея нямам защо липсват акустични тавани, защо пак да му се не види отвсякъде извират кабелни канали и други разни такива "дреболии", които доста дразнят професионалното око.

# 1 202
  • Варна
  • Мнения: 3 694
По мое мнение винаги ще има за какво да сме обвинени от децата си, какъвто и съвет да им дадем. Примерно ако едно дете се колебае между това да отива в езикова или да става художник, ако се даде съвет да избере рисуването, след години може да се обърне и да каже "да ме бяхте посъветвали, че езикът е по - важен". Ако пък се даде съвет да се учи език ще се обърне и ще каже "аз имах мечта и трябваше да я следвам". Затова като ме пита моето дете аз казвам своята гледна точка, питам на свой ред и аз, обсъждаме плюсове и минуси, но крайното решение смятам, трябва да е на детето, ако е сериозно, учещо и мотивирано.

Последна редакция: сб, 20 юли 2024, 20:20 от ivka_smile

# 1 203
  • Мнения: 643
Със сигурност щях да се намеся повече, ако считах, че изборът й не е е подходящ. Привидно има демокрация 🤣 съгласна съм с Ивка - децата ако решат да ни обвиняват, ще си намерят за какво. А реалното ми мнение е, че гимназията не им предопределя живота. Всичко е в ръцете им.

# 1 204
  • София
  • Мнения: 2 772
Скоро се чух с приятелка, дъщеря й е набор с големия ми син. Имаше космически бал, достатъчен за всяко едно училище. Искаше си ТУЕС, родителите обясниха всичко, детето беше категорично, обича да програмира. Сега обаче дъщеря им ги обвинява, че е трябвало да я спрат,  било много трудно в ТУЕС /а детето беше в СМГ  в периода 5-7 клас, нямаше търпение да приключи с това училище/. И искаше да се премести в СМГ. Наистина, винаги можем да излезем виновни Hug

# 1 205
  • Мнения: 630
Моето дете миналата година хабер нямаше къде иска да учи. След като излязоха прогнозите на Санака, в полезрението ни влезе 73 СУ. За Испанската балът нямаше да стигне, английски учи с баща ми. Немският не е за всеки и го питахме искаш ли немски. Ако беше казал йок, не ща, щеше да е в 9ФЕГ.  Общо взето ние го насочихме. Сега е много доволен и горд, че учи в 73 СУ.

# 1 206
  • в града на вечния купон
  • Мнения: 1 168
Е то как точно можеш да го спреш..
И аз натисках за гимназия с езици,ама програмиране и нищо друго не иска.
На първо класиране в 18то и ми каза, че изобщо не го иска.
Преди година го обсъждахме и точно това искаше.
Застраховка няма.

# 1 207
  • София
  • Мнения: 1 134
По повод последната дискусия, искам да сподея това:

Скрит текст:
Майки, колкото и да се стараете, децата ви ще имат какво да разкажат на психотерапевта си

Някога ще ми се роди син и аз ще направя всичко на обратно. От тригодишна възраст ще му твърдя: „Миличък! Не си длъжен да ставаш инженер. Нито пък юрист. Това не е важно – какъв ще станеш като пораснеш. Искаш да си патоанатом? Разбира се, както желаеш! Футболен коментатор? Чудесно. Клоун в мола? Прекрасен избор!“

И когато навърши 30, ще дойде при мен този плешивеещ клоун с потекъл по лицето грим и ще ми каже: „Мамо! Аз съм на 30! И съм клоун в мола! Такъв ли живот искаше за мен? С какво си мислила, когато ми говореше, че изобщо не е нужно на всяка цена да завърша висше образование? Какво си искала, мамо, когато ми разрешаваше да ритам топка с момчетата, вместо да ходя на уроци по математика?“

А аз ще отговоря: „Миличък, но аз вървях след теб във всичко, не исках да те притискам. Ти не обичаше математика, обичаше да си играеш с децата“.

И той ще продължи: „Не знаех до какво ще доведе това, все пак бях дете, не можех да вземам решения, а ти – ти ми съсипа живота“ - и ще си размаже грима по лицето с мръсния си ръкав. Тогава ще се изправя, ще го погледна в очите и внимателно ще му кажа: „Ето какво. На света има два типа хора – едните живеят, а другите търсят виновни. И ако ти не го разбираш, значи си идиот“.

Той ще каже „Ах!“ и ще припадне. За психотерапия ще са нужни например пет години...

Или пък не, не така. Някога, когато ми се роди син, аз ще направя всичко на обратно. От тригодишна възраст ще му повтарям: „Не бъди идиот, Владик, мисли за бъдещето. Учи математика, Владик, ако не искаш цял живот да си оператор в кол-център“.

На 30-ия си рожден ден той ще дойде при мен, този потен, оплешивяващ програмист с дълбоки бръчки по измореното си лице и ще ми каже: „Мамо! Аз съм на 30. Работя в „Гугъл“. Блъскам по 20 часа в денонощието, мамо. Нямам семейство. С какво си мислила, когато ми говореше, че хубавата работа ще ме направи щастлив? Какво си целяла, когато ме накара да уча математика?“

А аз ще отговоря: „Скъпи мой, но аз исках ти да получиш добро образование! Исках да имаш много възможности, всички възможности“. Ще отвърне: „За какво, по дяволите, са ми тези възможности, ако аз съм нещастен, мамо? Когато минавам покрай клоуните в мола, им завиждам. Те са щастливи, мамо. Бих могъл да съм на тяхното място, но ти ми разби живота“ — и ще си потърка с пръст междувеждието под очилата. Аз ще се изправя, ще го погледна внимателно в очите и ще кажа: „Ето какво. На света има два типа хора: едните живеят, а другите през цялото време се оплакват. И ако ти него разбираш, значи си идиот“.
Той ще изстене „Ох!“ и ще припадне. За психотерапия ще са нужни например пет години...

Или друг вариант. Някога, когато ми се роди син, аз ще направя всичко на обратно. От тригодишен ще му твърдя: „Аз не съм тук, за да твърдя каквото и да било. Бог ме е изпратил на тази земя, за да те обичам. Върви при баща си, сине, попитай него, аз не искам да съм крайна отново“.

И на 30-ия си рожден ден той ще дойде при мен, този оплешивяващ режисьор с тежка мъка в очите и ще каже: „Мамо! Аз съм на 30. Вече 30 години се опитвам да спечеля вниманието ти. Посветих ти десет филма и пет спектакъла. Написах книга за теб, мамо. Но на мен ми се струва, че ти е все едно. Защо ти никога, през всичките тези години, не изказа поне веднъж мнението си? Защо през цялото време ме препращаше към баща ми?“

Аз ще отвърна: „Скъпи мой, но аз не исках да вземам решения вместо теб! Просто те обичах, миличък, а за съветите си имаме татенце“. Той ще каже: „За какво, по дяволите, са ми съветите на баща ми, аз питах теб, мамо, теб? Цял живот драпам за вниманието ти. Побъркан съм на тема „майка ми". Готов съм да дам всичко, само поне веднъж, само веднъж да разбера какво мислиш за мен. Със своето мълчание и безпристрастност ти ми съсипа живота“ — и театрално ще докосне челото си с длан. Ще се изправя, ще го погледна внимателно право в очите и ще кажа: „Ето как стоят нещата. На света има два типа хора – едните живеят, а другите – през цялото време очакват нещо. И ако ти не го разбираш, значи си идиот“.

Той ще изстене „Ах!“ и ще припадне. За психотерапия ще са нужни например пет години...

Източник: Светлана Хмель

# 1 208
  • София
  • Мнения: 487
И при нас стои тази дилема , аз искам едно, тя не иска това , аз го искам защото я познавам и знам, че това и се отдава.
Тя пък не изкара добър бал и нямаше много избор , все пак и дадох право да избира и сама си реши, в крайна сметка накрая се включих аз и избирам по - доброто училище за нея , още се опитва да ми говори да ходим на трето класиране , за да учи , по точно да не учи , защото не иска да учи , и да си избере специалност дето да си развява байрака до 12 клас.
Детето ми е умно и има потенциал, трябва и просто подходящата мотивираща среда, няма да я оставя да не право нищо и да се отдаде на мързела какво в момента иска, защото е заобиколена от такива деца без амбиции, така че взимам в свои ръце нещата , ако живот и здраве не стане и мрънка , назад при нищо правещите път винаги има.

# 1 209
  • Мнения: 6 938
Моето наборче го приеха в желания ТУЕС. Но той финално реши друго.

# 1 210
  • Мнения: 1 477
И при нас имаше разногласия. Аз съм убедена, че тя трябва да учи математика още от както беше на 6 г. Като опърничава пубертетка тя на пук реши, че иска език - испански. Трудна била математиката, не искала да я учи толкова много. Приказки, доводи - тц, испански та испански. Съгласих се, испанската е също толкова хубава като НПМГ, среда, деца, всичко. Пък ще й дойде акъла в 10 клас. Да ама за малко не й стигна и за двете места, а следващото беше пак език - френски с испански Simple Smile . Пак хубаво училище, деца среда. И ето я, бъдеща девойка французойка. Дано е взела правилното решение, а ако каже някой ден - трудно ми е, аз спокойно ще отговоря -ти си го избра Wink

# 1 211
  • Мнения: 1 171
Децата много се влияят от другите деца. Моята мома също искаше нещо конкретно. Изговорихме го, защото беше ясно че ще влезе на първо или второ желание (две различни паралелки в едно училище) и като я приеха изведнъж дръпна назад, защото няколко деца от класа ѝ са в другата паралелка. При това даже не са ѝ приятели. Просто новата среда ужасно я стресира и си иска старата позната среда.
За ученето в друг град - моята най-добра приятелка беше от селце на около час от областния град. Беше на общежитие и се прибираше всеки уикенд. Имаше сестра една година по-голяма, която учеше в същото училище и бяха заедно в общежитието. Беше ѝ изключително тежко, макар че никога не е била сама, беше със сестра си, но не бяха много близки. Знам колко много страдаше ние като се прибирахме вечер при родителите си, на храна, която харесваме, където може да споделяме, да получим подкрепа, а тя се връщаше в голата стая в общежитието. Вярно, че беше много самостоятелна, но ѝ беше много тежко. Аз на 18 дойдох в София с един сак и също в началото ми беше трудно, а бях пълнолетна. Не мога да си представя да си оставя в друг град детето, когато чисто емоционално ще има нужда от мен. Има много успешни деца вкл и Стиляна Николова (състезателката ни по художествена гимнастика), живели от малки по общежития за да следват мечтата си, но за мен са си деца в много емоционална възраст и имат нужда от родител.

# 1 212
  • На планетата земя
  • Мнения: 914
В голяма дилема съм дали да не опитаме за трето класиране. В гимназията където е приета дъщеря ми е на първо място по бал в нейната паралелка на първо и на второ класиране. Също е на първо място по бал от цялата гимназия. Логиката е такава, че като освободи нейното място ако не успее да се класира за друга гимназия пак ще успее да го заеме това същото място. Реших да мислим до вторник. Какво ще ме посъветвате?

# 1 213
  • у дома
  • Мнения: 8 025
В голяма дилема съм дали да не опитаме за трето класиране. В гимназията където е приета дъщеря ми е на първо място по бал в нейната паралелка на първо и на второ класиране. Също е на първо място по бал от цялата гимназия. Логиката е такава, че като освободи нейното място ако не успее да се класира за друга гимназия пак ще успее да го заеме това същото място. Реших да мислим до вторник. Какво ще ме посъветвате?
Ако не се запишете това място могат да го посочат и деца с по-висък бал,които не са си подредили достатъчно желания и не са класирани никъде.

Последна редакция: сб, 20 юли 2024, 23:38 от svetlaem

# 1 214
  • Мнения: 273
Мацки, давайте го по-леко с Мама Ру. Чета ви и без да съм част от нейния казус се напрегнах от някой постове. То съвети, съвети... някой доста компетентно и категорично казани, което не е най-ок. Разбирам общото (ни) желание да сме си полезни, но нека да е фино, деликатно (да, имаше и такива постове!). Да не забравяме, че децата ни идват в живота ни не само ние да ги учим, а и те да учат нас. Ние също растем, учим и вървим по своята пътека. По който и път да тръгне детето на Мама Ру, както и нашите деца, нищо не е фатално и необратимо. Училища могат да се сменят и в гимназията. Градове, че и държави също.

Същото усетих и от постовете към родителите, които обмислят участие на 3-то класиране - нека не съдим и съветваме така леко и от раз. Първо да влезем в "чуждите обувки" пък тогаз да съветваме крайно. Аз лично още докато редихме желанията си бях решила, че хазарта не е моето и каквото излезе до второ класиране - записвам и това е. Да, ама не. Докато треперех дали ще се качи до 73. СУ (моето момче иска да учи немски) или ще остане в Първа АЕГ през главата ми много мощно влязоха мисли за трето и четвърто класиране.

Благодаря за отделеното време да ме прочетете!

Стискам палци за най-добрия избор на всички колебаещи се сега или за следващите класирания!

Общи условия

Активация на акаунт