Всякакви въпроси относно климатиците - тема 5

  • 34 845
  • 710
  •   1
Отговори
# 435
  • София
  • Мнения: 4 396
Здравейте, търся климатик за малко помещение (10 м 3) в София тухла последен етаж запад с остъклен балкон пред стаята. Изоскването да е безшумен и не особено скъп. Колебая си между:

https://vimax.bg/klimatici/invertorni-klimatici/invertoren-klima … rder=ASC&limit=12

https://vimax.bg/klimatici/invertorni-klimatici/invertoren-klima … rder=ASC&limit=12

Боша е с 400 лв по-евтин и ако е достътъчен за целите ми, има ли смисъл да плащам повече за Мitsubishi-electric?
Благодаря!

# 436
  • Мнения: 16
Здравейте, търся климатик за малко помещение (10 м 3) в София тухла последен етаж запад с остъклен балкон пред стаята. Изоскването да е безшумен и не особено скъп. Колебая си между:

https://vimax.bg/klimatici/invertorni-klimatici/invertoren-klima … rder=ASC&limit=12

https://vimax.bg/klimatici/invertorni-klimatici/invertoren-klima … rder=ASC&limit=12

Боша е с 400 лв по-евтин и ако е достътъчен за целите ми, има ли смисъл да плащам повече за Мitsubishi-electric?
Благодаря!

Здравейте,
имайте предвид, че Bosch-ът е произведен в Китай – което в този ценови клас означава бюджетен климатик с ниска надеждност, въпреки че марката звучи познато. Това, че пише "Bosch", не значи, че продуктът е на нивото на немското качество. Реално, като качество и надеждност, не се различава съществено от другите китайски марки в същия ценови диапазон.

От друга страна, Mitsubishi Electric-ът, който сте гледали, е произведен в Турция, а не в Тайланд. Това също е важен детайл – тези модели не са част от високия клас, с който марката е известна, и често използват различни компресори и електроника спрямо Тайландските си аналози.

Честно казано – и двата избора са компромис, ако търсите нещо качествено и надеждно в дългосрочен план. Ако изключим този фактор, тогава вече няма голямо значение какво ще изберете, дори и да вземете модел за 600 лв. от Метро – качеството ще е сходно.

Ако търсите нещо наистина добро за години напред –търсете нещо произведено  в Тайланд.

# 437
  • София
  • Мнения: 4 396
Благодаря, не е за мен, но се ориентирах. Мислех, че Мицибушито е добро за тези пари, но явно вдигането на цените е придружено с намаляване на качеството, жалко!

# 438
  • Мнения: 695
Здравейте! В какво се състои почистване на турбина на климатик. Защо цената варира от 50 до 120лв?
Какво почистват за 50 лв. и какво за 120 лв. ?

# 439
  • София
  • Мнения: 18 518
При мене го чистиха мин. есен, при годишната профилактика.
Техника отвори вътрешното тяло, позачисти около и под филтрите.
Споменах му, че лятото при охлаждане в помещението мирише гадно и само бръмчи, без да изстудява. Отвори, извади нещо черно, като тръба и то цялото беше в мухъл. Чисти го в банята, под душа с препарат, маза го с нещо, суши го и накрая сглоби всичко. От тогава климатичо/Мицубиши Хеви 35/ работи като звяр.
Обясни, че едната причина е била инсталиран ер фраер под климатика - пушека и мазнината отивали към вътрешното тяло. А другата причина - не я разбрах много. С 2 думи - за охлаждане лятото съм го пускала само за няколко часа и после веднага съм го спирала, за разлика от зимата - тогава работеше без да се спира от октомври до май. Не се било издухало нещо си, не се е подсушила машинката. Процедурата струваше 90 лв, платих, пусна и касова бележка + фактура. Фирмата е Вимакс, клим. е купен от тях и те правят профилактика. Не се занимавам с разни незнайни майсторчета от обяви с 20 лв. по-евтино.
Може и много тъпо да обяснявам, ама то с 2 бесни внучета, които искат да помагат на техника и все го дърпат да им обърне внимание толкова разбрах тогава.

# 440
  • Мнения: 695
При мене го чистиха мин. есен, при годишната профилактика.
Техника отвори вътрешното тяло, позачисти около и под филтрите.
Споменах му, че лятото при охлаждане в помещението мирише гадно и само бръмчи, без да изстудява. Отвори, извади нещо черно, като тръба и то цялото беше в мухъл. Чисти го в банята, под душа с препарат, маза го с нещо, суши го и накрая сглоби всичко. От тогава климатичо/Мицубиши Хеви 35/ работи като звяр.
Обясни, че едната причина е била инсталиран ер фраер под климатика - пушека и мазнината отивали към вътрешното тяло. А другата причина - не я разбрах много. С 2 думи - за охлаждане лятото съм го пускала само за няколко часа и после веднага съм го спирала, за разлика от зимата - тогава работеше без да се спира от октомври до май. Не се било издухало нещо си, не се е подсушила машинката. Процедурата струваше 90 лв, платих, пусна и касова бележка + фактура. Фирмата е Вимакс, клим. е купен от тях и те правят профилактика. Не се занимавам с разни незнайни майсторчета от обяви с 20 лв. по-евтино.
Може и много тъпо да обяснявам, ама то с 2 бесни внучета, които искат да помагат на техника и все го дърпат да им обърне внимание толкова разбрах тогава.

И при мен Вимакс извърши услугата, но струваше 120 лв. Те монтираха и климатика преди една година. Техниците ли ви издадоха касовата бележка или ходихте във фирмата?

# 441
  • София
  • Мнения: 18 518
Техника, на място я издаде. Също и за профилактиката пусна бележка. Носеше си касов апарат.
Може би цената зависи от марката климатик, не знам.

# 442
  • Мнения: 7 969
Доколкото разбрах, цените варират в зависимост от мощността. На страницата на Вимакс има сравнително подробна информация.

# 443
  • Мнения: 695
На мен ми издадоха само един протокол без касова бележка и без фактура. 80 лева за профилактика и 120 лева за почистване на турбината.

# 444
  • София
  • Мнения: 18 518
Ако е толкова важна касовата бележка - обади се във фирмата и се разберете как да я получиш.
Аз не съм я искала, но щом дадох парите момчето веднага издаде и 2те касови + протоколите.

# 445
  • Мнения: 339
Може ли да видя какво представляват протоколите,че монтирах нов климатик и за да важи гаранцията трябва да има протокол за монтажа а техника досега не е издавал такова нещо.

# 446
  • Мнения: 7 969
Може ли да видя какво представляват протоколите,че монтирах нов климатик и за да важи гаранцията трябва да има протокол за монтажа а техника досега не е издавал такова нещо.
То е безсмислено да гледаш протоколи на други търговци/монтажници - както и да изглеждат, на теб лично няма да ти свършат работа. Поискай си от техника, който го е монтирал, протокол за монтажа - той или търговеца, който ти го е изпратил (ако е така), знае какъв трябва да е.

# 447
  • Мнения: 339
Там е въпроса че и той не знае.Идеята беше да напиша някакъв протикол за монтаж а той да го подпечата.

# 448
  • Мнения: 695
В интернет има образци на протоколи.

# 449
  • Мнения: 76 491
Там е въпроса че и той не знае.Идеята беше да напиша някакъв протикол за монтаж а той да го подпечата.

Пред кого ще си предявяваш рекламацията, ако се наложи? Същият ли ти прави профилактиката?

Аз имам климатик купен от представител на официалният вносител за страната. Рекламация мога да предявя към представителят, или към вносителят. Представителят така или иначе я отнася до вносителят. За това вносителят изисква от него такъв протокол, съответно той прави и дава и на клиента, тоест на мен.

Та при теб как точно е..че не става ясно.

На първо време се обърни писмено към този, към който би предявил рекламация в случай на повреда, и го попитай.

Общи условия

Активация на акаунт