Отговори
# 60
  • Мнения: 69
Здравейте интересува ме прием и транспорт , за първи път чувам и с удоволствие бих изпратила децата в такова училище. За мен оценките не са нещо съществено, а начина на учене и разбиране .

Здравейте,

Кандидатстването в Училище Дени Дидрò се осъществява чрез попълване на формуляр на сайта на училището и среща на родителите с директор. Училището предлага училищен транспорт с маршрути, които са оптимално съобразени с местоживеенето на децата и се публикуват на сайта на училището.  Можете да разгледате  информацията там и при допълнителни въпроси да се свържете с нас на контактния телефон и имейл.

# 61
  • Мнения: 69
На какъв принцип е приемът в училището? Има ли приемни изпити?

Здравейте,

Кандидатстването в Училище Дени Дидрò се осъществява чрез попълване на формуляр на сайта на училището и среща на родителите с директор.
В Училището не се осъществява подбор на децата. Ние вярваме, че всяко дете следва свой темп на развитие и носи своя уникална идентичност. Готови сме да подкрепим детето в пътя му на израстване, но не очакваме децата да бъдат в едно и също време на еднакво ниво. Приемаме, че някои от тях ще покрият всички критерии, които учителите съблюдават и ще ги надвишат, а други ще успеят само с основните от тях. В тази връзка срещата със семействата при кандидатстване е с цел да осъществим открит разговор относно възгледите, които имат те по отношение на образованието, което очакват детето им да получи и основните принципи и философията на училището, въз основа на които се организира обучението в Училище Дени Дидрò.

# 62
  • Мнения: 69
Как родителите разбират дали детето се справя с учебния материал или има затруднения по даден предмет?

Здравейте,

Всеки учител проследява напредъка на учениците, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава.Той проверява уменията на децата, както в самостоятелни дейности и писмени работи, така и в осъществяването на проекти и групови дейности. Според нас обаче е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат  и обработват информация, кое ги затруднява и тн. В тази връзка критериите, разработени от учителите “се превеждат” на разбираем за децата език и целенасочено се  поставя фокус върху тях. Така учениците наблюдават своя напредък и са мотивирани да работят за преодоляване на трудностите. В края на всеки срок родителите получават подробна писмена обратна връзка свързана с академичния напредък на децата и след това се организират индивидуални родителски срещи. В случай, че детето има затруднения, които се преодоляват трудно, се организира среща с родителите своевременно, преди регулярната обратна връзка и се изготвя индивидуален план за преодоляване и подкрепа.

# 63
  • Мнения: 69
Здравейте,
И аз за първи път чувам за такова училище. Може ли да споделите как е възможно да подготвим децата за първи клас при Вас?

Здравейте,

В Училище Дени Дидрò не се осъществява подбор на децата и не е необходимо да се подготвят за кандидатстване при нас.  Ние вярваме, че всяко дете следва свой темп на развитие и носи своя уникална идентичност. Готови сме да подкрепим детето в пътя му на израстване, но не очакваме децата да бъдат в едно и също време на еднакво ниво. Приемаме, че някои от тях ще покрият всички критерии, които учителите съблюдават и ще ги надвишат, а други ще успеят само с основните от тях. В тази връзка срещата със семействата при кандидатстване е с цел да осъществим открит разговор относно възгледите, които имат те по отношение на образованието, което очакват детето им да получи и основните принципи и философията на училището, въз основа на които се организира обучението в Училище Дени Дидрò.

# 64
  • Мнения: 69
Какви видове спортове има в училището? С каква провължителност са часовете и как стои въпроса с храненето?

Здравейте,

Екологичният и здравословен елемент в образованието е от съществено значение за нас, затова дневният режим на децата дава възможност за организирана и свободна игра. Спортната програма в Училище Дени Дидрò включва часове по физическо възпитание, плуване и музика и танци. Часовете по физическо възпитание са два пъти седмично. Програмата на предмета е организирана на модули и всеки месец е посветен на различен вид спорт - лека атлетика, гимнастика, футбол и тн. Часовете по плуване са част от целодневното обучение и всички наши ученици имат занимания по два пъти в седмицата. В часовете по музика и танци работят специалисти и в двете изкуства, като съчетават своите дейности, в танцовата зала и кабинето по музика.
Часовете са с продължителност от 50 минути, в които учителите организират различни дейности и поставят учениците в активна позиция.
Храната в Училище се приготвя на място, консултирана е с диетолог и е съобразена с възрастовите особености и нужди на децата. Включени са три хранения - сутрешна закуска плод, тристепенно меню за обяд и леко тестено изделие и плод за следобедна закуска.

# 65
  • Мнения: 69
Как липсата на традиционно оценяване подготвя децата за външното оценяване, където оценяването е именно такива и е основа за всички други административни стъпки, които правят учениците в процеса на обучение?

Оценката като количествено измерение няма стойност, ако не е изпълнена със съдържание. Когато вниманието е насочено към критериите, количественото измерение не е от особено значение и децата лесно биха разбрали различните системи за оценяване с точки, проценти, букви и число. Подготовката за външно оценяване трябва да е насочена именно към критериите, с които се измерват уменията на учениците. Фокусът трябва да е в това дали умея да събирам многоцифрени числа с преминаване /например/, а не в това колко точки носи задачата и съответно дали намалява оценката. Когато учениците се подготвят за явяване на НВО е много важно с тях да се разгледат и коментират съответните тестове, да се анализира какво проверява всяка задача и всяко дете след това да наблюдава кои елементи го затрудняват. Само така то ще има възможност да работи върху преодоляването на трудностите, които среща.

# 66
  • Мнения: 69
Абсолютно съм съгласна, че оценките стресират децата, но как мотивирате учениците, които не се справят чак толкова добре да се старят повече и да настигат съучениците си?
Освен това по какъв начин информирате родителите за напредъка или пропуските на учениците?
Когато се явяват на състезания, например "Кенгуру", как тези ученици реагират на това, че са оценявани (дори с точки), не е ли стресиращо за тях, защото те не са свикнали да са оценявани по този начин?

Здравейте,

Всеки учител проследява напредъка на учениците, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава.Той проверява уменията на децата, както в самостоятелни дейности и писмени работи, така и в осъществяването на проекти и групови дейности. Според нас обаче е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият своя  стил на учене, как по-лесно възприемат  и обработват информация, кое ги затруднява и тн. В тази връзка критериите, разработени от учителите “се превеждат” на разбираем за децата език и целенасочено се  поставя фокус върху тях. Така учениците наблюдават своя напредък и са мотивирани да работят за преодоляване на трудностите. В края на всеки срок родителите получават подробна писмена обратна връзка свързана с академичния напредък на децата и след това се организират индивидуални родителски срещи. В случай, че детето има затруднения, които се преодоляват трудно, се организира среща с родителите своевременно, преди регулярната обратна връзка и се изготвя индивидуален план за преодоляването им.
Грешките и неуспехът при явяване  на състезания няма да създадат стрес, ако детето е научено да приема грешката за допустима. В случая е по - важно да ги научим как да подобрят работата си, разглеждайки грешките, които са допуснали. Децата трябва да се чувстват спокойни и да могат да разговарят с учителите и родителите си, за да получат насоки.

# 67
  • Мнения: 69
А как се формират срочни, годишни оценки на учениците?

Срочните и годишни оценки, които трябва да бъдат вписани в съответните удостоверения се формират на база критериални матрици, които учителите по всеки предмет създават. Ние отнемаме тежестта постоянно да се мисли за оценката и да се наблюдава процеса на учене през съответните критерии индивидуално за и от всяко дете. Оказваме подкрепа, говорим спокойно за грешките и не ги наказваме със слаба оценка. Търсим начини за преодоляване на затрудненията чрез разговори с децата, за да може да ги научим как да правят това самостоятелно след време.

# 68
  • Мнения: 69
Здравейте, по каква система ще работи вашето училище и приемате ли по- специални деца?

Здравейте,

Всяко семейство може да подаде заявление за кандидатстване в Училището и да се срещне с ръководството. Когато дете има специални нужди, те се обсъждат на срещата открито заедно с евентуалните предизвикателства, които могат да възникнат в процеса на обучение. След това взаимно решаваме дали е необходимо да се предприемат допълнителни действия свързани с набавянето на информация  за вземане на решение.

# 69
  • Мнения: 69

През изминалата и предстоящата учебна година таксата за обучение в Училище Дени Дидрò е 7200 евро. Тя включва образователната услуга, спортните дейности, включени в учебната програма, учебните материали, еднодневните посещения извън училище и гостите (спортисти, писатели, художници, музиканти и тн.), с които се обогатява учебния процес. Възможно е таксата да бъде актуализирана за учебната 2025/2026 година.

# 70
  • Мнения: 69
По какъв начин се мотивират децата и как родители и деца са наясно с нивото, което са постигнали? Как биха се справили учениците, когато трябва да отидат на изпити с истински оценки?

Всеки учител проследява напредъка на учениците, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава.Той проверява уменията на децата, както в самостоятелни дейности и писмени работи, така и в осъществяването на проекти и групови дейности. Според нас обаче е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат  и обработват информация, кое ги затруднява и тн. Подготовката за външно оценяване трябва да е насочена именно към критериите, с които се измерват уменията на учениците. Фокусът трябва да е в това дали умея да събирам многоцифрени числа с преминаване /например/, а не в това колко точки носи задачата и съответно дали намалява оценката. Когато учениците се подготвят за явяване на НВО е много важно с тях да се разгледат и коментират съответните тестове, да се анализира какво проверява всяка задача и всяко дете след това да наблюдава кои елементи го затрудняват. Само така то ще има възможност да работи върху преодоляването на трудностите, които среща.
В края на всеки срок родителите получават подробна писмена обратна връзка свързана с академичния напредък на децата и след това се организират индивидуални родителски срещи. В случай, че детето има затруднения, които се преодоляват трудно, се организира среща с родителите своевременно, преди регулярната обратна връзка и се изготвя индивидуален план за преодоляването им.

# 71
  • Мнения: 69
Добър ден! Деца от провинцията приемате ли и каква е таксата?

Здравейте,

Всяко семейство, което желае може да попълни формулят за кандидатстване в училището и да се срещне с ръководството. Няма ограничения за деца от провинцията, ако семейството счита, че детето може да пътува ежедневно.
През изминалата и предстоящата учебна година таксата за обучение в Училище Дени Дидрò е 7200 евро. Тя включва образователната услуга, спортните дейности, включени в учебната програма, учебните материали, еднодневните посещения извън училище и гостите (спортисти, писатели, художници, музиканти и тн.), с които се обогатява учебния процес. Възможно е таксата да бъде актуализирана за учебната 2025/2026 година.

# 72
  • Мнения: 69
Здравейте! За пръв път чувам, че в България има такова училище. Може би трябва повече реклама, защото добре звучи Simple Smile
Как родителите получават обратна връзка за знанията, пропуските и дисциплината и интересите на децата си ?

В края на всеки срок родителите получават подробна писмена обратна връзка свързана с академичния напредък на децата. Тя се базира на критериални матрици, създадени от учителите.  След това се организират индивидуални родителски срещи, в които се коментират интересите на децата, таланти, в случай че са забелязани такива, както и детайли по процеса. В случай, че детето има затруднения, които се преодоляват трудно или прояви в поведението, на които е необходимо да се обърне внимание, се организира среща с родителите своевременно, преди регулярната обратна връзка и се изготвя индивидуален план за преодоляването им.

# 73
  • Мнения: 69
До каква възраст се приемат децата и обучението признава ли се от МОН?

Училище Дени Дидрò е лицензирано от МОН и следва учебните програми и очаквани резултати описани в документите на Министерството на образованието.
Училището стартира своята дейност през учебната 2021/2022 година с обучение на деца и ученици в подготвителен и първи клас. Пътят на растеж ще следва този на децата, затова през учебната 2024/2025 най-големите ученици ще бъдат в четвърти клас.


Благодарим за интереса на всички участници в темата!
Максимално скоро ще отговорим и на всички останали въпроси.

# 74
  • Варна
  • Мнения: 2 119
  Само на мен ли ми се струва, че на нашите въпроси отговоря бот?

Общи условия

Активация на акаунт