Отговори
# 45
  • Мнения: 340
Има ли безплатен транспорт?

# 46
  • Мнения: 9 043
Училище „Дени Дидрò" преобръщаме наопаки консервативния модел на учене и оценяване. Прилагаме методи, които провокират детското любопитство, насърчават у децата активно търсене, изследване и анализ, критично мислене, извеждане на изводи и вземане на решения. Прилагаме индуктивен подход на обучение, чрез който децата не получават отговорите наготово, а сами достигат до тях. Учителят превръща средата в лаборатория, предизвиква любопитство и извлича знанията, които децата имат. "

Кои са методите които пригалате?
Къде и как се обучават учителите за прилагането на тези методи?
Какъв е индуктивният подход, който прилагате в първи клас при усвояване на ръкописните букви?



"Ани Чифлигарска, част от управителния екип на „Дени Дидрò" споделя, че оценката е само моментно отражение на напредъка на ученика, затова и традиционното оценяване се превръща по-скоро в инструмент за натиск върху децата. При нас децата се изпитват по различен начин, за да не усещат тежест и притеснение. За тях това не е традиционо изпитване, а интересна дискусия, тематичен проект или самостоятелна дейност, която те могат да извършват."

След като бъдат изпитвани по различен начин, на децата най-вероятно отново се поставя оценка.
Каква бива тя - колочествена или качествена?
С какво се различава от стандартната оценка?
Как се приравнява към оценките които участват в свидетелствата при завършване на определена образователен етап?

В Училище „Дени Дидрò“ следваме съвременни принципи на образование и оценяване, при които всички страни в процеса са спокойни и са с поглед не само в настоящия учебен процес, но и в бъдещето. Бъдеще, което принадлежи на самоуверени ученици, превърнали се в самоуверени пораснали хора с непоклатима мотивация.

Какви са подходите с които повишавате вътрешната мотивация на децата във възрастта 6-8 години?

"Организираме дейности, които карат учениците да мислят, да изследват, да наблюдават, да осъзнават това, което виждат, чуват и преживяват. Чрез този метод на обучение децата осъзнават, че светът е разбираем и всеки въпрос има своя отговор. А знанията и уменията им остават трайни, защото те лично са ги открили, опитали и могат да ги приложат отново."

Как този метод е включен към изискавнията на МОН за прокриване на знания и умения във всеки един клас?

# 47
  • Мнения: 869
В първия пост на училище Дени Дидро бг мама рекламодател,е написано,че всеки вторник и четвъртък ще отговаря на поставените в темата въпроси.Четвъртък мина,отговори няма.На всички въпроси ли ще отговаряте или избирателно,на които са ви удобни?Втори път поставям въпроса има ли ученици, завършили 4 и/или 7 клас и какви са техните резултати на НВО?Как се подготвят или как се предвижда да се подготвят учениците за НВО?Как се записват количествени оценки в свидетелството за завършен съответен клас при липсата на такива в учебния процес?Имате ли лиценз от МОН?

# 48
  • Мнения: 69
Здравейте! За пръв път чувам, че в България има такова училище. Има ли ученици, при които липсата на оценки действа демотивиращо? Как се преодолява това?

Здравейте,

В Училище Дени Дидрò вярваме, че основното умение, което трябва да формираме в подрастващите е умението за учене. В тази връзка проследяването на напредъка има ключово значение. Всеки учител осъществява този процес, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава. Но за да формираме това умение за учене е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат  и обработват информация, кое ги затруднява и тн. В тази връзка критериите, разработени от учителите “се превеждат” на разбираем за децата език и целенасочено поставяме фокус върху тях. Така учениците наблюдават своя напредък и са мотивирани да работят за преодоляване на трудностите. Оценката като количествено измерение няма стойност, ако не е изпълнена със съдържание, а ниската оценка, без да са очертани пътищата за подобрение, е демотивираща.

# 49
  • Мнения: 1 492
Високата оценка е сигурен знак за повече знания?! Но дали наистина е така?
Според мен оценката зависи от учителя - ако е “добър“ пише хубави оценки, а ако и взискателен не са добри. Поне за мен не винаги са обективни и се надявам знанията да са повече от написаното в бележника.

Смятате ли, че отличните оценки в училище са правилен и надежден метод за определяне на развитието на децата?
В един клас има поне 20 деца и всяко е на различно ниво, въпреки евентуално еднаквите им оценки. Скалата за оценяване вече е супер занижена, благодарение на това от 3 до 4 имаме широка ножица, а различно ниво знания. Важно е какво е разбрало дадено дете, а не колко му е написал учителя.

Аз много бих искала да има място на което да има различни тестове или материали за самооценка, да може да се ползват от родители и така да се опресняват и затвърждават знанията на децата.

# 50
  • Мнения: 69
Привет! как е осигурен транспорта и доколко е въведена системата Монтесори?

Здравейте,

Училището предлага училищен транспорт с маршрути, които са оптимално съобразени с местоживеенето на децата и се публикуват на сайта на училището. Можете да разгледате  информацията там и при допълнителни въпроси да се свържете с нас на контактния телефон и имейл.
В световната образователна практика има много методи на обучение /Монтесори, Валдорфска педагогика, Сугестопедия, Реджо Емилия и тн/, които поставят децата в центъра на обучителния процес и са доказали своята ефективност. Но тъй като те са създадени за конкретна действителност, не бихме могли изцяло да приложим нито един от тях и той да определя организацията на обучението.  Затова създаваме възможност чрез обучения, нашите учители да използват полезни практики и подходи, взаимствани от тези методи като инструменти в процеса на обучение.

# 51
  • Мнения: 69
Как биват оценявани децата и как родителите получават обратна връзка за знанията и пропуските на децата си в материала ?

Здравейте,

Всеки учител проследява напредъка на учениците, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава.Той проверява уменията на децата, както в самостоятелни дейности и писмени работи, така и в осъществяването на проекти и групови дейности. Според нас обаче е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат  и обработват информация, кое ги затруднява и тн. В тази връзка критериите, разработени от учителите “се превеждат” на разбираем за децата език и целенасочено се  поставя фокус върху тях. Така учениците наблюдават своя напредък и са мотивирани да работят за преодоляване на трудностите. В края на всеки срок родителите получават подробна писмена обратна връзка свързана с академичния напредък на децата и след това се организират индивидуални родителски срещи. В случай, че детето има затруднения, които се преодоляват трудно, се организира среща с родителите своевременно, преди регулярната обратна връзка и се изготвя индивидуален план за преодоляване и подкрепа.

# 52
  • Мнения: 69
Как е уреден транспортът?

Как стоят нещата с транспорта?

Не съм чувала до сега за такова училище?!И мен ме интересува въпроса относно транспорта?

Здравейте,

Училището предлага училищен транспорт с маршрути, които са оптимално съобразени с местоживеенето на децата и се публикуват на сайта на училището. Можете да разгледате  информацията там и при допълнителни въпроси да се свържете с нас на контактния телефон и имейл.

# 53
  • Мнения: 69
  Според мен, оценките са нужни.Без значение дали са по шестобална, десетобална система, пчелички и търтеи, звездички и облачета и каквито още има. Дори само ,,Браво!", ,,Добре се справи, но можеш и по-добре!" и ,,Опитай пак, не се отказвай!"
 Сигурна съм, че и в това училище има система на оценяване, дори и да не е достъпна за учениците. Иначе как разбирате, че работата ви е ползотворна?
 Успех!

Здравейте,

В Училище Дени Дидрò вярваме, че основното умение, което трябва да формираме в подрастващите е умението за учене. В тази връзка проследяването на напредъка има ключово значение. Всеки учител осъществява този процес, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава. Но за да формираме това умение за учене е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат  и обработват информация, кое ги затруднява и тн. В тази връзка критериите, разработени от учителите “се превеждат” на разбираем за децата език и целенасочено поставяме фокус върху тях. Така учениците наблюдават своя напредък и са мотивирани да работят за преодоляване на трудностите.
Оценката като количествено измерение няма стойност, ако не е изпълнена със съдържание, а ниската оценка, без да са очертани пътищата за подобрение, е демотивираща. Когато вниманието е насочено към критериите, количественото измерение не е от особено значение и децата лесно биха разбрали различните системи за оценяване с точки, проценти, букви и число.

# 54
  • Мнения: 69
Всички деца ли се оценяват? Демотивиращо или не е липсата на оценка според наблюденията Ви досега?
Как е осигурен транспорта, как се записват деца тук? Таксата каква е?

Здравейте,

В Училище Дени Дидрò вярваме, че основното умение, което трябва да формираме в подрастващите е умението за учене. В тази връзка проследяването на напредъка има ключово значение. Всеки учител осъществява този процес, посредством описани критерии за всеки дял по предмета, който преподава. Но за да формираме това умение за учене е по-важно да научим децата да наблюдават себе си в процеса на обучение, да открият какъв е техният стил на учене, как по-лесно възприемат  и обработват информация, кое ги затруднява и тн. В тази връзка критериите, разработени от учителите “се превеждат” на разбираем за децата език и целенасочено поставяме фокус върху тях. Така учениците наблюдават своя напредък и са мотивирани да работят за преодоляване на трудностите. Оценката като количествено измерение няма стойност, ако не е изпълнена със съдържание, а ниската оценка, без да са очертани пътищата за подобрение, е демотивираща.

Училището предлага училищен транспорт с маршрути, които са оптимално съобразени с местоживеенето на децата и се публикуват на сайта на училището.

Кандидатстването в Училище Дени Дидрò се осъществява чрез попълване на формуляр на сайта на училището и среща на родителите с директор.

През изминалата и предстоящата учебна година таксата за обучение в Училище Дени Дидрò е 7200 евро. Тя включва образователната услуга, спортните дейности включени в учебната програма, учебните материали, еднодневните посещения извън училище и гостите /спортисти, писатели, художници, музиканти и тн./, с които се обогатява учебния процес. Възможно е таксата да бъде актуализирана за учебната 2025/2026 година.

# 55
  • Мнения: 69
Здравейте! Целодневно ли е обучението? Ако има желаещи от друг град да запишат детето си при Вас , дали ще е една идея по-трудно това ?

Здравейте,

Обучението е целодневно. Училището предлага училищен транспорт с маршрути, които са оптимално съобразени с местоживеенето на децата и се публикуват на сайта на училището.  Можете да разгледате  информацията там и при допълнителни въпроси да се свържете с нас на контактния телефон и имейл.

# 56
  • Мнения: 69
От колко ученици се състои един клас? По въпроса за оценките отдавна смятам, че са демотивиращи, особено тези от т. н. Група Б -  ИИ, Музика, ТП, ФВС. За тях е достатъчно според мен едно "Да", както при зачотите във висшето образование.

Здравейте,

Максималният брой ученици в клас е 20. Във всеки учебен час с тях работят двама учители, което дава възможност за диференциран подход и индивидуална подкрепа при необходимост.

# 57
  • Мнения: 69
Има ли транспорт и до колко часа са часовете? Цял ден ли са или до обяд?

Здравейте,

Училището предлага училищен транспорт с маршрути, които са оптимално съобразени с местоживеенето на децата и се публикуват на сайта на училището. Нашето обучение е целодневно, като стартираме в 9:00 часа и приключваме в 16:30 часа. Това включва всички дейности – учебни часове, спортни и културни занимания, свободно време за игри и хранене.

# 58
  • Мнения: 69
Здравейте,
Искам да попитам за приема. В сайта видях, че се попълва формуляр и после има среща с директора. Това означава ли, че децата се избират по някакви специални критерии - като таланти или нещо подобно?

Здравейте,

В Училище Дени Дидрò не се осъществява подбор на децата. Ние вярваме, че всяко дете следва свой темп на развитие и носи своя уникална идентичност. Готови сме да подкрепим детето в пътя му на израстване, но не очакваме децата да бъдат в едно и също време на еднакво ниво. Приемаме, че някои от тях ще покрият всички критерии, които учителите съблюдават и ще ги надвишат, а други ще успеят само с основните от тях. В тази връзка срещата със семействата при кандидатстване е с цел да осъществим открит разговор относно възгледите, които имат те по отношение на образованието, което очакват детето им да получи и основните принципи и философията на училището, въз основа на които се организира обучението в Училище Дени Дидрò.

# 59
  • Мнения: 69
Според мен оценките са напълно ненужни. Децата наизустяват урока, за да получат висока оценка, а след време забравят всичко. Казвам го от моят опит, като съм завършила училище преди 15 години. Уроците ни се преподаваха точно по този начин, да го "назубрим" за оценката, след това никой не питаше помниш ли го. Сега дъщеря ми ще бъде 1 клас и много се надявам нещата да са се променили. Идеята ви за обучение е страхотна и много бих се радвала в повече училища да използват вашия метод, за да отключат креативността, любопитството за знания и капацитета на децата. Въпросът ми е как се чувстват децата с такъв вид обучение и "оценяване", ?

Здравейте,

Благодарим за споделеното мнение!
Децата се чувстват спокойни да допускат грешки, защото знаят, че могат да поговорят с учителите и заедно да решат как да преодолеят трудността, която изпитват. Разбира се в подготвителен и първи клас, следствие на това, че децата изграждат все още навици да бъдат ученици, коментарите и предложенията се инициират основно от учител, но наблюдаваме, че във втори клас децата започват да дават предложения и да търсят съдействие от учителите.
Всички знаем, че животът поднася предизвикателства, с които трябва да се справим, затова нашият екип вярва, че трудностите в учебния процес и проследяването на напредъка в процеса на учене от децата, създава тези умения, които ще помогнат на порасналия човек да бъде устойчив и адаптивен.

Общи условия

Активация на акаунт