Казусът е следният: купих си уред от фирма, която има регистрация в България. След покупката се оказа, че внасят машините когато ги поръчаш, т.е. нямат налични на склад тук. Уредът е с 2 години гаранция. Повреди се, заведох си рекламация. Търговецът имитира дейност през повечето време, но едва два дни преди крайния едномесечен срок за ремонт, реши, че няма да успее дистанционно да ми поправи уреда и изпрати куриер да го вземе.
Въпросът е: срокът за ремонт (един месец) изтече. Уредът не е ремонтиран, не е заменен. По това, което четох, имам право да разваля сделката едностранно и да си искам парите обратно, но търговеца може да предложи замяна. Обаче тая замяна ще трябва да я чакам още месец, защото процедурата по внос от чужбина ще е пак на дневен ред. В какъв срок трябва да ми замени уреда ако не иска да ми върне парите? И в какъв срок трябва да ми върне парите ако се съгласи на тази опция?