Неапол и Амалфийското крайбрежие- Тема 1

  • 33 209
  • 596
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 450
Тази стачка важи ли за Алибус към летището?

# 376
  • Мнения: 7 041
Стачката ще продължи ли и през делничните дни? Утре трябва да стигнем до Помпей и се чудя влаковете ще спазват ли разписанието.

# 377
  • Мнения: 915
Аз търся онлайн, но не намирам нищо, освен, че е била планувана за от 31.03, но е отменена за април. Ако рискуваме днес за Соренто и Позитано, се надявам да се спазват часовете, които regina е посочила и да успеем да се върнем.
Сега намерих само това:

Последна редакция: нд, 30 мар 2025, 09:32 от anmasu

# 378
  • Milano
  • Мнения: 4 416
Каква каша забърквате.🤣
ГРАДСКИ транспорт означава именно това, градски - автобуси, трамваи, тролеи, метро и фуниколяри.

Не се споменава ж.п.транспорт, междуградски автобуси и т.н.

Стачката си е планирана за 30/03, не за 31.

Утре има на товарни влакове.

На 06.04 ще стачкува EAV, която обслужва следните линии - Circumvesuviana, Cumana, Circumflegrea, Alifana, Napoli-Giugliano-Aversa e Caudina.

И на 11.04 има национална стачка на държавен и частен сектор - т.е. тук се включва ж.п.транспорт.

# 379
  • Мнения: 689
Тази стачка важи ли за Алибус към летището?
Ако няма Алибус имайте предвид такситата, които стоят точно на спирката на Алибус от гарата....на нас вчера ни предложиха за 5 евро на човек т.е. на същата цена до летището.

# 380
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Миналата пролет как се прецакахме точно със стачка. Прекачваме се в Неапол за Венеция. Имахме много време между полетите и отиваме да разглеждаме града. Всичко прекрасно, освен че загубихме телефона на детето (продължавам да мисля, че тези от заведението, където вероятно го бяхме оставили, просто не пожелаха да ни съдействат, както и да е) Идва времето да се прибираме към летището и оп, стачка. Стачката обхващаше и такситата, шок и ужас. Само едни специални автобуси вървят, а за тях огромна, огромна опашка, както човек може да си представи, ако стачкува транспорта. Имахме аванс от 1/2 час, стопи се, мина още 1/2 час, ние почти не сме помръднали, а вече времето започна да накъсява критично. Ходих да се моля на разпоредителите на автобусите - не можело. И накрая, съвсем по български, просто предредихме опашката. Не се цопнахме най-отпред, де, но предредихме стотици души. Детето на другия ден беше на състезание във Венеция, трябваше да стигнем този ден. И успяхме. Но много ме изненадаха тези стачки.
То това пътуване до Италия остана в историята и с безумни закъснения на влаковете в Северна Италия, не само с премеждията ни в Неапол. Та сега някой като каже колко са точни влаковете в тази част, аз само повдигам рамене, че има късмет, че не е случил на закъснения.

# 381
  • Мнения: 10 727
Винаги имам едно наум за стачките в Италия. Миналата година в Неапол също имаше на жп транспорта - добре, че си погледнах мейла късно вечерта - на следващия ден имахме планирано пътуване и получих нотификация, че единственият влак в посоката ще бъде в 8 сутринта и после чак късния следобед възстановяват движението. Излишно е да споменавам каква лудница беше на гарата за този влак.

В Сицилия в края на миналата година също транспортът беше с пожелателен час без да е имало стачки - конкретно автобусите. Примерно разписанието е за 13 часа, но пристига в 14.15 и междувременно няма информация, освен че ще дойде по някое време. Та по тази причина, ако ще хващам самолет, гледам от предната вечер да съм в града.

# 382
  • Мнения: 915
Днес метрото на Гарибалди беше затворено преди 11 ч., запомних, защото влакът беше в 10:38 ч. Чакахме автобусът от Позитано до Соренто около 2 часа, като се бяхме събрали около и над 30 човека - качиха само 7-8, защото автобусът си дойде пълен от Амалфи, като 3-ма нахални младежи прередиха цялата опашка, въпреки че им казах, че има ред (все пак беше супер пек, аз помнех кой е след нас и бяха семейство с 2 малки дечица) - не бяха българи, така че не е типично нашенско това. За капак ми откраднаха телефона в градския транспорт, при положение, че баща ми беше плътно зад гърба ми, това ми беше и грешката - не си взех раницата отпред, защото разчитах, че няма как през него да бръкнат.

# 383
  • Мнения: 7 041
Добро утро от Неапол! Вчера метрото беше цял ден затворено, проверявахме няколко пъти. Днес заминаваме за Помпей, ще се качим на влака от Порта Нолана.
Anmasu, съжалявам за телефона! Моя съм го сложила на вързалка и го държа преметнат отпред, точно заради многото кражби, за които четох.

# 384
  • Milano
  • Мнения: 4 416
Те са сложили вчера известие на сайта си, че линия 1 на метрото ще върви само в участъка Pisciniola-Dante и че линия 6 ще остане затворена по "технически проблеми", разбирай масовите болнични.

Освен това до 3-ти април линия 1 ще затваря по-рано.

Съжалявам за несгодите ви и откраднатият телефон и да си в постоянен стрес да не ти откраднат нещо.

# 385
  • Мнения: 889
Здравейте. Благодаря на всички за предходно дадените съвети в постовете до момента. Завърнахме се и давам своят принос за темата, като се надявам информацията да е полезна за пътуващите в посока Амалфиското крайбрежие.
Летяхме до Наполи и имахме две нощувки в Салерно. От летището в Наполи до Салерно избрахме за придвижване директен автобус (5.5 евро на човек) със Sita bus (https://sitasudtrasporti.it/) . Пътуването отнема около час и в Салерно автобуса спира на няколко спирки, вкл. гарата и автогарата (които са на различни места). Салерно не е особено голямо градче, има страхотна крайбрежна за разходки, както и пешеходна улица (Vitтorio Emanuele) с доста магазини и свързва старинният град с гарата. В старинната част на града се намира катедралата, в която успяхме да влезнем, точно преди да затвори вечерта. Хотелчето ни беше разположено в близост до катедралата в старият град, буквално на 5 мин пеш (https://maps.app.goo.gl/F9DbtrRBPnbHtBDS9 ). Настаняването беше ОК като за цената –стаята чиста, имаше обща кухня за трите стаи. Беше малко шумно вечерно време, вероятно дограмата не е от най- добрата. Имаше включена закуска в цената, която представляваше едно кафе и кроасан от близкото кафене. В Салерно пробвахме два препоръчани ресторанта - Pizzeria Criscemunno(https://maps.app.goo.gl/AjgAhPQBhgEKTp6J9 ) в които се предлагат страхотни пици и има гледка към катедралата и другият беше Al Dente (https://maps.app.goo.gl/1ZAAXjkZuurFpv7a6 ), който предлага основно брускети и различни видове прясна паста (спагети), но храната беше топ.
Събота направихме разходка по крайбрежието на Амалфи, въпреки дъждовното време – извадихме късмет през деня с краткотрайни превалявания и вечерта на прибиране дъжда се усили. Бяхме планирали да ползваме дневен тур с корабче (https://www.travelmar.it/en/amalfi-coast-tour-positano-and-amalfi-from-salerno ) , но заради лошото време нямаше такава опция, поради което се насочихме към обиколка с автобус. Препоръчвам да се отиде пеша до автогарата в Салерно, от където тръгват автобусите за Амалфи ( на всеки час), за да може да имате седящи места (втората спирка е тази на гарата и автобуса вече се пълни до горе, вкл. има доста правостоящи). Цената на картата е 10 евро за 24 часа валидна за всички автобуси по крайбрежието, като линиите се оперират от Sita sud. Ние бяхме набелязали да посетим Амалфи, Позитано и Равело – до последните две няма директен автобус от Салерно – стига се до Амалфи и от там се прекачвате по различните линии, като за Равело автобусите са на всеки 30 мин, а за Позитано се хваща автобуса за Соренто , който спира на Позитано. Пътят….както е писано многократно пътят си е приключение – или за 10 евро дневна карта получавате изживяване сходно с рали шофиране, но в автобус….Е, за правостоящите е най-неприятно, безспорно. Платната са изключително тесни, разминаване на два автобуса е възможно само на определени места, а разминаване на автобус и малък автомобил си е предизвикателство. Пътя от Салерно до Амалфи е около час и петнадесет минути. Самият Амалфи е много впечатляващ – не пропускайте да посетите катедралата св. Андрей, да се разходите по главната улица Lorenzo D’Amalfi и да опитате местният сладолед. Попаднахме на един доста популярен street food (като се качвате по улицата, от лявата страна) предвид опашката, в който предлагат миксове от рибни хапки, много вкусна храна. За Амалфи, вкл. Катедралата, главната улица и крайбрежната са ви достатъчни около 1,5 – 2 часа. След това се качихме до Равело с автобуса – пътят нагоре е още по – тесен от крайбрежния , затова и автобусчетата са по-малки. От Равело се откриват страхотни гледки, но тъй като времето в нашия случай не беше подходящо, останахме само около 30 мин и се върнахме със следващия автобус. Бяхме решили поне от Амалфи до Позитано да ползваме ферито – билети се продават точно до т.н. автогара (площада), там е и ферибот терминала, но точно когато отидохме, разбрахме че са отменени всички оставащи за деня корабчета. От там хванахме автобуса за Позитано ( всъщност автобуса е за Соренто, но спира в Позитано) – имайте предвид, че автобусите за Равело тръгват от спирката с навесите , докато автобусите за Позитано, Салерно и Соренто тръгват от паркинга, точно при ферибот терминала. Пътя до Позитано е около 45-50 минути. Градчето е терасовидно разположено – от спирката на автобуса се връщате на 200 метра по пътя и хващате централната уличка, която минава през градчето. Слезте до плажа където има доста ресторанти и алея около 300 м., разходката по уличката е много приятна, с множество магазини за сувенири, няколко кафета. На нас ни отне около час разходката в градчето, преди да се изсипе по-силен дъжд и решихме да хванем автобуса обратно към Амалфи – спирката е на различно място от тази при пристигане – намира се точно на кръстовището на централната уличка и главния път от Соренто за Амалфи. Прибирането в силно дъждовно време по тесния път беше още по-голямо приключение – тъй като автобуса закъсня с около 20 мин, изпуснахме връзката за Салерно буквално за една минута и трябваше да чакаме цял час. Вечерта, прибирането от Амалфи за Салерно отне повече време на автобуса, защото се наложи на няколко места шофьора да спира и да се разместват идващите в насрещното платно коли, за да може да се разминат. В общи линии, за около час и половина се прибрахме в Салерно.
На следващия ден, тръгнахме сутринта от Салерно с влака към Наполи с идеята да отелим няколко часа и за кратка разходка. Влакове има на всеки 30 мин, но преценете който точно да хванете, тъй като някои са по-бързи, други са с прекачване. Ни избрахме директен за 5.5 евро за 45 мин. От централната гара се запътихме към старата част на града – посетихме катедралата, която е впечатляваща, от там направихме разходка по уличките в стария град, хапнахме пица в популярната пицария на Da Michele (https://maps.app.goo.gl/GK13koAN2FA4ATb29 ) и от там се придвижихме отново към гарата, за да хванем Alibus за летището (5 евро). Имайте предвид, че бързо се пълнят автобусите и въпреки, че са на всеки 15 мин има шанс да останете за следващият. Като цяло Наполи (поне от това, което успяхме да видим за краткото време), никак не ни впечатли – стари и неподдържани сгради, доста мръсно и населено с цветнокожи съмнителни типове. Но от друга страна, поради ограниченото време успяхме да видим само малка част от града, вероятно има и доста по-приятни места, но трябва да има какво да видим и следващия път.

# 386
  • Мнения: 450
Здравейте,

ето малко информация и от нашето пътуване, което се състоя в периода 24-30 март.
Направихме първите 4 нощувки в Соренто и последните две - в Неапол.

Прогнозата за времето не беше добра, но като цяло случихме на сравнително добро време. Само един ден валя цял ден.
1 ден:
След като кацнахме, веднага хванахме Алибус-а от летището (спирката е точно пред входа) и срещу 5 евро на човек и 10-15 минути време, бяхме на Централната гара. От там хванахме влака към Соренто и след 1 ч и 15-20 минути пристигнахме. Настанихме се и успяхме да направим кратка разходка по тъмно. Бях се настроила, че Соренто ще ни е просто по-удобната отправна точка за различните дни, но той се оказа доста симпатично градче с голяма и широка главна улица и други по-малки и тесни, изпълнени с множество магазинчета и малки ресторанти. Доста приятно и чаровно място.
Съвсем случайно попаднахме и на заведението, в което ядохме най-добрата храна за цялото ни пътуване. Казва се AZZ! (https://www.instagram.com/azz_sorrento/). Изключително вкусно, добри порции и любезно обслужване. Пробвахме пица Наполетана с аншоа, лазаня, паста Качо е Пепе, паста Болонезе - всичко беше без забележка! Две вечери сядахме там. Щяхме и трета, но закъсняхме с прибирането и кухнята им беше затворила малко след  21.00 ч.

2 ден: о. Капри
Следващия ден посветихме на остров Капри. Отправихме се към пристанището сутринта, купихме билети за отиване и връщане на момента. Струваха по 40 евро на човек. Бяхме там към 09:00 сутринта и се върнахме обратно в 18:30 с един от последните фериботи. Около половин час е пътят в посока.
След като пристигнахме използвахме фуникуляра, с който да се качим до град Капри. Билетът струва 2.40 евро на човек в посока и за 5 минути сте горе. Тръгват през около 15 минути. От там се отправихме пеша към манастирa La Certosa di San Giacomo и градините на Август. Манастирът е с вход от 10 евро и лично за мен не особено интересен, но от терасите му се разкриват чудесни гледки. Градините на Август бяха много красиви, отново с красиви гледки и приятна растителност. Входната такса беше 2.5 евро. По пътя опитахме джелато с вкус кактус, което не съм срещала в България.
След това се отправихме обратно пеша към град Капри, откъдето да поемем в западната част на острова и по-конкретно Villa Jovis. Пътят до там отнема около час в посока и е много приятен. Вървиш покрай частни домове с красиви градинки и лимонови дръвчета. Оказа се, че обектът не работи през делнични дни през март, но това не беше отразено в интернет. Въпреки че не успяхме да го посетим, разходката и обиколка из острова си заслужаваше.
Последва преход обратно до гр. Капри, откъдето хванахме автобус до горния град Анакапри. Двупосочният билет струваше 4.80 евро. От там се насочихме към лифта (много близо до спирката), който ни качи до най-високата точка на острова - вр. Монте Соларо. За мен това беше черешката на деня. За 14 евро отиване и връщане и 15 минути в посока се изкачихме до върха, от който се откриха най-красивите гледки към целия остров, морето, скали, растителност. На този фон прелитаха птици и гледката е все едно си част от филма Аватар.
На връщане разгледахме набързо централната част на градчето и се отправихме към автобусите за гр. Капри и след това към ферибота. Добре е да се отиде малко по-рано на пристанището, за да се ориентирате кой точно ще бъде вашия ферибот. Ние бяхме там 25 минути по-рано, но гишетата за билети и информация затваряха. Наложи се да поразпитаме на няколко места, докато ни насочат, а фериботът се оказа - малка лодка. Нищо общо с този, с който бяхме дошли сутринта. Времето ни пристискаше и малко се бяхме притеснили да не си останем на острова за вечерта.

3 ден: Амалфи - Равело - Позитано
Тръгнахме със Сита бус сутринта от Соренто в 08:30. Купухме си 24-часови карти (10 евро) на място от едно магазинче на жп гарата (автобусите тръгват точно пред нея). Бяхме там и чакахме около половин час по-рано и успяхме не само да сме седнали в автобуса, но и да бъдем от дясната страна, където да виждаме гледките по пътя. След около 2 часа пристигнахме в Амалфи. За пътя други вече са писали подробно - не е за хора, на които лесно им става лошо. В Амалфи влязохме набързо в Катедралата, която не ни впечатли особено и след това се разходихме по главната улица. Хапнахме лимоново сорбе и фунийка с морски дарове, които се оказаха много добър избор. Отделихме на града около 2 часа, които са напълно достатъчни според мен.
Към 13.00 часа хванахме автобус до Равело. Там посетихме двете вили - Руфоло и Чимброне. И двете са много красиви, с невероятни гледки. Чимброне ми хареса повече обаче, но не бях ги гледала подробно преди това и за нея ни остана по-малкото време за съжаление.
Автобусът обратно към Амалфи закъсня с поне половин час, понатрупаха се чакащи хора и разбира се - имаше правостоящи.
Успяхме да хванем автобус от Амалфи за Позитано в 17.00 часа и малко преди залез бяхме там. Успяхме да видим там много красиви нощни гледки. Не знам дали, защото беше по-късно или защото сезонът още не беше започнал, но повечето неща бяха затворени. Поразходихме се за около час и половина и след това се прибрахме с един от последните автобуси към Соренто. Вече уморени от пътя и дългия ден, пътуването обратно ни се стори по-тежко, защото в тъмното като не виждаш и пътя, завоите се усещаха по-неприятно. Към 20:30 часа бяхме обратно в Соренто.
Като акцент за деня смятам, че двете вили в Равело бяха най-доброто и определено си заслужават много.
Както споменах, не хванахме нашето ресторантче и вечеряхме на друго място, което силно НЕ препоръчвам. Казва се O'Murzill и се намира на една от малките улички успоредни на главната. Опитахме ризото с риба и паста с миди и доматен сос, но и двете бяха под всякаква критика, въпреки високия рейтинг в гугъл.

4 ден: Помпей
Последния ден в района посветихме на Помпей. Хванахме влака от Соренто и след по-малко от час бяхме там. Централния вход Порта Марина се намира на няколко крачки от жп гарата. Купихме си билети на място като имаше лека опашка, на която чакахме около 10 минути. Взехме билети Помпей Плюс за 22 евро на човек, които освен самия град включват и 3 допълнителни вили. На място се обърнахме към инфо офиса им, за да се включим към някоя организирана група с екскурзовод. Посочиха ни свободен гид с английски език, който ни обясни, че трябва да се съберем 10 човека като обиколката с него е 2 часа в централната част на града с най-интересните обекти и струва 150 евро. За около половин час се събрахме 8 човека и потеглихме въпреки това. Беседата беше много интересна и да се включим беше най-доброто ни решение, защото ако се разхождахме сами нямаше да разберем много и да усетим мястото по същия начин. Никъде няма информационни табели с поне малко информация какво гледаш (освен името на сградата). Явно нарочно - за да си купи човек аудио гид или да се включи в група. След разходката с гида се насочихме към допълнителните вили. Посетихме 2 от 3, защото последната се намира извън града. До там е около 50 мин ходене пеша или с безплатен шатъл на всеки час, но времето ни притискаше и предпочетохме да го използваме за опознаване на останалата част от града. Помпей много ни допадна. Особено впечатлени бяхме от информацията, че за 20 000 жители население, което е имал за времето си, е имало и около 600 търговски обекта и 100-ина заведения за "бързо хранене", останките на които ясно личат и до днес. Да се има предвид, че няма никаква сянка и през лятото сигурно е доста тежко да обикаляш там.

Решихме да пропуснем Везувий, заради мрачното време, което най-вероятно щеше да ни възпрепятства от гледките, а и като цяло вулканите, които сме посещавали на други места, за нас не представляват голям интерес.

Последната вечер в Соренто, вечеряхме в O'Parrucchiano La Favorita, който се намира на главната пешеходна улица - голям и доста стар ресторант, с прекрасна градина и лимонови дръвчета. Храната тук също беше много вкусна.


5 ден: Неапол
Стана време да напуснем Соренто и да се отправим към Наполи за последните дни от нашето пътуване. Използвахме същия влак, с който дойдохме първия ден. Бяхме резервирани хотел в близост до пл. Гарибалди и след настаняването се насочихме към централната историческа част на града, без конкретен план и небелязани обекти за посещение. Хапнахме Маргарита за 6 евро в една от най-старите пицарии L'Antica Pizzeria da Michele, която беше много вкусна, предвид факта, че аз лично не си падам по този вид пица по принцип.
По време на разходката посетихме Basilica di Santa Chiara - църквата с красиво изрисуван вътрешен двор. Минахме покрай повечето известни други забележителности само отвън. Много интересна беше улицата Сан Грегорио Армено - цялата с магазини, които предлагат сувенири под формата на мини макети с различни сцени и търговски обекти, които се движат. Хапнахме улична храна - аранчини, пица, сладкиш бабА (чашка, която съдържа нещо като сиропиран кейк, млечен крем и плодове). Отбихме се в прословутото кафене-сладкарница Гамбринус. Десертите им бяха хубави, но не бих казала уау. Опитахме тарталети с ягоди, нещо като поничка (графа) и сорентински лимонов десерт (пастичка с приятен и лек вкус). Обслужването им обаче куца - неорентиран и дори бих казала груб персонал.
Преди залез използвахме фуникуляра от станция Аугусто и се качихме до кв. Вомеро. Там се насладихме на красива гледка към целия град и залив.
Вечеряхе в испанския квартал в заведение наречено Da Maria. Наложи се да почакаме докато се освободи маса, но определено си заслужаваше. Пастата, която пробвахме беше страхотна - доматен сос с цял октопод , а карбонарата нищо общо с това, което се предлага в България - просто феноменална.

Самия град, както вече доста се е писало е доста мръсен и шумен. По малките улилички гъмжи от хора и моторчета, които изскачат отвсякъде, което на моменти може да те напрегне.

6 ден: Кралския дворец в Казерта
Последният цял ден, с който разполагахме отделихме за Казерта и кралския дворец. Това беше и дъждовния ден, което ни възпрептятства да се насладим напълно на огромния парк и английска градина. До там стигнахме с влак от Централна гара за около час време. Дворецът се намира точно срещу жп гарата в Казерта. Купихме си билети на място на цена от 18 евро, което включва кралските апартаменти в сградата, парка и английската градина. Времето от 6 часа, което са написали в сайта за препоръчително посещение са реални. Обиколката на  апартаментите без много да се бавим отнема около 2 часа самостоятелно разглеждане. В парка и градината бяхме "само" около 2 часа, но това е само заради лошото време и защото ползвахме шатъл бусче, което да ни превози от двореца през парка до градината. Двупосочния билет за него беше 5 евро и минава през 10-15 минути. Иначе разстоянието, което трябва да се извърви пеша през парка по права линия е около 2.5 км в посока. Всичко беше много красиво и ако пак се върнем в този район, определено бихме посетили отново в хубаво време.

След като се върнахме в Наполи надвечер отново се разходихме из малките улички и вечеряхме в Cala la Pasta - малко заведение, за което се наложи да почакаме на опашка, но с изключително вкусна и разнообразна като видове паста. Препоръчвам го също.

7 ден:
Последния ден сутринта отделихме за последна кратка разходка, хапване и купуване на сувенири и подаръци. Това беше и денят с обявената стачка на градския транспорт и добре че успяхме да хванем един от последните курсове на Алибус към летището благополучно.

Цялостно ни впечатление от всичко посетено е много положително. Поизморихме се, но си заслужавахме, защото видяхме почти всичко планирано. Очаквахме да е по-скъпо по крайбрежието, но всички цени бяха разумни, а специално в Наполи храната се оказа много евтина. Навсякъде можеше да се плаща с карта, с изключение на фуникуляра в Наполи, доколкото помня.

Надявам се да съм била полезна на планиращите посещение в този красив и интересен район на Италия! Innocent

# 387
  • Мнения: 915
Eka, regina, благодаря! Не е нещо фатално, ще се вземе нов, ядосвам се на себе си за непредпазливостта, иначе вече съм спокойна, стига да си върна информацията. Момичетата преди мен са направили прекрасни разкази, аз ще споделя впечатления и организационни пропуски, които се надявам другите да съобразят, за да имат пълноценно изживяване.
Първо, не знаех, че полетът е толкова кратък - много приятно се изненадах. Второ, пътуването ни беше много бюджетно, но друг път може би трябва да имам едно наум за нискобюджетни апартаменти от airbnb, пък дори и да са с високи оценки (още се чудя дали да оставя реална оценка или да не оставям никаква, за да не му пада рейтингът).
При излизане от летището има много таксита и сами те викат. Единият, който ни извика,  каза, че е по 5 евро на човек, а че билетът за автобус щял да ни бъде 3 евро, майка ми беше готова веднага, но като показа, че ще ни остави някъде си, го отказах, защото автобусът ни спираше по-близо. И разбира се, са ни лъгали, защото билетът е 1.3 евро. Нямахме билети и се притесних, но се заговорихме с 2 българки и те ме подсетиха, че има приложение - Unico. Супер удобно е - може да се взимат билети за всички земни превози, за фериботите - не знам. Приложението не работеше в неделя, може да е било свързано със стачката.
Апартаментът ни беше на 10 - 15 мин.от Ботаническа градина. Води се безопасен район, но определено не е приятно място. И апартаментът не беше приятен. Така че, ако имате възможност, бих препоръчала да изберете някоя от красивите части, не знам кои са, защото почти не разгледахме града Sad
В деня на пристигането имахме около 3 часа до залез слънце и решихме да отидем до Duomo di Napoli. Гледах разписанието в Google maps и по него, автобусът трябваше да дойде поне 2 пъти и когато, след около час чакане, не дойде, решихме, че скоро ще започне да се стъмва и се отказахме. Ако ползвате Google maps, не се притеснявайте, ако виждате даден автобус и в един момент изчезне - изчакайте малко и проверете пак. Като цяло съм потресена от градския транспорт, с една дума - ненадежден. Мисля, че сумарно изгубихме около и над 8 часа (една цял ден, едва ли не) в чакане по спирки. Така че, ако можете - вървете пеша или ползвайте друг вид транспорт - платен, по вода или някакви организирани.
В деня, в който бяхме в Атрани, може би можеше да видим повече места, но пък го ударихме лежерно. Атрани е много малко градче/селце. Мисля, че се води най-малкият град в Италия. Обикаля се сигурно за 30 мин. Видя ми се, че има повече места за отсядане, отколкото живущи. Много е красиво, китно и неповлияно от туристи (за разлика от Позитано). Има няколко заведения на площадчето и всичките изглеждаха много симпатични. Седнахме в едното и бяхме много приятно изненадани - беше вкусно, с много добро обслужване и с цени като в София, ако не и по-ниски.
Мисля, че в Неапол има много красиви места, които не можахме да видим, заради дъжда и защото навигацията ни изгуби Sad Много благодаря на всички, които споделиха за места, бях направила програма за Duomo, Santa Chiara, Piazza de Plebiscito и Castel Nuovo  - успяхме да видим само катедралата, много е внушителна и красива.
Съжалявам, че вместо да отидем още един ден до градчетата от Салерно до Амалфи, отидохме до Позитано. Всички градчета изглеждаха прекрасни, а Позитано не ни хареса. Особено Минори или Майори ми се видя много хубаво. Салерно също много ни хареса, Соренто не толкова. Ако имам избор, със сегашната представа, бих отседнала 3 нощувки в Салерно и само последната в Неапол. А то пък и самолет има до Салерно, така че още по-удобно. А и от Салерно е доста по-удобно за обикаляне на градчетата до Амалфи. От Соренто е по-удобно за Позитано и Помпей. Не отидохме до Помпей, защото гледах и решихме, че няма да разгледаме много пълноценно без екскурзовод (били сме така на Перперикон и не помня още къде, ами не е толкова интересно).

Последна редакция: ср, 02 апр 2025, 22:39 от anmasu

# 388
  • София
  • Мнения: 8 568
София - Салерно вече не излиза в разписанията на Уиз. Доскоро, въпреки че излизаше като дестинация, при опит за покупка пренасочваше към Неапол. Та, съвсем е свален явно.

# 389
  • Мнения: 1 015
От Букурещ пък към момента опцията до Неапол е неактивна и се пътува само до Салерно. От там до Неапол се летеше от Банеаса, стои като опция, излизат и цени, и дати като търсиш, но тръгнеш ли да купуваш билети пренасочва към полетите Хенри Коанда - Салерно.

Общи условия

Активация на акаунт