Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №7

  • 35 236
  • 573
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 1 572
Ами то има и вариант за "частен ученик", така се наричаше преди време вариант на домашно обучение. Така горкото няма да се стресира, напряга, конкурира и ще израстне едно изключително спокойно и добре образовано дете ,а по-късно и възрастен. После ще работи "хоум" пак да не се напряга и така и детето спокойно и родителите щастливи. Rolling Eyes

# 541
  • Мнения: 35 943
Соулче, много по-полезно за децата е да отидат в библиотеката, отколкото всичко да им е "на клавиатурата", тази клавиатура основно им служи за игрички и да се заяждат помежду си, а не да си обогатяват знанията.
 А ние, старите, прекарвахме в училище доста по-малко време от сегашните деца

Ами да ги ползват тези компютри за учене, не за игри "да си почиват", щото, нали, много стресирани....

Как пък сме прекарвали по-малко време?  Всички дни сме били от 7,30 до 14 ч., както са и сега. Говоря за гимназиален етап.
Не сме имали разни допълнителни занимания, каквито имат сега, но те са по желание.

Не ми отговори за "бездушната и напрегната обстановка".....

Последна редакция: пн, 27 окт 2025, 14:49 от Soul Free

# 542
  • София
  • Мнения: 951
Ами то има и вариант за "частен ученик", така се наричаше преди време вариант на домашно обучение. Така горкото няма да се стресира, напряга, конкурира и ще израстне едно изключително спокойно и добре образовано дете ,а по-късно и възрастен. После ще работи "хоум" пак да не се напряга и така и детето спокойно и родителите щастливи. Rolling Eyes

Ами те хората дотам са докарани, за да избегнат безумията на МОН. Или сами да си обучават/дообучават децата вкъщи или да плащат за частно училище в начален и основен етап, който може да си позволи някой от тези два варианта.

# 543
  • Мнения: 35 943
Кои са безумията на МОН? Ама конктретно....

# 544
  • София
  • Мнения: 951
Сега обстоен анализ няма да ти правя, но са достатъчно.
Системата трябва да е отворена и справедлива към всички деца, а не само към една част от тях. Голяма част от тези деца, които пренебрежително наричате неграмотни, просто нямат шанс да преминат през нея нормално и на никого не му пука особено. Освен малцинствата и децата от семейства без необходимото образование и доходи на родителите, тук се включват и децата с обучителни затруднения/ особености, които са оставени да се оправят, както успеят родителите им.

А и за "успелите" деца не съм сигурна кое е по-важно - НВО в седми клас като измерител на нещо си, или емпатията и доверието, които са изградили към другите и увереността им в себе си.. Всъщност сигурна съм.

# 545
  • Мнения: 35 943
Не те разбирам. "Безумията на МОН" но не казваш нищо конкретно..... обяснения, бла, бла, как системата не била справедлива към всички. То целият живот не е справедлив, всеки ще се реализира и ще вземе от живота, колкото му е възможно. Както и в училище... Никой не е длъжен на никого в този живот, освен родителите на децата си до 18 г.

За след 7 клас няма "успели и неуспели". Има такива, които учат, където искат и такива, които учат за където им е стигнал балът. И зорът е точно затова - те да си изберат училището, без значение дали изборът им е ЕГ, МГ, Проф.Г или нещо друго.
Защо смяташ, че едно успяло дете няма емпатия, увереност, приятелство? Или двете неща се самоизключват?

Когато твърдиш, че МОН взема безумни решения, посочи такива. За мен лично най-голямата грешка е, че махнаха специализираните училища. За друго не се сещам.
Дори и приемът след 7 клас е доста по-справедлив в момента от по наше време, макар и да има какво да се желае за високобаловите училища.

# 546
  • София
  • Мнения: 951
Няма как да ме разбереш. Както може би и аз теб.

# 547
  • Мнения: 35 943
Когато не пишеш нищо конкретно, никой няма да те разбере.

# 548
  • София
  • Мнения: 951
Когато някой в тази тема зададе конкретен въпрос за нещо, което го интересува за детето му, пиша и ще пиша съвсем конкретно, стига да имам опит и мнение по този въпрос.

# 549
  • Мнения: 35 943
Ами те хората дотам са докарани, за да избегнат безумията на МОН. Или сами да си обучават/дообучават децата вкъщи или да плащат за частно училище в начален и основен етап, който може да си позволи някой от тези два варианта.

Ето, питам те конктретно - кои са безумията на МОН, за които всъщност ти твърдиш, че има такива....  Щото всички са страшни специалисти, като става въпрос за училище. Червеното стресирало децата, били страшно натоварени в "бездушната и напрегната обстановка", безумно било училището.....ама някак нищо конкретно. Ай, тъй, да си чешем клавиатурите....

и не ми отговори на въпроса:
Защо смяташ, че едно успяло дете няма емпатия, увереност, приятелство? Или двете неща се самоизключват?

# 550
  • Мнения: 2 712
Безумията на МОН, Соул фриии, са в друга тема. Можеш да влезеш в нея и много хора ще ти  обяснят това, което питаш, с конкретика.
 Иначе, ти можеш да си възпитаваш детето както намериш за добре, никой не ти се бърка, но като гледам заядливия ти тон, подготвила си го за живота

Последна редакция: пн, 27 окт 2025, 16:08 от Априлски душ

# 551
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 672
Е то не е като МОН да не бълват безумия (като майка на седмокласник мога дълго да говоря по темата), ама не виждам връзка с разговора, който тръгна от краснописа на един второкласник. Малко крайни изказвания имаше, без да е ясно в крайна сметка детето как се справя в училище. За мен лично не може да се обобщава, доброто за едно дете не е добре за друго и обратното.

# 552
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 456
Майката от самото начало каза, че работи събота и неделя с детето, търси съвети, не го е оставила на произвола на съдбата.
Ако детето ходи на занималня и се прибере 17.30ч от училище, то изкарва в училище повече от работещите в офис. Това е дете втори клас и има нужда от почивка, тяхната нервна система не е още като на възрастните.

Вариант ли е детето да не ходи занималня две седмици и следобед вкъщи да пише домашни и да се упражнява с диктовки и писане по пунктир, да му помага родител/баба/дядо?

# 553
  • Мнения: 3 546
Тук искахме да насочим вниманието на майката, да не би под стрес детето така да пише.
За червения химикал и начина на коригиране бързо гугълване показва, че педагозите ги занимава тази тема.

П.П. Моето дете завърши. Натисках яко и всички около мен ще  паднат от смях, като чуят, че бг-мама ме е сложила в сектата мамин златен да не му каже нещо някой и аз да се самизалъгвам колко е велик.Grinning

# 554
  • Мнения: 35 943
Безумията на МОН, Соул фриии, са в друга тема. Можеш да влезеш в нея и много хора ще ти  обяснят това, което питаш, с конкретика.
 Иначе, ти можеш да си възпитаваш детето както намериш за добре, никой не ти се бърка, но като гледам заядливия ти тон, подготвила си го за живота

Априлски душ, сматам, че въпросът не е насочен към теб, че ти да ми отговаряш. Адвокат ли си, що ли...?

Ще пиша в която тема реша и въпросът го повдигна другата потребителка, ама явно и при нея, както при теб, е само да се намирате на приказка. Понеже нищо не се каза, но пък сте на мнение, че явно всичко стресира децата.

И, дано го подготвям моя син за живота, ще се радвам да е стабилен и една забележка или поправено с червено да не го събарят психически.

Но пък удобно заобикаляш няколко пъти това, което ти зададох като въпрос, ама нейсе, ще мине и замине, само заяжданията ти са в повече.....

Общи условия

Активация на акаунт