Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №7

  • 35 241
  • 573
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 2 712
Ами не е нужно да е с червено. Добрият подход е с поощрение, не със санкция.
 За деца във втори клас поощрението и подкрепата работят по-добре. Учителката на голямото ми дете им проверяваше със зелено, лепеше усмихнати човечета, пишеше им препоръки под диктовката с доста мили и насърчителни думи.
 Да нашариш с червено и да си само строг и груб, действа доста скапващо за толкова малки деца

# 526
  • Мнения: 35 944
Какво значение има цвета на химикала, с който се поправят грешките? И с пембено да е, означава едно - грешки, които трябва да се коригират. Айде пък сега, червеното ви виновно. Стресирани тез деца, затова правели грешки. Не стресът, таблетите са им в повече.

Не съм казала нищо против положителната мотивация, когато е заслужена. При грешка на всяка втора дума каква точно положителна мотивация да има....?

# 527
  • Мнения: 2 712
Червеният цвят е крещящ. Символът му е такъв, напрягащ, задължаващ. Цветовете са емоционално натоварени.
 По наше време беше различно, ние нямахме толкова стрес и натоварване, колкото децата сега, и прагът ни на търпимост беше по-висок

# 528
  • София
  • Мнения: 951
Положителната мотивация се свързва с положени усилия, не само с резултат. Нищо добро няма да постигне учителят, който само драска грешките с червено, а детето например  на този етап не може повече или може, но с цената на огромни усилия.

Soul free, понеже говориш за стреса в началното училище без много да имаш представа, но училищната обстановка се отразява различно на различните деца. Да се каже, че просто децата са глупави и разглезени и искат само да гледат таблет, е много ограничено виждане. Нашето дете беше изпаднало в ужас от училището в трети клас, плачеше и не искаше да слезе сутрин от колата. Тормоз от началния учител към децата. Едвам успяхме да възстановим желанието му да ходи на училшще в следващите години, разбира се премествайки го.  Така че нека се поставим и на мястото на децата и да се опитаме да ги разберем и подкрепим. Само с хокане  и коригиране не става, отдавна са го разбрали хората, но не и у нас.

# 529
  • Мнения: 35 944
Да, да, щом казвате. Страшна работа е червеният цвят, сакън някое мамино златно да не се обиди.

Магента, твоето дете е имало проблем със самия учител, не с училището, грешките или друго. Не е ли имало разговори с учителя по въпроса, че се е стигнало до рев и нежелание да се влезе в час?

Нека съм ограничена, ама ще твърдя, че таблетите/телефоните са огромен проблем. И по-точно неограниченото им използване. И още - децата си почивали с телефоните....хмммм.....що не си почиват с книга?
Масово децата не четат. Ама, както казах по-назад, всеки си знае за детето си. Тук просто си чешем клавиатурите.

# 530
  • София
  • Мнения: 951
Разговор с учителя имаше, но единственото, което си изяснихме от него е, че детето трябва веднага да се махне от този учител, на момента. И той беше от тези, които обичаха да коригират. Заяви ви ни в първи клас, че много го притеснявало нашето дете, че не правело нищо нередно, той предпочитал нещо да сбърка и той да го накажел, така било по-добре.

Последна редакция: пн, 27 окт 2025, 13:28 от Magenta2022

# 531
  • Мнения: 3 546
Какво общо имат тук телефоните? Те са огромен проблем. Тук обаче се говори за друго.
7-8 годишни деца са написали нещо и възрастният го омазва (не е даже в цвета фокуса, а как цялостно оформя корекциите си учителя). Как им действа на мотивацията на малките това? И не мисля, че тук има значение колко е било на телефона преди това детето.

# 532
  • Мнения: 35 944
Добре, съгласна съм. Страшен проблем е червеният цвят. Направо да спрат производството на червени химикали, щото нали - стрес!

Какво общо имат телефоните...? Явно според някои нищо. Ако прекарват малко повече време в четене на книги, а не в цъкане, ще си подобрят правописа и няма да имат толкова грешки. Не е ли логично?

# 533
  • София
  • Мнения: 951
И без телефони, когато бяхме деца, си имаше доста, които не се справяха с правописа. И книги не всички деца четяха, даже бяха малцинство, така че нищо ново. 
Телефоните и таблетите са опасни за зрението, но това е друга тема.

# 534
  • Мнения: 3 546
Soul, хайде разделяй с нов ред темите.

Как да си подобрят правописа децата? - Тук си пиши за четенето на книги и вредата на телефоните, макар че никой тук не е опонирал, че телефоните не са вредни за представянето на децата и че не трябва да се чете.

Нова тема и ред: Как действа на мъниците първи и втори клас да се изс*ре учител върху нещото, което са направили с усилие.
С червено, розово или пембяно, ако не е направено като хората, това може да ги демотивира и това искаше да се каже тук.

И никой не казва да не се поправят/отбелязват грешките.

# 535
  • Мнения: 5 744
Мхмм, или заради някои мами, чието злато се стресира, щото госпожата му поправила с червено....лоши учители, бе, показват им грешките. Пък то това стрес голям.

Да вземат и още по-лесно да го направят НВОто. Само таблицата за умножение по математика и по БЕЛ да си напишат името и адреса без грешка. Стига толкова....
Да, има лоши и некадърни учители. Не е новина. За съжаление от лоши учители пострадват добрите деца. Тези, на които не им се учи, им е все тая какви са учителите.
И понеже се чудехте от какво се уморява дете втори клас, ще ви напиша, дано разберете.
 Детето става в седем, за да е в осем на училище. На обяд яде на крак или се блъска в някакъв миризлив стол, докато вие си похапвате на прилично място. Ходи в лоши тоалетни, в каквито вие лично не бихте стъпили.  После стои на занималня до пет часа вечерта, като занималнята е малка, лошо проветрена стая с много деца и невротизирана учителка, която вандалства с червено по набързо написано домашно. Вие не бихте издържали и два часа в тази обстановка.
 Е, има и издръжливи деца, с психика от желязо, но повечето интелигентни деца не са от тях.
След пет, детето се прибира вкъщи, където майка му установява, че пише грозно, и неправилно, и почва нова драма.

Хайде сега пък вие си представете. Детето става в 7:00 ч., за да отиде на училище в 8:30. Там е до 16:00 ч., целодневно обучение, не е занималня, съвсем редовни часове. Детето се прибира към 17 ч. и тепърва сяда да пише домашни и да учи за следващия ден. Когато детето е на тренировка или кинезитерапия, зъболекар или ортодонт, се прибира по-късно и пак предстои да пише домашни и да учи. Детето живее в чужбина, където нямат грипни ваканции, сливане на празници и 15 дни отсъствие по неясни семейни причини.

Предлагам да престанем да драматизираме натовареността на децата, забележките и използването на червен химикал. Все пак целта на училището е да ги подготви за реалния живот, а в него няма забележки - направо ти показват вратата. Особено за децата ни конкуренцията на работния пазар ще бъде още по-жестока от сегашната и в допълнение към развитието на ИА положението ще бъде страшно.

# 536
  • Мнения: 2 712
Никаква драма няма за мен. Аз детето си на занималня, да го тормозят там, не го пуснах, намерих начин. Като попадна на един "дивак" учител, смених класа, не го оставих да се свива като мишка и да се учи да се подчинява на "шефа", както направиха много от останалите родители, търпяха го този до последно.
Натоварването на децата е ужасно, освен това те са реално институционализирани, тоест деца, които прекарват почти цялото си време по институциите, намират се в бездушна и напрегната обстановка. Това е една от главните причини за насилието между децата и липсата на емпатия.
Някои на това му казват подготовка за живота, аз го смятам за насилие.  Зависи от мирогледа на човека и какво разбира под " живот".

Последна редакция: пн, 27 окт 2025, 14:02 от Априлски душ

# 537
  • Мнения: 35 944
Нова тема и ред: Как действа на мъниците първи и втори клас да се изс*ре учител върху нещото, което са направили с усилие.
С червено, розово или пембяно, ако не е направено като хората, това може да ги демотивира и това искаше да се каже тук.

И никой не казва да не се поправят/отбелязват грешките.

И как точно се е изсрал учителят върху творението? И какво точно се разбира под "изсрал"? Ако няма грешки, няма да има червено.

Леко ми идвате като секта - сакън да не се "стресира" златото. Ама после, като дойде пети клас и видите, че шестиците не са точно шестици, се почва - олеле, ама те не знаят нищо, олеле, ама тя госпожата, олеле ама те уроците много и трудни, а никой не търси причината, че в целия начален етап са им спестявани много неща, понеже и на родителите, и на учителите им е по-лесно така - златото да е отличник, да е "с голям потенциал", "много умно дете" и т.н., докато истината не лъсне, че половината са неграмотни.

Никаква драма няма. Натоварването на децата е ужасно, освен това те са реално институционализирани, тоест деца, които прекарват почти цялото си време по институциите, намират се в бездушна и напрегната обстановка. Това е една от главните причини за насилието между децата и липсата на емпатия. Някои на това му казват подготовка за живота. Зависи от мирогледа на човека какво разбира под добър живот

Кое точно е по-различно от училището по наше време?
Дори смятам, че много от нещата са отишли в по-горни класове. За пример вектори се учеха в седми клас. Сега ги учат в осми.
"Бездушна и напрегната обстановка" - кое точно я определя като такава. Класовете са такива, каквито самите деца си ги направят. Факт е, че на някои деца не им понасят разни неща и тогава родителите си търсят варианти - смяна на клас, училище...
В момента децата имат много по-големи възможности от нас, които, за да напишем един проект, трябваше да стоим по половин ден в библиотеката, а сега всичко им е на една клавиатура разстояние.

# 538
  • София
  • Мнения: 951
Априлски душ, казала си го съвсем точно.

# 539
  • Мнения: 2 712
Соулче, много по-полезно за децата е да отидат в библиотеката, отколкото всичко да им е "на клавиатурата", тази клавиатура основно им служи за игрички и да се заяждат помежду си, а не да си обогатяват знанията.
 А ние, старите, прекарвахме в училище доста по-малко време от сегашните деца

Общи условия

Активация на акаунт