Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №7

  • 35 241
  • 573
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 6 615
Безумия има навсякъде, системата е такава, каквато е. Тя не е идеална за деца в двата края на спектъра от успеваемост, а е предназначена да работи за златната среда. Т.е. ако дете има затруднения във възприемането или някакви други интелектуални дефицити, значи има нужда от допълнителна работа със специалист. Или повече подкрепа у дома.
Да се очаква обаче, че учителите само ще поощряват, без да санкционират е някакво безумие. Децата имат нужда от критично мнение, а не от вечните поощрения и възхвалявания колко са добри и колко чудесно се справят. Няма нищо лошо да се обърне внимание ако това не е точно така, разбира се - с подходящия тон и отношение,  без унижения и подигравки.
Може би ще ви изненадам, но много деца се чувстват чудесно в целодневната организация на учебния ден. То не е само учене, има си достатъчно разтоварващи моменти.

# 556
  • Мнения: 3 546
Хора, ставаше въпрос за второкласник, а не за гимназисти.
Второ, никой никъде не е застъпвал теза да не им се показват грешките и да не се коригират децата.
Четете!

# 557
  • Мнения: 35 944
Именно, четем. Страшно е да ти върнат диктовката ,поправена с червено.....сакън!

# 558
  • Мнения: 2 712
Соулче, задай ми пак въпроса, който съм била заобиколила, че четенето с разбиране ми куца, все пак не съм държала НВО. Ако въпросът ти е колко дълго съм ходила на училище аз, в сравнение със сегашните деца, веднага отговарям-с една четвърт до една трета по-малко в брой часове, като не броя занималните и школите, че ще стане страшно.
До 14 часа никога не съм учила, ЕГ съм завършила, на занималня не съм ходила.Вектори в седми клас не съм учила, в гимназията ги учих, не помня кой клас. Във втори клас пишех грозно и с грешки, но не помня да ми е пукало много, нито на нашите, тогава всички възрастни знаеха, че дете на осем обикновено бърка като пише.
Други въпроси?

Последна редакция: пн, 27 окт 2025, 16:54 от Априлски душ

# 559
  • Мнения: 1 572
Аз нямам спомен , детето в началното училище, да се е впечатлявало много от корекциите на госпожата. А относно цвета на химикала, идеята на червения цвят е да се отличава и да обръща внимание на допуснатата грешка.
Честно казано не разбрах, защо някои от потребителите се хванаха за това, ами ако е розов или оранжев- каква щеше да е разликата?
В началното училище госпожата обикновено е строга, но склонна на компромиси и както писаха и други съфорумки , даже завишава леко оценките. После на следващия етап ще има много да се стресират и родители и ученици когато оценките станат реални и наистина обективни. Започва едно сърдене на маса родители, обвинения към госпожата, не обяснявала достатъчно,пък материала бил труден.
Ами щом все пак половината клас е разбрал и има прилични оценки без "помощ от приятел", дали пък просто някои от децата да не са в състояние да разберат и осмислят, поради лични причини. В пубертета примерно са разсеяни, не слушат, не запомнят, не могат да възпроизведат информация, обаче ТЕ не са виновни естествено. Винато винаги е на учителя-той не ги е научил.

# 560
  • Мнения: 2 712
боботоо, случаи всякакви. Никой не е казал, че учителите по принцип са виновни. Нито пък децата по принцип са виновни. Ясно е, че няма как всички деца да са пълни отличници, би било голям проблем, ако стане така, всички да са пълни отличници.

# 561
  • Мнения: 3 546
И стига сте говорили генерално. Има тема за това.
Тук за второкласничето става въпрос.
Казвате, че не е възможно да е стресирано от начина, по който получава обратната връзка?
Няма нужда и от обобщения за госпожите, както и за децата. И въпросът е майката да разбере за нейното дете това фактор ли е и ако да, да търси начин да му помогне в тази посока.
Да не пита тук, че като ви гледам ще й предложите 50 тояги за глезенето във втори клас да се впечатлява от такива неща.

# 562
  • Мнения: 2 712
Solnichka, много точно си го написала.

# 563
  • Мнения: 35 944
За второкласничето отдавна се дадоха съвети.
И не си ти тази, която да определя кой в коя тема и какво да пише, солничка.

. В пубертета примерно са разсеяни, не слушат, не запомнят, не могат да възпроизведат информация, обаче ТЕ не са виновни естествено. Винато винаги е на учителя-той не ги е научил.

А преди пуберитета пак учителят е виновен според майките - не ги е научил. Особено като станат пети клас и реалността ги удари като с чук.

Априлски душ, не го мисли за заяждане, но точно вектори се учиха в 7 клас, дори една от задачите след 7 клас на изпита беше точно такава, още я помня.
Иначе те попитах няколко пъти да уточниш кое точно е  "бездушната и напрегната обстановка" в училище..... Ако за теб или децата ти е била такава, имаш искреното ми съчувствие.

# 564
  • Мнения: 1 572
Темата е ОБЩА , въпросът за второкласничето също беше общ, ако майката/съфорумка/искаше отделна тема , нямаше да пише в тази.
Та да обобщя, преди седмица родител от нашия клас се оплака от оценката на детето си по математика с питане- госпожата ли не може да обяснява или материала е твърде сложен. Ми половината клас се беше справил прилична с контролното. Та дали в "госпожата"е проблема ?
Премествайте си децата във второ и трето и "N"-то училище, пък дано да случите на компетентна, разбираща и съчувстваща госпожа, дето ще гали учениците с перце . Пък и бъдещите работодатели и те да са така загрижени и доброжелателни, че да не се налага порастналото "дете" да си сменя често работата, понеже е "неразбрано" и "недооценено" и мама и тате да си го дондуркат до края на живота си.

# 565
  • Мнения: 29 686
Колко дни още се обсъжда едно и също? А и тема имало. Тук не четат само майки на второкласници

Последна редакция: ср, 29 окт 2025, 12:55 от Г-жа Рамацоти

# 566
  • София
  • Мнения: 3 378
Въпрос за гимназията, кои оценки влизат, кои години, в първи и във втори гимназиален етап, кои са важни за кандидатстване, ясно е, не се знае в бъдеще какво ще искат университетите, но на този етап? При изчисляване ср.успех в дипломата.

# 567
  • София
  • Мнения: 16 334
В дипломата влизат само оценките от втори гимназиален етап - ЗУЧ и ИУЧ. Те формират и общия успех от дипломата. В удостоверението за завършен първи гимназиален етап влизат всички оценки /ЗУЧ и ИУЧ/ от 8-ми до 10-ти клас вкл. Не може да се обобщи какво гледат университетите. Нашите по принцип балообразуват или с общ успех от дипломата за средно образование, или с оценката по определени предмети, или с ДЗИ. Ако предметът е изучаван във втори гимназиален етап, взема се оценката от дипломата, а ако не е - оценката от първи гимназиален етап /ЗУЧ/. За чуждите университети пък изобщо не може да се обобщи - различно навсякъде и различно в зависимост от специалността. Някои нищо не гледат, други гледат оценките за последните три години, т.е. и 10-ти клас, някои и от 9-ти.

# 568
  • Мнения: 651
Здравейте,
Изплатена ли ви е вече еднократната помощ за ученици до 4 клас?
Детето ми е 2ри клас и преди началото на годината класната му ме увери, че няма нужда да подаваме заявление отново, след като сме подали миналата година за 1ви клас. Ставало автоматично. Вярно ли е това?

# 569
  • София
  • Мнения: 26 246
Не е нужно да вземате бележка, но трябва да се подаде.

Общи условия

Активация на акаунт