Студенти в Нидерландия - 23

  • 55 756
  • 730
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 140
Здравейте, искам да попитам младежите, които ползват български номер, имат ли значително увеличение на тарифата? За последния месец сметката за телефона се утрои и не мога да преценя каква е причината

Привет, дъщеря ми ползва БГ номер и в UK и в Нидерландия вече  повече от 5 години- няма промяна. Тя е в нашата група от 15- на години( групата е в yettel - там сме откакто има тази мрежа (с различни наименования в годините) - Т.е. зависи от компанията и плана.

# 586
  • Cobrs
  • Мнения: 805
Благодаря ви, явно проблемът е другаде.

# 587
  • Мнения: 1 452
И при дъщеря ми увеличението е в рамките максимум до 10 лв.

# 588
  • Мнения: 731
И при нас няма промяна в цената вече втора година. Абонати на Йетел сме. В началото като замина се притеснявах как ще ни стигнат минутите в роуминг, но се оказа, че изобщо не ги ползваме, а говорим всеки ден по минимум 2 часа. Последно като преподписвахме договора ни казаха, че разговорите са безплатни помеду ни.

# 589
  • София/Велико Търново
  • Мнения: 801
Здравейте, искам да попитам младежите, които ползват български номер, имат ли значително увеличение на тарифата? За последния месец сметката за телефона се утрои и не мога да преценя каква е причината
Така е, имаме увеличение. Когато се ползва роуминг в чужбина продължително време започват да се начисляват допълнителни такси. Засичат това и пращат смс с предупреждение. След първата голяма сметка започнахме да се чуваме през FaceTime, по възможност ако е наличен WiFi. Следващата сметка беше поносима. Когато се прибере младежа в Бг системата ще рестартира отчитането от Бг и като се върне в Холандия известно време пак ще си  вървят нормалните тарифи. Така ми обясниха в Yettel. За момента прецени, че не му трябва холандски номер.

Коригирам се, защото току що проверих детайлното потребление за въпросният месец и голямата сметка не е нито от роуминг, нито от интернет, а младежа си е купил някакъв пакет или нещо за което не си спомня съвсем точно. Така или иначе следващата беше ок. Проверете си детайлното потребление най-добре за да сте наясно от къде идва това утрояване.

Последна редакция: пн, 16 дек 2024, 23:41 от Valka

# 590
  • София
  • Мнения: 2 751
Ние сме на Виваком - втора година вече с не повече от 10 лв. ни се вдига сметката. Както каза Червенокоска, изработихме си навик - ако тя ни търси, затваряме и ние я набираме. На входящо повикване цената за справедливо ползване в роуминг е 0,0047 лв.

# 591
  • Мнения: 282
Някое от децата/или упълномощен родител/ завеждало ли е претенция към български застраховател по сключена здравна застраховка?
Писаха ми,че изискват първична документация от лекаря,а дъщеря ми има само един документ с касова бележка,от който нищо не разбирам,не е описано нито оплаквания,нито диагноза.Тя е питала в тази практика,но са ѝ отговирили,че нищо друго не издават и застрахователят  би трябвало да признае разходите.
В задънена улица сме в момента по този казус,ще се окаже,че тази застраховка беше абсолютно безсмислена.

# 592
  • София
  • Мнения: 1 629
Някое от децата/или упълномощен родител/ завеждало ли е претенция към български застраховател по сключена здравна застраховка?
Писаха ми,че изискват първична документация от лекаря,а дъщеря ми има само един документ с касова бележка,от който нищо не разбирам,не е описано нито оплаквания,нито диагноза.Тя е питала в тази практика,но са ѝ отговирили,че нищо друго не издават и застрахователят  би трябвало да признае разходите.
В задънена улица сме в момента по този казус,ще се окаже,че тази застраховка беше абсолютно безсмислена.
През лятото имахме преглед в Нидерландия,  имахме сключена застраховка в България за пътуване.  Приложих фактура от клиниката и касова бележка за платено лекарство. Всичко  беше признато и платено.

# 593
  • Мнения: 282
Някое от децата/или упълномощен родител/ завеждало ли е претенция към български застраховател по сключена здравна застраховка?
Писаха ми,че изискват първична документация от лекаря,а дъщеря ми има само един документ с касова бележка,от който нищо не разбирам,не е описано нито оплаквания,нито диагноза.Тя е питала в тази практика,но са ѝ отговирили,че нищо друго не издават и застрахователят  би трябвало да признае разходите.
В задънена улица сме в момента по този казус,ще се окаже,че тази застраховка беше абсолютно безсмислена.
През лятото имахме преглед в Нидерландия,  имахме сключена застраховка в България за пътуване.  Приложих фактура от клиниката и касова бележка за платено лекарство. Всичко  беше признато и платено.
Дали е удобно да ми кажете към коя застрахователна компания е била застраховката / може и на лични/.С БулИнс сме ние и аз също приложих същите документи,обаче нищо не искат да платят,трябвало първична медицинска документация.Да,но от клиниката не издават нищо повече,казали са днес да се обадят по текефина,щели да потвърдят,че дъщеря ми е била на преглед.

# 594
  • София
  • Мнения: 1 629
Някое от децата/или упълномощен родител/ завеждало ли е претенция към български застраховател по сключена здравна застраховка?
Писаха ми,че изискват първична документация от лекаря,а дъщеря ми има само един документ с касова бележка,от който нищо не разбирам,не е описано нито оплаквания,нито диагноза.Тя е питала в тази практика,но са ѝ отговирили,че нищо друго не издават и застрахователят  би трябвало да признае разходите.
В задънена улица сме в момента по този казус,ще се окаже,че тази застраховка беше абсолютно безсмислена.
През лятото имахме преглед в Нидерландия,  имахме сключена застраховка в България за пътуване.  Приложих фактура от клиниката и касова бележка за платено лекарство. Всичко  беше признато и платено.
Дали е удобно да ми кажете към коя застрахователна компания е била застраховката / може и на лични/.С БулИнс сме ние и аз също приложих същите документи,обаче нищо не искат да платят,трябвало първична медицинска документация.Да,но от клиниката не издават нищо повече,казали са днес да се обадят по текефина,щели да потвърдят,че дъщеря ми е била на преглед.
Беше към Армеец.
Преди години имахме казус, че нещо не признаваха, но дадох контакт на клиниката и тогавашния застраховател се свърза и изиска фактура.
Не помня кой беше, но не е бил някой много читав.
Свържете се и вие с клиниката и обяснете казуса и поискайте да ви изпратят документация.

Допълвам, че моят син е със застраховка към AON, но и те ми написаха, че ако има посетен лекар , трябва да вземе документи и да претендира към ЕОЗК на 1во място, ако те откажат, тогава се предявява иск към AON. Затова може и вие да опитате да предявите претенция към ЕОЗК, ако имате такава карта.

# 595
  • Мнения: 40
Извинете, че и аз питам за DUO.

Синът ми започна работа, сключи застраховка и сега е ред да подава документи. За да попълня нашите доходи той ми изпрати линк: https://duo.nl/particulier/supplementary-grant/your-parents-income.jsp
На него трябва да кликна на линка: No access to Mijn DUO
Отваря се декларация в PDF, в която трябва аз и баща му сами да попълваме данните и доходите си за 2022 и 2023 година. После трябва да принтим, да подписваме, да  сканираме документите и така да ги изпратим.

Като чета обаче на първа страница, а и вашите последни коментари не виждам вие да попълвате тези декларации, а разбирам, че направо от НАП трябва да вземем документи за доходите на английски.

Моля някой да ми даде съвет, защото съм много объркана. Благодаря! Heart

Дъщеря ми прави така :
"Качвам дукомент в PDF ( справката от НАП)
Google преводач го превежда
Тегля дукомента вече преведен
И изпращам на DUO
Пращам и оригинал и превод
Всичко в един документ"




Здравейте, и дъщеря ми прикачи така всички справки от НАП за доходите, преведени от агенция с печат и вчера получих писма по пощата домен и баща и да изпратим справки за доходите. Моля, споделете, някой имал ли е такъв случай и какво да попълвам или просто да изпратя оригиналните справки от НАП на хартия по пощата обратно към тях.

# 596
  • Мнения: 1 869
Точно за тези писма писах преди време. Те ги изпращат на всички (на накои се губят по пощата). Ние не правихме нищо - каквото беше прикачило детето, това беше достатъчно. Но вие може същите данни да попълните в бланката, посочена в писмото с активен линк, да прикачите документите от НАП и изпратите по мейл.
Срокът за разглеждане на документите е 12 седмици. Хубаво е, ако наближи края на тоя срок, да се звъни да им се напомня.

# 597
  • Мнения: 743
Мили мами, след месец синът ми трябва да пренесе багажа си в България. Завършихме! Ура! Моля, да ми кажете превозвач, но да е с голям бус, че има и матрак.

# 598
  • Мнения: 436
Мили мами, след месец синът ми трябва да пренесе багажа си в България. Завършихме! Ура! Моля, да ми кажете превозвач, но да е с голям бус, че има и матрак.
Честито и попътен вятър на сина Ви. На моят му предстои завършване през февруари и през март ще имаме нужда също от превоз, така че следя за контакти.

# 599
  • Мнения: 737
Мили мами, след месец синът ми трябва да пренесе багажа си в България. Завършихме! Ура! Моля, да ми кажете превозвач, но да е с голям бус, че има и матрак.
Честито! Браво! И сега накъде?

Общи условия

Активация на акаунт