Деветокласници 2024/2025 - 2

  • 41 375
  • 748
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 260
Ей, страшно министерство, браво Balloon! С един замах решиха всички проблеми на системата Imp

# 676
  • Мнения: 2 851
Ей, страшно министерство, браво Balloon! С един замах решиха всички проблеми на системата Imp

Те там само такива гениални идеи се въдят. Един предишен беше намерил друго фундаментално решение - да започва учебната година от 1 септември. Още една-две такива идеи и образователната ни система ще стане толкова чудна, че родители от Австралия до Канада ще се редят тук да учат децата им.

# 677
  • Немция
  • Мнения: 7 758
Честно казано, с риск да възмутя някои, смятам едно начало на учебната година от 1 септември за подходящо(наясно съм, че нищо не зависи от мен). Така може учебната програма да не е толкова сбита, да има възможност за повече ваканции.
По другите теми няма да философствам, макар че имам какво да напиша- но не е добре толкова чести промени по училищата.
Веднъж така, веднъж иначе- липса на стабилност.
Едно е ясно- няма как да са доволни всички.

На моя "набор" великденската ваканция тепърва предстои - тя е седмица преди и след Великден, тоест 2 седмици. Чака я с нетърпение. Grin

В класа му има момчета, които са напред с развитието си, дори и един брадясал има Smile, но има и такива с по-късен пубертет, включително и моят син. Гаджета още са далечна тема или поне аз така си мисля.

# 678
  • Мнения: 2 851
Говорим за България. В другата държава, където е учило детето ми, учебната година започваше през октомври и пак имаше повече ваканции и почивки по време на учебната година, и далеч по-добре разпределен материал. Препратката към започването на учебната година на 1 септември е тежък сарказъм към неможенето на нашите образователни специалисти - да поясня, ако не е ясно за тези, които нямат идея какво се случва тук.

# 679
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 266
Току що ми попадна друг проблясък на министъра - по-добре матура по математика отколкото нво-тата в десети клас
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/20255114
От моята камбанария е все тая, защото дъщеря ми живее с мисълта, че ще държи матура по математика, но общата картина е много по-различна.

# 680
  • Мнения: 2 851
Всеки идва пълен с идеи в това министерство. Глупости на парче, които в ролята на кръпки само усложняват нещата. Още математика. А дали не му е хрумвало, че има (ужасно) много деца, за които профил/твърде много математика не са опция или желание в горните класове. Да го питам, ако беше на мястото на родител, който търси училище с профил история за дете, което не се интересува от математика и не му върви, колко опции има и то в София, където уж има варианти. Една. НГДЕК и то там насочеността е към древна история. А математически училища/паралелки има, не е като да няма. И на каква матура ще се явяват деца, на които не им върви математиката, че нещо не мога да ги разбера тези от МОН. Материалът е супер нагъчкан и ненужно академичен. Сипят се едни теореми, определения и не знам какво, за които после не остава и един час да се упражнят, камо ли нужните десет. Да не говорим за качеството на преподаване в час. Но ние тези неща си ги знаем, затова се извинявам за излиянието Simple Smile Ама тук поне си знаем, за какво говорим и човек може да си каже, и да го разберат.

# 681
  • Мнения: 5 465
Не знам наясно ли сте с безумните нормативи по физическо? Някой е решил, че всички деца трябва да могат да скачат като Стефка Костадинова и Сергей Бубка или да бягат като Ивет Лалова и Юсейн Болт. Не може всички да са математици, развивало, ок, развива, но основните знания за повечето неща са си достатъчни, който иска друго развитие има време и начин. Промяна на часовете по природни науки, нищо от тъпият им материал не се махна, промяната беше в допълнителни часове до 7 клас. Ще учим за устройството на червея и папратите по биология, ама за да станеш лекар ти изискват да си по-добър от някой химик с дългогодишен опит и познания по анатомия от 2 курс в университета. Трябвало специалисти, как да стане, с това пренатоварване децата се отказват, учителите в по-голяма част си изпяват урока и кой разбрал, разбрал минаваме нататък. Ама съсловието се сърди, като прочете негативно, родителите виновни, децата също. Учителят на сина ми от 5-7 клас по БЕЛ беше от старата школа, уникален учител, веднъж не се оплака, че телефоние му пречели, че децата били тъпи и неграмотни. От 5 клас им каза, че няма нужда да си дават парите за уроци, защото ще даде всичко от себе си, за да са подготвени. Така и стана, но една птичка пролет не прави. Всеки втори пост някъде е колко били прости днешните младежи, как еди коя си била учила едно време, ехее ти да видиш, колко знания има. Искам 10% от тези пишещите на случаен принцип да се явят и направят тестове по-различни предмети да видим колко са добри. Да не говорим за раниците, в голяма част от развитите страни работят вече на ел устройства, ама тук ще ги забраняваме, щото те са причината за разпада на обществото. Нищо че дъщеря ми която е 4 клас и има няма 30 кг ходи с тежката си раница от 15 кг и се оплаква, че я боли гърба после, няма проблем. Ще отиде на плуване, ще си оправи гръбнака, ще направи йога упражнения ще коригираме....Абе пълна идиотия, толкова съм бясна, че чак е абсурдно...Ама на кой му пука.

Последна редакция: пн, 07 апр 2025, 12:44 от Radina

# 682
  • Немция
  • Мнения: 7 758
Специално за забраната на телефоните и ползването им в час- едното не изключва другото.
Моите деца са от началото в новото им училище след 5 клас със забрана да ползват телефони за лични нужди и в междучасието, но преди да им осигурят таблетите, се е случвало да имат работа с телефоните в час- но само в рамките на задачата.
Разбира се, учениците са изобретателни, някои намират начин да престъпят забраната.
Учителите им често играят ролята на контролен орган. Stuck Out Tongue Winking Eye

Не разбирам какъв е проблема със забраната на телефоните в училище.

За да се въведе работа с дигитални устройства, трябва по училищата да разполагат масово и с електронни дъски, защото често се налага да се свързват с дъската по време на час.

# 683
  • Мнения: 2 851
Проблемът е, че България не е Германия и българските училища не са немските. В друга география също съм била спокойна, че детето е в институция, заобиколено от възрастни и ако нещо стане, има кой да ми се обади. Тук не е така и децата са оставени сами на себе си, ерго връзката с родителите е абсолютно необходима. Можем ли да престанем с пасивно-агресивните включвания в стил "нека да ви ги обясним нещата от чужбина"?

# 684
  • Немция
  • Мнения: 7 758
Врабец, да не мислиш, че в немските училища има бодигардове, които да бдят над децата ни?

По-добре свиквайте с реалността, че телефоните не са желани в едно училище.
Нито е само Германия така, нито България ще е някакво изключение, в един момент и там ще наложат това правило.

Имам чувството, че лично теб те дразня с моите включвания. Пасивно-агресивни???
Може би е най-добре да се оттегля от тази тема.

# 685
  • Мнения: 9 514
То проблема е предимно "преди и след" училище, че искаме да са си с телефоните, но "плана" е да ни санкционират за дете с телефон в сградата на училището... Къде точно да го дене тоя трелефон? Някои деца сменят превозни средства на път за училище, сутрин и вечер в тъмницата... Защо трябва децата да са без никаква комуникация, ако нещо се случи през тоя час преди и след училище?
В момента практиката е - оставя се в кутия при учителя преди часа, всема се след часа или след блока часове с учителя. Голям проблем за синдикат Образование се оказва това или за някои гръмогласни учители, явно. Според учителите в нашето училище се търси грандиозна драма, където я няма... толкова.

ПП: В момента зора е да има за какво да се санкционират родителите на децата, които си ходят на училище... другите не могат да ги хванат за нищо...
И новото 20 - оценка за дисциплина Close Да имало обратна връзка. Че нали (за)бележки от всякакъв вид си ги виждаме в електронния дневник. И негативните влияят на стипендията...
Зора е да влиза в дипломата ли? И как точно?

И обученито по религия да е в ООП (общо образователна подготовка)? Close
Да свалят в по-ранни класове "гражданско образование". "Етика" като част от философския цикъл да я сложат в 7-8 клас, ама "религия" с оценка... Кому е нужно. А и къде ще намерят учители? То по история има дефицит, а те биха били най-добре подготвени за преподаване...

Последна редакция: пн, 07 апр 2025, 14:36 от peneva_a

# 686
  • Мнения: 2 851
И при нас се търси драма с телефоните, и много ме е яд, че не можах аз да ида на последната родителска среща и да задам ребром един-два въпроса. Родителите да били съдействали да се реши проблема с телефоните в час. Исках да попитам, аз ли да ида там в часа, да им цъкна в дневника и да им напиша забележките, че не са оставили телефоните в клетките. Учителите не им пишат забележки (и аз не знам защо - мързи ли ги, не им се занимава ли), защото ако пишеха, точно за два учебни часа щеше да се реши казуса с телефоните в клетките.

Врабец, да не мислиш, че в немските училища има бодигардове, които да бдят над децата ни?

И в Малта няма бодигардове (с където сравнявам аз). Тук говоря за проблем с децата на самотек на съвсем друго ниво и да - пасивната агресия е крайно неприятна. И ние ядем бонбонки Тик-Так, все пак.

# 687
  • Мнения: 5 465
Ами например госпожата им по история им пускаше игри-тестове в Кахут, те си бяха на телефоните. Нямаше такава забава, състезаваха се, защото най-добрите получаваха отлични оценки, а за да отговориш на въпросите трябва да си си научил. По рисуване, учелите им даваха да си харесат  рисунка и да си гледат телефоните как точно да я нарисуват. Не на всички им е дадено свише. Госпожата им по музика ги караше да пускат различни песни или бързо да търсят информация за даден композитор. Така че, за мен има много плюсове, всичко се развива ние тъпчем на едно място. И по мое време имаше ученици, които не искаха да слуша в час, говориха си, пречеха, ставаха, сядаха, тогава освен телефон с шайба за друго не бяхме и чували. Хайде това да е проблема нали, че всички други са решени и оправени.

# 688
  • Мнения: 2 695
С тази матура по математика колко деца няма да успеят да вземат дипломи след 12 клас? Не на всеки му върви математиката, не всеки го влече. Защо не се гледа какви интереси има детето и да се насочва натам?
Но друго е да изберат на няма и 14 години какви искат да станат като пораснат. Рядко има деца, които знаят какво искат на тази възраст. Но никой не им дава опция за по-късен избор.
Почудиха се какви глупости да измислят и допряха до отсъствията по домашни причини, оценката за дисциплина и задължително изучаване на религия.
За протокола съм ЗА 15 дни по домашни причини, въпреки че до сега, за 9 учебни години, не съм ползвала нито 1 ден.

# 689
  • Мнения: 4 575
При нас до 4 клас няма телефони. После най-вероятно и ще ги забранят.

Общи условия

Активация на акаунт