Проблем с Yettel, моля за съвет.

  • 3 291
  • 31
  •   1
Отговори
  • планетата Земя
  • Мнения: 118
Здравейте!

Казусът е следният. Ще започна по отдалече. Аз живея в UK и искам майка ми, която си живее в България, но има право да живее и тук, да ми дойде на гости за по-дълго време (3-4 месеца). Майка ми е на 80 години и в България ползва мобилен телефон с договор към Yettel.

Тъй като Yettel нямат добри условия за роуминг с UK, майка ми на практика не може да си ползва телефона тук и се получава, че трябва да плаща 3-4 месеца за нищо. Казах й да попита как би могла да прекрати договора, какви неустойки трябва да плаща, за да си вземе предплатена карта примерно. Също и казах да поиска да й разпечатат договора. Така, казали й, че трябва да плати 240 лева неустойки... Което му се струва много, понеже четох, че  обикновено неустойките са таксата за 3 месеца, а тя плаща 35 лв/месец. Сега чакам майка ми да  изпрати договора по някакъв начин, за да го прочета.

Но не мога да повярвам на цени и условия на мобилни услуги в България. Това истина ли е? Възрастен човек на 80 години! Първо трябваше да ходи 3 пъти, за да пита разни неща - нито съвет, нито нищо. Наистина ли няма нищо по-евтино от 35 лева на месец?! Второ, наистина ли неустойките по договорите са от сорта 240 лева?

Моля за съвет кое би било най-разумното и рационално решение на проблема?
Благодаря предварително!

# 1
  • София
  • Мнения: 34 699
Неустойката наистина е 3-месечна такса, но ако към договора няма включен телефон или нещо подобно. Тогава трябва да изплати и остатъка от въпросния уред. Трябва да видите какво точно е включено в договора.

# 2
  • Мнения: 11 340
https://www.kzp.bg/bg/novini/meldungen/zabrana_NTP_mobilni_opera … ri_04-08-2024.php

Предполагам, че това е от около 04.08.2024г. , поне така чета в линка.
Извадки:
Цитат
Председателят на КЗП Мария Филипова забрани прилагането от мобилни оператори на нелоялна агресивна търговска практика по отношение на максималния размер на неустойките при предсрочното прекратяване на договора

Множество потребители подаващи сигнали в КЗП сигнализират, че при предсрочното прекратяване на договора, освен неустойката в размер на три стандартни такси, операторът допълнително начислява и неустойка за предоставени отстъпки от цените на месечните такси, както и неустойка за предоставени отстъпки от цените на крайни устройства (в случаите, когато потребителят е закупил на преференциална цена и крайно устройство). Твърденията на потребителите се подкрепят от приложените към жалбите им месечни сметки и фактури, от които е видно, че операторът действително начислява тези неустойки.

В съответствие с клаузите на договора, при предсрочно прекратяване на договор за електронни съобщителни услуги по вина или инициатива на потребителя, мобилният оператор има право да изиска заплащането на неустойка в размер на не повече от 3 стандартни месечни такси за всеки от абонаментните планове, по отношение на които договорът се прекратява предсрочно.

Вместо това обаче, освен уговорената в договора неустойка, са предвидени две допълнителни клаузи, позволяващи на оператора да претендира отстъпките от месечните абонаментни такси до края на срока на договора и разликата между стандартната цена на устройството и заплатената от потребителя цена, съответстваща на оставащия срок до края на договора. По този начин като краен резултат се заобикаля поставеният максимален праг на неустойка от размера на три месечни абонаментни такси за физически лица.

Това са уговорки във вреда на потребителя, които накърняват добрите нрави и водят до съществено неравновесие между правата и задълженията на търговеца и потребителя, като задължават потребителя при неизпълнение на неговите задължения да заплати необосновано високо обезщетение или неустойка.

С включването в договора за мобилни услуги за едно и също неизпълнение на няколко различни и едновременно дължими санкции, се надхвърля обезпечителната и обезщетителната функция на неустойката и същата се явява необосновано висока.



Скрит текст:
Проверих информацията, Заповедта на Пр-ля на КЗП е обжалвана от мобилните оператори и не е влязла в сила. Делото е № 7822 / 2024 АССГ, насрочено за 25.10.2024 г. 14:00 ч.
https://sofia-adms-g.justice.bg/bg/1693
Не съм търсила № на заповедта, мисля няма смисъл на този етап, след като не е в сила. Не можеш да се позовеш на нея. Но можеш да използваш мотивите й.
Най-вероятно ще установиш от договора, че има такива клаузи за допълнителни такси.

Последна редакция: вт, 17 сеп 2024, 16:22 от Diorela

# 3
  • планетата Земя
  • Мнения: 118
Телефонът не е на изплащане, апаратът е стария телефон на мъжа ми.
Определено ще трябва да прочета договора. Племенницата ми ще го сканира и изпрати по мейла, но първо трябва да се види с баба си...
Абе сложно е...Sweat Smile

# 4
  • Мнения: 2 835
В приложението на Yettel ако не се лъжа се виждат условията по договора. Този филм с точно тях вече го играх. Плащат се 3 такси, НО ако тарифата е някаква промоционална (а те винаги ти предлагат такива) се дължи разликата в цената между стандартната тарифа и промоционалната за периода, през който се ползвал тази тарифа до сега.
Другото, което направиха с мен е да ми кажат, че там където е сключен само там може да се прекрати.
Освен това като отидох на място, там където е сключен ми казаха, че системата им не работи и не могат да ми прекратят договора. Обобщено: правят всичко възможно да не можеш да прекратиш. Ядосах се, обадих се на техния съпорт, мисля имаше запис на разговора. Обясних, че са ме разходили до друг град за да ми кажат, че системата не работи. От там бяха силно изненадани, че системата не работи. След 10 мин от въпросния офис ми звъннах да отида, че е проработила системата, платих си високата неустойка и се махнах от тях. Просто си преценете кое е по-изгодно за нея. Понякога и предплатените карти не са удачни, понеже ако не се усвои ваучера се губи и трябва пак да се зарежда на определен период.

# 5
  • Мнения: 11 340
Бих отправила до КЗП от името на майката, заявление с молба за указания, какво дължа при предсрочно прекратяване, съобразно договор, кой то прилагам, ОУ на оператора, закона и практиката на КЗП. Ще помоля указанията да са на хартиен носител, в два екземпляра,  до адрес.
И после им  ги прилагам към заявлението за прекратяване на договора. Правя го писмено, на хартиен носител, описвам приложението. Адресирам го до адреса на управление с препоръчано писмо с обратна разписка. Като ще пиша договорът да се счита прекратен от момента на получаване от оператора. Плащам им сумата, посочен аот КЗП като дължима.
Като искат, да ме съдят, ако имат претенции за повече неустойки.

# 6
  • планетата Земя
  • Мнения: 118
Бих отправила до КЗП от името на майката, заявление с молба за указания, какво дължа при предсрочно прекратяване, съобразно договор, кой то прилагам, ОУ на оператора, закона и практиката на КЗП. Ще помоля указанията да са на хартиен носител, в два екземпляра,  до адрес.
Това е много добър съвет и бих подала жалба, ако имахме достатъчно време. Майка ми пътува след по-малко от месец, а предполагам отговор от КЗП ще отнеме поне 2-3 седмици... ще го помисля.

Благодаря на всички за включванията, определено сте полезни Flowers Bouquet

# 7
  • Мнения: 1 364
Здравейте!

Казусът е следният. Ще започна по отдалече. Аз живея в UK и искам майка ми, която си живее в България, но има право да живее и тук, да ми дойде на гости за по-дълго време (3-4 месеца). Майка ми е на 80 години и в България ползва мобилен телефон с договор към Yettel.

Тъй като Yettel нямат добри условия за роуминг с UK, майка ми на практика не може да си ползва телефона тук и се получава, че трябва да плаща 3-4 месеца за нищо. Казах й да попита как би могла да прекрати договора, какви неустойки трябва да плаща, за да си вземе предплатена карта примерно. Също и казах да поиска да й разпечатат договора. Така, казали й, че трябва да плати 240 лева неустойки... Което му се струва много, понеже четох, че  обикновено неустойките са таксата за 3 месеца, а тя плаща 35 лв/месец. Сега чакам майка ми да  изпрати договора по някакъв начин, за да го прочета.

Но не мога да повярвам на цени и условия на мобилни услуги в България. Това истина ли е? Възрастен човек на 80 години! Първо трябваше да ходи 3 пъти, за да пита разни неща - нито съвет, нито нищо. Наистина ли няма нищо по-евтино от 35 лева на месец?! Второ, наистина ли неустойките по договорите са от сорта 240 лева?

Моля за съвет кое би било най-разумното и рационално решение на проблема?
Благодаря предварително!
Ако ти е скъпо времето и имаш пари ? Не се знаимавай с глупости.
Има справедливост ако ти се занимава с дни.
Моя съвет е да платиш и да си гледаш живота.

Ако имаш свободно време пък не пречи да ги поизпотиш.
Така за спорта.

# 8
  • Мнения: 23 815
Само за 3-4 месеца ли майка ти няма да се нуждае от този договор? Най-евтино ще излезе просто да си плаща таксата за тия 3 месеца, през които я няма, тя и едва ли е на някакъв договор с много екстри и висока такса. Предплатена карта няма да ѝ излезе по-евтино от някакъв базов договор с най-ниските такси. Със сигурност има по-евтино, на мен за 2 телефона сметката ми е 38 лева, а беше двойно по-малко преди оператор да подлъже майка ми да се съгласи при разговор по телефона да минела на нов план, защото този, който сме ползвали, бил много стар, и не съществувал.

# 9
  • Мнения: 11 340
Аз имам една предплатена карта за 10 лв, която не ползвам за разговори и зареждам веднъж годишно. Наскоро ми се обадиха да ми предлагат много изгоден договор, май беше около 13 лв., отказах им. Мисълта ми е, че има и такива договори с ниски тарифи.

# 10
  • Мнения: 9 225
Не е голяма работа да плати 3 месеца без да ползва услугата. Тук, където живея, има доста дълго предизвестие за прекратяване на договори всякакви.

# 11
  • Мнения: 75 317
При предсрочно прекратяване всъщност се събират не три, а четири месечни такси. Три са неустойката, а четвъртата е за предизвестието - трябва да подадеш едномесечно такова, което плащаш, разбира се, и чак като изтече този месец вече става прекратяването на договора.

Не си заслужава хамалогията. Не занимавай жената, че нищо чудно да я замотат нещо и излъжат дори да преподпише нещо ново и неизгодно. Нека си ги плаща трите месеца, така е най-чисто за мен.

# 12
  • Мнения: 827
Освен трите такси се заплаща и разликата за апарата, който сте взели с отстъпка. Ако телефонът да речем струва 300 лв без договор, а Вие сте го взели за 150 с договор, то следва да платите 150 лв неустойка, плюс таксите. Та затова е 240 лв.

# 13
  • Мнения: 17 857
Сигурно е минало вече, но мярнах из общите условия на някой от операторите нещо за временно замразяване - точно за случаи като твоя. Подаваш заявление и не плащаш такса за ограничен брой месеци. Имаше ограничение и колко често можеш да се възползваш - примерно в рамките на 24 месеца може да замразиш услугите и да не плащаш за 3 месеца. Разровете се по-подробно. Знам, че миналата пролет, когато аз се махнах от Йетел, четях ОУ на трите оператора и гледах това условие някъде, обаче не помня нито детайли, нито дали изобщо беше в Йетел.

# 14
  • FMSTEREO
  • Мнения: 194
Извинете че пиша тук,но не намирам къде другаде, е по-подходящо ,Моля ако някой знае,ако сега примерно подпиша с йеттел за домашен интернет,на тях забраниха ли им да индексират цените,и ако се абонирам дали ще ми видгат поетапно цената или да съм спокоен ?

Общи условия

Активация на акаунт