73 СУ - гимназиална степен - тема №4

  • 3 280
  • 47
  •   1
Отговори
# 15
  • Sofia
  • Мнения: 4 912
Деси Николова преди години е преподавала в училището и от тази година отново е в него.

# 16
  • Мнения: 135
Пробният изпит в 73-то, поне до миналата година, си беше точно за допускане и от класа на дъщеря ми имаше недопуснати,верно не бяха много . После, никой не споменава как на писмения DSD се подсказва не само от учениците, но дори от учителите-квестори, които са от училището, и как въпреки това около 40% от випуска в 73-то не вземат C1 на всички компоненти. Изобщо не сме доволни от нивото на немския в 73-то. И какво като сме със сертификат 4C1, не научи добре езика. Учителите по езика като цяло не са на високо ниво в училището. Проблемът не е в учениците! Твърдя го уверено!
quote author=Просто русалка link=topic=1702533.msg48871280#msg48871280 date=1732171819]
Този въпрос го коментирах преди време с Ганис. Даже стигнахме до спор, понеже тя настояваше, че навсякъде е така. Не е. Никаква особеност не е и случващото се в НЕГ или другаде. По някаква договореност такъв изпит има  в София само в 73-то.Тоест особеното по-скоро е там. Няма в НЕГ, няма в 35-то, няма в частното Веда, нямаше и в
несъществуващото вече Ерих Кестнер, може да има в някое училище извън София. Но това не значи автоматично, че другаде  допускат до реалния изпит всички. Поне на теория, де..Българският преподавател, също и немският, на база справяне на класно по формата в 11 клас втория срок, на база работа в часовете, предадени СК-та, успех по предмета, готовност с папката и др. критерии могат да спрат хора от явяване или поне да ги понатиснат с доп.изисквания, за да бъдат допуснати. Преди две години от един клас в 35-то сигурно повече от половината деца не бяха допуснати, макар да го няма въпросния изпит.

ПП Отделно май вече и в 73-то няма да има изпит (за сегашния 11 клас). Освен това този изпит реално не е точно за допускане, това е така нареченият Vorerprobung. С него по-скоро  се тества сложността на задачи за изпита в другото полукълбо. То е и логично да е така, щом го има в обратна посока.  Затова уж има критерии за допускане или съответно изпит  за допускане в училищата с немски,  ама на финала след няколко тура на "пресяване" почти всички, ако не и всички, биват допуснати до реалния, вкл. и доста слаби с езика  ученици. Аз за яко орязване освен споменатото в 35-то в конкретен клас с меко казано странен учител не съм чувала. Но там си   беше  по-скоро проблем на ниво конкретната паралелка, а не  обективен подбор по знания. Сред недопуснатите е имало деца, които после са си взели  ДаФ (който със сигурност е по-труден от ДСД в сегашния му вариант) и към днешна дата следват в  Австрия или Германия..
[/quote]

# 17
  • София
  • Мнения: 19 126
Мам, едното не изключва другото. Така или иначе се провежда изпитът с  упоменатата от мен  цел, защо да не го ползват и за допускане.  Колко изпита да провеждат?

А за другото, аз това отдавна го пиша  за ВСИЧКИ училища с немски, но на много хора не им харесва казаното. Подсказваше се/преписваше се и във времената, когато учениците от  трите ДУ  в София полагаха изпита заедно в   зали на СУ или ТУ. Но там по-скоро само децата  действаха,  учителите не смееха и пред деца от други училища, докато в собственото училище, където и стените помагат,  солидна помощ има и от учители. Sad Но не, не било така..Много хора скачат как солидно се следяло,  как не се допускало подсказване и преписване въобще и т.н..

С1 се раздава в последно време и в  трите държавни на устния с доста лека ръка , и в частното също, родителите  са горди с  4хС1, ама  някои деца (слава богу, не всички) се сблъскват  челно с тежкотоварен влак, когато в  Германия/Австрия разберат, че  въобще не знаят като за С1. И с кое по-напред  да се заемат - с тежката материя от унито или с наваксването на място с езика.. Други са  по-добре ориентирани, взимат сертификата, наясно са обаче, че реалното им ниво не е такова и избират или да си следват у нас, или някъде навън, ама с  английски. И самият изпит е  с ниски прагове, странно ми е как самите немци приемат, че  деца имащи примерно 14 точки на   СК и  други с  23 са  все за С1.  Другите елементи без това често са екипна работа, та не  си заслужават коментара. Ако днес имах деца в гимназия с немски, щях да ги пусна И на  външен изпит за проверка на  истинското ниво.

Поздравявам  Ви за смелостта да назовете нещата с истинските им имена. Само ще Ви кажа, че няма за какво да съжалявате по отношение на немския. И другаде да беше детето Ви, картинката с научаването му щеше да е подобна. Масово се ходи на уроци за научаване на това, което принципно следва да се случи в  училище, особено в частта със  СК и папките. Ама  и това не се казва...Всеки в темата за НЕГ, за 73-то, 35-то казва, че детето му на уроци НЕ е ходило.

Последна редакция: пт, 22 ное 2024, 19:24 от Просто русалка

# 18
  • Мнения: 135
Ние поне завършихме без нито един урок по езика, но защото не планирахме да учим в чужбина и да, масово се ходи на уроци, което за мен е недопустимо за езикова гимназия, освен ако не си олигофрен, но такива рядко влизат там😀 Ще видим и другата дъщеря колко ще научи френския, дано е по- добре там. Това не са езиковите от едно време.

# 19
  • Мнения: 11 013
От второ лице, знам за сертифицирани деца, в Германия тест намясто, който не успее.. курс една година, ако научиш, оставаш, иначе си чао!

# 20
  • София
  • Мнения: 19 126
От второ лице, знам за сертифицирани деца, в Германия тест намясто, който не успее.. курс една година, ако научиш, оставаш, иначе си чао!
От първо лице със с 100% сигурност твърдя, че няма такова нещо. Имаш ли признатата хартийка за  4 ХС1, немеца не го интересува дали знаеш, доверява се на бумагите. За теб си е. Не се ли справиш с допустимия брой опити на изпит по даден предмет ( 2 или 3 според специалност, университет и т.н),  било то заради езика или заради самата материя, чао. На курс на място ходят деца със сертификати за по-ниски нива, В 1 или В2, доучват езика и се  явяват с идеята за С1 на всичките 4 елемента. Ако не успеят, просто не започвт следването,  след семестър примерно отново се явяват на изпита по езика. Ще излъжа само колко  такива опита имат.И те не са безкрайни, понеже   курсистът има все пак правата  на студент за общежития, столово хранене, отсъпки за транспорт и т.н. Но  описаното е  съвсем друг случай, никак не  за подценяване между другото, понеже дава шанса на деца, учили езика като втори някъде, да  наваксат. Или като първи, но в училища, в  които се полага само ДСД 1. Но нагоре в темата ставаше дума  все за  сертификат  ДСД 2 с  4 пъти С1. Заслужен или не като знания е - това никой не го проверява с  изпит на място, счита се ,че кандидатът има нужното ниво за следване и толкова. Каквото си надроби после сам...

Последна редакция: пт, 22 ное 2024, 20:49 от Просто русалка

# 21
  • Мнения: 135
В училищата, не само езиковите визирам, за да научат добре езика говоримо , трябва да ги разделят на малки групи, а те са по 30 и над 30 деца. Как да стане. Но отделно и самите преподаватели нямат желание за работа.

# 22
  • София
  • Мнения: 19 126
В училищата, не само езиковите визирам, за да научат добре езика говоримо , трябва да ги разделят на малки групи, а те са по 30 и над 30 деца. Как да стане. Но отделно и самите преподаватели нямат желание за работа.

 Какви са тези групи по над 30 деца? Немският, независимо дали с бг или немски преподавател, се води  с децата в един конкретен клас,  значи  с около 26-27-28 деца макс  след  регламентиран допълнителен прием на деца с равни показатели за последното място , на близнак и/или след не толкова регламентиран на някое парашутистче в по-желаните училища. В по-малко желаните няма сигурно толкова връзкари и децата са си  по 26, може да има даже и незапълнени на макс паралелки. Не че са малко и 26, но при  желание и на ученици, и на учители, пак БИ ставало. Въпрос на огромен късмет е да се паднеш при качествен учител по немски където и да е. А и децата не са непременно все цветя за мирисане, които не научават  езика заради учителя само.

# 23
  • Мнения: 135
Ами спускат се парашутисти плюс деца от чужбина и така и 32 са стигали в класа й. Има и напускащи - в американския колеж например или в по-лесната за изкарване втора английска , и не само. Във френската същото като гледам се очертава с бройката в класовете. И 26 деца са много разбира се. Защо иначе частните центрове са с групи до 12 деца, ако можеше да се учи добре в по-големи.  Аз за моята дъщеря твърдя, че си е цвете за мирисане 😀😛и повечето деца в класа й са си учили съвестно. Точно в 73-то учителите по езика са слабата брънка, въобще не са децата.

# 24
  • Мнения: 16
Какви глупости пишете ! Има много учители, които вдъхновяват децата да учат ! Г-жа Александрова е истински вдъхновител в изучаването на немски език в 73 СУ. Г-жа Панова беше много обичана от децата и също така беше един вдъхновител. Г-жа Йолова също е обичан преподавател. Обаче има и преподаватели, като г-жа Хранова, които бяха пълни антиподи на вдъхновителите !

# 25
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 250
Имаме късмета г-жа Александрова да е класен ръководител на сина ми в момента. Наистина е вдъхновяваща!

# 26
  • Мнения: 16
Имаме късмета г-жа Александрова да е класен ръководител на сина ми в момента. Наистина е вдъхновяваща!
Явно сте извадили късмет ! Догодина ще разберете, че тя е била един от най-добрите преподаватели на детето ви !

# 27
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 250
Аз не мисля, че някъде въобще има "най-прекрасни учители". Големия ми син е в 1НЕГ, в Лайсунг, последна година и там е тежичко с учителите. Но това учи хлапетата да се оправят сами. Ако всички ние, големите, се обърнем назад, ще се сетим, че личностните ни качества са ни помогнали, не конкретните знания, придобити в гимназията.

# 28
  • Мнения: 4 587
Извън контекста на конкретния разговор, но именно учителят може да провокира утвърждаване на едни или други личностни качества.

Имах класна, на която всички се опитвахме да подражаваме - вдъхновяваща, харизматична...Ако предизвикваните чувства са главно на гняв и накърнено чувство за справедливост (силно изразени при младежите), въздействието върху децата е рушително.

# 29
  • Мнения: 16
По РЕ освен г-жа Богданова и г-дин Костадинов има ли други преподаватели ? Тази година кой преподава по БЕЛ на 8 клас ?

Общи условия

Активация на акаунт