Етажна собственост – такава, каквато си я направим. Тема № 14

  • 29 424
  • 869
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 104
Напротив Петя, информирана съм. Мен  ме избраха за поддръжка на абонатната, но човек за контакт не избраха и така остана представител старият домоуправител, който упорито укриваше общата справка, а достъп до нея трябва всеки да има. Освен това при преминаване към ПД, няма втори домоуправител. Не разбирам острият ти отговор с оглед на мнението ти в друга тема относно ПД. И накрая ние плащаме на кубатура и по обща справка се хващат голяма част от кражбите.

# 766
  • Мнения: 76 568
Едно уточнение само - не се води поземлен имот, а СОС - самостоятелен обект в сграда, като всеки СОС си има свой идентификатор.

Тази процедура описана горе, съм я виждала и я правят когато обединяват земя - поземлени имоти, парцели.

Въпреки това е възможно обединяване и на СОС. Ето източника на информацията - https://gimprofit.com/cadastral-and-geodetic-services/separate-a … ties/unification/

Още една доста подробна статия - в частта за "преобразуване на СОС" (в т.ч влиза сливането или разделянето) - https://www.map-eng.net/2018/sos/

Аз не отричам че може. Въпросът е за какво ще му е на собственика в казуса с питането тук- Той ще обедини кадастрално, добре. И после, понеже нито питащата е наясно какво са й казали, нито знаем ПД какво е имал предвид, че не сме били свидетели на разговора - и тя му дава новата скица, а той-ми не, госпожА, не ви върши раЛта този документ, казах ви че искам нотариален акт ....и те така развален телефон става.

Тя изрично упомена нотариален акт. Аз така прочетох, така и разсъждавам в тази посока и в тази посока ми бе отговора.
Пък сега, че има сто различни хипотези, включващи два обекта в един нотариален акт..има ги, ама по всички ли трябва да седнем да развиваме локуми, или е по-редно да си уточни питането преди това....пък най-добре да си пита великия управител, който й е снесъл тая златна мислА, която пък няма никаква, ама никаква опора в ЗУЕС.
Вноските трябва да са две и за фонд ремонт е на база идеални части на обекта.
Единствено ще намали вноската за режийните, ама и там не е сигурна работата - докато утре не гласува общото събрание тя да не е на апартамент, а да е на живущи и до там с обединяването...после става безполезно.

Учудвам се как хората вярват и свирят по гайдата на всеки срещнат...

# 767
  • Мнения: 7 477
Нашите вноски са на апартамент, не гледат квадратурата, обаче в големите апартаменти живеем по един или двама, в малките по 4-6 човека.

# 768
  • Мнения: 76 568
Днес са на апартамент, утре може да не са вече...това не е пожизнено решение. ...това имам предвид.

# 769
  • Мнения: 7 477
От 40 години е така и нищо няма да се промени, така са свикнали и така ще караме.

# 770
  • Мнения: 7 854
Вижда се, че питането не е съвсем коректно. Но ако хората боравеха с термините и разбираха нямаше да задават въпроси. Няма лошо, който желае да разкаже грамотно и разбираемо своята гледна точка.
Домоуправителят (външен) също може да е някой не особено вещ в имотната материя, та за това е споменал обединяване в общ нотариален акт. Това не е повод за квалификации от наша страна.
Към питащата само ще добавя:
Скрит текст:
Двата апартамента може да са в два отделни нотариални акта, може да са и в един, но почти 99% сигурно, че са два отделни имота. Ако решите да ги обединявате - начина е описания в предходните ми постове. Получите ли кадастрална скица за един апартамент с нов идентификационен номер имате две възможности - не правите повече нищо и когато трябва да се носят документи за имота в някоя институция - носите нотариалните актове, решението за обединяване и новата скица. Или - гореизброените документи ги занасяте при нотариус. На тях той съставя т.н "констативен нотариален акт" в който апартаментите вече ще са описани като един. Таксата обаче е все едно купувате наново двата.
Трябва да подадете в общината (при всички случаи) декларация, за да обявите, че вече сте собственик на един апартамент с обща квадратура .... кв.м Ако живеете в него - новообразувания имот ще ви бъде основно жилище, т.е ще имате 50% отстъпка от данък сгради за втория апартамент (в който не живеете) като за основно жилище  (т.е апартамента, който до момента на обединяване не е бил основно жилище ще стане основно.) Да поискате административен адрес (най-малкото единия номер апартамент ще престане да съществува.)
Вие трябва да решите дали искате да тръгнете по този все пак главоболен път  и дали си струва заради икономията на някоя от таксите и на данък сгради. Големия недостатък за мен е - много тудно е да продадете на части след такава процедура.

# 771
  • Мнения: 76 568
Аз съм ок да спекулирате до откат.
Което не значи че ще й е от полза на питащата....но нека се генерира трафик..лошо няма.

ПС..нотариален акт не е извънземен термин все пак. Боравят много хора с него ежедневно...и то неспециалисти.

# 772
  • Мнения: 7 477
Те са преустроени в един, на единия входната врата е зазидана, а вътре е отворена между двата, ама толкова упражнения за 60 лева месечно не си струва. Ще видим другите какво ще направят, пет апартамента сме така във входа.

# 773
  • Мнения: 14 519
Напротив Петя, информирана съм. Мен  ме избраха за поддръжка на абонатната, но човек за контакт не избраха и така остана представител старият домоуправител, който упорито укриваше общата справка, а достъп до нея трябва всеки да има. Освен това при преминаване към ПД, няма втори домоуправител. Не разбирам острият ти отговор с оглед на мнението ти в друга тема относно ПД. И накрая ние плащаме на кубатура и по обща справка се хващат голяма част от кражбите.
Нищо остро няма. Предпочитам да пиша ясно и конкретно, а не да ми вадят думите с ченгел.
Така и не се разбра от постовете ти дали старият домоуправител е легитимно избран И за представител на ЕС пред топлинния счетоводител или вие просто си мислите, че  е той, защото е домоуправител.
Щом имате професионален домоуправител, няма как да имате втори такъв.
И пак да кажа, че представителят на ЕС  пред топлинния счетовдител може да е всеки от ЕС. Няма нужда да е домоуправител. Ако пък искате да е домоуправителя, то също трябва изрично да му делегирате тези права. Домоуправителството не му дава автоматично това право.
Надявам се, че вече разбра по-добре кой има легитимното право да изисква справка.

# 774
  • Мнения: 104
Петя, благодаря за отговорът, но аз съм разговаряла с топлофикация и тъй като нямаме специално избран съсед, който да ни представлява ми отговориха, че право да получи обща справка е регистрираният при тях домоуправител. Затова и въпросът ми беше ПД ли ни представлява и мога ли от него да изискам каквото и да било свързано с парното. По обективни причини този въпрос не се поставя от другите. А ако топлофикация не признава ПР като представителство, то тогава и от тях нищо няма да получа. Между другото имаше няколко години в които всеки собственик имаше право да изиска обща справка/опитах - не ме отразиха/ и после тихомълком изчезна от наредбата. Уверявам те че се интересувам и то много и не задавам въпрос ей така. Благодаря ти още един път!

# 775
  • Мнения: 102
Здравейте!

Моят проблем е следният:
Живея във вход, който има таван, т.е. на последният етаж под покрива, се намират таванските помещения на живущите във входа. Част от тези помещения не се стопанисват. Има един таван, на който липсват прозорците и оттам влизат гълъби в коридорите между таванските помещения. Няма врата на общият таван, т.е. входа на тавана е без врата и гълъбите свободно си летят между деветият етаж и тавана, като цялото стълбище е в отвратителна, гълъбича смрад.
Този, който уж е домоуправител, не хае за това. Живущите във входа също. Многократно съм говорила с "домоуправителя", който ми отговаря, че пари за тавана няма и с отношението си ми показва хич повече да не го занимавам с този таван.

Може ли някой да ми каже до коя институция трябва да се пусне жалба за това безобразие, за да дойде някой на проверка и поне да му тръснат един акт или най-малко да го предупредят, та белким се вземат някакви мерки. Изобщо има ли такава възможност някой да го принуди нещо да направи?

Благодаря!

# 776
  • София
  • Мнения: 22 695
The Catcher in the Rye, а дали не пропускате гласуване по някои въпроси, защото стават панаири.
Не, събранията и протоколите са пълни с процедурни грешки. Освен това, ослужват интересите на една компания от хора, които не познават закона и се изживяват като командващи на блока. Включително се дават пари от общите за неща, които не са обща част, ако е за човек от компанията.

На протокола няма дата на проведеното събрание, няма подпис, няма толкова за / толкова против за решенията, едната обсъждана точка липсва, разбира се, която не им изнася, а друга не съвпада с дневния ред, който бе изнесен. И вместо домоуправител уж са избрали пореден четен член на контролния съвет (не може да бъде от четен брой, нито е гласувано за контролен съвет). Пълно с грешки и нафлякано за 5мин. И постоянно отказват да се избере домоуправител, не можеш да вземеш думата. Имаше опция за човек, който е юрист и ще си гони нещата, но веднага гракнаха. Според мен присвояват и пари. Последното не мога да го твърдя със сигурност, разбира се.

# 777
  • Бургас
  • Мнения: 1 946
Здравейте!

Моят проблем е следният:
Живея във вход, който има таван, т.е. на последният етаж под покрива, се намират таванските помещения на живущите във входа. Част от тези помещения не се стопанисват. Има един таван, на който липсват прозорците и оттам влизат гълъби в коридорите между таванските помещения. Няма врата на общият таван, т.е. входа на тавана е без врата и гълъбите свободно си летят между деветият етаж и тавана, като цялото стълбище е в отвратителна, гълъбича смрад.
Този, който уж е домоуправител, не хае за това. Живущите във входа също. Многократно съм говорила с "домоуправителя", който ми отговаря, че пари за тавана няма и с отношението си ми показва хич повече да не го занимавам с този таван.

Може ли някой да ми каже до коя институция трябва да се пусне жалба за това безобразие, за да дойде някой на проверка и поне да му тръснат един акт или най-малко да го предупредят, та белким се вземат някакви мерки. Изобщо има ли такава възможност някой да го принуди нещо да направи?

Благодаря!
пиши на общината, предполагам че мотива трябва да е лоша хигиена, риск от разнасяне на инфекции
The Catcher in the Rye, а дали не пропускате гласуване по някои въпроси, защото стават панаири.
Не, събранията и протоколите са пълни с процедурни грешки. Освен това, ослужват интересите на една компания от хора, които не познават закона и се изживяват като командващи на блока. Включително се дават пари от общите за неща, които не са обща част, ако е за човек от компанията.

На протокола няма дата на проведеното събрание, няма подпис, няма толкова за / толкова против за решенията, едната обсъждана точка липсва, разбира се, която не им изнася, а друга не съвпада с дневния ред, който бе изнесен. И вместо домоуправител уж са избрали пореден четен член на контролния съвет (не може да бъде от четен брой, нито е гласувано за контролен съвет). Пълно с грешки и нафлякано за 5мин. И постоянно отказват да се избере домоуправител, не можеш да вземеш думата. Имаше опция за човек, който е юрист и ще си гони нещата, но веднага гракнаха. Според мен присвояват и пари. Последното не мога да го твърдя със сигурност, разбира се.
е фирмите имат юристи, и всички виждаме как юристите в фирмите, става противник

Последна редакция: вт, 03 юни 2025, 20:31 от musicdoubl3

# 778
  • Мнения: 280
Здравейте,
вертикалните щрангове общи части ли са?
При подмяна, разходите според квадратурата на апартамента ли се поделят (като при ремонт на покрив, примерно)  или как се поделят според ЗУЕС?
Става въпрос за 12- етажен блок, на всеки етаж има по 2 малки апартамента по 70 кв.м с 2 щранга всеки + 2 големи апартамента по 120 кв.м с по 2 щранга всеки.
Благодаря предварително

# 779
  • Мнения: 76 568
Според ид.части е по ЗУЕС.

Общи условия

Активация на акаунт