Какво ви говори за липса на вкус и възпитание

  • 9 981
  • 296
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 24 594
Преди много съдех татуировките.
После се запознах с различни хора, разказаха ми историите си. Наблюдавах.
Един от бившите ми, когато се разделихме след дълга връзка, си направи татуировки.
Друг пък в чест на любовта ни.
Така че, не съдя отдавна хората. Всеки влага някаква история в татуировките си.

# 241
  • Мнения: 24 873
Татуировките, както и всичко друго във външния вид, са си израз на нещо. Ако човек смята въпросното нещо за много лично и интимно, обикновено си ги прави на части от тялото които не са все на показ.
Ако са по открити части, е нормално околните да сметнат че целта е да ги гледат. Странно е в такива случаи някой да се сърди че другите придобиват някакво впечатление. А какво ще е то - си зависи от тях само, хора всякакви. Или ти пука, или не. Тъпо е да те обсъждат заради това, но то е тъпо и по всякакъв друг повод във външния вид.
Но иначе като изключим факта че са по-скоро перманентни, са като всяка друга промяна във външния вид. Цвят на коса, определени дрехи, грим, че и естетична хирургия ако щете...
Изкушавала съм се и аз на моменти, говоря за малка татуировка и не видима за всички. Но въпреки че щеше да е свързана с нещо което е важно за мен, стигнах до извода че не знам дали ще искам цял живот да я имам.
На мен също ми е странно като виждам все по-често много млади хора с огромни и много видими татуировки, човек според мен трудно може да реши за перманентни неща на тази възраст, а и на моменти изглежда просто като мода. Но решението си е тяхно. Може и само аз да си мисля че е да са по модата, а за тях също да имат съвсем друго значение. Впечатлявам се първите пъти като видя на някого рисунките по кожата, после вече просто свиквам да го възприемам така изглеждащ. Човекът ми е по-важен.

# 242
  • Мнения: 18 370
Моят мъж има татуировки - две след сблъсъка му със собствената му смърт, една в памет на брат му. И обеци има и пръстени с черепи, кожено яке, рокерски ботуши . Целият му вид крещи - рок и Харли Дейвидсън. Това не е попречило да е на много висока длъжност в чуждестранна компания.
Виж нацепена батка, с плитки, скъсани дънки, от които като се наведе лъсва косматата му цепка, но е с тениска на Баленсиага, ми е много по- кич и без собствен стил. Просто чул, че е скъпо и си го сложил.
Уважавам хората със собствен стил, дори да е мега смахнат по моите критерии.

Горе-доле - все е тая. Може и да не му пречи визията на позицията, ако няма дрес код или си работи от дома.
Бази, няма какво да съдиш татуировките, те говорят сами, но не са се появили от нищото, не са се нарисували сами.
Една приятелка искаше да си татуираме едно и също нещо на едно и също място по тялото, но аз се направих на приятно разсеяна.

# 243
  • Мнения: 24 594
Ами, Дренче, техните си тела, така са решили. Да говорят, ако това е техният израз.

# 244
  • Мнения: 24 594
Тези ентелегентите не е ли да не ги отчитаме изконно. Левски, Цска, Ботев, Левски.
Ма мола ви, тук говорим за хора, които са вложили емоция лична в татуировките си. Проявете милимунда уважение.

# 245
  • Между гори и планини
  • Мнения: 12 208
Имах позната която млада и зелена си направи ба едната гърда тату - цветно делфинче.
- Ххх, след години този делфин ще стане косатка!
- Доня, много си гадна!
Е, стана косатка!
Същата си беше направила и жълто пате на рамото. И я питах, зодията ѝ ли е това? Е, пак бях гадна! 😂
Имам приятелка която едвам оцеля след катастрофа, а едната ѝ ръка е пришивана наново. И на мястото с всички белези, си направи много красива татуировка.
Има татуировки произведения на изкуството, но и поръчителя трябва да е естет и твореца с дар.
Аз нямам нито една, но на определени наистина се възхищавам.

# 246
  • Мнения: 18 370
Всеки влага лична емоция. Аз не деля татуировките на повече, по-малко и неинтелигентни. Има красиви рисунки. Има и некрасиви. Има естетически издържани (да кажем) и неиздържани. Всичко е лично и се носи от личност, което не бива да задължава никого да го приеме и хареса. Когато има ситуация, изискваща човек да си скрие татуировките (стига да може 😀) - следва да го направи, вместо да ги навира в очите на хората.

# 247
  • Мнения: 264
Още като млада знам, че започнеш ли да се вглеждаш в "днешната младеж", независимо колко малко ви дели като години и възраст, е признак на остаряване. Може и да и клише, може и да не е, обаче като бъдеща тъща и свекърва ми става жал за сегашните тийнове. Дебилната мода на прическа паница, бретон или гола глава, и то доброволно, по мое време с такава прическа ги наказваха и момчета ревяха. Колкото едно време си пускаха коси не само метъли, сега се стрижат като овце и всички еднакви. Модните чорапи до коленете на опр.марка, със сандали, джапанки дори- ама пусто модЬерно. А и новото двайсе- да се оставят етикетите върху дрехи, маратонки, да се види, че е нов и марков, с обръщане на хастара на артикула и прочие. Какъв вкус, какво възпитание. Всеки си знае, не разбирам това под калъп всички. По мое време в далечното минало имаше метъли, уейви, гъзари, пънкари, незнам си какви, със задължителните определени елементи на съответната субкултура, но въпреки това всеки гледа да е по- различен от себеподобните си. Не разбирам млади момичета да се обличат като чичовци, защото не били нито момиче, нито момче, а "те" и да киснат по опиканите подлези. Не разбирам чалга "културата", млади хора, някои от тях в елитни училища и някакъв умствен капацитет да се водят по чалгарщината и кифленските истории, безформените джуки, веждите- лепенки и прочие. Под ножа ми попадат и хората на средна възраст, затънали в битовизми, които на дърти години решават да се правят на лоши момчета и момичета с татуировки- ми смешно е.  Иначе стил, класа, , благородство и осанка, има си и вродени такива.., хората са го казали- расов екземпляр и под скъсан чул се познава. И също кашлица и простотия не могат да се скрият. Толкоз.

# 248
  • Мнения: 1 114
Маркерите за добър вкус, добро възпитание и класова принадлежност (която няма нищо общо с предишните две, но винаги се намесва в такива дискусии) са различни в различните общества и епохи.

Например в Китай е задължително да мляскаш и сърбаш шумно, за да покажеш на домакина, че яденето е много вкусно. В някои инуитски племена връх на гостоприемството е да предложиш на госта да преспи с жена ти. Разни хора, разни идеали.

При все това смятам, че в България важат стандартите за добър вкус и възпитание на западната цивилизация. И че масово не ги спазваме. И че причината в много малка степен е незнание и в много по-голяма — липса на желание, мързел и мирогледа те-на-мен-ли-ще-казват. И най-вече отричане на съществуването на обективни стандарти (за естетика, поведение, морал, възпитание и т.н.). Защото приемем ли, че има стандарт и идеал, рязко става очебийно колко далеч сме от него.

Относно класовата принадлежност:
Скрит текст:
В Англия например не можеш да смениш класата си, независимо колко си образован и колко изкарваш. В класата се раждаш и умираш. Ако родителите ти са водопроводчик и медицинска сестра, цял живот ще те считат за работническа класа, дори да станеш шеф на Дж. П. Морган. Ако си роден като лорд, винаги ще си аристократ, дори да нямаш и два пенса в джоба и да живееш в мухлясал замък с протекъл покрив, и ще те канят на кралските сватби и прочее.

А вманиачаването по дрехите винаги е било запазена марка на средната класа, която драпа да е повече. До съвсем скоро за аристократите в Англия въпросът “Откъде си купуваш дрехите?” е бил пълен нонсенс и лекинко плебейски. Те не купуват дрехи, особено мъжете. Наследяват ги и ги преправят при нужда. Пак при нужда си шият нови по поръчка при личния си шивач на Савил Роу (улица с шивашки ателиета в Лондон).

Френските аристократи пък след революцията се носят доста дрипаво, по разбираеми причини. Високата буржоазия също. Въобще там е голямо пазене да не те обвинят, че си буржоа. Както и в Англия е доста обидно да ти кажат, че си средна класа. Затова и Виктория Бекъм в документалния си филм разправяше, че била от работническо семейство, ама Дейвид я издаде, че баща ѝ я взимал с Ролс Ройса от училище.

# 249
  • Между гори и планини
  • Мнения: 12 208
Е, Кейт Мидълтън успешно премина от една класа в друга. Софи, също .
Но иначе са си сноби.
В Индия малко са тези които са изпълзяли от класата ба недосегаемите ( най-нисшата), до върха.
Тук никаква класа нямаме, има хора без пари, хора с пари и хора с много пари. Като ги гледам на разни премиери и балове как изглеждат и ми става лошо. Защото и колкото и пари да имат, класа нямат.

# 250
  • Мнения: 264
А каква е разликата между вманиачаването в "класовата принадлежност", в 21- рви век при това, и в Западната цивилизация и демокрация, и кастите в Индия от друга страна? Риши Сунак е плебей от индийски произход, разследван и за злоупотреби освен това, с решаваща политическа власт в конституционна монархия / с основно представителни функции/,не коя де е все пак. Между другото това с плебеите и синята кръв по наследство, е толкова далеч назад в Средновековието, че не е реално за края на първата четвърт на 21- рви век. За разлика от тогава, сега всеки плебей има достъп до образование, знания, цивилизационни достижения. И не се сещам за нито един гений,  или въобще за някакъв принос от "синьокръвните", в която и да е област на науките и изкуствата, инженерните, архитектурните и прочие достижения на Цивилизацията.

Последна редакция: пт, 15 ное 2024, 23:31 от bagira_s

# 251
  • Мнения: 1 114
И не се сещам за нито един гений,  или въобще за някакъв принос от "синьокръвните", в която и да е област на науките и изкуствата, инженерните, архитектурните и прочие достижения на Цивилизацията.

Не е баш така, най-малкото заради достъпа си до образование и ресурси по-умните от тях са имали размах да се развиват и допринасят. На прима виста се сещам за Бъртранд Ръсел, Анри Тулуз-Лотрек, Антоан Лавоазие.

Някои са ставали писатели и учени, но традиционно основните им занимания са били политиката, армията и църквата. Всичко друго се е считало за долно, еснафско, за нисшите работещи класи, вкл. престижни днес професии като лекари, адвокати, предприемачи, банкери.

А художници, композитори и прочее са били още по-ниско в социалната стълбица, считани за просто занаятчии до 18 в. някъде. Нищо повече от създатели на красиви орнаменти за изтънчения живот на аристократите. Култът към личността на артиста, превръщането му в знаменитост и издигането на изкуството в Изкуство с главна буква започва от 18 в. натам. За което допринася Индустриалната революция и създаването на що-годе заможна и образована средна класа, което демократизира достъпа до изкуство. Едва от скоро творците могат да се издържат сами. Дори Леонардо и Микеланджело са били на хранилката на Медичите.

# 252
  • Мнения: 264
Да приятен разговор се получи, благодаря. Еснафското е, който плаща и има власт, той поръчва музиката и т.н. А във вечността е ясно кой остава.

# 253
  • По света и у нас
  • Мнения: 3 311
И не се сещам за нито един гений,  или въобще за някакъв принос от "синьокръвните", в която и да е област на науките и изкуствата, инженерните, архитектурните и прочие достижения на Цивилизацията.

Не е баш така, най-малкото заради достъпа си до образование и ресурси по-умните от тях са имали размах да се развиват и допринасят. На прима виста се сещам за Бъртранд Ръсел, Анри Тулуз-Лотрек, Антоан Лавоазие.

Някои са ставали писатели и учени, но традиционно основните им занимания са били политиката, армията и църквата. Всичко друго се е считало за долно, еснафско, за нисшите работещи класи, вкл. престижни днес професии като лекари, адвокати, предприемачи, банкери.

А художници, композитори и прочее са били още по-ниско в социалната стълбица, считани за просто занаятчии до 18 в. някъде. Нищо повече от създатели на красиви орнаменти за изтънчения живот на аристократите. Култът към личността на артиста, превръщането му в знаменитост и издигането на изкуството в Изкуство с главна буква започва от 18 в. натам. За което допринася Индустриалната революция и създаването на що-годе заможна и образована средна класа, което демократизира достъпа до изкуство. Едва от скоро творците могат да се издържат сами. Дори Леонардо и Микеланджело са били на хранилката на Медичите.

Винаги е имало и курифеи и посредствени. И леонардовци и Моцарторци и занаятчии просто. Не мисля, че чак след 18 век е започнал култът, защото което е хубаво се е прочувало и съответно богатите са го използвали да си забавляват гостите и д си украсяват дворците. И както днес хората дават мило и драго някой специалист да им направи пластичната операция или дрехите или каквото и да е важно за тях, така е било и тогава..

# 254
  • София
  • Мнения: 15 525
И не се сещам за нито един гений,  или въобще за някакъв принос от "синьокръвните", в която и да е област на науките и изкуствата, инженерните, архитектурните и прочие достижения на Цивилизацията.
Трябва да четеш повече. Съвсем отскоро има по някой гений, който не произхожда от поколения назад образовани хора, а виж откога изобщо хората масово имат достъп до образование. За добро образование не говорим, защото още нямат достъп.

Общи условия

Активация на акаунт