Отмяна на полет

  • 690
  • 11
  •   1
Отговори
  • Мнения: 336
Здравейте. Имам запазени билети за двупосочен полет за двама човек София- Копенхаген за другата седмица. Така се случи обаче, че имаме смъртен случай в семейството. Въпроса ми е, тъй като никога не ми се е случвало такова нещо и не знам каква е процедурата, какви са моите опции? Мога ли да сменя датите на пътуването, мога ли да продам билетите на някого другиго или единствената опция е да изгорим с парите? Защото и хотел сме си запазили също и той е платен. За компанията Ryanair става дума. Благодаря предварително!

# 1
  • Мнения: 41 124
Най доброто е да ги подариш, ако има на кой.
За да се смени име трябва човекът да се бръкне около 60 евро на човек в посока. Сигурна съм, че билетите са доста по евтини.
Та с една дума пий една студена вода.

# 2
  • Мнения: 336
Да, 30 евро са на човек, без багажа разбира се. Което е нищо. С багажа ни излязоха към 130 евро, ако не бъркам.

# 3
  • София
  • Мнения: 365
Здравейте. Имам запазени билети за двупосочен полет за двама човек София- Копенхаген за другата седмица. Така се случи обаче, че имаме смъртен случай в семейството. Въпроса ми е, тъй като никога не ми се е случвало такова нещо и не знам каква е процедурата, какви са моите опции? Мога ли да сменя датите на пътуването, мога ли да продам билетите на някого другиго или единствената опция е да изгорим с парите? Защото и хотел сме си запазили също и той е платен. За компанията Ryanair става дума. Благодаря предварително!

I couldn’t travel due to a bereavement. Can I get a refund?
We may offer refunds in occasional cases where you have suffered the death of someone on your booking or of an immediate family member who is not travelling with you, within 28 days prior to your departure date, and this prevents you from travelling. An immediate family member is defined as your spouse, civil partner, parent, step-parent, guardian children, step-children, siblings, grandparents, grandchildren, brother/ sister, step-brother/step-sister, father/mother-in-law, brother/sister-in-law, or son/daughter-in-law. We may refund the total amount for everyone travelling on the booking. To apply, click here and provide the below:

Your flight reservation number;
Your relationship with the deceased;
Documentary evidence (death certificate if a family member has passed away or death notice if a passenger on the booking passes away);
Confirmation of the customers on the flight reservation who require a refund.
Refund requests for death on an immediate family member must be submitted before your date of travel.

# 4
  • Мнения: 336
Ами той случаят е малко по-особен. Така се случи, че мъжът на майка ми почина. Обаче те нямат граждански брак, не знам дали това има общо. Той почина в чужбина. Вече половин месец чакаме да го докарат дотук, просто защото в държавата в която е става супер бавно, скъпо, трудно и се изисква явно много документация. Очаква се точно другата седмица, когато трябваше да пътуваме, да се състои погребението, ако всичко е наред и го докарат разбира се. Въпроса е че не знам дали може да се докаже, смъртния акт не е при нас. Пък и честно казано повече ми се искаше просто да сменим датите за догодина примерно, а не да чакам refund, ако изобщо ми го дадат.

# 5
  • Melmak
  • Мнения: 5 961
Имате ли застраховка?

# 6
  • Мнения: 336
Не. Никога досега не съм доплащала за застраховка, защото и не съм очаквала че нещо подобно може да се случи. Но...

Въпреки че доколкото виждам все още я има опцията на резервацията да си доплатя за застраховка.

# 7
  • Melmak
  • Мнения: 5 961
Аз си правя винаги към застраховател, не към раян и техните опции.

Можете да пробвате да им пишете и да обясните ситуацията, но по-нагоре видях, че са ви пейстнали информация от сайта на раян.

Застраховките са важни, ще знаете за следващ път. Цената на билета понякога е по-малка от сумата, която искат за смяна на пътника.

# 8
  • Мнения: 102
10.3 Смърт на близък член от семейството, който не пътува
Ако непосредствен член на семейството, който не пътува с Вас, почине в рамките на 28 дни от резервирания от Вас полет, можете да поискате възстановяване на сумата, равна на цената, която сте платили за конкретния полет (или полети), който няма да ползвате, плюс всички свързани платени данъци, такси и разноски. Трябва да направите искането си преди датата на полета и да предоставите копие от смъртния акт.

За целите на тази клауза непосредствен член на семейството означава:

Вашият съпруг, съпруга или партньор по съжителство.
дете или доведено дете.
родител или доведен родител.
брат, сестра, доведен брат или доведена сестра.
баба и дядо или внук/внучка; или
Вашата свекърва/свекър/тъст/тъща, зълва/зет или снаха/зет

https://www.ryanair.com/bg/bg/useful-info/help-centre/terms-and- … s-and-conditions8

Мисля че няма да ви върнат парите щом нямат брак, но все пак не пречи да се свържете със съпорта и да попитате, нищо не губите.

# 9
  • Мнения: 336
А ако примерно сега си заплатя тази застраховка Плюс, която е на Ryanair, пише че може да се ползва при анулиране и дори ти възстановяват сумата, дали е възможно след това да го анулирам?

# 10
  • София
  • Мнения: 17 163
Влез в темата за Райън ер, в същия раздел е. Там има хора с опит, може да дадат съвет.

# 11
  • Мнения: 393
А ако примерно сега си заплатя тази застраховка Плюс, която е на Ryanair, пише че може да се ползва при анулиране и дори ти възстановяват сумата, дали е възможно след това да го анулирам?

Със сигурност някъде в Общите условия на застраховката пише, че важи само за събития, които са се случили след сключването и. Иначе никой няма да си прави застраховки предварително, а те ще фалират.

Общи условия

Активация на акаунт