СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 4 - Седмокласникът над пробни се поти, мама точките брои

  • 32 457
  • 806
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 2 724
На Симеонов са му добри задачите, вицовете стари, но златни. Струва си да се ходи на пробните му, особено втория срок, като почнат геометрията
Иначе СМГ учители бавиха повече резултатите от Междучасие тази година, но пък имат и много деца.

# 436
  • Мнения: 35 969
Реалното НВО ще е по-лесно от задачите на Симеонов. Въпреки че би трябвало да са доста по-трудни реалните, за да ранжират по-добре резултатите, ама да не подхващаме пак темата....

# 437
  • София
  • Мнения: 3 945
Колкото и да са му хубави задачите на Симеонов, трябва да измерват знания, нужни за НВО.
Иначе няма лошо да тормозим говедата с по-трудни задачи, ама да не са едни и същи. Изпринтих последните 3-4 години и на СМГ и на Междучасие ноемврийските ПИта и те бяха идентични. Е, можех да ги погледна преди това.

# 438
  • у дома
  • Мнения: 8 032
Децата,на които е по-слаба математиката се демотивират да решават след малкото точки на Междучасие и за тях такъв ПИ хич не е полезен.

# 439
  • София
  • Мнения: 3 818
Синът ми беше в Ния. Качвам преразказа, по-късно ще го сложа в скрит текст. Затруднил го е, има 22 точки на него. Не знам как да коментирам трудността по математика и първата част по БЕЛ, мисля, че са ок. За една задача казваше, че не бил учил такава, но се оказа, че за момента му е изфирясала от главата като решение, била е върху геометрия от 6 клас.

# 440
  • Мнения: 413
Моят син се демотивира при Симеонов, просто защото задачите, които дава са доста трудни, дава решенията, но ги обяснява, когато някой попита. Решихме проблема с индивидуални уроци.

# 441
  • Мнения: 2 724
Със сигурност трябва да се гърчат с по-трудни задачи, иначе къде е тръпката, губи се мотивация. Аз не бих могла да решавам като машина едни и същи елементарни задачи на килограм, и моята не може, животът става сив и скучен.
Моята толкова е намразила това монотонно решаване на тъпи задачи, че само ходенето на пи и е упражнението. Иначе решава от сборници.

Последна редакция: пн, 30 дек 2024, 22:22 от Априлски душ

# 442
  • София
  • Мнения: 3 945
Симеонов как си води школите? Още ли не проверява домашни? И работи само с по-будните деца?
За мен той не става за подготовка за НВО изобщо. За състезателна математика е ок, за деца математици- също. Но за нормални деца, искащи да се готвят за НВО, трябва да се внимава.

# 443
  • София
  • Мнения: 240
Аз от ОТ от последния пробен не съм съвсем доволна, макар че организацията беше добра и като цяло обратната връзка като внимание и разяснения е най-подробна от опита ни до момента. Но по БЕЛ  беше отбелязала като грешен един въпрос, който впоследтвие, се оказа, че е верен, явно беше бързала да провери жената. Тезата му беше оценена на 4т, и му беше обяснила, че не е правилно да набляга на изразните средства, губела се връзката и идеята на текста или нещо подобно. Синът ми малко се беше объркал от този коментар, защото работят по такъв модел в школата. Самата теза не съм сигурна, че беше за повече точки, по-скоро липсваха още разсъждения, не беше достатъчно задълбочена, но не беше наблегнато на това.
По математика всичко беше ок, с изключение на това, че изпитът беше едно към едно с  този от ноември 2023г, имаше го принтиран вкъщи и бяхме коментирали някои от по-трудните задачи с детето. Така че там нямам реална представа как се е справил, задачите са му били познати.

В Ния беше на математика, но не примиум пакет, изпращат резултат до седмица с отбелязани грешки, нищо повече. Става за тренировка.
Мисля да взема пакета на Регалия.

Допълвам: откъм сложност ОТ ми се струва добре, специално по БЕЛ там получи по-малко точки от Междучасие, не бих казала, че са чак твърде лесни. Математиката не я коментирам.

Последна редакция: вт, 31 дек 2024, 01:40 от Niffi

# 444
  • Мнения: 35 969
Е, как теза без изразни средства? То това е основното. Поне така ги учат.

# 445
  • София
  • Мнения: 240
Е, как теза без изразни средства? То това е основното. Поне така ги учат.

На мен също винаги ми стоят малко странно вкарани тези изразни средства в хода на разсъжденията, по-скоро смятам, че ги добавя малко неумело в изразяването си, опитвам се да му обясня, но не успявам. Вероятно това е имала предвид и тя, че трябва да допълват, а не да стоят като основа на текста, но не ми харесв как ги е задраскала и е написала ненужно и съответно той се обърка доста.

# 446
  • Мнения: 35 969
То на мен като цяло тезите са ми неясни,  по мое време нямаше такива, но в крайна сметка трябва да има основни принципи за писане, а не всеки проверяващ за себе си....

# 447
  • София
  • Мнения: 240
При нас Коледното домашно по математика се оказа огромно и не мога да вкарам нито един пробен изпит тази ваканция, дори ми е жал, че е прекалено натоварен. Едва успяхме да вмъкнем един ски ден вчера и пак го накарах вечерта 2ч да решава. Ако пропусне и един ден, няма да успее да ги завърши до курса в събота. Вашите деца по колко задачи на ден приблизително решават? Чудя се дали всъщност е нормално натоварване и не преувеличавам 😄.Вярно е, че е бавен, мотае се, разсейва се, отлага, но пак пдф с 18стр (по 10задачи на страница средно) от уравнения, многочлени и движение, плюс 3 онлайн теста с по около 30задачи с подусловия, ми се струват много.
Дори не е започнал с домашното по БЕЛ-там има да пише един преразказ и 3 теста.
На мен вече започна малко да ми омръзва. Свикнали сме да си правим ски почивка от 4-5 дни, никакъв шанс да ни се получи. Надявам се априлската ваканция да избягаме малко, защото ще полудеем.

# 448
  • София
  • Мнения: 1 098
То на мен като цяло тезите са ми неясни,  по мое време нямаше такива, но в крайна сметка трябва да има основни принципи за писане, а не всеки проверяващ за себе си....

Аз като прочетох няколко тези, които дъщеря ми разработва в школата, пък и на пробните, си мисля, че не е чак толкова неясно как точно се пише.
Ако са анализирали преди това произведението и имат основните акценти, не е толкова трудно да се напише в няколко изречения кратък анализ на конкретна строфа или част от произведение, тъй като обикновено им дават ключови такива и децата ги познават. При нас в школата не учат наизуст тези и готови фрази, но със сигурност учат наизуст стихотворенията и отделни цитати от прозата, за да ги разпознаят, когато се паднат и вече да работят върху тях, използвайки анализите, които са учили.
За принципа на писане, както казах имат няколко основни части, които трябва да съдържа тезата, не е само разсъждението. Ще потърся вкъщи от материалите и ще ги напиша ( но съм сигурна, че са дадени на повечето деца от учителите), но няма да е днес, че празнично съм на работа Simple Smile.

За домашното по математика - до неделя беше решила 30 задачи по математика от сплави. Вчера беше на урок, но беше 3 часа с още едно дете и госпожата й казала малко почивка, но в петък пак е на урок, така че почивката ще е утре ( нищо няма да прави).
По БЕЛ няма много, но аз я карам да прави по два теста на ден от помагало. Направи и 2 ПИ.

# 449
  • София
  • Мнения: 3 945
Само се замислете: в 3-4 изречения трябва да се вкарат думи като синекдоха или апосиопеза, които детето не ползва в живота си, но знае, че ще му дадат точки. Много ясно, че ще е като закърпено. Те са ги чули тези неща само във връзка с някакво произведение, което дори не им е интересно за четене.

Ама, ако ви е първо детето, не ме слушайте. Аз съм гърмян заек и не целим топ 10.

Моето има 4-5 теста по 20 задачи за ваканцията. Направил е два от тях само. Аз затова давам само втори модул да се решава, че да е нещо различно, по един на 2-3-5 дни, когато се сетя. Все по-трудно го убеждавам вече, пубертетът чука на вратата.

Общи условия

Активация на акаунт