Отново за проблемните деца в градината

  • 1 434
  • 7
  •   1
Отговори
  • Мнения: 5 846
Не ми се вярва, че започвам такава тема, ама ето на и в нашата група от тази година има дете с проблемно поведение.
Ново е и приемам, че може да има нужда от аклиматизация, затова на този етап просто изчаквам, но все пак исках да видя какви са ми опциите.

Накратко, синът ми от няколко седмици вече споменава, че въпросното дете не слуша, хвърля играчки, бута и удря. Днес обаче за пръв път отказа да влезне в групата си с обяснението, че го е страх от момченцето. Веднага питах госпожата дали не е имало някаква случка или инцидент между двамата, но тя каза, че всичко е наред, няма агресия и детето просто е различно.

Преди малко поговорих с 2 близки майки от групата, чиито дечица са малко по-приказливи. И двете споделиха, че им е съобщавано от децата, че детето бута и удря по главата, освен това че хвърля и разхвърля играчки.

Говорих със синът си, но той веднъж потвърждава, че е бил удрян, веднъж отрича. На този етап не съм сигурна дали страхът му е породен от някакво лично спречкване с другото момченце или просто рефлектира като цяло обстановката в групата.

Имам ли право, ако този страх продължи и нещата ескалира, писменно да изискам от директорката да провери какво става в групата, без да има сигнали за агресивно поведение?

Разбира се междувременно ние ще говорим с нашето дете, за да опитаме да разберем какво става и съответно с госпожите, за да видим какво съдействие бихме могли да получим от тях. Но знам, че в такива случаи най-често се стига и до директора.

# 1
  • Мнения: 28 758
Ако задаваш на детето подвеждащи въпроси тип: „Иванчо удря ли те, бие ли те?“, нормално е детето да отговори веднъж да, веднъж не, или да каже да, когато всъщност е не. Това са сугестивни въпроси и детето неволно дава такъв отговор, какъвто очаква да чуе възрастният. Деца не се разпитват така.
По-добре седни да си играете с него на детска градина, разигравайте случки от ежедневието му, остави го да имитира различните деца, а ти, без да разпитваш, просто наблюдавай и слушай.
Имай предвид, че ако детето ти не иска да ходи на градина и си търси поводи да не го водите, едно ново дете или нов учител са идеалното оправдание за нежеланието му. Както прословутото „болене на корем“ сутрин преди градина, от което много деца се оплакват, и което по вълшебен начин преминава, щом се окажат там и се заиграят с другите деца. Ти по-добре си познаваш детето и можеш да прецениш дали оплакването от детето не е пресилено.

# 2
  • София
  • Мнения: 4 202
В групата на баткото има такова дете с малко по-агресивно и буйно поведение. Той някак успява да се сработи с детето (и не само той), но това дете си има вечно скандали и физически сблъсъци с други от групата. Учителите реагират адекватно засега. Имаше среща с родители, учители, директор. Проблемното дете трябва да се среща с психолога и логопеда. Засега това са предприетите действия.

Доста често родители просто местят децата си, но за мен това не е решение за всички страни.

# 3
  • Мнения: 21 805
Говорете с другите родители и чуйте какво разказват техните деца за отношенията между вашето и другото дете. След това преценете как да продължите.
Моят опит сочи, че момченцата наистина не си правят труда да обясняват кой знае колко, обаче момиченцата са като информационни агенции Mr. Green Правили сме експерименти с други майки да питаме момченце и момиченце за едно и също, разликите в обема на информацията и подробностите бяха значителни.

# 4
  • Мнения: 2 335
След като разговарям с другите родители,аз бих уведомила директорката и бих поискала да видя записи на камерите ,ако има такива.

# 5
  • Мнения: 1 468
В групата (1гр.) на дъщеря ми има дете, което е различно. Дъщеря ми много си го харесва, гушка го, опитва се да си играе с него. Но тя е такава, то пък не е агресивно. Като я питам играе ли си с теб, казва понякога, че редят пъзели заедно,
а понякога "нее,  той само хвърля играчките". По едно време спяха едно до друго, но ги разделиха, защото момченцето се качвало по парното на прозореца и се наложило да го преместят, и дъщеря ми беше много тъжна. Учителките също много съдействат, оставят детето да си се занимава, понякога си играе само, доста са Монтесори-настроени и няма никаква драма. Понякога като е отсъствало момчето, вечерта тя с радост ми заявява "Емо дойде!!!" Какъвто и да е случаят, различните деца трябва да се внедряват в социалната среда,какво очаквате, да видите камерите и да "изключат" детето ли?!

# 6
  • Мнения: X
Понякога децата се оплакват точно от това, което правят те самите. И колкото повече разпитват родителите, толкова по-невероятни и фрапиращи истории ще чуят. Детската фантазия работи безотказно за такива неща. В нашата група има едно дете, което е масово недолюбвано, просто защото е по-различно, по-разсеяно. Постоянно го набеждава нашият, както и другите в разни провинения, и постоянно му говоря, как трябва да си помагат, а не да се конфронтират. Това за разхвърлянето ми се струва доста нормално, особено ако детето отскоро посещава ДГ и не е научено да подрежда вкъщи. Моето на градината повече подрежда, отколкото у нас играчките си.

# 7
  • Варна
  • Мнения: 38 334
То така се дава достъп до камери и записи на всеки пожелал...

Общи условия

Активация на акаунт