Шестокласници 2024-2025 - тема 3

  • 20 911
  • 746
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 7 683
В 10 клас е късно... егати кво е станало с програмата.
Да, всеки квадрат е частен случай на правоъгълник и частен случай на ромб (ромб с ъгли от 90 градуса)...

# 661
  • shumen
  • Мнения: 20 815
С Математиката бях скарана.По Български ми беше лесно,но аз обичам да разтягам локуми и да пиша.

# 662
  • Мнения: 633
Писала съм по темата с възмущение, и сега пак ще питам: кой от вас помни в училище (не в прогимназия, а въобще в училище) да сме учили съставни сказуеми? Аз самата изобщо не мога да се справя с всичките видове изключения само на съставното именно сказуемо, първо - защото не съм филолог и второ - защото не виждам грам смисъл. Убедена съм, че в училище не сме учили такова нещо, а сега се учи в 7 клас и вероятно присъства сред въпросите на НВО. За математиката е въпрос на тренинг и решаване на задачи. Вероятности и Ойлер знаят всички, които са кандидатствали в МГ след 4 клас. Задачите за работа и скорост също. Част от това, което се учи в 6- 8 клас, е усвоимо и в 4-ти. Като казах на големия ми син, че трябва да запомни, че "централата на две пресичащи се окръжности е симетрала на общата им хорда", той стана и излезе. Ами така ще е. Чертеж няма. Със сухо определение как се учи, пък ако ще и да е нещо супер елементарно, но на тях им звучи на староиндийски?

# 663
  • Варна
  • Мнения: 25 852
Писала съм по темата с възмущение, и сега пак ще питам: кой от вас помни в училище (не в прогимназия, а въобще в училище) да сме учили съставни сказуеми?
Точно, и аз не мисля, че някога сме учили такова чудо.
Оф, почнахме химията, днес учихме химични реакции с чедото. Ами... не, не, не! Наистина ли от тях се очаква да запомнят следното нещо:
При взаимодействие на алуминий и кислород се получава диалуминиев триоксид.
или пък:
Калциев карбонат + вода + въглероден диоксид  ->  калциев хидрогенкарбонат.
Ама серьОзно ли?

# 664
  • Мнения: 4 621
СЮрьозно я!
Детелина е права, тази година в учебника по математика се намират неща като кръговете на Ойлер, които ги има в небезизвестните сборници за 3, 4 клас за подготовка за СМГ (уточнявам, че синът ми не се е готвил, само кака му)
Друго нещо, ами чак в шести клас научиха, че ако от двете страни на едно уравнение извадим едно и също число, то уравнението не се променя. Това го обясняват на същите тези курсове.
Едва сега научиха простото тройно правило, а задачи, които биха могли да се решат с него, имаха и в предходните години.
Т. Е, да някои неща са им много трудни, но други "хакове", както им казват децата, за по - лесно решаване им се спускат чак сега.
По български език, с малки изключения, съм от кръжока "Ко речи?" и съм делегирала подготовката на външна фирма, така да се каже Simple Smile
Чета и дискутирам само произведенията и анализите.
Приятна вечер и хубава седмица, дами!
Както каза ММ : още две олимпиади и зимата си е отишла Simple Smile

Последна редакция: нд, 16 фев 2025, 19:14 от a blue-eyed girl

# 665
  • Мнения: 966
Няма да спра да повтарям, че програмата на МОН е безумна и неадаптирана към съвременния свят и реалности.
Който твърди, че сме учили сказуемни и дрън-дрън определения или е учил в много специализирано училище, или се е родил в настоящия век.  Не съм първа младост, но в 6-7 клас съм била през 90-те години на миналия век и съм сигурна, че толкова определения и допълнения нямаше в нашата програма. А пък изключения на изключенията съвсем липсваха.
Проблемът на настоящите учебници е, че ги пишат в енциклопедичен вид. Който е успял да напише максимално много информация на минимален обем - без достатъчно практически примери и без обяснения, и отговаря на онези другите условия, може да издава учебници🤮. Да живее зубренето! Добре, че все още сме нация с отношение към образованието и се опитваме да изучим децата си въпреки МОН-ските безумия.

# 666
  • shumen
  • Мнения: 20 815
Програмата на МОН е безумна в тоя си вид.
Месечинке,ние днес учихме за химичните реакции в природата и практиката по ЧП.Е,то голямо мрънкане,че били ужасни и нищо не запомнял.Направо ще откача от тоя раздел докато го минат.И тая безумна програма които е мислил няма акъл.Понеделник и Вторник ЧП,Сряда нямат разказвателен,Четвъртък и Петък История,Вторник и Петък География.

# 667
  • Мнения: 647
Програмата на МОН е безумна в тоя си вид.
Месечинке,ние днес учихме за химичните реакции в природата и практиката по ЧП.Е,то голямо мрънкане,че били ужасни и нищо не запомнял.Направо ще откача от тоя раздел докато го минат.И тая безумна програма които е мислил няма акъл.Понеделник и Вторник ЧП,Сряда нямат разказвателен,Четвъртък и Петък История,Вторник и Петък География.
Дани, аз съм забравила вече, но в 6-и клас не учат ли вече химичните формули? Или в седми беше? Вече се обърках🙄

# 668
  • Мнения: 4 621
В 7 ги въвеждат, Ани.

# 669
  • Мнения: 1 358
Програмата на МОН е безумна в тоя си вид.
Месечинке,ние днес учихме за химичните реакции в природата и практиката по ЧП.Е,то голямо мрънкане,че били ужасни и нищо не запомнял.Направо ще откача от тоя раздел докато го минат.И тая безумна програма които е мислил няма акъл.Понеделник и Вторник ЧП,Сряда нямат разказвателен,Четвъртък и Петък История,Вторник и Петък География.
Дани, аз съм забравила вече, но в 6-и клас не учат ли вече химичните формули? Или в седми беше? Вече се обърках🙄
Не може да учиш химични реакции и свойства, без да знаеш химичните знаци! Отделно в определенията има големи нелепици, като например химичния елемент можел да бъде и от йони, сложното вещество не става ясно какво е (може и смес да е... чакъл например), а химичното съединение  изключва да е от йони... А, и йоните са в движение... ама как точно, когато са в твърдо кристално състояние... Правих един тест на Уча-се, изкарах 5.30 с клизма...

# 670
  • Мнения: 474
Писала съм по темата с възмущение, и сега пак ще питам: кой от вас помни в училище (не в прогимназия, а въобще в училище) да сме учили съставни сказуеми?
Точно, и аз не мисля, че някога сме учили такова чудо.
Оф, почнахме химията, днес учихме химични реакции с чедото. Ами... не, не, не! Наистина ли от тях се очаква да запомнят следното нещо:
При взаимодействие на алуминий и кислород се получава диалуминиев триоксид.
или пък:
Калциев карбонат + вода + въглероден диоксид  ->  калциев хидрогенкарбонат.
Ама серьОзно ли?
Щом не са имали за домашно да го пишат по 10 пъти...,имаха да го пишат  това и още две ,,правила от които зависи бъдещето ви,,...цитирам дословно...

# 671
  • shumen
  • Мнения: 20 815
Ани,не мисля,че ги учат в 6 клас химичните формули или учат само част от тях.Следващия урок е за горене и горива и още един мисля имат след него и свършват раздела.След това започват биологията.

# 672
  • Мнения: 633
silan , доколкото помня от миналата година, изключенията при въпросните сказуеми не се изучават в 7 клас. Но пък поради високата вероятност клетите седмокласници да попаднат на въпрос на НВО да запишат сказуемото, сигурно и изключението трябва да знаят, защото иначе ще е грешка и от нея зависи (особено в София) дали ще учиш в А или в Б. В единия случай прилагателното било част от съставно именно сказуемо, в другия - сказуемно определение. И още, и още... То да е само БЕЛ, да ги научат, но виждаме (тук), че някъде пишат и по физическо!

# 673
  • shumen
  • Мнения: 20 815
Как са наборите?
Моя е здрав за сега само леко подсмърчащ.
Тази седмица Четвъртък контролно по Математика,а по БЕЛ ще е в Понеделник.
И ето малко снимки от снега при нас.

# 674
  • Мнения: 1 030
danaeka завиждам за снега. В Пловдив вчера почти успя да натрупа малко. Днес вече го няма Simple Smile)

При нас госпожата върна контролните на пропорциите - дъщерята има 6, което за мен е чудно, при положение, че все твърди, че нямат домашни по математика.

По другите предмети е затишие за сега. Дано не се струпа пак всичко наведнъж накрая.

Общи условия

Активация на акаунт