Четвъртокласници 2024-2025 - II тема

  • 16 948
  • 534
  •   2
Отговори
  • Sofia
  • Мнения: 1 071
Темата на четвъртокласниците продължава във втора тема, месец преди НВО.

Предходната ни тема: https://www.bg-mamma.com/?topic=1661773

По отношение на разказвателните предмети - аз карам да се четат и да може да се преразказва още от трети клас. Вече няма мрънкане на тема ама защо, ние в клас не преразказваме и т.н. Вярвам, че ще е полезно за горните класове и не само. Има резервни учебници вкъщи и винаги си преглежда уроците.

Не съм от вечно следящите родители, но по някои предмети (математика) има нужда от сериозна подкрепа. Там яко вися на галвата, по другите - гледам да съм в час, но не го изпитвам, не го контролирам. Школо всичко си казва Wink

Относно лятото: засега има скаутски лагер и английска занималя. Останалото време - колело и плуване, море. Толкоз Simple Smile

Последна редакция: нд, 27 апр 2025, 10:30 от Suprema

# 1
  • Мнения: 1 324
И аз харесвам разказването. Уж новата класна тази година беше казала, че ще разказват, но май не се получава точно така. Те и нагоре не ги карат много. Това с тестовете е най-голямата грешка взета от запад.

# 2
  • Мнения: 2 012
И аз харесвам разказването. Уж новата класна тази година беше казала, че ще разказват, но май не се получава точно така. Те и нагоре не ги карат много. Това с тестовете е най-голямата грешка взета от запад.
И аз съм на това мнение.
Така само се отбива номера,знания никакви.

# 3
  • Мнения: 976
Аз да си кажа, хич не вярвам на Школото. Имам роднинско дете също в 4клас, шестица до шестица, а още срича и не знае таблицата. Гледам среден успех на класа на моята 5,73, а стига де! В същото време на родителските срещи класната се оплаква как не могат, не знаят, как са й най-слабият клас. Та, проверявам си я постоянно на какво ниво е и не я изпускам, че в 5ти клас ще лъсне истината. Нашите пък изобщо не правят тестове, само се разказва и разказва в детайли. Това на нас ни създава проблеми, защото учи уроците по два пъти - веднъж го зубри за да го разкаже на госпожата, втори път го учим да разсъждава логично.

Последна редакция: нд, 27 апр 2025, 19:24 от Ven4e444

# 4
  • София
  • Мнения: 4 838
От моята знам, че класната ги изпитва устно. Не разказват цял урок по чп/чо, но отговарят различни въпроси с няколко изречения.
Но и аз имах опит покрай голямата.
Каката беше в шок в 3ти клас, когато тогавашната й класна започна да ги вдига и препитва устно по урок. Трудно й беше доста. Та за другите двама си знаех и ги подпитвах оттук-оттам по уроците.

# 5
  • Мнения: 1 289
Suprema, все едно аз съм го писала, същото е и при нас.
Карам да се чете и да се разказва, по български дори малко съм изпуснала края докъде са, справя се отлично, но по математика натискам и давам допълнителни задачи от НВО помагало, текстовите са му малко трудни.
Вчера водихме спор с мъжа ми, колко трябва допълнително да се е подготвяло детето, за да решава задачите от пролетното математическо състезание. Спорен него трябва да са го “скъсали от уроци и конкретна подготовка”, аз мисля, че е за деца, на които тази наука им се отдава и не е нужно да са положили кански усилия. Не мисля, че моя юнак може да реши задачите без помощ, въпреки, че се справя с тези от учебника и помагалата. Гледах го във връзка с изискванията за участие в тези състезания за прием в НПМГ. Иска да учи медицина човечето…
За лятото още не съм планирала… бяхме на изложение за такива активности през лятото, но разбирам, че масово децата са на по 8-9 години, рядко има на 10 особено пък 11.

# 6
  • Мнения: 2 050
Според мен за ПМС си трябва сериозна подготовка. Задачите са трудни, не се учат в училище. Колкото и да имаш афинитет към математиката, трябва да знаеш методиката. Аз лично не мога да ги решавам, но не съм математик.

# 7
  • Мнения: 12 087
Подкрепям горното мнение като майка на дете, което ходи на курс по състезателна математика от III клас с прекъсване от около 1 срок и което изкара не толкова добрите 23 точки. Неслучайно при максимум 50 т. , средният резултат за страната е 11 - можете да погледнете статистиката при Дидева.

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 1 071
Аз натискам яко, обаче капацитетът е ограничен в нашия случая... Стига се до викане (от моя страна), сълзи (от негова) и накрая и двамата се чувстваме скапани... Мъжът ми вече ме гледа лошо и иска да го оставя сам, колкото се справи. Да, ама мен ме гложди, че мога да помогна, а ще бездействам и ще изгубим време...
Та аз не съм намерила дзена...
Иначе е отличник по др предмети, добре се справя със съвсем малко помощ/подкрепа, т.е. не е проблемът всеобщ...
Вие на какво мнение сте - помагаме или вредим с помощта си?

# 9
  • Пловдив
  • Мнения: 18 666
Според мен за ПМС си трябва сериозна подготовка. Задачите са трудни, не се учат в училище. Колкото и да имаш афинитет към математиката, трябва да знаеш методиката. Аз лично не мога да ги решавам, но не съм математик.
Не са лесни явно, да.
Хванах се да реша двете словесни задачи оттук, втора и трета (другите две ме стряскат само като ги погледна, с толкова цифри Wink). Прокрастинация е модерно да му се вика сега на това, когато имаш друга работа и си намираш причина да не я вършиш.
Мисля, че успях за около половин час или малко повече, но имам претенции да съм все още добре с математиката за четвърти клас (с гимназиалната не съм). За дъщеря ми ще са трудни.
Стигнах до умножаване на двуцифрено число с трицифрено - това нали са го взели?
Обърках на два или три пъти сметките и ги проверявах с елка, а на състезанията нямат елки и това също има значение (или вече дъртите изкуфяваме и смятането ни е по-трудно).

_____

Дали помагаме, или вредим, може би зависи от помощта. Има го тоя момент при навлизането в нова материя (и като възрастен), когато се чувстваш като пате в кълчища, объркан и неразбиращ нищо. Ако си възрастен и особено ако това ти е работата, си сядаш на задника и четеш, после пак, търсиш инфо, докато ти просветне, не за друго, ами защото иначе не можеш да си изпълниш задачата. Ако си дете и се почувстваш така изгубен в материята, се отказваш. Освен ако не си от породата работливи и упорити деца, която не е чак толкова разпространена. В такива моменти предполагам, че помощта от възрастен може да помогне на детето да види, че джунглата от уж неразбираем материал и задачи не е толкова непроходима.

Последна редакция: пн, 28 апр 2025, 15:01 от Магдена

# 10
  • Мнения: 16 235
Когато детето не разбира нещо по учебния материал се налага да се обясни/ да се помогне. Това го твърдя като бивша ученичка, която изпитваше сериозни трудности по предмети като физика и химия и трябваше да се оправям сама. Ами не винаги става само със "сядам си на д-то и чета". За мен трябва да се помага при нужда, независимо дали се готви за олимпиада или има трудности в училище, или просто някъде нещо не е разбрано

# 11
  • Мнения: 1 324
Ако помагаме за разбиране на учебния материал си е помощ, но ако натискаме за нещо извън него, когато на детето очевидно не му е силна страна, определено вредим. Голямата имаше 1-2 случая в началото на 5 клас, когато ми каза, че не разбира задачите. Прочитах заедно с нея примера от урока и тя се сещаше сама, как да реши домашните. Дори (за моя гордост) успях да ѝ помогна преди няколко едмици със задача от 8 клас. Направо не можах да повярвам, че аз видях нещо, което тя беше пропуснала, и от там беше лесно. Но това е тя - математик до мозъка на костите си от 5-годишна. Малката е друга бира. Математиката я може колкото да изкарва 6-ци в училище. Всичко извън това е мъка. За жалост след 7-ми клас се кандидатства с матура по математика, така че частните уроци няма да ѝ се разминат, когато дойде време, но още първи клас ми стана ясно, че няма смисъл да натискам за нещо повече. Артистична ще ми е тя. Никаква математика няма в нея Simple Smile

# 12
  • Варна
  • Мнения: 2 067
Според мен за ПМС си трябва сериозна подготовка. Задачите са трудни, не се учат в училище. Колкото и да имаш афинитет към математиката, трябва да знаеш методиката. Аз лично не мога да ги решавам, но не съм математик.

Детето на моята приятелка изкара 50 точки на това състезание. Понеже ми прати линк към резултатите, ги поразгледах, видях в списъка познати деца, които знам, че не ходят на школа. 15-16 точки имаха, бяха под 20 със сигурност. Всъщност над 20 рядко имаше.

Приятелското дете вече втора година ходи на школа. Всеки уикенд по много часове решава задачи (с кеф!, не като моето - с рев и кандърми), през ваканциите решава, на математически лагер ще ходи. Сигурно досега е ходило на 40 състезания, ако не и повече (още от детската градина), което също си оказва влияние. Много се радвам, че има такива деца като него, които развиват потенциала си с желание.

Аз "хванах" моя син, че не може да оправи задачи от типа: Колко са равнобедрените триъгълници във фигурата или колко са острите ъгли. За матурата ще трябва да потренира. Пак с ред сълзи, ред сополи. Текстовете задачи е ясно, че е мъка.

# 13
  • Мнения: 1 289
За помагането - според мен няма универсална формула, аз го карам по усет. Редувам периоди почивка с такива с голямо натоварване. Но той така работи - носи на продължителен зор, после обаче трябва да вентилира.
Това, което неминуемо спазвам - на нов материал помагам и обяснявам (ако ме призове сам или видя грешки), но много внимателно и точно колкото трябва, гледам да дам посока и той довършва сам. Видя ли, че е обяснявано вече, а го мързи да мисли или е блокирал - го оставям да се мъчи, да си намери начин - важно е да може. Често обаче се е случвало, само да седна при него и се справя сам, без да казвам. Не знам на какво се дължи. Всяко дете е различно.

ПП: онзи ден имаха текстова задача с разсрочени вноски за автомобил и въпросите включваха сериозно манипулиране със сроковете и вноските… не е нормално според мен да им се дават подобни задачи. Този контекст е толкова далечен за тях, че ги обърква преди изобщо да стигнат до изчисления или метод на пресмятане…

Последна редакция: пн, 28 апр 2025, 17:44 от Sensaya

# 14
  • Пловдив
  • Мнения: 18 666
По-добре да им дадат задача с разсрочено спестяване за джобни? Wink

Общи условия

Активация на акаунт