Четвъртокласници 2024-2025 - II тема

  • 17 018
  • 535
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 16 235
Страшно се е отпуснал. Не говоря да ходи на състезания и да решава тестове у дома, не иска даже да седне да му погледна грешките. Резултатите вървят надолу, на него не му пука. Обаче днес голям карък - правили два мини теста в школо. Този по БЕЛ му се отворил само първият въпрос, съответно не успял да направи другите, даже не разбрал, че има 5 въпроса. По математика на последната задача са им дали да делят петцифрено на двуцифрено, но с остатък. За капак в отговорите е посочено трицифрен отговор, който на практика е невъзможен, но според съставителите на теста 15 547 : 37 = 421 🤔 ? Аз измърморих, той - сърдит. Не, че нямам право да мърморя за другите грешки, но и той има право да се сърди за тази грешка на теста, защото така му се намалява резултатът.
Каквото направи за него ще си е.

# 31
  • Мнения: 738
Да споделя мойта мъка...Моето дете направи два теста за НВО, и какво се оказа, времето изобщо не му стига, ужас....Иначе всичко вярно решава, но има нужда от едни 20 минути допълнително.....
Как се справят с времето вашите деца, как да го отработим това.....Ако се забърза започва да греши, ужас!

# 32
  • Мнения: 16 235
Цялото това НВО под тестова форма ми е безумно. Дай на децата 3-4 задачи за 60 минути и ги остави да решават.
Синът ми бърза да махне от главата си тест или контролно и не му пука вярно или грешно е. А може, но трябва да спре и да помисли, а той не иска. Каквото направи, това.

# 33
  • Мнения: 2 028
Е, то голяма част от задачите дори не са за пресмятане...Как се изписва с римски цифри, кое е поредното число, кое действие се извършва първо...
Била съм квестор много пъти на математиката, повечето деца едва ги удържаме да проверят, не съм забелязала да не им стига времето.
По БЕЛ обаче има повече за писане, тази година и текст ще трябва да препишат.

Последна редакция: пн, 05 май 2025, 17:28 от Пипилота Ефраимова

# 34
  • Мнения: 977
Тя преди решаваше по-бавно, по БЕЛ съвсем навреме, по математика просрочваше с 5-10 минути, но пък беше по-прецизна. Сега решава бързо, по 45-50 минути и по двата предмета.  Проверка прави уж, но според мен само гледа в листа и чака да изтече времето 😏 Изглежда, че в училище тренират за време, каза, че им дават първите 16 задачи за 20 минути.

# 35
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 826
Да споделя мойта мъка...Моето дете направи два теста за НВО, и какво се оказа, времето изобщо не му стига, ужас....Иначе всичко вярно решава, но има нужда от едни 20 минути допълнително.....
Как се справят с времето вашите деца, как да го отработим това.....Ако се забърза започва да греши, ужас!

И аз горе писах подобен пост. Аз не знаех, че времето е само 60 минути… На някои тестове не му стига (сега сме на такива с многоцифрени числа и са доста сметки). По бел също е на ръба и не успява. Надеждата ми е, че имат близо месец и по цял ден това ще тренират. Ще свикнат за време. В крайна сметка който няма да се мести- НВО е само за престиж на учител и училище

# 36
  • Sofia
  • Мнения: 1 071
По български му стига времето, може би да има 5-10 мин. за проверка, но по математика положението е зле. Сега само говоря, но след седмица ще му засичам времето. Или ще се стресне, или не. Не искам да нервирам излишно и него, но този непукизъм ме изкарва извън кожата.
В крайна сметка един недобър резултат по математика ще му бъде и житейски урок…

# 37
  • Мнения: 370
Недобър резултат по математика е предпоставка за проблеми с математиката в пети клас. Тези, които имат по-големи деца, ме разберат по-добре.

Би трябвало да са взели материала и сега ще работят за бързина. За един месец, разликата в бързината ще е огромна. Важно е да ги разбира задачите, да не се затруднява в решаването им. Ако решават задачите без да се затрудняват, с времето ще дойде и бързината.
По български му стига времето, може би да има 5-10 мин. за проверка, но по математика положението е зле. Сега само говоря, но след седмица ще му засичам времето. Или ще се стресне, или не. Не искам да нервирам излишно и него, но този непукизъм ме изкарва извън кожата.
В крайна сметка един недобър резултат по математика ще му бъде и житейски урок…

Последна редакция: вт, 06 май 2025, 16:28 от lexche

# 38
  • Мнения: 16 235
Аз не харесвам това пришпорване. За мен това не е математика. Всяко дете работи с различна скорост, мозъкът мисли с различна скорост. От такова препиране за време накрая пишат без да мислят и грешат задачи, които принципно знаят.
Да, в седми клас изпитът има голяма тежест, но на този етап, ако няма да се мести детето в друго училище, е по-важно да е усвоило материала, а не дали може да решава скорострелно.

Последна редакция: вт, 06 май 2025, 20:46 от Mama Ru

# 39
  • Варна
  • Мнения: 2 067
А моята мъка е, че всичко нашляпва за нула време. Вчера с 300 зора го накарах да направи един тест по български. Докато смених бельото на спалнята, беше готов. Ами имаше грешки. Ако не знаете цар, царски и царевица са сродни думи.

# 40
  • Пловдив
  • Мнения: 18 667
То може и така да е. Simple Smile Зависи от етимологията на "царевица".

# 41
  • Мнения: 400
Да споделя мойта мъка...Моето дете направи два теста за НВО, и какво се оказа, времето изобщо не му стига, ужас....Иначе всичко вярно решава, но има нужда от едни 20 минути допълнително.....
Как се справят с времето вашите деца, как да го отработим това.....Ако се забърза започва да греши, ужас!
Същият проблем е и при нас. Знае материала, но времето не достига ина пробните матури има ниски резултати. яма да се мести.За мен е важно да знае, но госпожата им набивала канчето и сега се тормози, че е тъп и не знае. Обмислям дали изобщо да го пускам на НВО по Математика.

# 42
  • Мнения: 16 235
И моят е отвратен от цялото навиване, решаване на тестове и говорене за това тъпо НВО. И вече му у все тая, дори нарочно може да се провали с гръм и трясък, напук на всичко и всички. Това е обратният ефект на натиска, който им се оказва цяла година от училището - тотална демотивация.

Последна редакция: ср, 07 май 2025, 19:38 от Mama Ru

# 43
  • Мнения: 370
Полезно е децата да се научат по-бързо да решават задачите, но не и с цената на тормоз. Нищо от това не е фатално. Синът ми констатира, че е от бавните по БЕЛ и се стреми да е по-бърз, но без драми и кризи, без да се чувства детето глупаво или неспособно. Това е абсурд. Ей за това учителската професия трябва да е призвание!

Да споделя мойта мъка...Моето дете направи два теста за НВО, и какво се оказа, времето изобщо не му стига, ужас....Иначе всичко вярно решава, но има нужда от едни 20 минути допълнително.....
Как се справят с времето вашите деца, как да го отработим това.....Ако се забърза започва да греши, ужас!
Същият проблем е и при нас. Знае материала, но времето не достига ина пробните матури има ниски резултати. яма да се мести.За мен е важно да знае, но госпожата им набивала канчето и сега се тормози, че е тъп и не знае. Обмислям дали изобщо да го пускам на НВО по Математика.

# 44
  • Мнения: 898
Много мина, малко остана... При нас класната иска да са оформени злдо 31.05.  Реално идната седмица. После са НВО- та, зелено училище и край... Имаха спортен празник миналата седмица и добре, че времето беше с нас.😁

Общи условия

Активация на акаунт