Не говори на 2г и половина

  • 2 176
  • 28
  •   1
Отговори
  • Мнения: 5
Здравейте мами. Преминахме през много неща тази година и вече съм напълно отчаяна. Имам момиченце на 2г и половина, което посещава ясла от почти 5месеца. Беше на 11м когато се появиха пъреите несъзнателни думи (мама и баба). След това спря да ги използва. От скоро казва мама, ам ам и то в редки случаи. Посещавали сме двама различни логопеда и те са на мнение, че детето е още малко и понеже не желае да асистира в игрите, а иска да си играе с каквото и хареса затова ни помолиха да изчакаме и да я заведем след 3г.
Прави очен контакт, обръща се на името си, като я помоля нещо го прави. Наблюдателна е и после повтаря (например вижда как си оправям леглото и тя се опитва да оправя нейното) и т.н.
На този етап няма логопед в нашия град, който да ни поеме, защото или не работи с толкова малки деца, или няма място в графика.
Има ли някакви добавки, сиропи и т.н, които мога да давам?

# 1
  • Мнения: 332
От кой град сте? Добра идея е да направите консултация със специалист, който работи с по-малки деца, и дори да не успявате да ходите на терапия, то ще ви дадат насоки за вкъщи.

# 2
  • Мнения: 5
Както написах ходихме, но казаха, че все още е малка и понеже не могат да и задържат внкманието искат да изчакаме поне до 3 годинки.

# 3
  • Мнения: 17 466
Има тема за трудно проговаряне на децата, може би там могат да дадат съвет.
https://bg-mam.ma/t/1642155

# 4
  • Мнения: 7 131
Какво прави детето вкъщи? Как играе с какво, колко телефон/таблет, телевизия има в ежедневието?
Съветвам ви да се концентрирате в игри заедно, които да насърчават ученето и изговарянето на думички, има много добри поредици със стикери и животни/предмети, лепи се стикера на правилното място и се слуша и повтаря думичката. Моята дъщеря проговори на 2г9м
Също, ако давате телефон или пускате телевизор, да прекратите.

# 5
  • Мнения: 332
Както написах ходихме, но казаха, че все още е малка и понеже не могат да и задържат внкманието искат да изчакаме поне до 3 годинки.
Разбрах ви, затова моята препоръка е да потърсите специалист по ранно детско развитие, човек разбираш от ранна интервенция и превенция и ако този човек е извън вашия град и няма как да го посещавате редовно, то поне да ви дадат насоки за работа вкъщи.

# 6
  • Мнения: 5
Няма екранно време никакво. Играем заедно с кукли, оцветяваме книжки, показвам и повтарям животни, но сякаш не може да се престраши да изрече каквото и да е

# 7
  • Мнения: 15 986
Мама и баба в тази възраст не са думи за да ги загуби. Това е т.н. лепет. Той няма смисъл на комуникация, нито самите думи съдържат смисъла за назоваване на съществата , които са баба и мама. Добавки сиропи това е в сферата на подобряване на общото състояние , но те няма как да вложат в главата преди всичко и после устата на детето  думи, изпълнени със смисъл. Дори за ноотропните медикаменти ,това е в пълна сила.

Заповядайте в темата за трудното проговаряне. Няма какво да се чака до  3 г. Трябва вече да работите интензивно. Времето, прекарано в ясла в момента, не зНам дали е от полза .

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 7 638
Не знам, аз бих казала, че просто някои деца проговарят по-късно.
В поведението на детето Ви не виждам нищо притеснително.

Баща ми е проговорил след 3г, синът ми и голямата ми дъщеря - също. В чужбина имахме едно съседче, което до 4-5г не говореше изобщо - само ъъъъ. Водиха го по какви ли не специалисти (вкл и логопед) и нищо. Просто в един момент се отприщи и проговори. Това дете сега е един успешен млад мъж, завършил магистратура с хубава специалност (беше нещо с търговия).

Сега малката ми дъщеря е на 2г8м и не говори. Да, казва куп думички, но цели изречения не, освен ако не реши да повтаря нещо след нас.

Преди си мислих, че децата ми проговарят късно, защото са двуезични. Обаче реално има деца, които проговарят рано и на три езика (майчин, бащин, местен - като племенниците ми), а има и едноезични (като нашето съседче), които проговарят късно.
Явно си е до дете. Аз лично не бих се притеснявала на този етап и бих се консултирала, както са казали, след като детето навърши 3г. Но не съм специалист, това е просто лично мнение.

И на мен една логопедка ми обясняваше как синът ми мнооого изостава с говора (защото на 2г и половина казваше само няколко думички) и че веднага трябва да започне да посещава логопед. Не се върнах повече при нея. Детето си проговори.

# 9
  • Мнения: 220
Тук във форума има тема, в която може да се консултирате с логопед. Може да ви даде насоки.

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 7 638
И аз споделих в яслата притеснението си, че малката още не говори. Те изобщо не се впечатлиха и само ми казаха, че има и други деца в групата, които още не говорят.
На този етап аз не бих пришпорвала. Всяко нещо с времето си. Преди години в яслата на сина ми ми бяха казали да го оставя да се развива на спокойствие (първо дете беше).

Ако дъщеря ми не започне да проговаря на 3г, да, ще потърся варианти да я подпомогна. Но сега на 2г8м, нямам намерения да я мъкна по кабинети. Сега тя открива толкова много нови неща, мозъкът и е зает нон стоп. Сигурна съм, че трупа пасивен речник, защото виждам, че ни разбира все повече и че изпълнява команди (и на двата езика).

# 11
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 451
Днешните деца масово не могат да говорят и след 3-годишна възраст (по лични наблюдения го казвам). Когато големият ми син беше на 1 година и 5 месеца го изловихме,че има проблеми и тогава се обръщаше много внимание на това,почна работа с психолог и логопед преди да навърши 2,а в първа група в ДГ всички говореха повече от добре(с изключение на детето ми)..Сега 3-годишните едва ги разбирам.В градината на малкия правиха обследването, което е за 3-годишни и бях помолила каквито и резултати да има да ми се обадят(бях се притеснила, защото на 18 месеца нямаше минимумът речников запас,но после навакса бързо).Психоложката ми звънна и с ММ отидохме и бяхме приятно изненадани -детето има 88 точки, което е във високите граници и е едно от малкото, които говорят правилно и задържа внимание за 5-10 до 15 минути.Но има голяма разлика от 2009-2010, когато открихме проблема с големия и сега...

# 12
  • Мнения: 211
По-нагоре са го написали - ключът е в Ранната интервенция. Моето е на 2г2м и говори много, но неразбираемо и сметнах за нужно да го заведа при Специалист Ранно детско развитие, където го гледа логопед, ерготерапевт и психолог, защото е малък. Вие вече консултация с логопед сте направили, но мисля че не бива да чакате до 3г, а да търсите друг, който би се заел с детенцето и да се навакса. Не четете успокоения от рода на моето проговори на 3, всяко дете е различно, но и си има норми, които специалистите гледат. Детето е малко и колкото по от рано се работи с него, толкова повече ще спечелите. Като съвет мога да Ви дам много да се занимавате с него - никакви устройства, четете книжки, пейте песни, назовавайте части на тялото, играйте много игри за финна моторика - пластелин, кинетичен пясък, низанки, мозайки, пъзели - всичко. Какво значи че не й е интересно - какво прави? Обръщайте всичко под формата на игра, включвайте я във всяка дейност, която вършите и обяснявайте, децата се радват много и се чувстват пълноценни, когато ви “помагат” - да си сложи дрехите в пералнята, да прибере лъжиците в шкафа, да изхвърли нещо в кофата за боклук и т.н.
Всичко ще се нареди, само постоянство!
Успех! Simple Smile

# 13
  • Мнения: 5
По-нагоре са го написали - ключът е в Ранната интервенция. Моето е на 2г2м и говори много, но неразбираемо и сметнах за нужно да го заведа при Специалист Ранно детско развитие, където го гледа логопед, ерготерапевт и психолог, защото е малък. Вие вече консултация с логопед сте направили, но мисля че не бива да чакате до 3г, а да търсите друг, който би се заел с детенцето и да се навакса. Не четете успокоения от рода на моето проговори на 3, всяко дете е различно, но и си има норми, които специалистите гледат. Детето е малко и колкото по от рано се работи с него, толкова повече ще спечелите. Като съвет мога да Ви дам много да се занимавате с него - никакви устройства, четете книжки, пейте песни, назовавайте части на тялото, играйте много игри за финна моторика - пластелин, кинетичен пясък, низанки, мозайки, пъзели - всичко. Какво значи че не й е интересно - какво прави? Обръщайте всичко под формата на игра, включвайте я във всяка дейност, която вършите и обяснявайте, децата се радват много и се чувстват пълноценни, когато ви “помагат” - да си сложи дрехите в пералнята, да прибере лъжиците в шкафа, да изхвърли нещо в кофата за боклук и т.н.
Всичко ще се нареди, само постоянство!
Успех! Simple Smile
Такива "домашни неща" прави дори сама. Например като кажа, че е време за баня сама се съблича и си слага дрехите в коша за пране. Знае да си отсервира когато се наяде. Обаче не обича да и пея - започва да мрънка. Тези типични бебешки игри не са и интересни - просто започва да прави нещо друго. Инъче се опитвам да и покажа как да рисува и да държи молив, с пластелин играе. Опитва се да дърдори някакви неща (звучат ми като сбор от звуци, но не и дума) и не я разбирам. Когато иска нещо и аз не я разбера започва да се изнервя и да се тръшка. Проблемът е, че в нашият град са кът специалистите, които работят с деца под три години, а тези, които работят с такива вмомента нямат възможност да ни вмъкнат в графика и ми казват, че най-рано след 3м ще могат да ни вземат.

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 7 638
Има логопеди, които работят онлайн. Даже аз по едно време исках да си намеря такъв от чужбина.
Но за толкова малко дете, не знам доколко ще е от полза.

Общи условия

Активация на акаунт