Момченцето ми на 2г. 3 месеца не говори

  • 1 274
  • 12
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3
Здравейте, момченцето ни на 2,3г. не изрича абсолютно никакви думи. Когато иска да каже нещо, мрънка и сочи с прът (дори вече мрънка с различна интонация в зависимост от това, което желае). Имитира животните пак с мрънкане. Прави очен контакт, общо взето се развива нормално с изключение на говора. Вече доста неща изчетохме със съпруга ми- спиране на екранно време, трениране на финната моторика, непрестанно говорене на детето, обясняване, детски книжки, консултации с логопеди, но все още резултата е нулев. Моля родители, минали по същия път да споделят опит, защото вече наистина не знам какво да правя.

# 1
  • Мнения: 12 711
На какви езици се говори на детето? Какви и колко езика чува? Чува ли добре?

# 2
  • Мнения: 1 557
Ако детето досега е имало някакво екранно време е нужно не да се намали, а да се спре напълно и от раз. И не говорим само да не му давате пряко екран в ръцете, говорим да угасите телевизорите у вас изцяло, защото докато вие играете с детето, а бащата гледа телевизор - детето също гледа.
Ако досега е гледало само песнички на английски, вие помежду си си говорите на турски да кажем, а с детето играете/говорите на български, това е много объркващо за толкова малко дете. Наблегнете на един език в началото. Проверете дали слуха е добре и работете с логопед. Трябва постоянство, добре е, че не сте съвсем закъснели да реагирате.

# 3
  • Мнения: 15 810
Подражава ли, издава ли звукове, повтаря ли след вас срички?Ако го помолите да каже Вода, какво ще се получи. Как моли за Вода примерно?
За да се стимулира желанието за взаимодействие вие трябва да престанете да "разбирате" какво "мрънка", дори посочването трябва да започнете да "тълкуват неправилно". Правете се на приятно разсеяни докато детето не каже нещо, пък дори и Во или Да, макар и да сочи водата с пръст. Подайте нещо което стои наоколо. Това ще го разсърди. Правете нещата естествено. Нека не усеща че го" мотаете".  Ако каже Во или Да бурно  поощрете и вижте как ще го направи следващия път. Има нещо, което пречи на детето ви да комуникира естествено и нека се опитаме да изчисли какво е то в обкръжението и ежедневието. Да видим какво ще покаже този експеримент.

Екранното време се спира от раз. Постепенното спиране е реверанс към родителите, които не желаят да се сблъскат челно с последствията от своята екранна политика спрямо детето. Когато видео времето се спре от раз ще има веднага ревове, блъскане истерики, но те са естествена част от процеса и с тях детето се мъчи да си върне комфорта. Представете си че детето иска да пипа горещ котлон или да пресече на червено. Нали няма да го спрете половинчато? Тук е същото
 Екранното време не е просто вредно, то е много вредно. Но за разлика от наркотиците примерно няма нужда от метадоново поддържане та да става постепенно спирането. Чрез постепенното спиране (ако е възможно, защото детето не е глупаво и "взрив" ще има) само отправят двусмислени сигнали. Както  се казва в  Приложения поведенчески анализ -не е възможно да има подобрение, без да има влошаване.

Последна редакция: ср, 20 авг 2025, 18:00 от _re_ge

# 4
  • Мнения: 3
Вкъщи се говори само на Български език.  Мисля, че няма проблеми със слуха, защото се обръща на името си, стряска се при шумове.

# 5
  • Мнения: 12 711
А на какъв език гледа от телефона/тв? В България ли живеете?

# 6
  • Мнения: 652
А какво казва педиатърът на детето?

# 7
  • Мнения: 3
А какво казва педиатърът на детето?
Казва, че трябва да изчакаме до 3г. възраст.
Подражава ли, издава ли звукове, повтаря ли след вас срички?Ако го помолите да каже Вода, какво ще се получи. Как моли за Вода примерно?
За да се стимулира желанието за взаимодействие вие трябва да престанете да "разбирате" какво "мрънка", дори посочването трябва да започнете да "тълкуват неправилно". Правете се на приятно разсеяни докато детето не каже нещо, пък дори и Во или Да, макар и да сочи водата с пръст. Подайте нещо което стои наоколо. Това ще го разсърди. Правете нещата естествено. Нека не усеща че го" мотаете".  Ако каже Во или Да бурно  поощрете и вижте как ще го направи следващия път. Има нещо, което пречи на детето ви да комуникира естествено и нека се опитаме да изчисли какво е то в обкръжението и ежедневието. Да видим какво ще покаже този експеримент.

Екранното време се спира от раз. Постепенното спиране е реверанс към родителите, които не желаят да се сблъскат челно с последствията от своята екранна политика спрямо детето. Когато видео времето се спре от раз ще има веднага ревове, блъскане истерики, но те са естествена част от процеса и с тях детето се мъчи да си върне комфорта. Представете си че детето иска да пипа горещ котлон или да пресече на червено. Нали няма да го спрете половинчато? Тук е същото
 Екранното време не е просто вредно, то е много вредно. Но за разлика от наркотиците примерно няма нужда от метадоново поддържане та да става постепенно спирането. Чрез постепенното спиране (ако е възможно, защото детето не е глупаво и "взрив" ще има) само отправят двусмислени сигнали. Както  се казва в  Приложения поведенчески анализ -не е възможно да има подобрение, без да има влошаване.
А какво казва педиатърът на детето?
Подражава, като го питаме как правят определени животни- пак имитира, но с мрънкане. Екранното вече е спряно както вие се изразихте- от раз. За съжаление преди време имаше доста- до 2часа на ден детски клипчета и песнички само на български език. Като цяло вече правим нещата както трябва- не спираме да му говорим, без телефони, много книжки, но все още няма ефект за съжаление.

# 8
  • Мнения: 652
А какво казва педиатърът на детето?
Казва, че трябва да изчакаме до 3г. възраст.

Пълен абсурд е за мен това. Моето беше малко след 1г6, отглеждано в двуезична среда, с “нормално” развитие и хронични почти ушни инфекции, но педиатърката ни прати на обследване, след като и казах, че нямаме никакви думички на този етап. На 3 години тепърва да се чудим…

# 9
  • Мнения: 15 810

Подражава, като го питаме как правят определени животни- пак имитира, но с мрънкане. Екранното вече е спряно както вие се изразихте- от раз. За съжаление преди време имаше доста- до 2часа на ден детски клипчета и песнички само на български език. Като цяло вече правим нещата както трябва- не спираме да му говорим, без телефони, много книжки, но все още няма ефект за съжаление.

А преди колко време са спрени екраните? Те са спрени но освен това и времето което е било загубено трябва да се навакса с занимания, приказки игри. А за да навакса трябва да се движи по-бързо от връстниците. Осве това не разбрах как моли за вода според това което написах горе. Това че имитира как правят животни след вашата команда е взаимодействие от ниско ниво. Детето трябва да повтаря срички, звукове, да имитира думи. Казва ли мама? Баба?

# 10
  • Мнения: 68
Дори опитен специалист не може да даде мнение без да е видял детето. Най-сигурно е да се направи пълно обследване от детски психиатър и детски психолог в София, Варна или Ловеч. В София се чака няколко месеца, не знам как е във Варна и Ловеч. Не сте закъснели още, но не губете време.

# 11
  • Мнения: 12 711
По 2 часа песни и клипчета само на български, означава ли, че не живеете в България? Ако живеете в България и сте му пускали по 2 часа клипове - проблем има и то голям. Ако не живеете в България - проблем има, но по-малък.

# 12
  • Мнения: 4 952
Ами, съжалявам, че ще го кажа, но ето това са последствията от оставянето на детето пред тв, без да се занимава никой с него. Сама го казахте - 2 часа филмчета и песнички. И щом за вас това да четете книжки и да му говорите постоянно е нещо ново и едва ли не задача, означава че това дете е зарязано 2 години пред тв, да си гледа филмчета и никой не се е занимавал с него. Е, как искате да говори? Изпуснали сте момента, нещата са много тънки и ви трябва логопед и то веднага. И сменете педиатъра или ходете при него само за административната част.
Биберон смуче ли още? Това също забавя проговарянето. Маха се на 1 годинка биберонът.
Не отлагайте, а заведете детето на логопед, защото всичко това може да го остави в спектъра.

Общи условия

Активация на акаунт