СЪВЕТ ЗА ДОБРО ЧАСТНО ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ

  • 146 006
  • 645
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 3 271
Тинки, 100% съгласна с теб!! Защото няма повече от 100 Wink
Да даваш толкова пари за частно образование, където ги занимават цял ден и това да не стига, за да ги подготви?!?!? Нещата на такова място трябва мнооооого сериозно да куцат! И ако това е училище с такова тежко натоварване и интензивно преподаване, каквото Св. София претендира да бъде, че чак си подбира децата, които са в състояние да го понесат и да се справят  ooooh!

BTW, и аз и 90% от съучениците ми явно също сме "умници", не сме ходили на частни уроци, най-много на някои интензивен 1-2 седмичен курс преди самият изпит. Пък сме се справили не лошо. Аз обаче отстъпвам на Тинки, 5.69 за Университета  Embarassed

# 136
  • Мнения: 967
[quote author=Millena link=topic=172588.msg3910221#msg3910221 date=1178801927

90% от съучениците ми явно също сме "умници"

Това вече не ти го вярвам, ама изобщо. Доколкото си спомням, само дано не се лъжа от някоя предишна тема съм останала с впечатлението, че си била от немската...., където аз специално си бях, и в 11 клас вместо на професионалната подготовка се ходеше на курсове и частни уроци  масово. Даже в часовете по СИП по математика се разменяха особено трудни задачи, дадени от частните учители. Ако пък си била в друго училище и 90% не са ползвали други "услуги", явно немската не е била толкова добра, колкото я изкарват  Mr. Green.


Ама Тинкърбел си е гений, като видях само как реши с отскок задачите за 4 клас от олимпиадата, шашна ме! Embarassed


Но както и да е, щом смятате, дерзайте!

# 137
  • Мнения: 3 271
radmila, завършила съм Математическата гимназия в Благоевград и после ФМИ-СУ  Peace

# 138
  • София
  • Мнения: 7 248
radmila, аз съм завършила немската. Не съм ходила на частни уроци /е, не се представих особено блестящо на изпитите, но все пак влязох на второто желано от мен място/. Голяма част от съучениците ми също не са ходили на такива.
И аз смятам, че няма нужда от частни уроци, особено когато детето посещава елитно или частно училище.

Не искам да обиждам  venistefani, но не смятам за достоверно това, че децата от Св. София масово ходят на частни уроци. Може и да има такива, но това е по-скоро изключение.

# 139
Дъщеря ми е в "Св.Св. Кирил и Методи" и съм доволна. Ако те интересува нещо повече, за това у-ще пиши на лични и ще ти разкажа. Нито за момент не съжалявам, че я записах в частно у-ще, а не в кварталното. По форумите има много негативни отзиви за частните у-ща и детски градини, но предимно от хора, които пишат не от собствен опит, чули са от някъде, а дали е вярно- няма значение дай да го отречем.
molja dai mi telefona na tova uchilishte . kazvam se aneta- 0888 808 555

# 140




Я, чакай. Ти ли си работила като учител там или някое трето лице. Нещо не стана ясно newsm78

Аз също не знама защо учители напускат частни училища. Мога само да предполагам, че основната причина е, че от тях се изисква повече, отколкото в държавните. За разлика от повечето държавни, в които директорът нехае, в частните той е заинтересован /ако щете дори чисто финансово/ учителят да си свърши работа. И съответно го контролира и иска той да работи качествено.
Имам приятелка в държавно училище. Директорката не й позволява да оставя деца на поправка, хеле пък да повтарят. На няколко пъти е привиквана за мъмрене, защото родители са се оплакали от нея /че уж е била строга и несправедлива към децата им/. Така, че това го има в повечето училища, независимо дали части или държавни. Други изисквания директорката обаче няма към приятелката ми, нито упражнява някакъв контрол как тя си води часовете.
Относно ходенето на частни уроци, не съм чувала дете посещаващо частно училище да ходи на такива newsm78

Аз бях учителка там.И знам,че седмокласниците ходеха на частни уроци всеки четвъртък или петък следобяд.Освобождаваха ги от последните часове.
Не искам да навлизам в спорове.Споделям моето впечатление.Не мисля ,че учителите в частните училища отиват там с идеята да не си вършат работата качествено.Напротив,нехаен учител не би си подал документите въобще там,защото всеки знае,че там има завишени изисквания.
Просто в тези училища децата имат повече права от учителите,защото те си плащат.И затова учителите трябва да се съобразяват.

[/quote]   njakoi znae li neshto za uchilishte petar beron

# 141
  • Мнения: 967
Добре де, да речем, че едно частно добро училище трябва да подготвя децата, така че да влезнат успешно, където искат. Много желаните гимназии и после специалностите в университета изискват нещо средно между 5.50 и 6.00. И да кажем, че училището не подарява оценки, а оценява децата според знания. Какво ще се получи:

Дете Х иска да кандидатства в математическа гимназия например. Но не е гений с Литературата и не може да пише теми по 15 страници. Ако училището трябва да подготви децата за изпитите и по литература, например за езикова и класическа гимназия, дете Х  определено има сериозни проблеми. Защото няма да е в състояние да пише теми за 6, тъй като нивото ще е доста височко. И после няма да успее да има съответната диплома, което ще се отрази на бала му и шансовете при кандидатстване.

Ако прехвърлим това в гимназията, тези деца завършващи 11 клас по тази логика трябва да са подготвени да влезнат медицина (химия и биология), право, икономика....значи математика, литература, история, география, език.......и то на ниво поне 5.50 на изпит, на места, където се състезават 10-20 деца за място. И да имат съответната диплома от гимназията, все шестици.

Честно казано, само като си го представя, тръпки ме побиват....Все си мисля, че трябва да внимаваме какво си пожелаваме, защото някой желания се сбъдват по зловещ начин. (например като във фантастичната поредица "Хиперон").

Millenka, добре сигурно никой от математическата гимназия няма нужда от уроци по математика за кандидатстване във ВУЗ, склонна съм да вярвам и на Лекси, просто в нашия клас повечето ходеха на уроци, но не е било напразно.

Аз кандидатствах с математика и имах все шестици, и на курсовете се справях отлично и си мислех, че съм супер. Само че като отидох при учителка от НПМГ за контрол на нивото, тя ми показа, колко жалки са знанията ми и как може още много да дам от себе си. Така че ме побърка 1 месец (толкова ходих) и не съжелявах, защото си имах 6.00 на изпита и влезнах 1во желание. Просто си се подсигурих. Сигурно и без уроци щях да изкарам нещо над 5, но за коя специалност щеше да стигне - не знам.

Със сигурност независимо от нивото на училището, винаги ще има родители, които пращат децата си на частни уроци. Вдига се летвата, безспорно. Системата е порочна, безспорно.

За мен е важно училището да възпитава деца, които са щастливи и доволни личности, да имат добра обща култура (това не са глупавите теми по литература или точно определен начин на мислене за решаване на задачи), да са в състояние да решават проблеми (а не да са им пълни главите с факти, които могат да се проверят във всяка енциклопедия), да издържат на определено напрежение и натоварване (защото живота е пълен с такова след това). И ако всичко това го получа от едно училище, детето ще се подготви после за кандидатстване, дали в гимназия, дали в БГ университ, дали в американски университет (TOEFL тестове например). Ако е много умно - може би ще се справи само  Thinking, ако е в тежък пуберитет (да не дава господ) ще има нужда от повече помощ и т.н. Всеки си има нужда от индивидуален подход, за да покаже всичките си способности.

Не искам да се заяждам с никой, не познавам и въпросното училище "Св. София" и не мога да кажа дали е добро или не, просто ме подразни изказването, че виждате ли то е лошо, защото една учителка го е напуснала и децата ходили на уроци 7. клас. Моето мнение е, че ходенето на уроци е всеобща практика по мой опит и впечатления и за мен е просто повишаване на реалните шансове на успех на детето, а не показател за ниско ниво на обучение на съответното учебно заведение.






# 142
  • София
  • Мнения: 1 732
3. Св. София
И тук очаквам да има много изненадани. Отидох с настройката, че 98% това е нашето училище, стига да измисля начин да поемам таксата.

ОБАЧЕ! Останах ужасно разочарована от "психоложката". Тя ли не ни хареса и ни "оцени" още на влизане, нямам идея и ще ми остане загадка. Но истината е, че така "излъгана" в преценката и нагласата си май никога не съм се чувствала. Още ми е криво от това колко зле се почувствах вътре. Няма да успея да предам срещата адекватно, защото просто не усетих това да е психолог наистина, нито това да е нормално среда поне за моето дете. Затова със сигурност ще предам инфото пречупено (силно) през мен.

Веднага ми обясниха, че местата за момченца вече са запълнени, може евентуално да сме в списъците за изчакване, ако останат своодни места от момиченцата (това е важно, затова го пиша тук!).

Това училище очаква да приеме определен тип деца, които отговаят на техните (психологически!) критерии за влизане - да са издръжливи, да умеят да поемат натоварване през целият ден (имат английски и математика и следобяда в някои дни, децата трябвало от малки да свикват да работят еднакво добре през целият ден), беше ми дадено да разбера, че "детето е на педали" от 8:30 до 16:30 и трябва да е в състояние да се справи. В по-горните класове, ако има 2 4-ки за срока по някоя от дисциплините Български, математика, английски - договорът се прекратява, защото детето очевидно не се справя и не е за това училище (склонна съм да видя известна логика в това, но и за мен е неприемливо това непоемане на отговорност, че може би случайно те не са уцелили подхода). Има индивидуализъм спрямо напредналите да имат повече задачи и т.н. за изостаналите са прави всичко възможно да наваксат, но ако не се справят - както вече казах договорът се прекратява.
Приемът там е след като детето изкара 1 ден там - преценяват го как се адаптира, как усвоява материала, правят му тестове за нивот + психологически, под формата на игра. Попитах как успяват да го преценят за 1 ден в нова среда. Е, ако се разплаче като влиза, разбира се се записва 2-ра дата...
Само още няколко неща ще дам като факти. За да ни покажат големият балкон на който изграят "подгответата" минахме през килима в стаята им с калните ни обувки от вън. Опитахме се поне да заобиколим по ъглите.
На въпросът ми за дисциплината и начините, по които я осигуряват зададен 4-5 пъти рабрах само, че си имат различни начини и че много държат на това. Повече така и не можах да постигна.
Спортът е тенис, задължително, при всякакво време! На въпросът ми как така се отговори "имаме си голям салон, даже 2". А какви други спортове има? Няма други, тенисът е задължителен!!! Как задължителен, ами ако на детето не му харесва? Не може да не му харесва, то така може и математиката да не харесва... (да припомня ли, че срещата беше с "психоложката"!). Само леко вметнах, че виждам лека разлика между двете....
Мисля да спра до тук.
Малко факти от анкетата.
такса: 2850UR според психоложката, 3200 - според дамата на изложението.
Тук една интересна подробност е, че от тази дама (направих 2-ри опит за малко инфо на изложението) няма разделение на момчета и момичета и са запълнени само 10 от 24 места... Имаше и други несъответствия, но това беше най-фрапиращото.
Имат медицинско лице, "психолог" и логопед
Сградата е леко стара, иначе има разкошен голям двор, на който малките излизат само, когато големите не са там, за да няма травми, иначе са си на балкона (голям и хубав е)
Собствена кухня, в която има поне по 2 манджи (това много ми хареса!) - примерно винаги има супа и таратор, 2 салати, 2 основни, десерт - тестен и плод и т.н.

Милена, преди една  година минах по абсолютно същия път -ходих до Света София още през януари, после в Дрита, Свети Георги, Дорис Тенеди...Бях на път просто да се застрелям от отчаяние- не може да има частен пазар и да няма избор. Не искам да описвам моите впечатления, просто имах усещането на човек, който идска да плати за нещо и не го намира....
Относно Света София - впечатленията и емоциите ми съвпадат с твоите напълно. Същата свирепа психоложка, предварително скроена картина за децата и усещане за предварителна оценка. Всъщност, оценка получих още като дадох визитката си на психоложката и, вероятно тя не видя на нея някоя бомбастична фирма, не знам...Имах глупостта да заведа детето си и на тестовете - синът ми каза, че са лесни, но беше направил забележка на преподавателката още първия ден, че го подвежда . Познайте дали влезе...Направи ми ужасно неприятно впечатление, че една бивша певица и пи ар на финансовото министерство доведе детето си на тест направо втория ден /тестът се провежда две последователни сутрини от 8,30 до обяд.../ Според мен това не е редно, но явно, според Света София е.
Въпреки всичките си лични усещания, изпитах разочарование, когато разбрах, че не сме приети... Сега смятам, че съдбата е била на наша страна...
Записах детето си другаде, сега имам познати, които местят дъщеря си от там, беше в предучилищна. Казали на половината родители, че децата не са достатъчно концентринани и активни. За 8 от 16 деца ,и то подбрани от въпросната "психоложка" смятам, че този факт говори много....
Милена, желая ти успех и усещане, че постъпваш правилно. Според мен в такива случай и интуицията е важна.

не влизам често в темата, пишете ми на лични при въпроси...
Успех на всички, които избират!

# 143
Мерси, Millena   bouquet
За мен беше много интересно. Много ще се радвам, ако продължаваш да споделяш впечетленията си.

molja da spodelite mnenie za petar beron

# 144
  • Букурещ
  • Мнения: 7 933
Аз на първа страница бях питала, ама пак да попитам, сега гледам, че темата е станала голяма, преди време имаше тема, но ме интересува дали има по-прясно инфо, тоест дали има мама, чието детенце ходи в Рьорих на училище?

# 145
  • Мнения: 3 271
Записах детето си другаде...

Би ли споделила, моля те - къде? Ще ти пиша и на лични.
Благодаря ти, че сподели твоите впечатления. Аз говорих с известно количество родители след невероятното ми разочарование от Св. София и съм убедена, че мнението ми тогава беше правилно. Просто още ми е някак криво, явно доста се бях навила.

Засега ще го оставя предучилищна в "Иван Вазов", за училището ще мисля още една година.
Наистина отчаянието е огромно на моменти Sad

# 146
  • София
  • Мнения: 7 248
Записах детето си другаде...
Би ли споделила, моля те - къде?
Позволявам си да отговоря, т.к. veleva е споделила в друга тема - там, където е и дъщеря ми.

# 147
  • Мнения: 3 271
Лекси, благодаря ти! Поредните добри отзиви за това училище. И на мен ми допада много. Но не искам немски Sad

# 148
  • София
  • Мнения: 7 248
Лекси, благодаря ти! Поредните добри отзиви за това училище. И на мен ми допада много. Но не искам немски Sad
Ами аз също не държа на немския, но разсъждавах така: детето трябва да научи поне два езика. Англиския, ще не ще, ще го усвои. Няма избор в наши дни. Без английски е за никъде. Немския ще му е бонус.

# 149
  • Мнения: 3 271
Ами аз също не държа на немския, но разсъждавах така: детето трябва да научи поне два езика. Англиския, ще не ще, ще го усвои. Няма избор в наши дни. Без английски е за никъде. Немския ще му е бонус.

Да, и това си го мислех, но не съм сигурна в ефекта. Как се справя детенцето ти?

Общи условия

Активация на акаунт