СЪВЕТ ЗА ДОБРО ЧАСТНО ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ

  • 146 006
  • 645
  •   1
Отговори
# 420
  • София
  • Мнения: 5 470
Prizma, a от какво не беше доволна твоята позната, имаш ли представа?

Като я видя ще я питам. Разбрах че са били в някакъв физкултурен салон, но не вярвам да е само в това проблема - ясно е, че текат основните занятия и затова помещенията са заети. От друга страна, щом се организира пробен престой е трябвало да намерят подходящо помещение.

118-то е до нас, но засега не мисля да го пробвам.

# 421
Не мисля, че има голям проблем с това, че в частните училища от випуск има по един клас. Особено в гимназията. Преди години частното образование беше достъпно само за малцина и затова нямаше и много деца в тези училища. Когато записах дъщеря ми в първи клас на Е. Кестнер бяха първия набор със сформирани две паралелки. Просто все повече хора могат да си позволят частно училище и затова вече има повече от един клас от випуск. Засега обаче, повече от един клас май има в началното училище.

СкъпоЦенна, аз що си мисля, че твоето голямо момче беше в Еврейското. Не си ли доволна от там?


Не мисля, че има голям проблем с това, че в частните училища от випуск има по един клас. Особено в гимназията. Преди години частното образование беше достъпно само за малцина и затова нямаше и много деца в тези училища. Когато записах дъщеря ми в първи клас на Е. Кестнер бяха първия набор със сформирани две паралелки. Просто все повече хора могат да си позволят частно училище и затова вече има повече от един клас от випуск. Засега обаче, повече от един клас май има в началното училище.

СкъпоЦенна, аз що си мисля, че твоето голямо момче беше в Еврейското. Не си ли доволна от там?
Здравейте.
Работя в частно училище и ме заинтригува темата. Дано не ви се натрапвам, но искам да споделя с вас нещо.
Преди години имаше много повече деца, ориентирани към частните гимназии. Намаленият прием в гимназиите се дължи на две обстоятелства:
1. ограничена база, тъй като повечето от нас са под наем (да не кажа - всички)
2. В момента приемаме набори от 93 и 94година, а тогава раждаемостта беше на най-ниските нива от столетия насам. Не мога да говоря за другите, но в момента ние приемаме по-малко деца, за да направим качествен подбор. Не е редно да записваш всеки, който пожелае, защото нивото пада автоматично. За съжаление този подход не важи за повечето училища. Да всеки прави някакви изпити за прием, но един изпит може да бъде и лесен, както се видя на матурата по БЕЛ. Пиша това, защото имаме случаи на кандидати, чиито родители идват със самочувствието, че децата им са приети в едно или друго частно училище, но на нашия изпит не могат да изкарат и тройка. (визирам училища, които се споменават тук,  във вашата тема, като най-масови). Специално са гимназиите ориентир може да бъде реализацията на нашите възпитаници, защото това в крайна сметка е най-важното. Всеки иска да види детето си в елитни западни университети.
3. Политиката на министерството - от няколко години насам обявяват план прием за елитните училища по-голям от броя на кандидатстващите. И родителите се подлъгват, защото безплатното си е изкушение. Още повече, че хората живеят с илюзиите за добрите стари времена на наистина елитно държавно образование. Много от тях някога са останали извън класацията за тях, и сега когато приемат детето му в 1-ва английска, си мислят че това е огромно постижение.

А относно броя на децата в една паралелка, според нашия опит, в гимназиален клас не бива да са по-малко от 16. Най-хубавите ни паралелки са между 20-22 деца. Тогава не се страхуваме да се разделим с някои деца, които смятат, че си плащат за да вземат диплома. Не мога да си представя как някои се издържат с паралелки от 7-8 деца. Всъщност представям си, но това определено не са добрите училища.

# 422
  • Мнения: 33
[ Търся повече информация за "Българско школо", и наи вече за преподавателите там. Знам че "Света Софиа" е много добро място, но според мен  те са по напред с материала, особено по англииски. Искам да благодаря на всички които са добронамерени и имат желание да помогнат.
[/quote]

Здравейте напълно ви разбирам. Наскоро ходих в Българско школо и директорката ми направи добро впечатление. Каза че Б.Ш. е базово училище на Соф. Университет, Начална педагогика, което означава че студенти в горните курсове ходят там на обучения и практика. Мисля че е добре това че децата имат възможност да работят и с по-млади педагози, които имат и повече мотивация и енергия от 'старите кадри", но и по-малко опит може би. Нямам пряк опит така че ако някой чиито дете е там сподели, ще съм благодарна.

# 423
  • София
  • Мнения: 2 952
Много от тях някога са останали извън класацията за тях, и сега когато приемат детето му в 1-ва английска, си мислят че това е огромно постижение.
А според вас, кое е училището, където свършват елитните "елитни" и започват масовите "елитни"? Или уловката е в "огромно постижение". Съвсем ми е добронамерен въпроса, просто се чудя къде е летвата, поне в момента. Имам предвид, че 1-ва Английска, вече не е това, което е била, когато ние сме учили, но все още е сред 5-те.

Относно наборите - идват още по-малките, 92-93 не е дъното. Най-малкия набор е 97-ми - аз пък съм от раждалите в таз` чудна година.

# 424
Летвата се "наглася" всяка година според скачащия. Шегувам се. По мое мнение, разбира се, трудно може да се говори вече за елитарност. Изключая немската гимназия, където бала е най-висок в последните години и НГДК трудно могат да се намерят елитни гимназии. Моето мнение е конкретно за английските, от които ни идват деца в 9 и 10 клас. Текучеството е голямо на преподаватели и има много други проблеми, които тепърва трябва да се решават. Какво ще стане докато вие пораснете, не се наемам да прогнозирам, но с делегираните бюджети са заложени много капани и предполагам, че ще има сътресения. Учителите много са се наострили и няма да се учудя ако има нови стачни вълни, този път против делегираните бюджети.
Но, ще поживеем и ще видим.

# 425
А за границата, където свършват елитните "елитни" и започват масовите "елитни" е трудно да се каже, защото много често в масовите елитни гимназии има по-добри учители, отколкото в елитните. Но една птичка пролет не прави, проблемът или ще се задълбочи, или нещата ще тръгнат да се оправят. Според мен ще можем да говорим за елитно училище, когато заплатите на учителите там станат по-високи, отколкото на тези в масовите училища и най-вече когато за едно преподавателско място се направи конкурс, както е при частните училища. Сега идват много учители от провинцията, които са пъти по-добри от някои софийски, но те попадат в разни квартални и училища, защото там е имало свободни места.

# 426
  • София
  • Мнения: 2 952
Спомена се конкретно училище в негативен план.
Затова попитах конкретни неща, като си мислех, че по-скоро случайно служител на частно училище споменава конкретна гимназия с лошо.
Принципните проблеми ги знаем - и в частното и в държавното образование.
Спирам да пиша, защото аз съм от потребителите, които повече четат преди да пишат, но разбираемо е, да има и такива, които пишат без да четат изписаното в други теми, подфоруми и години.......

# 427
Извинявай bib.bib! Наистина не съм чела подробно, но разбрах какво те е засегнало. По-скоро не съм се изразила точно. Не омаловажавам успеха на детенце, което се е класирало в едно от търсените училища, напротив, но това обикновено не е заслуга на основното училище (което също може би е елитно). Заслугата за това е на частни учители, курсове и т.н.  Нищо не се променя и след записването на детето във въпросното училища. Няма да го цитирам, защото явно се засягаш.

Не мисля, че съм казала нещо лошо за която и да е гимназия. Поста ми беше ориентиран към родители, чиито основен критерии е броя на децата в клас. Но ти вероятно си прочела това.

# 428
  • Мнения: 7 263
nancheva бих си позволила да поспоря с Вас естествено в качеството си на абсолютен лаик и търсещ в областта на Частните училища. Вече втора година ги проучвам и досега има само две училища, които успяха да ме привлекат с нещо. Веда и ПЧМГ - търсенето ми е за 5-ти клас.
Тъй като засега се спряхме на варианта математическо училище повече клоня към ПЧМГ, но и за него имам някои негативни отзиви и си ги имам наум, както се казва.
За някои от доста прехвалените ЧУ бих казала само "Боже опази".
И тук стигаме до бройката деца в клас, според мен основния коз и това поради което някои от посредствените ЧУ успяват да демонстрират успехи на дадени състезания е именно това, че е далеч по-лесно да обучиш качествено 10-14 деца, отколкото 18-22.
Елементарно - отделяш им повече внимание при преподаването \ дори индивидуално да се наложи да се дообяснява\, проверяваш ги по-често и по-качествено и попълваш пропуските им навреме и плавно.
Нищо невероятно няма.
Така че за мен броя деца в клас не е маловажен. Разбира се един учител на място би се справил и с 10 и с 20, както и един посредствен педагог и с 5 не би се справил....
Колкото до т.нар. елитни училища аз внимателно ги заобикалям имам си причини за това. Държа на доброто образование и внимавам да съм добре информирана за плюсовете и минусите на дадено училище, като каквито и отзиви да имам държа и на личните впечатления.
Част от училищата спрягани и в тази тема от мои фаворити съвсем се изпариха от плановете ми поради несъвместимост в схващанията им относно нивото на предлаганото образование и личните ми схващания.
Проблемите в образованието за жалост са всеобщи и засягат не само държавните, но и частните училища за огромно мое съжаление.
 

# 429
  • София
  • Мнения: 2 952
Благодаря ти  Hug и извинявай!

# 430
То било интересно в тези форуми. 
Lennyh, нямам нищо против да си поспорим. Само, че бих искала да пропусна учтивата форма, надявам се, че не си против, освен ако няма някаква йерархия установена тук (на фона на твоите 2582 публикации, аз със моите 8, съм направо като новородено).  Всъщност, няма нужда да спорим, защото сме на еднакви мнения. Просто ти говориш за основно, а аз за средно образование.
Та да си дойдем на думата относно броя на децата в един клас. В различните възрастови групи броя на децата е различен. За начално училище критичния минимума е 12 деца, в основното 14, а в гимназиите 16. Това е минимум в по-скоро в образователен аспект. От финансова гледна точка минимума е съответно 10-12-14. Под тази бройка класа трудно се самоиздържа, това налага да се правят икономии, а сама се сещаш това до какво води. Постоянните разходи от сорта на ток, вода, парно, наеми и т.н. си вървят, остава да икономисваш от дребните консумативи за дейността и от заплати. Как? Ами търсиш евтина работна ръка. Но всеки, който се чувства недооценен бяга при пръв удобен момент. Затова вероятно има голямо текучество на учители в подобни училища.
Другият аспект – образователния. Един малък клас действа адски демобилизиращо и разлагащо. Достатъчно е да имаш 1-2 зрънца в класа и какво правиш? Ако ги изгониш се лишаваш от 2 такси, класа става от 5-6 деца. И правиш компромиси. Да ама днешните деца не са будали. Веднага си дават сметка, че щом за Иванчо може, то и за тях може, защото както знаем лошия пример е заразителен. Именно затова в много училища е силно развит клиентелизма. Децата и родителите ги къткат, ухажват а обучението е някаква пародия. При нас кандидатстват деца след седми клас и сме се нагледали на такива примери. Релацията е почти 100% доказана. Освен това децата трябва да се социализират, да се учат да общуват. Това става по-добре в по-голяма общност, където да се обособят 2-3 групи според възпитание, ценностна система, интереси и т.н. Във всяка група да се отличат лидерите и всеки да намери своето място и начин да се изяви. Това не може да стане в малък клас.
Като обобщение бих казала, че е важно колко са децата в един клас, но не по малко важно е доколко са подбрани и отговарят ли адекватно на политиката на обучение, на която залагаш. Но си права, че най-важната личност в целия процес е добрия преподавател и педагог. Той може да работи добре и с 10 и с 20 ученика, въпросът е чисто мениджърски - може ли училище, което има средно 7-8 деца в клас да наеме  такива учители
  bouquet

# 431
  • София
  • Мнения: 5 470
Постът на nancheva отговаря на моите мисли за броя деца в клас. Гледах албум на първокласници в различни училища - много малко бяха снимките от частни училища - но сърцето ми се сви - празнотата на стаите - 10-12 чина в стая, но не всичките заети,  шепа първокласници, шепа родители, застанали встрани, на фона на пъстрите, преливащи, тържествени, макар и поувехтели, стаи на първокласниците от държавните у-ща.. И се замислих - добре де, ами ако и с нас стане така, ако не се 'сработят' тези 8-10 деца, ако всичко стане прекалено индивидуално и 'бутиково'.

 202uu"Освен това децата трябва да се социализират, да се учат да общуват. Това става по-добре в по-голяма общност, където да се обособят 2-3 групи според възпитание, ценностна система, интереси и т.н. Във всяка група да се отличат лидерите и всеки да намери своето място и начин да се изяви. Това не може да стане в малък клас". 
"най-важната личност в целия процес е добрия преподавател и педагог. Той може да работи добре и с 10 и с 20 ученика, въпросът е чисто мениджърски - може ли училище, което има средно 7-8 деца в клас да наеме  такива учители."


# 432
  • Мнения: 7 263
nancheva  Peace
Няма проблем - аз точно затова харесвам този форум, защото ако човек е толерантен към чуждата позиция може да научи много и да има огромна полза от информацията, която буквално извира тук.
Благодаря ти за разбора от чисто педагогическа гледна точка. Естествено никога не съм се замисляла върху този аспект на нещата, защото не съм педагог. Постинга ти ми беше полезен и не само това беше достатъчно убедителна Peace  bouquet
Тоест бих приела, че за курса на обучение 5-8 клас, който ми е на дневен ред в момента клас от 18-20 деца не е голям, а е по-скоро добре потроен и там всяко дете може да намери средата си от приятелчета, а същевременно и госпожата ще може да работи спокойно и пълноценно.
Сега остава и да намеря моето училище - уж критериите ми не са високи, а досега общо взето от тези които съм проучила и посетила лично освен посочените две от мен в предишния ми постинг, никое друго не ме "грабна".
Дали пък съм много капризна - не мисля, взискателна да, но не и капризна.
Контактувам с много хора от различни социални слоеве, ако мога така да се изразя и съм чувала такива претенции и изисквания към училищата, че ме е било срам да се наредя в редичката на родителите след тях. Но има хора, които са намерили и такива училища - естествено, те автоматично излизат от моята листа Simple Smile
Търсенето продължава  newsm78

# 433
  • Мнения: 3 479
Лени, не си претенциозна. Просто търсиш правилното училище. Аз понякога също се чувствам по този начин. Все нещо не ми харесва в училището или детската градина, но после осъзнах, че това не са капризи, а страх, че детето ми няма да попадне на правилното място. Вече допуснахме много грешки с Пепи и възможността за следваща грешка с него или другите деца, ме плаши ужасно.
Нанчева, ако не те притеснява, би ли ми писала на лични от кое училище си?

# 434
  • гр.София
  • Мнения: 219
Тъй като засега се спряхме на варианта математическо училище повече клоня към ПЧМГ, но и за него имам някои негативни отзиви и си ги имам наум, както се казва.

Lennyh, сина ми учи в ПЧМГ. Ако желаеш сподели негативните си отзиви /може и на лични/. С удоволствие ще споделя мнението си по тези проблеми. Като цяло аз нямам възражения срещу училището, доволна съм, синът ми си чувства много добре.

Общи условия

Активация на акаунт