МОН - промените продължават (6)

  • 16 629
  • 302
  •   4
Отговори
# 30
  • Пловдив
  • Мнения: 1 056
Не. Такива "мащабни" промени се заявяват до края на август на предходната година.

# 31
  • Мнения: 442
Ново 20 в образователната система. Вълчев иска да ни върне 10 години назад с разделянето на НВО на две части - първата за оценка на системата, втората част, за да може ученика да кандидатства в 8 клас. Причината - който иска да продължи учи да си направи втория модул, който не иска да не го прави излишно. Тука обаче идва, че по Конституция образованието е задължително до 16 години, което е 10 клас. По този начин ще се върнат масовите общообразователни паралелки и няма да има толкова много профилиращи и професионални паралелки, а уж трябва да имаме подготвени кадри?? 🫣

# 32
  • Пловдив
  • Мнения: 1 056
Да, прав/а сте, но нали това искаха родителите? От години рев, че НВО не е достатъчно сложно, за да не правят глупави грешки най-подготвените деца?
Аз също съм объркана от тази идея. Не знам кое е правилно и кое ще облекчи безсмисления стрес на родители и деца в 7ми клас. Трябват добре обмислени промени.

# 33
  • European Union
  • Мнения: 1 779
Изобщо не е вярно това. Няма никаква връзка между начина на прием в гимназиите и типа гимназия. "Общообразователни" паралелки вече няма никъде и няма как да се върнат. Всички паралелки са или профилирани, или професионални (спортните и художествените и сега не приемат с резултатите от НВО). Приемът за тях е организират по един и същи начин и зависи само от бала.

# 34
  • Мнения: 632
Изобщо не е вярно това. Няма никаква връзка между начина на прием в гимназиите и типа гимназия. "Общообразователни" паралелки вече няма никъде и няма как да се върнат. Всички паралелки са или профилирани, или професионални (спортните и художествените и сега не приемат с резултатите от НВО). Приемът за тях е организират по един и същи начин и зависи само от бала.
При това положение децата, решавали само първия модул, в коя паралелка отиват?

# 35
  • София
  • Мнения: 14 539
В ниско балова. Разделянето на изпита на две части към този момент ще има единственият ефект, че МОН ше се хвали с по-високи резултати, защото ще отчита в статистиката само първа част. За децата няма да има никаква практическа разлика. Аз не видях някъде министърът да е казал, че който не кандидатства, може да не решава втора част. Всички кандидатстват по новата система и не виждам и малка вероятност това да се промени.

# 36
  • Мнения: 8 670

При това положение децата, решавали само първия модул, в коя паралелка отиват?
Отиват в тази, за която им стигне балът. Точките, които са изкарали без значение дали са работили по двата модула или само по първия.Точно както е и сега. И в момента, ако си решил всички задачи от първи модул и не пипнеш нито една от втори, получаваш един не лош резултат - 65 точки. Малко за топ гимназия, разбира се, но доста над средния за страната.
Аз приветствам такова разделяне на модули. Доколкото разбирам, а така беше и преди, за целите на анализа, отчитане на нивото и прочие бла-бла, ще служи само резултатът от първи модул.

# 37
  • Мнения: 4 895
За целите на анализа не може да служи само първи модул, защото там няма задачи с детайлно разписване, освен ако официално от програмата по математика не махнат изискването за разписване на задачи и остане САМО обучението "как да играем на тото"  и " как да изберем най-вероятния отговор"
Само, че в живота се иска пълно решение и не се предлага избор на отговор..

# 38
  • Мнения: 632
Аз продължавам да не разбирам каква би била ползата за учениците от подобна "реформа"? Ще влизат с не толкова близки балове? Това би се отразило на единици деца. Да се прави реформа в цялата държава за да могат много малко на брой деца да се отличат и да влязат в МГ?

# 39
  • София
  • Мнения: 14 539
Кой е казвал, че ще има полза за учениците?

# 40
  • Мнения: 620
Кой е казвал, че ще има полза за учениците?
Ако доразвия тази мисъл - а кой е казал, че ТРЯБВА да има полза за учениците?

# 41
# 42
  • Мнения: 1 230
Аз, откакто имам памет, всяка година има нова програма. Помагалата и на голямата и на малката винаги са били по новата програма. В училище на всяка родителска обясняваха да изчакаме с купуването на уч тетрадки, за да успеят да отпечатат тези по новата програма. Все нови програми и все по- неграмотни излизат. Като в разказа на Чудомир, където един селски кмет се възмущаваше, че колкото повече метат селото, толкова по-мръсно става

# 43
  • Мнения: 492
Аз продължавам да не разбирам каква би била ползата за учениците от подобна "реформа"? Ще влизат с не толкова близки балове? Това би се отразило на единици деца. Да се прави реформа в цялата държава за да могат много малко на брой деца да се отличат и да влязат в МГ?
Дали на книжните лели в МОН им пука за учениците?  Или за учителите ? 😁

# 44
  • Мнения: 4 895
На лелите не им пука, за всяка реформа им дават бонуси, че са се напрегнали

Общи условия

Активация на акаунт