МОН - промените продължават (6)

  • 38 277
  • 745
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 1 280
В МГ Пловдив  в 8. клас нивото спада драстично, даже и да останат и двете им паралелки на 100%. Те ще си получат учителите от 5. клас, а е публична тайна, че за 5. клас им дават уж най-добрите математици (че и там си има  проблеми), ама за останалите е каквото остане. В сегашния си вид много деца от приетите в 5. клас се местят, защото от няколко години паралелките, приети в 5. клас, не се обединяват в 7, за да е изравнено нивото, а се допълват и то в "а" и "б" се слагат най-ниските балове, а "г"  е с най-високите и изведнъж и нивото на "а" клас пада рязко. И няма как да е по друг начин като лесното НВО подлъгва доста деца, че са математици. Учителите започват да работят на нивото на най-слабия, за да го изтеглят до средното ниво и така  смъкват нивото и на останалите. Остават 1-2, които да поддържат ниво.
За ЕГтата - те не са хуманитарни гимназии и балообразуване с БЕЛ и математика от край време е най-добрият начин за прием за мен. В ЕГ Пловдив най-масово избираните профили в 11 и 12. клас са Математика, Биология, Химия (избира се само 1 профил). Предлагат и физика за допълване на хорариума в 11 и 12. клас и учителите им по физика са изненадващо добри. Тази година класиран на 2. място на олимпиадата по физика в 9. клас, на 0,5 т. от първия, е дете от ЕГ Пловдив. Изглежда ми повече като природо-математическо училище, а не като хуманитарна гимназия. Даже МГ Пловдив класира повече ученици на олимпиадата по философия и история от тях.
МГ Пловдив си е с квоти и в 5. клас, и в 8. клас (само за математическите паралелки, за Системно програмиране и за Компютърна графика няма квоти - там графиката е почти изцяло дамска паралелка, а двете СП са почти изцяло мъжки) и като родител на дете, което е минало през това училище, мога да кажа, че това е било най-доброто, което са запазили. Имаше една година, в която приеха трета паралелка, в която нямаше квоти в 5. клас и бяха 90% момчета и няколко момичета. Ами нямаше по-лошо решение. Паралелката с най-лоша дисциплина и с най-лоши резултати в 5-6 клас, в 7. ги постегнаха, че се гонят резултати за НВО, после ги допълниха с момичета, че да балансират нещата.

# 736
  • Мнения: 1 008
За след 4ти клас със сигурност има квоти МГ Пловдив (не знам как е след 7ми), което за мен лично създава един много по-здравословен социален климат, но е доста несправедливо спрямо момчетата, които традиционно са с по-високи резултати. В нашия клас момчето с най-нисък бал е с повече точки от момичето с най-високия бал.
В прогимназиалния етап нивото е доста високо по всички предмети, но от всички чувам как в гимназиалния етап е много зле. Няма учители, децата имат постоянно свободни часове. Не случайно много деца се местят след 7ми клас.

# 737
  • Мнения: 12 911
И аз с негативно лично мнение за МГ в гимназиален етап, макар и програмистката паралелка. Липса на кадри, неадекватни решения на директорката, никаква мисъл за децата, никакво стимулиране и ангажираност...

# 738
  • Мнения: 4 941
И в моя град МГ изостава и то много от ЕГ в последните поне 15 години, поради същите причини.
Ако държавата мисли, че с административни решения като това да ги направи специализирани, ще им върне мястото, не вярвам. Разбира се говоря за провинция, не София.

# 739
  • Мнения: 196
Министърът е обявил, че всяко училище само щяло да решава каква организация да въведе във връзка със  законовата забрана на телефоните в училище:
https://bnr.bg/horizont/post/102162927
Обаче щяло да има изключения - „за здравни нужди, за строго образователни цели“.

То и в Проекта за изменение на ЗПУО така е формулирано:
„12. да не използват мобилни устройства за комуникация в училище, освен за
строго образователни цели, по здравословни причини или при форсмажорни
обстоятелства“.

Само не ми е ясно как точно ще стане тази организация, ама то понеже всичко друга нали е перфектно измислено, та само телефоните са кахърът.

Последна редакция: ср, 28 май 2025, 12:04 от bedrjih

# 740
  • Мнения: 1 280
Ще бъде интересно тълкуването на строго образователни цели. В момента в училищата на двете ми деца телефоните са събират в началото на часа в кутии на катедрата и си ги взимат, когато трябва да правят нещо на тях (да търсят информация, да правят тестове, да прерисуват и пр). Не им се осигурява интернет от училищата за целта. Та единият въпрос е защо ще си ползват личните устройства за строгообразователни цели, не е ли това задължение на училището да осигури някакви устройства, на които да се извършват тези строгообразователни цели. Второто обаче е, че въпреки че в наредбата изрично пише, че контролни, класни, писмени и пр. изпитвания се връщат на ученика и не се събират от учителите, нямаме нито една писмена работа (независимо от наименованието ѝ), която да е върната на ученика в различни училища, но поне ги дават на учениците да си ги снимат. След като им съберат телефоните в началото на деня, а те обикалят по кабинети, това ще стане невъзможно и какво правим тогава с достъпа до информация къде не се справя ученикът? Водим си всички от даден клас адвокати да разясняваме на учителите, че трябва да връщат контролните?

# 741
  • Мнения: 75 652
Точно - и аз това се не разбирам.
Ученици, извадете телефоните и търсете инфо за Килиманджаро, примерно, по география. Да ги видя как ще търсят за Килиманджаро, като няма да имат телефони.

Също за писмените работи - сигурно пет пъти тази година съм се молела в школо на математичката да прати работата вкъщи, да видим грешките за да работим по тях.  Чудя се за какъв .... са им тези писмени работи да стоят там????
Ето-сега минаха двете класни - нищо не съм видяла.

# 742
  • Мнения: 743
И аз да се изкажа за МГ-тата - понеже проблемът с приема след 7-ми клас очевидно е само за София, може да намалят приема в 5-ти и да увеличат този в осми клас. Но ако приетите в пети автоматично продължават в осми, няма да е добре нито за децата, нито за МГ-тата. Отпадне ли нуждата от кандидатстване ще спадне и нивото.

# 743
  • Мнения: 7 683
Вълчев каза, че ще увеличат приема в 5 клас, а не да го намаляват.

# 744
  • София
  • Мнения: 1 633
Предложените промени относно приема за МГ явно опитват да решат проблемите на СМГ и НПМГ с отпадането на чудесни математици заради НВО по БЕЛ (в МГ в страната такъв казус няма - масово се приемат по доста повече паралелки след 7-ми клас в сравнение с приема в 4-ти в МГ/ПМГ). Но промени на практика ми се струват най-вредни точно за СМГ и НПМГ, тъй като учениците там, лежейки на кълката, че имат гарантирано място в едни от най-добрите гимназии, масово ще се отпуснат и ще свалят нивото на гимназиите, а и много малък шанс ще имат за прием в тези две училища децата, които макар в 4-ти клас да са останали по някаква причина извън приема, може да са продължили да се развиват в математиката на близко ниво до това на приетите в СМГ/НПМГ. За мен разумният начин да се селектират децата за МГ/ПМГ е или усложняване на НВО (било специален допълнителен модул за кандидатстване в МГ, било просто няколко наистина трудни задачи, които да отсеят децата), или допълнителен изпит за прием в МГ, или просто включване във формулата за прием в МГ точките от няколко състезания/олимпиади по подобие на приема в 4-ти клас.

Предвид че вече сме на 50-та страница, пускам продължение на настоящата тема: МОН - промените продължават (7)

Последна редакция: ср, 28 май 2025, 19:50 от *Lorena*

# 745
  • Мнения: 7 683
То ако включат състезания, и самите СМГейци няма да влязат освен състезателите им, които са около 10% от всички деца🤣 Състезанията в 7 клас са безумно трудни и дори учители по математика, които не се занимават в тази област, не могат да ги решават.

Общи условия

Активация на акаунт