Борбата с рака на гърдата - духовно оцеляване, физическо преодоляване тема 87

  • 48 120
  • 1 166
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 140
Mollly, това е чудесна новина! Все така да е и занапред в пълно здраве!

Не съм сигурна колко е добре честото облъчване. Може би през първите години през 6 месеца.

Момичета, аз да попитам нещо за протоколите. Дали ви се е случвало, за да знам какво да правя. Вчера получих от НЗОК съобщение, че протокола за Аримидекса е готов. Обадих се на личната и тя каза, че веднага, ще ми пусне рецептата. Отивам днес до близката аптека и проблем с рецептата. Момичето ме посъветва да отида в друга верига аптеки, защото може проблема да е само при тях. Отивам аз в друга аптека и при тях се появява проблема. Проблема е в това, че номерът на протокола и кода за заболяването не са едни и същи. Казват ми, че грешката е при личната. Обаждам се на личната и тя казва, че няма как да е станала грешка, защото като отвори протокола автоматично ѝ се зарежда рецептата. Как е възможно това не знам и къде да търся проблема? А и чакам протокол и за Золадекса и ми се иска да си спестя тези нерви и да съм подготвена.
Като ми се обадиха от НЗОК да ми съобщят, че протокола ми е одобрен ми казаха и кода на диагнозата, който трябва да бъде вписан от ОПЛ в рецептурната книжка. Даже настояваха да си запиша.

# 631
  • Мнения: 660
Калпазанка, аз съм същия случай. Писах по-напред в темата. Аз обжалвам, но при мен и процентът не е определен правилно съгл. Наредбата. На мен ми изяждат 4 месеца от старото решени с високия  процент
За съжаление е законово положение. Абсолютно законно ощетяване на хората с увреждания.  Така ще пълнят дупките в бюджета! От социалните плащания.
В този случай, освен да се подадат много сигнали до омбудсмана и тя от своя страна да инициира някакви нормативни промени, друго мисля че не можем да направим.
Потърси моите постове по-назад по тази тема. Какви слухове дочух за вътрешните "указания" към комисиите
Как не се намери да ги осъди някой в Страсбург тези негодници...

# 632
  • Мнения: 683
Какво ще стане ако например калпазанка не беше подала още когато получи писмото, а например подаде документи края на април месец (след като решението ѝ изтича юни). До колкото разбирам ако нещата се решат бързо (както сега) щеше да получи решение пак до юни. Но ако нещата се забавят, дойде юни, а решение все още няма?

# 633
  • Мнения: 96
Mollly, радвам се за чудесните новини.
Вярвам, че всяка от нас ще получава такива добри вести!

# 634
  • Sofia
  • Мнения: 717
Mollly, това е чудесна новина! Все така да е и занапред в пълно здраве!

Не съм сигурна колко е добре честото облъчване. Може би през първите години през 6 месеца.

Момичета, аз да попитам нещо за протоколите. Дали ви се е случвало, за да знам какво да правя. Вчера получих от НЗОК съобщение, че протокола за Аримидекса е готов. Обадих се на личната и тя каза, че веднага, ще ми пусне рецептата. Отивам днес до близката аптека и проблем с рецептата. Момичето ме посъветва да отида в друга верига аптеки, защото може проблема да е само при тях. Отивам аз в друга аптека и при тях се появява проблема. Проблема е в това, че номерът на протокола и кода за заболяването не са едни и същи. Казват ми, че грешката е при личната. Обаждам се на личната и тя казва, че няма как да е станала грешка, защото като отвори протокола автоматично ѝ се зарежда рецептата. Как е възможно това не знам и къде да търся проблема? А и чакам протокол и за Золадекса и ми се иска да си спестя тези нерви и да съм подготвена.
Като ми се обадиха от НЗОК да ми съобщят, че протокола ми е одобрен ми казаха и кода на диагнозата, който трябва да бъде вписан от ОПЛ в рецептурната книжка. Даже настояваха да си запиша.

Благодаря, Aelita! Да, аз си виждам кода в системата на НЗОК в досието ми. Личната казва, че автоматично ѝ се попълват данните ( не знам точно какъв е начина на отваряна на протокола и неговата визия на екран). Т.е. тя не променя и не вписва нищо друго, а го оставя както е автоматично попълнено. Поне така ми обяснява тя. Другият вариант е, при нея да се попълват данните на пациента по ЕГН от нейната система върху бланката. А при нея кода е различен. Сега ми писа да пробвам отново. Отивам да проверя дали всичко е добре въведено и вече системата, ще позволи да ми се даде лекарството.

# 635
  • Мнения: 660
Какво ще стане ако например калпазанка не беше подала още когато получи писмото, а например подаде документи края на април месец (след като решението ѝ изтича юни). До колкото разбирам ако нещата се решат бързо (както сега) щеше да получи решение пак до юни. Но ако нещата се забавят, дойде юни, а решение все още няма?
Съгл.промените в Наредбата на нас ни се вмени задължението да подаваме документи за преосвидетелстване не по-късно от 3 месеца преди изтичане на старото решение. И тук идва "готиното". Ако си спазил този срок като мен и Калпазанка, и съгл. наредбата процентът подлежи на намаление,  вътрешните указания са тези решения да се издават as soon as possible. Така новото застъпва старото с 1-2-3-4 месеца и новото решение обезсилва старото. Следва намаляване на пенсия, добавки и пр.
Ако лицето не е спазило 3 месечния срок, указанията са "да се бави". Така за дупката между двете решения, която дупка понякога е доста голяма (стига и до година), лицето пие една студена вОда. Сиреч за тази дупка плащания няма, няма  и да има.
Това е милата родна картинка! Съвсем законно ощетяване на лицата с увреждания и в двата случая.

# 636
  • София
  • Мнения: 196
Какво ще стане ако например калпазанка не беше подала още когато получи писмото, а например подаде документи края на април месец (след като решението ѝ изтича юни). До колкото разбирам ако нещата се решат бързо (както сега) щеше да получи решение пак до юни. Но ако нещата се забавят, дойде юни, а решение все още няма?
Съгл.промените в Наредбата на нас ни се вмени задължението да подаваме документи за преосвидетелстване не по-късно от 3 месеца преди изтичане на старото решение. И тук идва "готиното". Ако си спазил този срок като мен и Калпазанка, и съгл. наредбата процентът подлежи на намаление,  вътрешните указания са тези решения да се издават as soon as possible. Така новото застъпва старото с 1-2-3-4 месеца и новото решение обезсилва старото. Следва намаляване на пенсия, добавки и пр.
Ако лицето не е спазило 3 месечния срок, указанията са "да се бави". Така за дупката между двете решения, която дупка понякога е доста голяма (стига и до година), лицето пие една студена вОда. Сиреч за тази дупка плащания няма, няма  и да има.
Това е милата родна картинка! Съвсем законно ощетяване на лицата с увреждания и в двата случая.

Molly, не се ли изплащат със задна дата наведнъж, когато си подал по-късно от 3м. документите за ТЕЛК?

# 637
  • Мнения: 660
Не, Мариша. Вече не.
Преди тези промени имаше една постановка кога забавянето е по вина на ТЕЛК и кога не е.
Нямаше ги тези три месеца като изискване, а само да си подал преди изтичане на старото решение. Тогава комисията имаше задължение в тримесечен срок да се произнесе. Те не смогваха и преди да почне системата да ги джурка и да разпределя документите за преосвидетелстване в различни ( по-ненатоварени) комисии, особено в по-малките градове, където са само 1- 2 комисии за всички заболявания, решенията се бавеха с години. Когато излезе заветното решение, от ТЕЛК слагат гриф " Забавянето е по вина на ТЕЛК" и тогава ти се изплаща всичко със задна дата. Пак си стоял без пари, особено ако нямаш други доходи, което си е жив геноцид, но това е една друга дълга тема, но поне си получаваш дължимото.
Сега не е така. Ако не си подал 3 месеца преди изтичане на старото решение и новото се забави повече от крайния срок на действие на старото, то за дупката между двете не  ти се изплаща нищо със задна дата, защото се счита, че е по твоя, а не по вина на ТЕЛК.
Аз се вбесявам на такива несправедливости, особено към хора с увреждания, пенсионери, майки на малки деца и пр. Т.нар. Социални плащания. И сега с тоя бюджет 2025 направо не се побирам в кожата си, но гледам да се правя, че не ги виждам тези неща, защото тръгвам на едни кръстоносни походи с вятърни мелници, които често не водят до никакъв резултат, освен изхабените нерви от моя страна. Гледам да си го спестявам.
Но това е нашата мила Родина, да.

Последна редакция: вт, 25 фев 2025, 16:27 от Mollly

# 638
  • Северозапада
  • Мнения: 5 734
Значи най-добре е да се подават документите възможно най-близо преди да започне да тече тримесечния срок. Ако ТЕЛК изтича на 01.05, подаваш документи края на януари.

# 639
  • Мнения: 660
Точно така Ант Джи. Моето решение е валидно до 01.04.2025. Аз подадох последните раб. дни на 2024, защото 01.01,2025 не е работен ден. И хоп, ново решение с дата 24.01.2025 . с нов, по-нисък процент.
Обжалвам го в момента, но противно на всяка правна логика, то влиза в сила, независимо че се обжалва.

# 640
  • Мнения: 140
Katty D,
Впечатли ме, че служителката от НЗОК настояваше дори да си запиша кода и да го съобщя на личната. Това ме кара да си мисля, че не е автоматично, но...знае ли човек

# 641
  • Sofia
  • Мнения: 717
Katty D,
Впечатли ме, че служителката от НЗОК настояваше дори да си запиша кода и да го съобщя на личната. Това ме кара да си мисля, че не е автоматично, но...знае ли човек

Много добре се е получило, че жив човек те е известил за готовият протокол. Аз получих известие по Вайбър и общо взето трябваше да отида в повече от една аптека ( в първата не знаеха), за да ми кажат къде е проблема. Уви, проблем има все още. Сега е трябвало личната да завери кода за заболяването. Утре пак трябва да ѝ звъня. Чудно ми е, толкова рецепти по протоколи е издавала и сега - проблем.

# 642
  • Мнения: 252
Момичета, предстои ми пет скенер. Знам, че темата е обсъждана вече, но се чудех. Отивам за диспансерен, веднага получавам назначение за пет. Аз сякаш предпочитам ехографа, вече в рамките на няма и една година това ще ми е трети пет скенер. Вие толкова често ли правите? Аз правих април 2024, после 6 месеца по-късно октомври и сега 4 месеца по-късно имам назначен трети. Това според вас нормално ли е?
Mimache, а не можели да редуваш ПЕТ с ЯМР на цяла тяло ? На мен онкологът не искаше да ми дава направление за ПЕТ, но накрая го склоних, иначе бях намислила да правя ЯМР на цяло тяло. А как следите главата и на колко време ?   ПЕТ не снима главата, а и тя трябва се следи !

# 643
  • София
  • Мнения: 66
Момичета, аз да попитам нещо за протоколите. Дали ви се е случвало, за да знам какво да правя. Вчера получих от НЗОК съобщение, че протокола за Аримидекса е готов. Обадих се на личната и тя каза, че веднага, ще ми пусне рецептата. Отивам днес до близката аптека и проблем с рецептата. Момичето ме посъветва да отида в друга верига аптеки, защото може проблема да е само при тях. Отивам аз в друга аптека и при тях се появява проблема. Проблема е в това, че номерът на протокола и кода за заболяването не са едни и същи. Казват ми, че грешката е при личната. Обаждам се на личната и тя казва, че няма как да е станала грешка, защото като отвори протокола автоматично ѝ се зарежда рецептата. Как е възможно това не знам и къде да търся проблема? А и чакам протокол и за Золадекса и ми се иска да си спестя тези нерви и да съм подготвена.

Кати, Армидекса се изписва на протокол IC,  на рецептата трябва да пише код на заболяването (МКБ) - C50 а кода на самото лекарство е LF108 - това трябва да е написала ОПЛ, за да си вземеш без проблем лекарството от аптеката.
Би трябвало да можеш да си видиш рецептата изписана от ОПЛ в е-здраве или his.bg

# 644
  • Sofia
  • Мнения: 717
Orange_flower, благодаря ти!  За е-здраве до колкото видях ми иска КЕП, а аз нямам. Единствено имам достъп до информация с ПИК. Иначе да, основно кода на диагнозата се разминаваше. Протокола ми е за С50.9, а рецептата ми беше изписана с код С50.8 . Оправи го уж, но пък сега кода трябвало да се завери към здравна каса. Дали защото рецептата е редактирана или защото е пропуснала личната, ще го разбера утре когато ѝ звънна за пореден път. Поне Аримидекса не е толкова скъп и ако не се коригира до дата на закупуване на следващата опаковка, ще си купя отново ( до сега си го купувах, защото не ми беше пуснат протокола. Зор ми е да не се обърка Золадекса. Че дори и да се вземе на негово място Резелиго, си е сума.
Едно нещо не мога да разбера и сега го виждам. Толкова сложно е направено всичко и никаква комуникация между отделните структури. Дори първата аптекарка не можеше да ми каже защо се вижда в червено рецептата ми. Питам я : "Добре, поне ми кажете къде е причината, за да знам към кого да се обърна". Не знаела и ме изпрати към друга верига аптеки. Борбата е голяма със системата! Grinning

Благодаря ти! Утре, ще подам информацията, която ми даде ти към личната.

Общи условия

Активация на акаунт