Професия учител - 21

  • 37 832
  • 739
  •   1
Отговори
# 30
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 122
Здравейте. Аз работя като учител в ЦДО и имам следното питане. Учениците ни в клас са 26, при мен следобед са 25 ( тъй като избора на родителите бе , че детето им им ще посещава частна занималня). Та, когато учителката им отсъства ми оставят това дете следобед? По принцип той не фигурира при мен в дневника, и става така, че аз съм резервният вариант “гледачка”. Как се процедира по закон? Вчера четох Заповедта за ЦДО, че групата се сформира до 1 септември с подадени заявления. Моля някой ако е по наясно да обясни! Благодаря!
Нямат право да го оставят при Вас, а Вие нямате право да поемате грижата за него, щом не е в списъка.

Последна редакция: сб, 01 мар 2025, 14:42 от Странна птица

# 31
  • Пловдив
  • Мнения: 958
Здравейте. Аз работя като учител в ЦДО и имам следното питане. Учениците ни в клас са 26, при мен следобед са 25 ( тъй като избора на родителите бе , че детето им им ще посещава частна занималня). Та, когато учителката им отсъства ми оставят това дете следобед? По принцип той не фигурира при мен в дневника, и става така, че аз съм резервният вариант “гледачка”. Как се процедира по закон? Вчера четох Заповедта за ЦДО, че групата се сформира до 1 септември с подадени заявления. Моля някой ако е по наясно да обясни! Благодаря!
Ако ученикът не е в списъчния състав на ГЦОУД, какво ще прави в нея? Ако стане нещо по време на дейностите от целодневната организация, вие как да
реагирате. И да, изборът се прави до 1 септември.

# 32
  • Мнения: 165
Здравейте. Аз работя като учител в ЦДО и имам следното питане. Учениците ни в клас са 26, при мен следобед са 25 ( тъй като избора на родителите бе , че детето им им ще посещава частна занималня). Та, когато учителката им отсъства ми оставят това дете следобед? По принцип той не фигурира при мен в дневника, и става така, че аз съм резервният вариант “гледачка”. Как се процедира по закон? Вчера четох Заповедта за ЦДО, че групата се сформира до 1 септември с подадени заявления. Моля някой ако е по наясно да обясни! Благодаря!
Ако ученикът не е в списъчния състав на ГЦОУД, какво ще прави в нея? Ако стане нещо по време на дейностите от целодневната организация, вие как да
реагирате. И да, изборът се прави до 1 септември.

Аз също смятам така и всеки път като го оставят ми носят Заявление за това, че остава 1 ден. Говорих с колежката, която е класен, но тя каза “Говори с тях”.
Мога ли да цитирам някаква точка, с която да покажа, че нямам задължение да го гледам?
Благодаря Ви!

# 33
  • Пловдив
  • Мнения: 958
Здравейте. Аз работя като учител в ЦДО и имам следното питане. Учениците ни в клас са 26, при мен следобед са 25 ( тъй като избора на родителите бе , че детето им им ще посещава частна занималня). Та, когато учителката им отсъства ми оставят това дете следобед? По принцип той не фигурира при мен в дневника, и става така, че аз съм резервният вариант “гледачка”. Как се процедира по закон? Вчера четох Заповедта за ЦДО, че групата се сформира до 1 септември с подадени заявления. Моля някой ако е по наясно да обясни! Благодаря!
Ако ученикът не е в списъчния състав на ГЦОУД, какво ще прави в нея? Ако стане нещо по време на дейностите от целодневната организация, вие как да
реагирате. И да, изборът се прави до 1 септември.

Аз също смятам така и всеки път като го оставят ми носят Заявление за това, че остава 1 ден. Говорих с колежката, която е класен, но тя каза “Говори с тях”.
Мога ли да цитирам някаква точка, с която да покажа, че нямам задължение да го гледам?
Благодаря Ви!
Наредба 10 за организацията на дейностите, чл.18, ал.4 ) Групите за целодневна организация на учебния ден се формират при условията и реда, определени с ДОС за финансиране на институциите и съобразно броя на подадените заявления от родителите до 1 септември.
Има ли подадено заявление към 1 септември-няма. Няма работа и в групата.
Заявление се подава, когато ученикът иска да отсъства определен ден или от част от деня, например от заниманията по интереси, заради тренировки. Това е нормативно уредено в същата Наредба.
Във вашия случай със Заявление да присъства за ден, няма как да стане. Поискайте помощ от заместик-директор.

# 34
  • Мнения: 165
Здравейте. Аз работя като учител в ЦДО и имам следното питане. Учениците ни в клас са 26, при мен следобед са 25 ( тъй като избора на родителите бе , че детето им им ще посещава частна занималня). Та, когато учителката им отсъства ми оставят това дете следобед? По принцип той не фигурира при мен в дневника, и става така, че аз съм резервният вариант “гледачка”. Как се процедира по закон? Вчера четох Заповедта за ЦДО, че групата се сформира до 1 септември с подадени заявления. Моля някой ако е по наясно да обясни! Благодаря!
Ако ученикът не е в списъчния състав на ГЦОУД, какво ще прави в нея? Ако стане нещо по време на дейностите от целодневната организация, вие как да
реагирате. И да, изборът се прави до 1 септември.

Аз също смятам така и всеки път като го оставят ми носят Заявление за това, че остава 1 ден. Говорих с колежката, която е класен, но тя каза “Говори с тях”.
Мога ли да цитирам някаква точка, с която да покажа, че нямам задължение да го гледам?
Благодаря Ви!
Наредба 10 за организацията на дейностите, чл.18, ал.4 ) Групите за целодневна организация на учебния ден се формират при условията и реда, определени с ДОС за финансиране на институциите и съобразно броя на подадените заявления от родителите до 1 септември.
Има ли подадено заявление към 1 септември-няма. Няма работа и в групата.
Заявление се подава, когато ученикът иска да отсъства определен ден или от част от деня, например от заниманията по интереси, заради тренировки. Това е нормативно уредено в същата Наредба.
Във вашия случай със Заявление да присъства за ден, няма как да стане. Поискайте помощ от заместик-директор.


Благодаря Ви от сърце!🙏🏻

# 35
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 122
Здравейте. Аз работя като учител в ЦДО и имам следното питане. Учениците ни в клас са 26, при мен следобед са 25 ( тъй като избора на родителите бе , че детето им им ще посещава частна занималня). Та, когато учителката им отсъства ми оставят това дете следобед? По принцип той не фигурира при мен в дневника, и става така, че аз съм резервният вариант “гледачка”. Как се процедира по закон? Вчера четох Заповедта за ЦДО, че групата се сформира до 1 септември с подадени заявления. Моля някой ако е по наясно да обясни! Благодаря!
Ако ученикът не е в списъчния състав на ГЦОУД, какво ще прави в нея? Ако стане нещо по време на дейностите от целодневната организация, вие как да
реагирате. И да, изборът се прави до 1 септември.

Аз също смятам така и всеки път като го оставят ми носят Заявление за това, че остава 1 ден. Говорих с колежката, която е класен, но тя каза “Говори с тях”.
Мога ли да цитирам някаква точка, с която да покажа, че нямам задължение да го гледам?
Благодаря Ви!
Няма такова нещо като "Заявление за един ден". Simple Smile

# 36
  • Мнения: 1 708
Нямам представа как е уредено законово, но наистина няма логика да има заявление за ден. Чисто хипотетично, 25 от 25 са на частна занималня, всеки си решава един ден в седмицата или когато се налага, да си вземе заявление и да остави детето. Обаче понеже няма група, няма и учител. На кого следва да го оставят с този хвърчащ лист?

# 37
  • Мнения: 165
Нямам представа как е уредено законово, но наистина няма логика да има заявление за ден. Чисто хипотетично, 25 от 25 са на частна занималня, всеки си решава един ден в седмицата или когато се налага, да си вземе заявление и да остави детето. Обаче понеже няма група, няма и учител. На кого следва да го оставят с този хвърчащ лист?

25 ученика са с подадено заявление и са входирани преди 15 септември. Въпросният ученик посещава частна занималня и когато съответната му госпожа не може да го поеме и ми пишат Заявление , с което да остане на следобедни занятия!🫣 Те са на принципа, че щом е част от класа няма проблем да остава следобед с останалите, когато няма кой да го поеме. Тъжно е, че нямам подкрепа от колежката класен ръководител и ме оставя сама да търся и да се информирам!

# 38
  • Мнения: 11 067
Детето проблемно ли е, невъзпитано ли е?
Ако е такова, разбирам. Но ако е кротко и адекватно, защо не намерите начин да съдействате на родителите, вместо да се опитвате да им попречите?

# 39
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 430
Колежката да не е детегледачка?

# 40
  • Мнения: 11 067
Че това дете нали ще пише домашните си, заедно с останалите от класа? Няма да играе хоро, все пак.  И в нашия клас има такова дете. Госпожата от занималнята не протестира, когато се наложи това дете да остане на занималня, макар че единствено то не е записано. Както всички си пишат домашните, така и това дете си пише домашните.
Доколкото ми е известно, можеш да откажеш да го вземеш със себе си и с другите деца, и трябва да бъде оставено на класната му, или на охраната, които да го предадат на родителите.

# 41
  • Мнения: 1 625
Добре де, ако има проверка или ако се случи инцидент и пострада това дете. Учителката на занималня носи ли отговорност за него, щом не е записано? Например падне и си удари главата, прилошее му и т.н.?

# 42
  • Мнения: 2 641
Детето проблемно ли е, невъзпитано ли е?
Ако е такова, разбирам. Но ако е кротко и адекватно, защо не намерите начин да съдействате на родителите, вместо да се опитвате да им попречите?
Ако още 5 деца решат така да остават, без да са записани, трябва ли учителката да ги взема? Ако незаписаното дете, удари друго дете кой носи отговорността?
И стига с това съдействие на родителите. Има си нормативни документи. Никой не е забранил на родителите да си запишат дете в занималня. Те са избрали да откажат.

# 43
  • Пловдив
  • Мнения: 14 754
Всъщност по закон трябва да се уведомят социалните. Детето не е на занималня, трябва да си го приберат след завършване на часовете. Нито класната отговаря за него, нито охраната, нито учителката от втората смяна, отговарят родителите и щом не поемат отговорност има органи, които трябва да бъдат уведомени.

Няма значение детето проблемно ли е или не, има си закон и той трябва да се спазва. Никой не е длъжен на никого.

# 44
  • Мнения: 591
Според мен е редно да направите една среща и заедно с класната да поговорите с родителите.
Обяснете им ситуацията съгласно наредбата, както и защо не сте съгласни да остава, и вие да поемате персонална отговорност.
Редно е за решаване на ситуацията да се включи и класен ръководител,  а ако е необходимо и директора да вземе отношение.
Още повече, ако стане някоя беля, тогава на директора също няма да му се размине.
Дано успеете да се справите с диалог, без излишно напрежение. Успех!

Последна редакция: нд, 02 мар 2025, 19:05 от lalla^oopsi

Общи условия

Активация на акаунт