Професия учител - 21

  • 37 962
  • 739
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 5 729
Нужно ли е да информирам ръководството , ако реша да ги сезирам?

# 601
  • Добрич
  • Мнения: 6 233
По-добре е да говориш с директора,  защото официално (с изходящ номер) той е този, който подава информацията извън училището. В случая се води "дете в риск".

# 602
  • Мнения: 461
И в моята занимания имаше момиче, което идваше със синини по ръцете и твърдеше, че баща й я бие. Много ми беше жал, но не се намесих и не съжалявам, защото в последствие не се оказа точно, че тя е най-невинната, а баща й е някакъв злодей, защото тези синини идвали от гаджето й, което беше почти мой набор.

Така че - информира се психолог, ръководството и край. Ние не може да спасим целия свят и всеки страдащ ученик. Много тъжно, но това е.. как ще работя тази професия 40г+

# 603
  • Мнения: 82
Здравейте, имам висше икономическо образование от ИУ Варна, къде мога се преквалифицирам за педагогика с курс или магистърска,

# 604
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 122
Добро утро. Пред морална дилема съм. Имам дете в класа, което има поведенчески проблеми. Резултат са от не особено доброто родителство. Всички знаем, че голяма част от децата са потърпевши и си влачат цял живот последиците. Детето много ми споделя. Опитах се да се дистанцирам, но явно ме е приело за близка и научавам неща, които честно казано ми крадат съня. Сигурно много деца у дома ядат шамари заслужено, но тук нещата минават границата на шамарите. Информирала съм психолог и ръководство. Аз самата мога ли да сезирам социалните? Не искам на това дете повече да му се случват подобни неща и се чудя дали няма да му навредя повече
Както Вие може да сезирате социалните, което задължение ни вменява буквата на закона, така след това родителите могат да Ви съдят за клевета.

# 605
  • Добрич
  • Мнения: 6 233
Е, чак да я съдят за клевета...
Колежката няма да казва,  какво правят родителите, а ще сподели какво детето разказва,  с уместното вмъкване, че тя не знае дали това е вярно, тъй като лично не е била свидетел. Ще спомене и че училищният психолог работи с детето и също се притеснява, поради което е добре някой, който притежава необходимата компетентност  да провери как действително стоят нещата.

Това може да се представи и в писмен вид, така че да се привлече внимание към ситуацията без да се правят директни обвинения. И остава "черно на бяло" какъв точно сигнал е подаден.

Със сигурнист има деца, които търпят тормоз. Съгласна съм, че е трудно да се отсее на 100% истината от детското въображение или манипулиране, щом не си бил очевидец, обаче ако всички възрастни си пасуват от страх да не сбъркат, горките деца!

Сетих се за българския филм "Не знам, не чух, не видях"... Тъжно...

☆☆☆

Лично мен от Закрила на детето са ме питали дали съм забелязвала следи от насилие, дали детето е споделяло с мен, че го тормозят или бият, дали съм забелязала нещо различно или смущаващо в поведението на конкретното дете, какви са ми впечатленията от грижите на родителите, дали с детето работи училищният психолог  и пр. Обадили се бяха и на личния лекар. Събират информация от всички възможни източници, това им е работата. Работеха по сигнал, който не беше подаден от училището и бяха изключително добронамерени.

Последна редакция: вт, 06 май 2025, 15:41 от Вела

# 606
  • Мнения: 2 045
Бърз въпрос - някой знае ли как преминава инспектирането от МОН? Трябва ли предварително да знаем в кои часове ще влизат проверяващите, дали дават график?

# 607
  • Sofia
  • Мнения: 5 113
Бърз въпрос - някой знае ли как преминава инспектирането от МОН? Трябва ли предварително да знаем в кои часове ще влизат проверяващите, дали дават график?

При нас в самия ден стана ясно в кои часове ще влизат. Предварително знаехме само в кой часови диапазон ще бъде. Не беше нищо страшно Hands V

# 608
  • Мнения: 832
А какъв е часовият диапазон - рамките на колко часа? В колко часа влезнаха и на какъв принцип ги избраха?

# 609
  • Мнения: 2 045
Не ме притеснява толкова влизането, а това че имам 10 различни урока в рамките на семица. Трябва да ги представим разработени. И не мога да си представя, че ще живея цяла седмица в напрежение дали и кога ще имам посещение. Аз съм на принципа "изяж жабата" - ако знам че ще ме посетят, предпочитам да бъде в началото.

# 610
  • Добрич
  • Мнения: 6 233
Посещенията са най-много в два дни и обикновено ги посочват предварително.

Morphea, първия път за посочените два дни имах общо 13 различни урока ...

При нас и двата пъти влизаха в 3-ти и 4-ти час. Те си избират къде, може да не е за цял час. Изпращат график с разбивка по часове (астрономически) и от там можете да се ориентирате.

Обаче уроците (всичките) за посочените дни трябва да бъдат разработени и предоставени на директора предварително.

# 611
  • Мнения: 2 045
Искат ги за цялата седмица.

# 612
  • София
  • Мнения: 5 270
При нас влизането бе за секунди, за да сверят дали програмата е реална.
Слагайте в чат джипити темата на урока и ще ви разработи всичко за две минутки и хич не се занимавайте с глупости. Grinning

# 613
  • Добрич
  • Мнения: 6 233
Да, ама после ако влязат трябва да следваш хода на урока, написан от ИИ...

Аз си разработвам уроците,  като освен с учебната програма се съобразявам и с конкретните възможности на учениците (100% малцинства)...

# 614
  • Мнения: 832
Крайно време е тези от МОН освен за проверка - да влезнат и да направят едно ПОКАЗНО какво всъщност искат от нас. А преди да стъпят в длъжност да имат поне 10 години стаж в училище и да видят как стоят нещата. Иначе е много лесно като парашутисти кацнали в министерството да проверяват нещата. Нека да покажат на практика. Как може да те проверява някой, който никога не е работил тази работа?

Общи условия

Активация на акаунт