Математически турнири 1-4 клас. Тема № 64

  • 40 897
  • 545
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 159
А какъв точно е проблемът? И съответно - решението? Нещо не вдявам централната идея насред емоциите.

EDIT: Към Баба Пратчет горното.

# 451
  • Мнения: 11 067
затова аз хич не съм съгласна когато влязат в 4ти клас,да откарат там до пенсия.
В момента се готвим за отборното състезание за МБГ.
Предиобед дадох на децата 2 теми за 4ти клас/те са третокласници/ - и ги решиха и двете теми за под 40 минути.
Следобед явно се поумориха, или - си повярваха. Дадох им  две темо за 3 клас, и двете - без коментар.

Не може да се прецени на толкова ранна възраст дали интересът към смятането е устойчив, дали е твой, и дали ще се запази

# 452
  • Мнения: 964
Писано е преди и в други теми  , но ще сумаразирам за които не са го чели накратко.
Относно София и в частност СМГ миналата година / но не само - предните е подобно/
Разслояването след МзВ е идеално. По-добро трудно може да се постигне според мен. Авторите му са изключителни специалисти.
Миналата година никой няма макс в страната , 2-3 деца в София са с над или около 40т , общо 15-20 са над 35 ,  40-50 над 30 , около 100 деца  тотал са над 25т.  И остават около 100 деца с над 21т , които запълват бройките за СМГ и НПМГ . След това има вероятно около 50 деца които не са имали късмет... често те продължават в ПЧМГ.
Разслояването е изключително важно защото класовете в СМГ / 6/ са формирани симетрично и миксирано с ''добри'' и ''недобри'' по математика. 6те класа са относително равностойни. и добрите дърпат недобрите.
То и кой в какво е добър е субективно - дойде краят на годината и например детето ми е от добрите по математика , но като успех за годината по всичко е във втората половина ..., така че сплавта и допълването в класовете е отлично.
Иначе преди години състезателите бяха в 1 клас основно...


Благодаря, това е за СМГ приложимо, където има повече бройки. Освен това в СМГ профилът за всички май си е само математика след 7 клас, което може да не интересува всички деца непременно. Да не говорим, че това разделение на добри/не добри е мега тъпо откъдето и да го погледнеш и личният Ви пример го доказва, колкото и да е обвито с добри намерения. Да решаваш от един ден, от едно състезание дали някой е добър или не и дали става за нещо е бомба със закъснител. А се случва с деца на 10-11 години. Психическо здраве? Друг път. За два класа в НПМГ след 4 клас не сработва кой знае колко "разслоението", а и там след 7 вече има профили с други интереси. Както и да е, няма да разводнявам повече. Очевидно и преди е имало подобни дискусии.
Galub го разбрах идеално какво искаше да каже, но поне три пъти  прочетох Вашия пост и не разбрах какво твърдите Sad.
Ша Ва замоля малко като за блондинки да обясните.

# 453
  • София
  • Мнения: 1 417
А какъв точно е проблемът? И съответно - решението? Нещо не вдявам централната идея насред емоциите.

EDIT: Към Баба Пратчет горното.

Така зададено, предполага заяждане и императивно - липса на отговор, ама хайде. Никаква емоция няма, макар да съм поднесла квалификациите разговорно. Факт е, че форуми и групи не са място за дискутиране на сериозни проблеми в образованието. Макар че все от някъде трябва да се започне, поне от хора, които уважават всички деца и техният труд (не само собственото си дете) и като хора, които обичат математиката (вярвам, че тук сме доста) и искат тя да е достъпна за повече деца.

Проблемите не са един и два и от една страна са заложени в цялата програма за развитие на образованието и в частност началното образование, по верижката - математиката. Друг голям клон на проблемообразуването е психологическият аспект и той е най-пренебрегван. Ранно излагане на математически концепции - кога, как, кои, за да има реална полза, а не задоволяване на амбиции и т.н. Безкрайно е. Затова и споменах, че няма да разводнявам. Родителските трепети в момента не позволяват и откъсването в точката, в която всеки се е вторачил, за да се види по-голямата картинка.

Най-добронамерено - хубав ден на Вас и успех на всички деца!

# 454
  • Мнения: 159
Добре, ама пак не се виждат ясно изброени проблеми и предложения. Като махна литературната част от горното и пак нищо конкретно не виждам, освен емоции.
По-горе споменавате че не можело от едно състезание (МзВ) да се решава съдбата. В случая не е едно - въпреки че е с най-голям коефицент, има и други в балообразуването. Кое би било "по-справедливо" и защо?
Нещо като НВО за 7-ми клас, по-лесничко? Силно се надявам не загатвате нещо такова.
МзВ не е за да се постигат максимуми - напротив, всякакво насищане в горната част трябва да се избягва като приоритет. Като се претеглят всички (не малко) фактори, и накрая всъщност е доста практично решение. Ако имате по-добро - споделете.
Самият факт, че с 25..45 точки се влиза в СМГ прогимназия говори достатъчно за добрия му баланс. Аз лично съм против 6-те паралелки точно заради долната граница, но това си е лично мнение. Simple Smile
It is what it is. Перфектно решение няма, затова и близко до оптималното върши работа.
Съгласен съм с Galub че текущата форма с МзВ и балообразуването е достатъчно добра и няма какво да се променя, и че има много по-големи проблеми на други места.
А колкото до психиката на децата - никой не ги кара да ходят в МГ (музикално, спортно, езикова, т.н.), да се занимават насила с математика или каквото и да е. Нито пък животът е цвете и трябва да го карат яваш-яваш - от малки имат да приемат много неща за реалността, иначе после става още по-мъчно и драматично.

И за да сумаризирам - може ли кратък списък с належащи проблеми и хипотетични решения?
Понеже МзВ е от най-малките.

# 455
  • Мнения: 392
Никой не кара на сила някого да остава. По всяко време можете да прецените с детето, че интересите му са се променили и да го преместите.
Всеки, който смята, че има нещо, което го влече повече, трябва да следва желанията си. Никой никого не е вързал. Не е ли така?
И аз съм била в МГ 5-7 клас, но половината клас се разпръснахме и кандидатствахме по други гимназии. Останаха децата, които продължиха да горят за математика.
Отпадането на кандидатстване след 7 клас в МГ просто дава спокойствие на децата да се готвят за състезания и да разширяват познанията си в тази насока. Много деца спират да се състезават, защото започват упорито наблягане на БЕЛ за да могат да продължат в училището. Пак казвам, оптимално би било да има продължаване след добро представяне на олимпиади и състезания, а не даром, но все пак е по-добре отколкото БЕЛ да е определящ.
И въпреки автоматичното продължаване, не виждам проблем детето да се преориентира, когато се появят желания в друга област.

затова аз хич не съм съгласна когато влязат в 4ти клас,да откарат там до пенсия.
В момента се готвим за отборното състезание за МБГ.
Предиобед дадох на децата 2 теми за 4ти клас/те са третокласници/ - и ги решиха и двете теми за под 40 минути.
Следобед явно се поумориха, или - си повярваха. Дадох им  две темо за 3 клас, и двете - без коментар.

Не може да се прецени на толкова ранна възраст дали интересът към смятането е устойчив, дали е твой, и дали ще се запази

# 456
  • София
  • Мнения: 1 417
Galub и AlphaCentauri един и същи човек? Или думата "сумаризирам" е много масово използвана в българския език.

Очевидно е, че си гледате карфичката. Ами гледайте си я. Разговорът е безсмислен. С едно съм съгласна с Вас - 150 деца в СМГ са много. Нека е само 1 паралелка. Тогава всичките глупости ще имат смисъл.

# 457
  • Мнения: 11 067
Детето може и да се сдобие с други интереси, но дали ще има желанието да се втурне отново да се готви за кандидатстване, или ще се примири имаше реши да остане в СМГ?
Родителите дали ще се съгласят да изпуснат питомното и да гонят дивото, давайки хиляди пари за уроци, и давайки часове във водене и вземане?
Ако се продължава без изпит, но на базата на математически състезания с национален характер, тогава би било по-справедливо. Но автоматично до пенсия, не е.
(Ще отворя и една скоба, за да покажа друга гледна точка, без да звучи като заяждане.
Преди години, на състезанието в Ямбол, сядаме и ни дават задачите. След 3-4 минути, след като ги прочетоха, две момчета от СМГ си проведоха следния разговор:
- А, ма тая третата не я ли решавахме във вторник в училище?
- Да не, верно, ама сменили стойността на А.
Та, учещите в СМГ от по-рано винаги ще имат някакво предимство за мен, каквото и да си говорим. Но това не дава право да бъдат ощетени всички останали деца).

# 458
  • Мнения: 392
Не виждам защо да се причинява такова нещо на детето. То ще има влечение към едно, но ти ще го спреш и ще го натиснеш да си стои на мястото... Може и да греша, но все си мисля, че родителите ще гледат това, което ще е добре за децата им и ще ги подкрепят в избора и интересите им. Както и да е. Просто не е редно да се кандидатства с БЕЛ. Всичко това не зависи от нас.


Детето може и да се сдобие с други интереси, но дали ще има желанието да се втурне отново да се готви за кандидатстване, или ще се примири имаше реши да остане в СМГ?
Родителите дали ще се съгласят да изпуснат питомното и да гонят дивото, давайки хиляди пари за уроци, и давайки часове във водене и вземане?
Ако се продължава без изпит, но на базата на математически състезания с национален характер, тогава би било по-справедливо. Но автоматично до пенсия, не е.
(Ще отворя и една скоба, за да покажа друга гледна точка, без да звучи като заяждане.
Преди години, на състезанието в Ямбол, сядаме и ни дават задачите. След 3-4 минути, след като ги прочетоха, две момчета от СМГ си проведоха следния разговор:
- А, ма тая третата не я ли решавахме във вторник в училище?
- Да не, верно, ама сменили стойността на А.
Та, учещите в СМГ от по-рано винаги ще имат някакво предимство за мен, каквото и да си говорим. Но това не дава право да бъдат ощетени всички останали деца).

# 459
  • Мнения: 4 557
Това го нищихме за 7 клас в друга тема.В момента тече дискусия на закона, пишете там.Granny ,сега масово се самъризира заради чат джипи Simple Smile, та думичката е модерна.Не до пенсия, ако може като се родят да им пазят местата, най -удобно си мисля

# 460
  • Мнения: 159
Така е, има си отделна тема за прехода 7ми към 8ми клас и щетата от прием по БЕЛ за МГ-тата и децата.
Тук очаквах от Granny да видя какво може да се подобри на лошото МзВ, за да е по темата. Не идва ли проблемът от количеството желаещи деца и/или родители за начало, и несъответствието между амбиции и възможности. И липсата на нормални математически паралелки по училищата.
Колкото до "сумаризирам" - нормална дума за някои браншове. Не сме всички развити литератори.

EDIT: Коя ми е карфичката? Или по-точно, коя си мислите че е?

# 461
  • Мнения: 392
Вече има въведени състезанията.

С няколко родители от София разговарях, всички са от различни училища и никой няма нито НОМ, нито ПМС вписани. Просто нашето РУО не са ги попълнили още.

При нас излизат за ПМС. На Кенгуру също се яви, но то не е балообразуващо за нашето МГ и може би затова не е качено, не знам.
Системата няма как да знае за кое МГ ще кандидатствате. Трябва да ви се появят всички състезания, на които е участвало детето. Най-вероятно е нещо техническо. При нас миналата година се появиха със закъснение.

В раздел Изпити ли излизат тези резултати при Вас?

Има ли родител на дете от София, при когото се виждат резултатите от ПМС и други състезания?

# 462
  • Мнения: 375
Да. Появиха се този следобед.

# 463
  • Мнения: 5
Днес ли се очаква да излязат резултатите от МзВ?

# 464
  • Мнения: 8 521
Днес ли се очаква да излязат резултатите от МзВ?
Надявам се, уж, днес е крайния срок... И аз съм наредила 2 таба ...и се опитвам да се разсея или да се концнентрирам да работя..

Общи условия

Активация на акаунт