СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 -Тема 7 - Неусетно времето лети, седмокласникът над пробни изпити се поти!

  • 30 643
  • 756
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 35 946
Определено не е заради това. Трябва да има справедлив начин за разпределение на децата по училища. Въпросът е, че не може хем лесно, хем да показваме перфектни резултати, хем да служи за вход в гимназиите.

# 286
  • Мнения: 9 144
Аз мисля, че сега е по-справедливо от наше време. Може би сте забравили колко сте се притеснявали или пък не сте се притеснявали типично по детски. Сега като родители е по-различно. Другият голям проблем на София е, че градът нарасна двойно и повече, а "елитните" са едни и същи. Няма много нови "елитни" и конкуренцията достига високи нива.

# 287
  • Мнения: 844
Тотално обърнаха всичко с хастара...през годините нашата образователна система се славеше като една от най- добрите. Е, докарахме го до към дъното вече и надолу. Каквото е в държавата...няма как да е по-различно...Жалко, така и стойностните хора все някога се предават и "вдигат ръце", децата се обезсърчават от ранна възраст и ...не знам какво ни чака. Само да сме живи и здрави и да запазим умовете си.
Синко каза, че в Междучасие по БЕЛ са взели "Българският език" , по МАТ- ЩЕ взимат неравенства.

# 288
  • София
  • Мнения: 35 580
Синът ми последния път отсъстваше по БЕЛ, по мат. (при Кръстев) ще взимат неравенствата.

# 289
  • Мнения: 525
Добре, има деца и родигели, които не искат да катдидатстват. Учат в близкото училище-гимназия и искат просто да си завършат там. Училището не е в топ 20, но им е под носа.
И както се изрази едната майка "....и сега съм принудена да пръскам пари за уроци, за да може да съм сигурна, че ще може да си продължи в едно квартално, но близко училище....."
В крайна сметка след 7 и 8 клас имаше достатъчно движение на ученици и се освобождават не малко места. То кандидатстването не е от скоро. Просто ми се струва, че беше по-балансирано и помислено за всички ученици - отлични, добри, средно ниво и такива, които нямат интерес към процеса.
Като се замисля,.може би като изключим "елита", нивото в останалите училища беше горе долу еднакво. Нямаше чак такова голямо разделение. И съответно и няколко училища пък се знаеха, че са си за избутване на средно образование.

Последна редакция: пт, 04 апр 2025, 13:31 от loliy

# 290
  • Мнения: 9 144
Сега какво е различното? Отиваш на НВО (или дори не отиваш) и за където ти стигне балът. Обикновено кварталните гимназии не приемат с бал 450.

# 291
  • Мнения: 525
Сега какво е различното? Отиваш на НВО (или дори не отиваш) и за където ти стигне балът. Обикновено кварталните гимназии не приемат с бал 450.

Ами като за начало тази цялата истерия не стоеше на дневен ред. Имаш вариант Б и В - да кандидатстваш и след 8 кл. или оставане в същото училище. Не зависи всичко от един единствен изпит.
Другото, което е, че нямаш никаква гаранция, че ще си продължиш в кварталното с или без НВО.
Определено по различен начин се случва цялата кампания, поне в моите очи.
Иначе, да, за нарастването на София съм съгласна. И това също си оказва влияние.

# 292
  • Мнения: 9 144
Сега гледаме като родители и се притесняваме повече. Ако кварталното е 73-то, да, нямаш гаранция, но място има за всеки.

# 293
  • Мнения: 430
Момичета, въпросът ЗА или ПРОТИВ НВО очертава различни гледни точки! Всеки със своята истина...

Аз пък се сетих за нещо интересно, покрай прекрасните снимки на Gadamer...знаете ли историята на Пенчо Славейков?

Починал е в Брунате, до езерото Комо и на къщата, в която е намерил кончината си, пише: Тук прокуден от България почина Пенчо Славейков...

Нека разкажем на децата си и да им даваме пример как да бъдат ДОБРИ хора!

НВО - то ще трябва да го преживеем някак си...

# 294
  • Мнения: 2 179
Една от причините да въведат НВО в 7 клас е и за статистика, за информация на работещите в системата къде стоим в тази сфера ли е, плоскост ли е Wink, какво куца и евентуално да се работи в тази посока, да знаят какво да променят, какво не и т.н. Колко това сработи, е отделен въпрос.

# 295
  • Мнения: 2 712
Една от причините да въведат НВО в 7 клас е и за статистика, за информация на работещите в системата къде стоим в тази сфера ли е, плоскост ли е Wink, какво куца и евентуално да се работи в тази посока, да знаят какво да променят, какво не и т.н. Колко това сработи, е отделен въпрос.
Ами сработи дотолкова, че да мери финансовите способности на  родителите и да накара добрите учители да напуснат системата и да работят частно
Не, че преди го нямаше, но както писаха по-нагоре, беше по-балансирано.
Сега, ако те хване някой вирус, или ти загубят работата, или разлееш мастило отгоре и я анулират, получаваш нула точки и няма да останеш и в кварталното

# 296
  • Мнения: 2 179
И да, и не. Много сме го дъвкали вече този въпрос. Всяко нещо си върви и с плюсовете, и с минусите.

# 297
  • Мнения: 9 144
Аз имам въпрос. Ако се върне старата система, вашите деца в кварталното ли предпочитате да останат? Да не говорим, че не всички квартални са гимназии. Ако не го приемат примерно в Немската, кварталното по-добра перспектива ли се вижда пред Английската? Тогава така беше - отделен прием за всяка елитна гимназия.

# 298
  • Мнения: 2 179
И аз много не го разбирам това с кварталното. Ако то е най-гадното училище в града, живущите в района задължително трябва да учат в него, така ли? Понеже не им достигат 10 т. за елитните, трябва да се забият в гадното, защото им е в квартала?
Нашето сегашно не е гимназия, само до 7 клас е. Гимназията в района не е особено престижна. Значи ако на моя не му достигнат няколко точки за петте най-елитни гимназии, трябва да се забие в това. А защо да не пробва в някоя от втория ешелон, но все по-добра от кварталната, аз мисля, че така е най-справедливо.

# 299
  • Мнения: 2 712
По мое време след осми клас в кварталното ни училище от седем паралелки, остана една. Сега са две, макар че това отчита нарастването на населението, тоест същото, постигнато с много по-малко разход на усилия. И училището тогава не беше по-лошо от сегашния втори ешелон, защото оставаха читави деца. А сега кварталните обират децата с най-нисък бал, което създава напрежение.
Ако се грижеха всички училища да имат някакъв нормален стандарт за образование и дисциплина, нямаше да е този зор, защото родителите търсят добра среда повече, отколкото обучение
Ако моето дете не  се е преборило за достатъчен бал, отива в училище, приличащо на концлагер, където има опасност  да го тормозят местните хъшлаци от квартала.
Преди си знаехме, ако не стане СМГ, някоя езикова, ако и това не, техникум, имаше много добри. Това са три опита! Ако не станат трите опита или квартала, или другаде, защото имаше места и училищата бяха горе-долу на едно ниво.

Последна редакция: пт, 04 апр 2025, 15:13 от Априлски душ

Общи условия

Активация на акаунт