СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 -Тема 7 - Неусетно времето лети, седмокласникът над пробни изпити се поти!

  • 30 604
  • 756
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 9 143
Априлски душ, ти пък ми приличаш на вечно недоволен човек. Никога нищо не ти е наред 😀
Погледни малко по-весело на живота, няма да се свърши с НВО. Сигурна съм, че точно твоето дете ще е прието в една от елитните гимназии в София, звездите ми го говорят 😅

# 331
  • Мнения: 2 712
Напротив, всичко си ми е наред, оплакването е в границите на приетото в България. Все пак ако се нахилиш като прясно зеле, бидейки седмокласен родител, могат да те пратят в отрезвителя, ще решат че си прекалил с белото. А ти престани да правиш забележки като кисела лелка от автобуса, моля

# 332
  • Стара Загора
  • Мнения: 7 568
Кхъ.....вече започвам да си мисля, че тази тема си губи същността и заприличва на селския пазар.

# 333
  • София
  • Мнения: 3 943
Аз работя с гимназисти от различни училища, освен това имам и две деца след седми клас. Та мога да ви успокоя, читави деца има навсякъде и не са по-различни от тези в ТОП 10.
Лошата среда не е в кварталните училища, тя е на улицата, у дома, в телефона, дори в спряганите елитни.

Напрягането за НВО се пренася на децата и те самите, като ги питам къде учат, с нежелание казват, понякога със срам.  Не е нормално дете да е отличник в 31во (примерно) и да се срамува от това.

И не, успехът не е за школите, а за децата. Много реномирани школи просто преподават каквото трябва, точно както в училище, и не дават нищо в добавка. Деца, които учат там, учат и в училище. Останалите просто присъстват.
Говоря за математиката, по БЕЛ може да е различно.

За протокола нито една решена задача цяла ваканция.

# 334
  • Мнения: 2 179
Всъщност най-добре би била такава оценка да се прави всяка година, но без да е вход за каквото и да е. Просто статистика. Тъкмо ще се види къде може да се пипне програма, материал, подход, учебно съдържимо.
Все едно изходящите нива да са еднакви за всички, спуснати от МОН. Ето ти оценка и статистика, подробно
Ако е само за статистика, много малко деца ще се явят и реална статистика няма да има.
Ако пък се прави като изходно ниво, пак няма да е обективно и показателно.
Абе трябва или да се върне старият начин за кандидатстване, или да остане сегашният. И в двата случая ще има недоволни. За мен сега е една идея по-справедливо и носи повече информация и изводи от преди, не че последните две неща се ползват кой знае колко де. Но не бих имала нищо против и другата система да беше. Детето ми пак щеше да кандидатства, както и на всички пишещи тук и пак щяхме да си говорим и оплакваме от същите неща.
Някой по-назад беше писал, че едно време сме имали една от най-добрите образователни системи. Това по мое мнение е един мит, просто не е имало измерител на това нещо и ние сами сме се набедили за едва ли не най-умните в света. Не казвам, че е била лоша, тя и сега не е чак такова зло за мен, била си е една система средна хубост, точно като в момента.

Последна редакция: сб, 05 апр 2025, 11:40 от Мила Атова

# 335
  • Мнения: 10 144
Аз също мисля че е пълен мит.
Както бяхме затворени, как точно сме разбрали че е от най-добрите?? Никога БГ образование не е стимулирало мисленето, а основно наизустяването на безброй факти и преповтарянето на “един критик каза”

# 336
  • Мнения: 76 490
В момента НВО по мат....наблъскани 20 задачи за кратко време. Какво точно стимулира...стимулира избиране на отговор на база тото 2 защото времето не стига за да разпишеш задачите хубаво. И?

Учителката по мат в училище сподели че ги подготвя по два начина да решават задачи - с пълно хубаво изписване, и кратък вариант. Кратък с цел да се вместят във времето.

И кво получаваме...тагадък тагадък по 20те задачи...някой и друг отговор налучкан.. и кое му е реалното? Къде е реалната проверка на знанията?!

Ако целта бе реална проверка..да дадат достатъчно време за спокойно решаване.

# 337
  • Мнения: 2 850
Според мен се има предвид, че образователната система беше по-добра за усвояване на заложения материал от децата. Не беше толкова разхвърлян по години, беше логически подреден и не затрудняваше в такава степен  разбирането му, както и чисто разбираемият изказ в учебниците. Вземете сега един учебник и вижте стила, на който е написан. Струва ли ви се, че е писан за деца за съответната възраст, особено в по-малките класове?
Тестовата система за оценяване на знания също играе много негативна роля за усвояването на знания. Децата разчитат, че ще "играят на тото" и до там.

# 338
  • Мнения: 2 179
Teta, не твърдя, че проверката е на 100% реална, а че е в по-голяма степен такава, отколкото преди. Просто сравнявам с годините назад, а не че сега е идеално.
За стила, в който са написани учебниците, мнението ми е силно субективно и не мога да оценя генерално. Моето дете не е имало проблеми. Когато сяда да чете и положи усилия - разбира. Когато не сяда - не разбира. Когато не потърси помощ, разяснение, час за консултация - също.
Тестовата част е само един компонент от целия изпит и не е точно само тото. Не е лошо да я има и нея, но не само, както е и всъщност.
А винаги съм се чудила как точно чуждите системи стимулират креативността, ама конкретни примери са ми интересни. Имам приятели в чужбина, досега не са могли да ми обяснят обаче. Изреждат ми някакви неща, които и тук правим. Проекти, есета, доклади на някакви теми, презентации... Ами то и тук ги има. Сигурно куца нещо в изпълнението и оценяването им, не споря, ама чак такива грандиозни разлики не виждам, наистина.

Последна редакция: сб, 05 апр 2025, 11:27 от Мила Атова

# 339
  • Мнения: 2 850
Една грандиозна разлика е, че тук по литература въобще не се стимулира умението на децата да пишат и да се изразяват нито писмено, нито устно. Биват карани да наизустяват някакви анализи на произведения как би следвало да се тълкуват. Ами, ако аз ги приемам по различен начин? Това какъв ме прави - неук, глупав, неразбиращ?!
Това налагане на тълкуването на произведенията просто ме побърква. И то с точно определени думи трябва да се изкажеш, иначе не получаваш точка.

# 340
  • София
  • Мнения: 35 575
Една грандиозна разлика е, че тук по литература въобще не се стимулира умението на децата да пишат и да се изразяват нито писмено, нито устно. Биват карани да наизустяват някакви анализи на произведения как би следвало да се тълкуват. Ами, ако аз ги приемам по различен начин? Това какъв ме прави - неук, глупав, неразбиращ?!
Това налагане на тълкуването на произведенията просто ме побърква. И то с точно определени думи трябва да се изкажеш, иначе не получаваш точка.
Абсолютно същото, буквално, правехме и преди.

# 341
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 412
А защо пращате децата си на школи, където ги учат да наизустяват?
От личния ми опит от миналата година мога да твърдя, че и с лични разсъждения, изразени със собствени думи е възможно да се изкарат пълен брой точки, стига детето да умее да мисли.
Учителите по школите твърдят обратното, но... очевидно такъв им е интересът.

# 342
  • Мнения: 2 179
Ами не знам, нашата учителка не ги кара да зубрят тези. Явно навсякъде е различно. Обяснила им е, че могат да твърдят всичко, стига да го защитят с аргументи. Сега, има разбира се някакви клишета и шаблони, на които да стъпят и определена терминология, която трябва да наизустят, но това е за тяхно улеснение. Така е във всички науки, трябва да имаш някаква основа и оттам нататък да надграждащ. В момента нашите деца са в процес на усвояване, на натрупване на понятия, терминология, история на създаването на някакво произведение (ако говорим за литература), на исторически контекст, на определени идеологии, във връзка с които са създавани, на биографията на авторите... Това са неща, които не могат да измислят сами. Тепърва ще надграждат, ще се развиват и ще усвояват и други умения.

Последна редакция: сб, 05 апр 2025, 13:01 от Мила Атова

# 343
  • Мнения: 2 850
Една грандиозна разлика е, че тук по литература въобще не се стимулира умението на децата да пишат и да се изразяват нито писмено, нито устно. Биват карани да наизустяват някакви анализи на произведения как би следвало да се тълкуват. Ами, ако аз ги приемам по различен начин? Това какъв ме прави - неук, глупав, неразбиращ?!
Това налагане на тълкуването на произведенията просто ме побърква. И то с точно определени думи трябва да се изкажеш, иначе не получаваш точка.
Абсолютно същото, буквално, правехме и преди.
Аз нямам такъв спомен. Наизуст не мога да уча нищо, а на приемния изпит имах 5,80.

Сега за тезата ти първото изречение трябва да започва по точно определен начин, да включва автор, име на произведение, не знам си какво, иначе не получаваш точки. И всички проверители четат едни и същи изречения до припадък. Повече от нелепо.

# 344
  • Мнения: 2 179
Ами естествено, че трябва да се посочи автор и произведение, нали това показва някакви основни елементарни знания. Оттам нататък няма такива изисквания, явно на школите ви обясняват грешно.

Общи условия

Активация на акаунт