Начинаещи шофьори

  • 2 858
  • 86
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 820
Помни се, ама е абсурдно. Холът ми е 9 метра. Така като го гледам не мога да си представя, че ще карам някъде в София на дистанция 3 хола със скорост от 55 км/ч. Че то ще ми се набутат поне три коли на толкова дистанция, никой няма да ми позволи такъв лукс. А ако се гласиш да изпреварваш трябва да си на няколко метра от предния иначе няма да се получи.
да , на практика е така , но за неопитен шофьор колкото по голяма е дистанцията, толкова по-голяма толкова по-добре. На скоростен път или на голям "скоростен" булевард е възможно ако всички карат с близка скорост. Иначе за градски условия в повечето случай щом не виждаш предната кола на "цял екран", значи си добре.

# 31
  • Мнения: 51 020
Kaкто писах и преди - за младия шофьор е още по-лошо когато някой му се навре и веднага забие спирачка за да си изравни скоростта с колоната.

# 32
  • Мнения: 43
Под по голяма дистанция имах предвид че не се залепвам до колата каквато е обикновената практика а не че пред мен има място за още коли 😚 Какво разбрахте вие и какви глупости дрънкате не ми е ясно... но такива сме си българите за това и сме на това дередже за съжаление!!!  Точно тази дистанция наскоро ме спаси от удар защото на стоп тръгнал без да гледа аз зад него отгоре се спуска кола и наби рязко спирачката и така 😁 .... всички сте голями разбирачи за това на пътя всеки ден умират невинни души ...

# 33
  • Мнения: 2 451
всички сте голями разбирачи за това на пътя всеки ден умират невинни души ...
Този пасивно агресивен тон пък откъде дойде? Веднъж казвате, че спазвате по-голяма дистанция, сега пък не било така. Заформи се дискусия и изведнъж “българите сме еди какви си”, “заради това ставали толкова катастрофи”… Прозвуча все едно коментиращите правим ПТП-та и убиваме невинни души.

# 34
  • Мнения: 2 887
Ами цялата работа идва, сори, ще го кажа, защото от няколко коментара ЧС се опитва на всички да обясни, че съветът, който дава на дъщеря си е най-правилен. Вади няколко аргумента за безопасност и накрая се оказва, че дистанцията е такава, че хем да е безопасно, ако колата внезапно спре, хем да не позволява на други да се намърдат там. Ей това второто е много дразнещо и типично българско. Сякаш като влязат 3 коли пред теб и ще пристигнеш 47 минути по-късно. В България се кара точно така: никого да не пускаме, никой да не е пред нас. Споменах, че карам в Германия. Тук се кара горе-долу с една кола дистанция. И да, отначало беше много странно, защото хем има място, хем няма. Разликата идва в момента, в който си пуснеш мигача - правят ти място да влезеш или се местят в другата лента за да се включиш. Една от основните причини е обаче “спасителната лента”, която трябва да се освободи при задръстване и катастрофа. Щом се чуят сирените колите се мърдат в ляво и дясно (има си правила според броя на лентите) и оставят свободна лента за полиция/линейка/пожарна. При гъсто набутани коли не можеш да го направиш.

# 35
  • Мнения: 43
всички сте голями разбирачи за това на пътя всеки ден умират невинни души ...
Този пасивно агресивен тон пък откъде дойде? Веднъж казвате, че спазвате по-голяма дистанция, сега пък не било така. Заформи се дискусия и изведнъж “българите сме еди какви си”, “заради това ставали толкова катастрофи”… Прозвуча все едно коментиращите правим ПТП-та и убиваме невинни души.

Не е агресивно. Но никъде не споменах че имам дистанция 3 коли да се намърдат пред мен, а започнаха подигравки не е окей! Манталитета ни е такъв че да се подиграваме без да знаем ситуацията и веднага наслагваме и от нас! В София с този трафик няма как да спазваш дори лека дистанция понякога и всеки който кара в София знае за какво иде реч ....  ако беше градивна критика окей, бих обяснила по друг начин какво имам предвид поднесена по този начин ми не ми харесва...

# 36
  • Мнения: 2 451
Аз подигравки не видях. Дори напротив. Според мен се получи добра дискусия относно дистанцията и съфорумците дадоха полезни мнения.

И аз шофирам в София, като редовно минавам през някои от най-невралгичните точки. ЧС много правилно е отбелязала, че минималната дистанция работи в натоварения трафик, когато се движим с ниска скорост или тръгваме на светофар. В останалите случаи дистанция трябва да има, за да може да се реагира при ситуация. И не е толкова важно дали някой ще се намести между моята и предната кола, а да го видя предварително и да преценя, че това се кани да направи, независимо дали подава мигач или не.

# 37
  • Мнения: 51 020
Ей това второто е много дразнещо и типично българско. Сякаш като влязат 3 коли пред теб и ще пристигнеш 47 минути по-късно.

Нищо не си разбрал/а.  Не е проблем, че някой ще ти се навре, а фактът, че навирайки се с по-голяма скорост после рязко натиска спирачка за да си изравни скоростта с колоната. Което носи рискове. А и в резултат на това намъкване от голямата дистанция не остава нищо, а става малка.

Не е агресивно. Но никъде не споменах че имам дистанция 3 коли да се намърдат пред мен, а започнаха подигравки не е окей!

Това за трите коли го каза друг, респективно с него се дискутира, но пак не е имало обиди...

# 38
  • Мнения: 2 706
всички сте голями разбирачи за това на пътя всеки ден умират невинни души
Много често е по-добре, вместо да го избиваш на емоции, да прочетеш внимателно какво се пише от другите участници. Обикновено са доста по-опитни и поназнайват някоя друга хитрост.
Дистанцията в метри трудно може е да се измери, затова се мери в секунди. Препоръчителната е около 1.8 - 2 секунди, опитните могат да си позволят до 1.2. След това вече е твърде рисковано.
@ЧС. При 55 км/ч изминаваш около 15 метра в секунда. Средното време за реакция на опитен шофьор е около 0.5 секунди. Затова например, ако се движиш с 55 км/ч и реагираш едва след като пешеходец стъпи на пътеката на 15 метра пред теб няма физичен закон който да ти позволи да спреш преди да си го блъснал.
Това между другото е добре да се знае и от пешеходците, така за всеки случай

# 39
  • Мнения: 2 887
Помни се, ама е абсурдно. Холът ми е 9 метра. Така като го гледам не мога да си представя, че ще карам някъде в София на дистанция 3 хола със скорост от 55 км/ч. Че то ще ми се набутат поне три коли на толкова дистанция, никой няма да ми позволи такъв лукс. А ако се гласиш да изпреварваш трябва да си на няколко метра от предния иначе няма да се получи.
Ей това второто е много дразнещо и типично българско. Сякаш като влязат 3 коли пред теб и ще пристигнеш 47 минути по-късно.

Нищо не си разбрал/а.  Не е проблем, че някой ще ти се навре, а фактът, че навирайки се с по-голяма скорост после рязко натиска спирачка за да си изравни скоростта с колоната. Което носи рискове. А и в резултат на това намъкване от голямата дистанция не остава нищо, а става малка.

Не е агресивно. Но никъде не споменах че имам дистанция 3 коли да се намърдат пред мен, а започнаха подигравки не е окей!

Това за трите коли го каза друг, респективно с него се дискутира, но пак не е имало обиди...
Много добре те разбрах. Просто реплика-дуплика се получава. И както казах, дистанцията не е лошо нещо, дори лукса да ти се набутат три коли. Много реплика-дуплика започва да става. Истината е, чи при голяма дистанция с каквато и скорост да влезе и както и рязко да спре имаш време да реагираш. И пак достигаме до манталитета, че било лукс да караш на три хола. Защо? Трябва да ускориш над разрешеното за да догониш колоната и да затвориш за да не се бутат ли? Бързаме за някъде?

# 40
  • Мнения: 51 020
@ЧС. При 55 км/ч изминаваш около 15 метра в секунда. Средното време за реакция на опитен шофьор е около 0.5 секунди. Затова например, ако се движиш с 55 км/ч и реагираш едва след като пешеходец стъпи на пътеката на 15 метра пред теб няма физичен закон който да ти позволи да спреш преди да си го блъснал.
Това между другото е добре да се знае и от пешеходците, така за всеки случай

Това го знам и не споря. Обаче говорехме за дистанция зад движеща се кола, а не за изскочил на пътя пешеходец. Там, както сам казваш, ако скочи непосредствено пред колата ще си го отнесе. Обаче като караш зад кола тя няма как да спре на място, та даже и да удари рязко спирачки пак ще измине там колко си метра, както и задната кола.

Много добре те разбрах. Просто реплика-дуплика се получава. И както казах, дистанцията не е лошо нещо, дори лукса да ти се набутат три коли. Много реплика-дуплика започва да става. Истината е, чи при голяма дистанция с каквато и скорост да влезе и както и рязко да спре имаш време да реагираш. И пак достигаме до манталитета, че било лукс да караш на три хола. Защо? Трябва да ускориш над разрешеното за да догониш колоната и да затвориш за да не се бутат ли? Бързаме за някъде?

Охх, разбрах, че ние в България сме такива и онакива, а в Германия ред и големи дистанции, ама ето една картинка от трафика във Франкфурт. На колко метра дистанция карат според теб?  Освен това, когато имаш десет метра дистанция и някой ти се навре отпред той се навира на два метра и набива спирачки, не на десет.

Като цяло споделям опит, който иска да помисли, който иска да отхвърли написаното.



Ето и в динамика един типичен градски трафик. Вижте и насрещното движение, там карат по-бързо. Някъде да има тридесет метра дистанция?

https://www.shutterstock.com/shutterstock/videos/1087801237/prev … -euston-road.webm

Последна редакция: вт, 01 апр 2025, 15:20 от Черна станция

# 41
  • Мнения: 2 887
Реплика-дуплика както казах.
Както виждаш тия хора в момента не се движат, а стоят в задръстване. Скоростта им е пълзяща. И като тръгнат няма да тръгнат с 50 км/час.
Но … “Ние не слушаме за да разберем, ние слушаме за да отговорим”

# 42
  • Мнения: 51 020
Реплика-дуплика както казах.
Както виждаш тия хора в момента не се движат, а стоят в задръстване. Скоростта им е пълзяща. И като тръгнат няма да тръгнат с 50 км/час.
Но … “Ние не слушаме за да разберем, ние слушаме за да отговорим”

Това, че стоят няма как да се каже. Но понеже подозирах това възражение дадох и линк към клипче. Там в едната лента се движат бавно (30 км/ч), в другата по-бързо.  Тоест нито твоя пост, нито този имат смисъл, но като е тръгнало...

Иначе аз съм пас, само бих препоръчала да се огледате следващия път като шофирате по "Цариградско шосе" или по "България" какви са дистанциите. Няма да видите 30 метра даже и при 70 или 80 км/ч.

# 43
  • Мнения: 2 706
@ЧС. При движещи се коли предната пред теб не може да спре до нула за времето ти за реакция. Но и там не се гони пълно спиране, а изравняване на скоростта. Ама всичко тръгна от това, че някой може да ти се мушне пред теб.
Дори и да се шмугне и няма да набие спирачките за брейкчек или за да спира до нула, а само ще намали достатъчно за да не спре той в предната. И препоръчителната минимална дистанция в този случай е кола и половина - да има достатъчно място и да не се получава акордеон ако колонката намалява скорост.
Няма да видите 30 метра даже и при 70 или 80 км/ч
Не е от значение какво ще видим, а дали това което виждаме е разумно, правилно и безопасно. Лично аз винаги, ама винаги оставям поне кола разстояние в градски условия.
Извънградски...поне секунда и нещо. С малки изключения при наличие на спри-засили шофери

# 44
  • Мнения: 51 020
И препоръчителната минимална дистанция в този случай е кола и половина - да има достатъчно място и да не се получава акордеон ако колонката намалява скорост.

Не е от значение какво ще видим, а дали това което виждаме е разумно, правилно и безопасно. Лично аз винаги, ама винаги оставям поне кола разстояние в градски условия.
Извънградски...поне секунда и нещо. С малки изключения при наличие на спри-засили шофери

Е, аз не виждам разлика с написаното от мен. Та за какво спорим?
Иначе аз първо, изказах се не за кола и половина, а за 30 метра. И второ, призовах за реализъм, да се отчита какво се случва на практика, а не на теория. И аз се радвам да имам голяма дистанция за да виждам какво става и да ми е спокойно, но просто не се получава. Оставиш ли много голяма дистанция някой се набутва и тя пак става малка.

Общи условия

Активация на акаунт