За или против религията в училище

  • 37 739
  • 1 346
  •   1
Отговори
# 1 020
  • Мнения: 4 102
Аниш, ти колко души под 50, незавършили средно поради невъзможност да пътуват до общинския център, познаваш?
Гимназии има не само в областните градове.
Намират ми се такива познати. По-лошото е, че познавам достатъчно 16-18-20 годишни, които не са продължили именно поради тази причина.

# 1 021
  • Мнения: 16 997
Аз съм на 53 почти, две години казарма едва ли са били само с две стрелби годишно с по 9 патрона. След идването на демокрацията и там нещата се разхайтиха и да, стигна се до момента, в който стана излишна. Понеже съм жена, поправете ме, ако греша, но в казармата не са ли учили и строева подготовка, и физическа не са ли имали? Някаква теория и тактика? Едва ли са търкали наровете по две години, моряците - три.
Ние имахме НВО в гимназията, може би само десети клас. Идваше един военен, не помня какъв чин, помня че учехме устройство на автомата и сглобявахме. Имаше и някакви лагери лятото след десети клас, но моят набор не ходи, падна се 1989 година точно.

Последна редакция: сб, 10 май 2025, 13:55 от Mama Ru

# 1 022
  • Мнения: 4 102
Аз съм на 53 почти, две години казарма едва ми са били само с две стрелби годишно с по 9 патрона. След идването на демокрацията и там нещата се разхайтиха и да, стигна се до мента, в който стана излишна. Понеже съм женай поправете ме, ако греша, но в казармата не са ми убили и строева подготовка, и физическа не са ми имали? Някаква теория и тактика? Едва ли са търкали наровете по две години, моряците - три.
Ние имахме НВО в гимназиятай може би само десети клас. Идваше един военен, не помня какъв чин, помня че учехме устройство на автомата и сглобявахме. Имаше и някакви лагери лятото след десети клас, но моят набор не ходи, падна се 1989 година точно.
Значи сме почти наборки. В гимназията, в часовете по НВО, лично аз страшно се кефех на сглобяването/разглобяването на автомат и само два-трима от съучениците ми бяха по-бързи от мен. А стрелянето с въздушна пушка и досега ме радва много. Отделно ни показваха как да разпознаем БОВ, имаше едни пипетки с които се доказваше какво има във въздуха. Показваха ни как да си слагаме противогаз, какви са моделите и как се поддържа респиратора. Бе интересно беше, макар и само от теоретична гледна точка.

# 1 023
  • Мнения: 40 158
Освен религия искат и въвеждане на военно обучение. И връщане на казармата. Мернах заглавие по Нова. Те тия неща очевидно си вървят ръка за ръка.

Вместо религия може да се въведе предмет по правилно хранене.
Ама и това не им изнася.

# 1 024
  • София
  • Мнения: 34 771
Или по обноски – на маса, в заведение, музей, на улицата...

На доста възрастни също би им дошло добре.

# 1 025
  • Мнения: 5 060
Достатъчно е да има часове по Етика, Философия и най-вече икономическа грамотност. Ама ще вземат някои от учениците да мислят със собствените си глави и да не стават клиенти на казина и фирми за бързи кредити ... А това, явно никой няма желание да се случи.

# 1 026
  • Мнения: 4 390
Икономическа грамотност, изкуствен интелект - ето това са теми за допълнителни часове и обучение.
Това ще е реалността, в която ще живеят нашите деца и вместо да ги обучаваме за реалността, ние ще ги обучаваме на остарели и изветрели догми от православието.
И после се чудим защо нашите деца ( и изобщо народа)са неподготвени за истинския живот..

# 1 027
  • Мнения: 10 553
Пуснала съм обявя за нови служители. Позицията е сериозна. 90% от народа не умее да състави прилично СВ, без грешки, без глупости... Хора, завършили висше образование...
Липсва ми и час (след 10ти клас), насочен към реалността след завършване на училище.
Не искам да учат как да ходят по вода, а как да се представят в реални бизнес ситуации.

# 1 028
  • Мнения: 4 102
Пуснала съм обявя за нови служители. Позицията е сериозна. 90% от народа не умее да състави прилично СВ, без грешки, без глупости... Хора, завършили висше образование...
Липсва ми и час (след 10ти клас), насочен към реалността след завършване на училище.
Не искам да учат как да ходят по вода, а как да се представят в реални бизнес ситуации.
Няма начин, в училище са били нещо като свещени крави, които всеки учител е длъжен да обгрижва и да не засяга със забележки или ниски оценки самочувствието им.

# 1 029
  • София
  • Мнения: 34 771
Или проблемът е И в учениците, И в учителите, И в учебниците.
Затова да вкараме религия.

# 1 030
  • Мнения: 5 060
Няма как проблемите да са само в учениците и в родителите. Голяма част от децата тръгват на ясла, най-късно на 2 години. И от тогава, до завършването си изкарват по 5 дни в седмицата, по около 8 часа в институцията - ясла, градина, училище. И да учителите имат огромно влияние и значение, за това в какъв човек ще се превърне 2 годишното.
За учебниците и малоумните програми дума няма да отварям.

# 1 031
  • София
  • Мнения: 1 851
Аз съм твърдо за. Едно от средствата за разбиване на капсуловането е именно това - да се изучават основните религии в училище и децата да избират сами. Не като сега - мама е евроатлантик, мрази религията и детето трябва да е като нея без да го питаме за мнението му. Тати е мюсюлманин, детето трябва да е мюсюлманин и т.н.

Нека имат право на избор, а този избор може да не е избора на родителите им! Създаваме самостоятелни индивиди, не роботи на поточна линия. Трябва да има някакви граници на това доколко ще ги уеднаквим със себе си. Пък и точно така се създава критично мислене - вместо да приемаш наготово думите на някого и да копираш чужди избори, да можеш да решиш дали си съгласен с него или не си и това да не стане повод за поредното нелепо политиканстване.

# 1 032
  • София
  • Мнения: 5 177
Само да не стане така, че с религията семейството да е християнско, а детето да приеме исляма, защото в момента муфтийството си започна сериозна подготовка за учителите и програмата. Някои училища в ЮИ България вече почнаха подготовката за ислям. Simple Smile Тогава ще се пищи, ама..

# 1 033
  • Мнения: 50 727
И откога децата в първи клас могат да анализират и решават такива неща?  Когато пораснат нека си избират религия, но докато са малки трябва да учат фундаментални и еднозначни неща.

# 1 034
  • Мнения: 9 402
Аз съм твърдо за. Едно от средствата за разбиване на капсуловането е именно това - да се изучават основните религии в училище и децата да избират сами. Не като сега - мама е евроатлантик, мрази религията и детето трябва да е като нея без да го питаме за мнението му. Тати е мюсюлманин, детето трябва да е мюсюлманин и т.н.

Нека имат право на избор, а този избор може да не е избора на родителите им! Създаваме самостоятелни индивиди, не роботи на поточна линия. Трябва да има някакви граници на това доколко ще ги уеднаквим със себе си. Пък и точно така се създава критично мислене - вместо да приемаш наготово думите на някого и да копираш чужди избори, да можеш да решиш дали си съгласен с него или не си и това да не стане повод за поредното нелепо политиканстване.

Може да си за, но има закони и точно там пише друго.
Закон за закрила на детето:
Цитат
Чл. 14. (1) Отношението на деца до 14 години към религията се определя от техните родители или настойници, а на деца от 14 до 18 години - по съгласие между тях и родителите или попечителите им.

Общи условия

Активация на акаунт