Отговори
# 120
  • Мнения: 4 925
Като чета някои мнения за децата соп, си представям мъката, която е изпитвала дъщеря ми в училище и ми става още по-мъчно. Тя беше соп. Наистина защо се обърна изказването за трудното изкарване на оценки от тези деца с лошо поведение?
Едва ли някога ще забравим как във 2 клас, две от другите, не соп, докато моята седи на пейка по фвс и не мърда, а тя не мърдаше от мястото си, на тоалетна не ходеше, не говореше. Та седи си тя и отиват 2 съученички, отличнички, сядат от двете и страни, хващат я за краката и изправят с главата надолу ( детето ми беше много дребно), главата се удря в пейката, те я подмятат. Дете от друг клас разказа, моето не смееше да се оплаче. Обаче госпожата си защити отличничките. Има още много подобни истории. Та хайде, не намесвайте поведение на децата соп, че и другата страна има какво да кажем.

# 121
  • София
  • Мнения: 494
Тета, оценките в училище се пишат по симпатия обикновено. Едно послушно и старателно дете, което си пише домашните и взима участие в клас, лесно ще се пребори за 6. На изпита е възможно и да се притеснило, макар аз много да не вярвам в това.
Янтра, доброто образование винаги е било скъпо начинание.
Добро утро! Simple Smile Ако оценките се пишат по симпатия и това на всичкото отгоре е обикновено явление, това означава, че:
1. учителят няма критерии за оценяване; оценката няма нищо общо с послушанието;
2. тия, които учат и възпитават, чрез оценяването си масово учат и възпитават конформизъм у децата ни;
3. едно "послушно и старателно дете" логично ще се притесни на външен изпит.
Накрая, доброто образование е въпрос на подготовка и морал на учителите. Влизаш в системата на образование не за да печелиш, а с мисия. Образованието не е бизнес сфера (там има риск, печалба или загуба). Не е и удобно местенце на чиновници, трупащи трудов стаж и работещи на принципа: "Нагоре лази, надолу гази". И е редно да НЕ наричаме "обикновено" и "нормално" порочни явления за училището и вуза.

Образованието ни съвсем не е евтино, като теглим чертата и сумираме похарченото от държавата и  похарченото от родителите.  Каква част от парите, които се наливат се "усвояват"  полезно, каква безполезно? Говорим за държавното основно образование! Държавното основно образование не може да бъде скъпо за ученика, не е само за избрани  и не може да бъде бизнес, ако държим на културното ниво на нацията! Нищо против частното образование!    Но да си на бюджетна заплата и да  си доволен от системата, която ти прави умишлено отличните ученици  клиенти на частните уроци,  меко казано, не е добре. Резултатите идеално се онагледяват тук, във форума за често срещаните провописни грешки. Да плачеш или да се смееш?
За жалост и на леви и на десни политици корупцията в образованието ни им пречи - лява ръка, десен джоб и обратното.  Часните уроци да вървят към бюджетните заплати, големи учебници да се пишат, печатниците да печатат.
Основното образование трябва да е  добро,  да произвежда грамотни и мислещи хора. Държавното - напълно безплатно за ученика, ако държим да се запазим като нация и държава. 

Последна редакция: пн, 21 юли 2025, 06:13 от xxxxxx

# 122
  • Мнения: 51 035
Презумпцията: дете със СОП = проблеми за останалите; говори достатъчно колко точно е известната степен на толерантност.

Няма такава презумпция. СОП бива много видове. Тук говорим за конкретна малка част,  която пречи на останалите или проявява агресия.

# 123
  • Мнения: 2 233
Моето дете има приятели, които са с обучителни затруднения. Учен е винаги да бъде толерантен към всяко дете, без значение с какво е различно то.
Темата обаче се обърна в посока на това, че понякога се случва, че не децата с проблеми са страдащите в реалността, в която се намираме, а често има злоупотреби с тяхното състояние и очакванията за толерантност към конретно дете преминава в обратното - тормоз към околните.
И както Янтра каза има различни причини за СОП, а аз ще допълня и различни реакции на родителите на тези деца. За съжаление, не рядко точно агресията е част от поведението на деца с проблеми и липсата на адекватен обучен и подготвен персонал в училищата, заедно с превърналото се в озлобление поведението на някои родители, води до това, че други деца страдат.
Интегрирането, както много други неща се прави по неадекватвн за мен начин, без достатъчно внимание, персонал и понякога обективна оценка на възможностите и нуждите.

# 124
  • Пловдив
  • Мнения: 27 106
Трябва да се прави с постоянно внимание, постоянно присъствие на обучени специалисти, в малки класове. Не да мятат децата в класове с 25 деца, децата да са без постоянен придружител и да идва ресурсен учител 2-3 пъти седмично за по час. Или хайде да са в тия класове, ама да има постоянен ресурсен учител, обучен за конкретния случай.

# 125
  • Мнения: 51 035
Наистина ли вярвате, че ако ги няма децата със СОП, средният брой точки на НВО ще скочи с десетина? Не, няма да мръдне, защото проблемът изобщо не е в тези деца.
Не видях някой да е казвал това. Нито, че без децата със СОП ще скочат точките, нито че те са проблемът на образованието. Децата със СОП са прекалено малка група, за да влияят на каквото и да било средно нещо. Но могат да бъдат конкретен, макар и изолиран случай. И колкото са малко, още по-малко са тези, които пречат на останалите и даже застрашават здравето им с агресия. Само против последните има възражения.
По-големият проблем е, че на децата се внушава, че някой друг им е виновен, вместо да се научат че могат да функционират в свят, в който не всички са като тях. И всичките тези майки, за които днес "толерантност" е гадна дума, след двайсетина години ще седят заключени с инвалидната количка у дома, за да не ги виждат следващото поколение златни яйца, които ще се потрисат от бабички. И всичко това, защото никой не им е показал, че всеки човек се уважава, дори и понякога да е доста по-различен от нас. А чак след това идват академичните резултати, те не са върхът на пирамидата.
Това е много популистко изказване. Никой не е против толерантността, но и тя си има граници. Ако някое дете избоде с пергел окото на твоето колко толерантна ще си?  Или го бутне по стълбите? Или просто не позволява да се вземе целият материал по програма?

Последна редакция: нд, 20 юли 2025, 21:15 от Черна станция

# 126
  • Мнения: 4 499
Цитат
По-големият проблем е, че на децата се внушава, че някой друг им е виновен, вместо да се научат че могат да функционират в свят, в който не всички са като тях. И всичките тези майки, за които днес "толерантност" е гадна дума, след двайсетина години ще седят заключени с инвалидната количка у дома, за да не ги виждат следващото поколение златни яйца, които ще се потрисат от бабички. И всичко това, защото никой не им е показал, че всеки човек се уважава, дори и понякога да е доста по-различен от нас. А чак след това идват академичните резултати, те не са върхът на пирамидата.
Това е много популистко изказване. Никой не е против толерантността, но и тя си има граници. Ако някое дете избоде с пергел окото на твоето колко толерантна ще си?  Или го бутне по стълбите? Или просто не позволява да се вземе целият материал по програма?
Не, не е популистко изказване, защото популизмът е насочен срещу елитите в едно общество, независимо какъв е произходът им. Цитираното изказване има за цел да посочи, че светът даже в училище не е унифициран и в него има различни. Що се отнася до примерите, те са много различни и квалификацията им предполага различни реакции от съответната институция. Ако я няма или не си върши работата, емоциите изригват и ще се чудим кого по-напред да мразим.
ПП
Цитат
Децата със СОП са прекалено малка група, за да влияят на каквото и да било средно нещо. Но могат да кон кретен, макар и изолиран случай.
Това не го разбрах...Thinking

# 127
  • Мнения: 51 035
Какво толкова има за разбиране? При набор от 50 000 деца ако има 500 със СОП те не могат да повлияят нито на НВО, нито на качеството на обучение като цяло. Но могат да повлияят в един конкретен клас, където се паднат.

# 128
  • European Union
  • Мнения: 1 943
Черна станция, ако се съглася с теб, че децата със СОП са прекалено малка група, тогава защо всяка тема се връща към тях. Тук се твърди, че тероризират "нормалните" и те не могат да учат. В седмокласната се твърди, че заемат места на децата, които са се преборили за тях с труд и пот и още, и още...

В класа на моя син няма деца със СОП, но има група деца, които тероризират и учителите, и учениците. Не стигат до крайности, дори не са агресивни. Въпреки това провалят всеки час и той всяка сутрин се моли те да не са на училище. Става дума за деца от малцинствата и те не са пренебрежимо малко като децата със СОП. Те обаче не са трън в очите на майките, защото са удобно скрити в малките населени места. Техните резултати от НВО се маскират, като се усредняват с високите резултати от столицата и големите градове. И ако някой се сети да пита за тях, веднага вниманието се отклонява с някой нов скандал - я имотите на Янка Такева, я религия или нещо по-пикантно.

# 129
  • Мнения: 51 035
Според мен случайно. Някой го споменава между другото, но майките на такива деца го вземат навътре и разгарят спора.

# 130
  • Пловдив
  • Мнения: 27 106
В класа на моя син няма деца със СОП, но има група деца, които тероризират и учителите, и учениците. Не стигат до крайности, дори не са агресивни. Въпреки това провалят всеки час и той всяка сутрин се моли те да не са на училище. Става дума за деца от малцинствата и те не са пренебрежимо малко като децата със СОП. Те обаче не са трън в очите на майките, защото са удобно скрити в малките населени места. Техните резултати от НВО се маскират, като се усредняват с високите резултати от столицата и големите градове. И ако някой се сети да пита за тях, веднага вниманието се отклонява с някой нов скандал - я имотите на Янка Такева, я религия или нещо по-пикантно.
Аз и за това казах - че ми е все едно кой създава проблеми. Понеже се е случвало в класове на мои синове. Даже в момента на единия има проблеми. Обаче не от малцинствата, о не, деца от сой, от елитни семейства, в престижно училище. Но невъзпитани, разглезени лигльовци и пречат на всички.

# 131
  • Мнения: 51 035
Именно, подкрепям и пак да уточня - ние сме само и единствено против децата, които пречат и проявяват агресия, а не конкретно против тези или онези. И ако по стечение на обстоятелствата пречи дете със СОП, само тогава има негативно отношение към него.

# 132
  • Мнения: 19 079
Проблемът е и за двете страни. Защото, ако едно дете със СОП пречи на целия клас и бива толерирано от учителите, то тогава останалите деца се настройват срещу него. И в крайна сметка то бива отхвърлено от останалите, тъй като те се чувстват ощетени.

# 133
  • Мнения: 51 035
Проблемът е и за двете страни. Защото, ако едно дете със СОП пречи на целия клас и бива толерирано от учителите, то тогава останалите деца се настройват срещу него. И в крайна сметка то бива отхвърлено от останалите, тъй като те се чувстват ощетени.

Точно.

Иначе на мен ми е минало времето да се тревожа от тези неща, но имам мнение, защото все пак помня с каква ярост някои майки на пречещи деца ги защитаваха и като цяло застъпваха позицията "не ме интересуват другите, всички са длъжни да търпят моето, защото смятам, че за него това е полезно".

Последна редакция: пн, 21 юли 2025, 13:19 от Черна станция

# 134
  • София
  • Мнения: 1 401
Честно казано, аз видях друго.
Сравнително елитно училище, дете със заболяване от аутистичния спектър. Детето беше прието с някакво предимство.

Какво видях аз задочно, през очите на моето дете:
1. Децата в началото го приемаха трудно, защото им се виждаше странен. С течение на времето обаче видяха, че той е умен, не е бавен, а просто възприема света по различен начин.
2. Детето имаше доста да наваксва, защото дойде в 9 клас. Около 3 месец, когато бяха успели да го приемат за част от колектива, всички се втурнаха да му помагат, за да може да напредне и да влезе в общото темпо.
3. Заради нестандартния си начин на мислене - това дете обясняваше на целия клас по математика. И беше Бог по история, нямаше дата, която да не помни. НО му беше много трудно по БЕЛ.
4. Смениха се учители, от едната имаше отктовено неприемане на различното дете. Какво направиха класа: организираха подписка срещу учителката, запознаха класната и училищния психолог, издириха и ресурсния му учител за помощ. И не позволиха на учителката да го тормози по чуждия език, искаха да влиза за неговото изпитване и друг учител по предмета за свидетел.

В момента младежът е студент по Социология, адаптиран и се справя отлично. Никога не е бил агресивен към тях, но и цеия клас си го обичаше и му помагаше - те ясно съзнаваха, че той не е виновен, че е различен, самите те му даваха някои насоки да влезе в общоприетите очаквания, за да му е по-лесно. Умно дете е, дано да постигне целите си.

Общи условия

Активация на акаунт