Отговори
# 135
  • Мнения: 4 520
slanchezara Hands Plus1
Много предразсъдъци има към тия деца и ... малко обяснение и опит в комуникацията с тях.

# 136
  • Мнения: 113
По темата за децата със СОП, явно е , че не съм имала опит в образователната система, но сме имали среща с такова дете.

Смятам, че първо проблем е липсата на информираност на нас родителите.Все пак, ние на първо място обучаваме детето си.
Аз лично, бих предпочела детето ми да е далеч от деца със СОП(визирам от типа буйстващи), защото аз наистина не знам какъв е правилният подход, аз не съм имала опит с такива деца/хора и не знам как е редно да отреагираш за да се успокои детето/човека насреща.

Съответно, вторият проблем е липсата на информираност на децата ни.
Ако детето ми е в среда с човек, който знае какво и как трябва да се прави, то не бих имала проблем и то да се научи и да помага на това със СОП да се интегрира.

Така че,  за истинска интеграция ако имаше някакво въвеждане първо на нас като родители, после на децата, а не само ресурсен за СОП детето, ще е доста по-градивно и ще води до повече случаи като описаните на slanchezara. Всички друго е все едно сме се събрали на улицата и каквото стане, защото ни липсва знание и караме на усет.

Друг е въпросът, че явно има липси и при деца в норма, камо-ли СОП.

Последна редакция: чт, 24 юли 2025, 07:11 от BlossomStar

# 137
  • Мнения: 51 158
Няма ли някой да изкоментира това:
https://www.segabg.com/hot/category-education/shestoklasnicite-i … est-po-matematika

3,42 средна оценка. И не става дума за висша математика все пак.

Цитат
изследването потвърждава, че за друга практическите и геометричните умения все още остават предизвикателство. Шестокласниците срещат трудности при работа с проценти, обикновени и десетични дроби, при прилагане на формули и изчисляване на лица на фигури

# 138
  • София
  • Мнения: 16 233
Ами зле е, ама Вълчев ще реши проблема като увеличи с по един час часовете по математика в гимназията. Joy

# 139
  • Мнения: 4 937
Министърът казва, че в края на 4 клас, децата се справят с мат. И вече в началото на 6, не могат. Къде е проблемът, едва ли само от 5 клас се слиза надолу? Или до 4 е много лесно, или пък в 6, задачите не са били върху материал, който се учи, т.е. няма връзка между учебник и тест.
Друго, в 6 клас - успех 3,42, а в края на 7 клас след нво успехът става над 4. След ходене по частни уроци!
1 единица повече успех дават частните уроци. Какво е качеството в държавното училище?

# 140
  • Мнения: 17 135
Понеже с голямото дете се налагаше да следя и да помагам - материалът не е толкова труден, но е много за средностатистическо дете и не е добре поднесен и разпределен, няма достатъчно часове за решаване на задачи, няма и достатъчно задачи в учебниците, които иначе са огромни и дори на две части. Отделно липсата на разбиране на самата математика. Обучението започва да куца още в начален курс, децата нямат изградена представа за количество, но се учат да действат с числа. Математиката в този етап трябва да е практична, задачите да са интересни. В учебника да са предвидени достатъчно задачи за усвояване на материала, но разделени по трудност за деца, които срещат затруднения в математиката, за средностатистическите деца и за тези, които схващат бързо и вървят напред. За тях пък няма предизвикателства за ума, което води до подценяване на предмета и това, което се учи. Личните ми деца са в двете крайности, и двете са ощетени към момента от програмата и начина, по който се изучава математиката. Обаче все повече от средностатистическите деца се доближават до тези, които имат трудности по предмета. За тях говоря, те дават средния резултат на випуска. В пети клас нещата постепенно загрубяват. И докато в първи всички обичат математиката, в пети-шести вече повечето не я обичат, намират я за трудна. А математика се учи освен с добро обяснение по разбираем за децата начин и с решаването на поне десет задачи дневно. За затвърждаване. Но не само у дома, а и в училище в час трябва да решават по 3-4 задачи. И не с тестове и маркиране на отговор, а 4 задачи за контролно - 1 за Среден (3), две за Добър (4), 3 за много добър (5) и една със звездичка (по-сложна) за Отличен (6). И трябва да се развива логическото и математическото мислене на децата. Да им се дават задачи, които да са хем забавни, хем и изискващи усилие. Може и под формата на игра-състезание , разделени на отбори, в които обаче да има както отличник, така и тройкаджия.
Качеството в държавното училище, Лорентин, е средното за училищното ниво за децата. Две деца в едно и също училище. Има огромна разлика между двете - за едното всичко е много трудно, за второто - обидно лесно. Има го и индивидуалният фактор. На уроци ходят отново деца в двата края на скалата - едни, които имат сериозни затруднения и тройката е под въпрос. Те са малко и за тях трудно се намират частни учители. И другите, които гонят висок резултат и им е нужна повече подготовка на по-високо ниво, защото гонят топ училищата и високия бал. Между тях е масата, едно поне 50%, които си покриват показаното и в училище и без частни уроци и се разпределят извън топ училищата.

Последна редакция: пн, 13 окт 2025, 18:09 от Mama Ru

# 141
  • Мнения: 19 144
5 клас е много труден за децата, защото рязко материала става много труден, много, като количество и с твърде малко време за упражняване. В МОН правилно са установили, че точно в периода 5 - 7 клас се къса връзката с математиката. Това, което мен ме озадачава е, че хем знаят, че точно в тези класове е проблема, хем нищо не правят. Чакат на частните школи и уроците да попълнят пропуските. Интересно ми е как не са се сетили да направят държавни школи към училищата, които да преподават допълнителни уроци. Алтернатива на частните школи.

# 142
  • Мнения: 51 158
Министърът казва, че в края на 4 клас, децата се справят с мат. И вече в началото на 6, не могат. Къде е проблемът, едва ли само от 5 клас се слиза надолу? Или до 4 е много лесно, или пък в 6, задачите не са били върху материал, който се учи, т.е. няма връзка между учебник и тест.
Друго, в 6 клас - успех 3,42, а в края на 7 клас след нво успехът става над 4. След ходене по частни уроци!
1 единица повече успех дават частните уроци. Какво е качеството в държавното училище?

На частните уроци ходят заинтересовани деца с мотивация. Това първо. После там внимават и слушат, а не си гледат телефоните, понеже си плащат.  В държавното това го няма и който не иска да учи е неконтролируем. Не е работа на учителите да стават аниматори, та белким на някого му стане интересно.
За мен това е причината - липса на мотивация и зомбиране по телефоните, от което хъем се затъпява, хем не остава време за учене вкъщи.

# 143
  • Пловдив
  • Мнения: 27 174
Аз имах следния проблем в училище - детето казва - от задачите след урока решаваме 1-2 от най-лесните, на контролно - по-трудни от задачите в учебника. Да сложат каквото трябва в тоя учебник и да се изисква от учителите да решават от всички групи по сложност. Аз си реших проблема с частни уроци, ама не е редно.

# 144
  • Мнения: 1 883
Ами, всъщност съвсем закономерен е резултатът.
На последното НВО след 7 клас средният резултат по МАТ е 42,74 от 100 т., което е дори малко по-зле от настоящия на шестокласниците, при това без да са се подготвяли специално. Като този резултат е доста висок в сравнение с 2023, да речем, когато е бил малко над 35/100.
Просто резултатите от НВО не ги обръщаме по шестобална система и не търсим 50% и така не е толкова шокиращо Joy

# 145
  • Мнения: 75 604
В нашия учебник за 7 кл.имаше след урока решени задачи. Много. От всики вид от урока там по една решена си имаше.

Съгласна съм с ЧС...не отварят учебника вкъщи и не четат. За това не разбират материала.
Като цяло....не им се учи, не са мотивирани, не учат!
Това е причината.

# 146
  • Мнения: 51 158
Аз имах следния проблем в училище - детето казва - от задачите след урока решаваме 1-2 от най-лесните, на контролно - по-трудни от задачите в учебника. Да сложат каквото трябва в тоя учебник и да се изисква от учителите да решават от всички групи по сложност. Аз си реших проблема с частни уроци, ама не е редно.

Решаването в клас за мен е неефективно за слабите ученици. Силните решават, виждат какво не знаят и питат. През това време слабите се преструват, после преписват от дъската и само чакат да свърши. Решаване си трябва у дома, самостоятелно да се напъне детето.

# 147
  • Пловдив
  • Мнения: 27 174
Ами, всъщност съвсем закономерен е резултатът.
На последното НВО след 7 клас средният резултат по МАТ е 42,74 от 100 т., което е дори малко по-зле от настоящия на шестокласниците, при това без да са се подготвяли специално. Като този резултат е доста висок в сравнение с 2023, да речем, когато е бил малко над 35/100.
Просто резултатите от НВО не ги обръщаме по шестобална система и не търсим 50% и така не е толкова шокиращо Joy
Не съм съгласна да се сравняват резултати от различни години, защото степента на трудност не е постоянна. Няма ясни критерии задачите да са с еднаква степен на сложност през годините. Съответно сравнението с предходна година нищо не дава като информация.

# 148
  • Мнения: 17 135
Аз не съм съгласна, че решаването в час е неефективно, защото учителят има възможност да види всяко дете къде се затруднява, а детето да поиска помощ. За мен не ефективно е, когато учителят решава на дъската няколко задачи, може и същите от учебника, които са готови решения, учениците преписват и който разбрал, разбрал. Слаби ученици като моето дете дори може да не успеят да препишат всичко. Аз от записките й нещо не разбирах и ако не успея с помощта на учебника да си припомня, пишех в темата за помощ по математика и молех на мен някой да обясни като на идиот, т.е елементарно, за да мога аз след това да обясня на детето. Но то понеже не разбира, а няма сили и време да чакам и два часа да се мъчи с една задача подсказвах стъпки, коригирах, помагах. Добутахме до 23 точки на НВО в 7 клас, моите сили са за около 60-70 точки. В гимназията се наложи да се оправя самостоятелно и на входното в девети клас има Среден (3). Затова задачите в учебника или сборника, по който решават в час, а и за домашно трябва да са с различна степен на трудност и да се задават диференцирано на учениците. Тези, които са на ниво 3 - най-елементарните, тези които са 4-5 средна степен на трудност, а за силните ученици - със звездички. Върху един и същ материал, но по-сложни, изискващи повече умения. Малкият се оправя напълно сам, но са при друг учител, в час решават задачи, имат и домашни обикновено 5-10 задачи.

# 149
  • Мнения: 2 243
МамаРу, ако говорим за домашни, задачи за надграждане на възможностите, ще се съглася на деленето, което предлагаш. Но ако говорим за оценяване и контролни - задачите трябва да са равностойни.

Общи условия

Активация на акаунт