СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 682
  • 733
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 105
А някой в Пловдив успя ли да посети изложението на гимназиите в петък и събота в ОДК? Впечатления?

# 301
# 302
  • София
  • Мнения: 16 336
Страшно иновативно - да се върнем на старата структура, когато основно образование се завършваше в 8-ми съответно 9-ти клас за ЕГ. Joy И беше страшна недомислица - децата учеха вече по 1-2 години в гимназията, но още не бяха завършили основно образование. И като как без да изучават интензивно или дори разширено езика децата ще достигат В2, при положение, че сега това ниво дори и при интензивно изучаване /която явно изцяло ще премахнат/ се достига само с профил? Сбогом на езиковите гимназии и изобщо на възможността за научаване на чужд език в училище. Мразя да съм лош пророк, но много ми се получава.

Последна редакция: нд, 27 апр 2025, 12:48 от sanaka

# 303
  • Мнения: 2 283
Те всичките му идеи са от иновативни, че още по-иновативни. Дано промените не се отразят и за децата, които в момента са в такива училища/паралелки.
Това със завършването в 8ми клас обаче може и да не мине, защото и сега им е трудно да докарат малцинствата до основно образование. Освен, ако няма и нова вълна за финансиране на такива подпомагащи проекти.

# 304
  • София
  • Мнения: 953
Пак всичко върви отзад напред. Първо да се обучат и назначат достатъчно добри учители по математика и природни науки и тогава да ги вдигат тези часове за сметка на езиците. Иначе горко им на децата. То не може всеки да преподава математика, дори да я разбира. Затова нещата трябва да се мислят дългосрочно.

# 305
  • София
  • Мнения: 16 336
На сегашните гимназисти това няма как да се отрази. По наредба учениците в съответната образователна степен се обучават по рамковия учебен план, по който са започнали. Не че не могат да променят наредбата, де, но чисто практически няма как да стане това за вече започналите гимназия. Считам, че и вие сте в относителна безопасност. ДПП вече е утвърден със съответните сега действащи форми на чуждоезиково обучение и съобразно действащите в момента рамкови учебни планове. Но да му мислят сегашните шестокласници.
Специално за удължаването на основното образование, такава промяна изисква и промяна на закона, не само на наредбите, а това отнема време. А и пак не може да влезе в сила за тези, които са заварено положение. Т.е. ще е някъде напред във врмето. Обаче това е откровено малоумно.

# 306
  • Мнения: 2 850
Нали не смятате, че тези решения са приумица на министъра? Министърът е просто изпълнител на това, което се спуска като обща рамка в ЕС: https://school-education.ec.europa.eu/en/discover/news/raising-a … ign=esep-apr25-n1

# 307
  • София
  • Мнения: 16 336
Часовете по математика и природни науки могат да се увеличат и без да е за сметка на чуждоезиковото обучение. Има и други варианти. Тази иновация си е чисто негова. Joy

# 308
  • София
  • Мнения: 35 572
Часовете по математика и природни науки могат да се увеличат и без да е за сметка на чуждоезиковото обучение. Има и други варианти. Тази иновация си е чисто негова. Joy
Абсолютно. Намаляването на часовете по езици е чисто негова идиотщина. А другата му идиотщина – религията, идва от източните товарищи. Там не знам какво ще отреже.

# 309
  • Мнения: 2 850
Тогава щеше нещо друго да ореже.
Просто денонощието не е безкрайно, не може да им се добавят часове по каквото се сетиш, без да се отнеме от нещо друго.

# 310
  • София
  • Мнения: 16 336
Тогава щеше нещо друго да ореже.
Просто денонощието не е безкрайно, не може да им се добавят часове по каквото се сетиш, без да се отнеме от нещо друго.
Ами може да е за сметка на часовете ИУЧ и ФУЧ например. Всички знаем, че часовете ИУЧ всъщност никога не са били избираеми за децата, избират се от училището и масово се избират според това на кой учител трябва да запълним хорариума -я музика, я ИИ. Прехвърлят част от тях към ЗУЧ и ги слагат за математика. Има и един паразитен час на класа, който аз никога не съм го разбирала. Може и да се обсъди дали гимназистите трябва да учат до 10-ти клас музика и ИИ, които на практика са страшна проформа в гимназиален етап. Както казх, има и други, по личното ми мнение далеч по-разумни варианти.

# 311
  • Мнения: 2 850
Тогава щеше нещо друго да ореже.
Просто денонощието не е безкрайно, не може да им се добавят часове по каквото се сетиш, без да се отнеме от нещо друго.
Ами може да е за сметка на часовете ИУЧ и ФУЧ например. Всички знаем, че часовете ИУЧ всъщност никога не са били избираеми за децата, избират се от училището и масово се избират според това на кой учител трябва да запълним хорариума -я музика, я ИИ. Прехвърлят част от тях към ЗУЧ и ги слагат за математика. Има и един паразитен час на класа, който аз никога не съм го разбирала. Може и да се обсъди дали гимназистите трябва да учат до 10-ти клас музика и ИИ, които на практика са страшна проформа в гимназиален етап. Както казх, има и други, по личното ми мнение далеч по-разумни варианти.
То може много неща, но се действа по-най малкото съпротивление. По какво има най-много часове, по език. Следователно режем часовете по език за сметка на увеличаването на часовете по математика и природни науки. Тупаме ръце и казваме - готови сме! Отличници! Joy

# 312
  • Мнения: 1 703
Дами, ще ми помогнете ли да се оринтирам. Разглеждам план-приема и виждам следното Чужди езици - АЕ интензивно, НЕ   профилирана Чужди езици общ брой места - 78. Това означава ли, че както аз го разбирам, ще бъдат приети общо 78 деца, които ще изучават интензивно английски и немски език? Това са три паралелки? Срещу английски и испански има пак 78, т.е там са други три паралелки? Училището е втора АЕГ в София.

# 313
  • София
  • Мнения: 16 336
Аз се надявам да има по-голямо съпротивление, но хората масово не са запознати с учебни прграми, форми на изучаване на езика, учебни планове и т.н. и съответно не си дават сметка какво на практика означават тези промени, докато не им дойде до главата. Така че може и съпротивлението да се окаже малко. Joy

Дами, ще ми помогнете ли да се оринтирам. Разглеждам план-приема и виждам следното Чужди езици - АЕ интензивно, НЕ   профилирана Чужди езици общ брой места - 78. Това означава ли, че както аз го разбирам, ще бъдат приети общо 78 деца, които ще изучават интензивно английски и немски език? Това са три паралелки? Срещу английски и испански има пак 78, т.е там са други три паралелки? Училището е втора АЕГ в София.
Това означава, че ще бъдат приети 78 деца /при равни квоти по пол/, разпределени в три паралелки, които ще изучават съответните два езика като профил във втори гимназиален етап. Интензивно се изучава само първият език - в случая английски. Вторият се изучава от 9-ти клас.

# 314
  • Мнения: 1 703
Благодаря за отговора, опитвам се да си разясня колко паралелки ще приемат общо, стана ми ясно.

Общи условия

Активация на акаунт