Какво образование е необходимо за частни уроци от 1 до 4 клас

  • 1 318
  • 24
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 4 894
Не знам защо така скочиха някои на питащата. Тя казва, че може да отдели време и да изкара необходимата квалификация. Отделно, има деца, които ходят на частни уроци 1-4 клас, в класа на дъщеря ми имаше. В първи клас аз също търсих. Трябваше да водя при такъв, но намерих с мъка учител, който идваше у дома и това ни беше по-удобно. За втори клас смените се разминаваха и понеже не намерих друг, се принудих да напусна работа, за да помогна на детето си. Само че така аз загубих трудов доход и стаж. Отделно, че за някои деца помощта от външен човек е по-ефективна. В момента моя братовчедка също търси частен учител за второкласничка. Занималнята не върши работа, пречи.

# 16
  • София
  • Мнения: 1 371
Laurentin,  никой не напада и не скача.
Аз казвам какво аз бих направила и че човек със съмнителна квалификация (тоест не е учител, дамата не си написа професията, не написа дори предмет, по който желае да преподава) и не практикува, не бих се доверила. Нищо повече.

Аз всъщност написах същото - да изкара поне магистратура. Но виж,  сама си написала - бтатовчедка ти търси учител, а дамата, докато не придобие квалификация не е учител. Ти самата си видяла, че нещата не работят, не намираш учител и си напуснала, за да помагаш, а не си викнала съседката, която не знаеш каква квалификация има, за да преподава на детето ти. Ти казваш същото.

# 17
  • Мнения: 4 894
Е, аз затова написах "някои". Дамата, ако е на 30год., иска да учи, така казва, защо не? Покрай някои учители на детето, съжалявам, че не са хванах и аз да завърша нещо подобно.

# 18
  • Мнения: 9 868
То и самото учене за завършили друго, е такава пародия, че…

# 19
  • София
  • Мнения: 1 371
Учителската професия е много трудна, отговорна и бих казала е признание. Не от всеки става учител, не всеки е в състояние да има подход към децата, така че хем да е авторитет, хем детето да направи това, което иска, хем да направи така, че на децата да е интересно, да ги запали и да държи дисциплина.

Частните уроци не са много по-лесни, защото там родителят плаща, иска незабавно подобрение (не винаги е възможно) и иска подход. Например, в материала до 4 клас сериозно е застъпен т.нар, звуков анализ на думите. Аз такова в училище не съм правила, то бяха схемички, то бяха рисунки - чудо. Чела съм учебника и не знам, не знам какво да направя и как да го обясня на детето, точно, защото не съм учител. На родителската среща госпожата обясни на родителите - ми то не било квантова физика, ама тя има методическите указания да го обясни на малки деца, по тения начин, така че да достигне до тях. Ако човек не преподава на деца в училище обичайно има много високи очаквания от тях - тук за часовете по информационни системи бяха дали госпожа, досега преподавала на деца 10 клас, ужас пак беше, докато и началната ни учителка я приземи, че очакванията ѝ са твърде нереалистични. Е, сега се надявам да е по-ясно какво имам предвид.

# 20
  • Мнения: 4 894
То и самото учене за завършили друго, е такава пародия, че…
Сигурно и това е вярно. Но все пак, защо да не е възможна смяна на професия? Навремето мама и тате искаха да стана лекар или поне учител, а аз като модерно тогава станах инженер. Покрай детето, познати ( и учители на моето дете) казват, че това е било по-доброто за мен. Та стават грешки и промяна е възможна. Между другото имам позната, от инженер, сега е ресурсен учител. Изключително е доволна от смяната на професия и учениците я харесват.

# 21
  • Мнения: 9 868
Единици са тези които го правят с разбиране. Поне половината пишат с правописни грешки, на изпитите масово се преписва. Това от хора, които имат вече едно висше образование в друга сфера.

# 22
  • Мнения: 4 894
За грешките и преписването на изпити да отговарят проверяващите. Иначе, тези които имаме друго висше, различно от педагогическо, правим правописни грешки, но не е забранено да искаме да търсим различна трудова реализация, за да получаваме доходи. Все пак по-лошо би било, ако не можем да решим задача като учители по мат, отколкото да направим правописна грешка.

# 23
  • София
  • Мнения: 1 371
За грешките и преписването на изпити да отговарят проверяващите. Иначе, тези които имаме друго висше, различно от педагогическо, правим правописни грешки, но не е забранено да искаме да търсим различна трудова реализация, за да получаваме доходи. Все пак по-лошо би било, ако не можем да решим задача като учители по мат, отколкото да направим правописна грешка.

По болднатото - разбира се, когато човек има нужда от доходи търси начини. Но ако пише с правописни грешки или се затруднява да решава задачи, едва ли е най-подходящият да бъде частен учител на деца в начален курс, нали децата могат да заучат нещо грешно?

# 24
  • Мнения: 9 914
Минал е месец от последното мнение, но ще напиша коментар, ако не го види авторката, поне друг със същите амбиции може да прочете.
Преди 20 години бях учител по БЕЛ и давах частни уроци на ученици, подготвящи се за НВО в 7-ми класа и за ДЗИ по БЕЛ.
Веднаж при мен дойде бащата на един второкласник с искане да го науча да чете и пише, не знаело детето половината букви, а бащата - мастита мутра с огромен джип Порше, не искал синът му да не може да си напише името и да му се смеят. Веднага му предложих да си наеме начален учител, защото аз работя с големи ученици, но онзи се беше запънал. Искал грамотен син в края на 7-ми клас и преценил, че за целта само учител по български език, а не по всичко, му трябва. Само заради царското заплащане, което ми предложи, се съгласих. Заслужих си всеки лев, който взех през тези 5 години, защото по-трудно не ми е било с никой ученик.
 Частни уроци търсят родители на деца, които имат сериозно изоставане в тези начални години, а работата с тях изисква сериозни професионални качества. Задължително трябва да  работи педагог и наистина мутрата имаше пълно право - учител по съответния предмет, където е проблема - математика или български език. Иначе за елементарна помощ с подготовка на домашни и родител ще свърши работата.

Общи условия

Активация на акаунт