СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 9 - Наближава заветната цел - 100 точки по МАТ и по БЕЛ

  • 30 807
  • 780
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 16 338
Нали говорехме за езиковите гимназии? В тях няма хуманитарни паралелки, а езикови.

Иначе няма много паралелки с профил математически като 1/2 профилиращи предмети, но като 3/4 математика има на много места. Физиката е по-малко.

# 616
  • Мнения: 430
Грета Ей, точно така. Като погледна Справочника, преобладаващите избори са за чужди езици.

Проблемът с математиката е, че се учи с препускане от 5 до 7 клас, без да има време да се затвърди огромното количество материал . И накрая, дори има и обратен ефект, децата са демотивирани и отвратени.

Липсата на учители също нагнетява проблема.

А за талантливите математици и физици, остава да се борят за малкото места в мат. паралелки...и ако не изкарат 95+ по БЕЛ отиват да учат езици...Оттам изкуствено вдигане на бала в чуждоезиковите профили и деца и родители сме се ошашавили какво да правим, ако детето не изкара по 90+ т. на матурите.

# 617
  • Мнения: 7 683
Има хуманитарни профили, като история, философия, това са хуманитарни науки, но това са само профили, такива има и в СМГ. Това не значи, че гимназията, която ги предлага, е хуманитарна. СМГ хуманитарна ли е? В ЕГ има профил математика, който избират много от децата, както и профил физика. Е който има два профила език (както е в ЕГ) и останалите два - математика и физика, в хуманитарна паралелка ли е? Профилите са си профили, това не прави училището Еди какво. В АК като може профилите ти да бъдат математика, информатика и физика и само първият профил е английски, можем ли да кажем, че АК е гимназия на точните науки? Нито е на точните науки, нито е хуманитарна. Както всички ЕГ. Това е.

# 618
  • София
  • Мнения: 16 338
Е, чак 95+ по БЕЛ. При 100т. по мат и 81,5 по бел стигаха миналата година за СМГ.

Преобладаващ е профил чужди езици, защото е най-търсеният. Изобщо няма такова търсене на математически паралелки, каквото го изкарвате, а още по-малко толкова талантливи математици, които да ги напълнят. Вижте приемните балове на математическите паралелки, извън СМГ и НПМГ и ще разберете. Сравнете например баловете за езиковите паралелки в 31-то и за математическите в същото училище. Та, талантливите математици не вдигат бала в чуждоезиковите.

Последна редакция: пт, 23 май 2025, 10:47 от sanaka

# 619
  • Мнения: 525
А колко са децата, на които се отдава магематиката и искат да се занимават с нея? Може би това е брайката, която е написала СМГ паралелките като първо желание. Не знам как може да се разбере приблизителната бройка.
Мисля, че някой беше писал, че в един от сборниците има паралелките по профили. Интересно ще ми е колко всъщност "магематически" паралелки, така да се каже има.
А колко от тези деца, наблягащи на математика и физика ги избират после за матура?
Защото да се справяш с магематиката е едно, да я владееш и да ти се отдава наистина и да искаш да се занимаваш с нея и на по-късен етап е друго.
Аз не хсъм съгласна с това, въпреки липсата на учители и очевидно ужасната програма по този предмет, кояго отблъсква децата, той да бъде фикс идея на министъра и МОН и да увеличават часове, за сметка на други, да правят задължителна матура чак.
Не знам кое, как ще се прокара като идея и къде какво ще прометят като план и за сметка на кои часове (като го слушам се е огледал в чуждите езици). Имат ли, нямат ли право и въобще какво означават реално тези бълвания постоянно за "повечего"математика, но при положение, че децата не желаят да я избират за матура и ти да я правиш задължителна е меко козоно идиотия.
По-скоро да се помисли как да стимулират училищата за да разкриват понече математически паралелки, че да може да има достатъчно за желаещите деца.
Е, да няма да са СМГ, ама в крайна сметка няма как всички справящи се с математиката да учат там, както и всички които искат да научат немски език качествево да учат в Немската примерно.

Доп. И да, в справочника преобладават повече чужди езици защото са по-търсените.
Явно децата, които искат да учат езици и различни от математиката предмети са повече.
Санака, абсолютно си права.
Нямаме чак точкова много математици. Защото да се справяш, не те прави магематик. И наистина няма толкова желаещи да я учат тази математика.

Последна редакция: пт, 23 май 2025, 10:54 от loliy

# 620
  • Мнения: 1 931
Е, "проблема" с многото езикови паралелки смята съвсем скоро да го разреши настоящият министър. Нали сега на дневен ред е префасониране на чуждоезиковото обучение, т.е. премахването му в този вид, в който е досега. Опасявам се обаче, че тогава опциите няма да са по-привлекателни. То хубаво ще увеличат часовете и паралелките с математика и природни науки, ама факторът преподаватели си остава същият - т.е. няма достатъчно, не и добри.

Последна редакция: пт, 23 май 2025, 10:56 от Lúthien

# 621
  • Мнения: 2 719
Балът в езиковите го вдигат деца, които са добри по математика, но не искат СМГ. А в СМГ пък влизат много деца, които не искат езикови, защото не ги смятат за престижни,  а записват по бала, за да не се похаби след натиск от родители
И в крайна сметка се получава, че много деца от топ езиковите са на същото ниво по мат, като много деца от СМГ
А по мое време не беше така

# 622
  • Мнения: 845
Абе като цяло са си опитни мишки децата, пък и ние заедно с тях...Лошото е, че каквото и да си говорим, да се палим или се жалваме от глупостите на МОН, керванът си върви....Никой не се интересува от децата, от бъдещето, важното е днес, сега да се усвоят пари, да влязат в нечий джоб и схемите и договорките да се направят, за да приберем някой си субсидията.

# 623
  • Мнения: 10 146
Това е… как да кажа.. не съвсем реално.
Две деца имах/имам в езикова, нито едно от тях НИКОГА не е искало да ходи в тва прословуто смг. Искали са си там, където са. Много от съучениците им също. И двамата са били по-добри по мат, отколкото по бел.

# 624
  • София
  • Мнения: 16 338
Бала в езиковите го вдигат деца, които искат именно езиковите. И са добри както по математика, така и по български.

# 625
  • Мнения: 2 719
Това е… как да кажа.. не съвсем реално.
Две деца имах/имам в езикова, нито едно от тях НИКОГА не е искало да ходи в тва прословуто смг. Искали са си там, където са.
И аз това казах. Имам пример пред себе си, вчера направи 20 г. Огледа СМГ до 7 клас и каза не искам в тази среда. Ами не и падна нивото по математика после, защото беше профил математика. Преди тези т.нар. два етапа гимназиално образование, децата от СМГ знаеха космически неща по мат, за разлика от децата в езиковите. Сега, обаче, обучението по математика в СМГ за масовите деца, изключвам състезатели, не е по-различно от например втора английска профил мат при Илия Костов

Последна редакция: пт, 23 май 2025, 11:25 от Априлски душ

# 626
  • Мнения: 10 146
Понеже леко коригира поста, първоначално друго ми внуши поне на мен

# 627
  • Мнения: 430
Sanaka, отнасно бала за СМГ - гледам от миналата година мин.бал 484 т. ( не може да се постигне с 81.5 по БЕЛ, дори и при 100 по мат)

Да, прави сте че няма толкова много талантливи деца по математика, може би не се изразих правилно...

Но и дори да харесваш математика, без да си талант, просто системата те осакатява. И в края на 7 клас повечето деца са отвратени...

И се получава омагьосания кръг, изкуствено вдигане на рейтинга на някои училища, много силно разделение между училищата...и т.н Не искам да споря, всеки иска най-доброто за детето си, пък и за всички деца...нали са ни бъдещето!

 Та проблемът не е толкова кой математик и кой не...а тоталната липса на качествени кадри, безумни учебни програми и други и други! А за НВО ми знаете мнението, няма да се повтарям...

Чужди езици, ок трябват! Но моля Ви смешка е да сложат 2 часа на седмица 2- ри език - то е загуба на време, не е учене! А да не ви казвам при нас, в часа по английски каква пародия е!

# 628
  • София
  • Мнения: 16 338
Sanaka, отнасно бала за СМГ - гледам от миналата година мин.бал 484 т. ( не може да се постигне с 81.5 по БЕЛ, дори и при 100 по мат)
Ами, погледни пак - минимален бал СМГ второ класиране - 481,5. Точно 81,5т. по бел стигат. И 84 да бяха /но не са/, пак не е трудно постижимо.

Последна редакция: пт, 23 май 2025, 11:53 от sanaka

# 629
  • Мнения: 8 870
Това е… как да кажа.. не съвсем реално.
Две деца имах/имам в езикова, нито едно от тях НИКОГА не е искало да ходи в тва прословуто смг. Искали са си там, където са.
И аз това казах. Имам пример пред себе си, вчера направи 20 г. Огледа СМГ до 7 клас и каза не искам в тази среда. Ами не и падна нивото по математика после, защото беше профил математика. Преди тези т.нар. два етапа гимназиално образование, децата от СМГ знаеха космически неща по мат, за разлика от децата в езиковите. Сега, обаче, обучението по математика в СМГ за масовите деца, изключвам състезатели, не е по-различно от например втора английска профил мат при Илия Костов
Ние не сме в София.
Годината я стартирахме с желание за МГ( има възможност и реален шанс дори за най-желаната паралелка). Последният месец дъщеря ми реши, че иска да учи немски в езикова. И в интерес на истината мисля, че е добрият избор. Особено за дете, което няма ясна визия за бъдеща реализация или няма да е в сфера с инженерна насоченост.
Знам и за други случаи, когато децата  учили до 7 клас в МГ просто... им писва от математика.
Та,не мисля, че делението МГ или всичко останало е релевантно.

Общи условия

Активация на акаунт