Медицински университет - Тема 3

  • 46 469
  • 735
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 3 448
Беллора аз прочетох коментар как е притеснително многото извънреден труд на шофьорите, возели ги преуморени водачи.
А преуморени лекари и медицински сестри не е притеснително, че ги лекуват и обгрижват!

# 91
  • Пловдив
  • Мнения: 4 847
sevid, да разбирам, че правилно решена задача, не се признава, защото детето е решило самостоятелно задачата, а има формалности, които не касаят решението, а оформлението. Това е абсурдно. Критерии за описване 🙄🫣 А това, че все пак мислиш правилно не се ли оценява 🤔

# 92
  • София
  • Мнения: 20 096
То на всички нива е така,  на НВО, на  състезания по математика, физика, химия, на олимпиади, на изпити за университети..Чак цяла задача (ако е наистина е вярно решението) да не признаят ми се струва твърде крайно, но да орязват точки за това или онова в хода на решението не е нещо неочаквано. И реално погледнато даже в това действие има смисъл, колкото и да изглежда обратното. Двама я решават принципно вярно задачата, но единият е разписал нещата пълно, хронологично като подредба , добре аргументирано,  а вторият  някак по-разхвърляно и повърхностно като обосновка. Не следва да имат еднакви точки/оценка все пак - хем  за справилия се по-добре не би било честно, хем ще се затрудни  разслояването на резултати при приема.

# 93
  • Пловдив
  • Мнения: 4 847
Съпругът ми е завършил МГ. Имаше отнети точки за разпиляност, но все пак оценка на стотни от пълно 6. По мое време се оценяваха знания. Не се ходеше масово на уроци и може би затова се отсяваха много точно кандидатите. Имаше един критерий и той беше вярно решени задачи. Да, МГ не е МУ, но подхода в оценяването не би следвало да е много различен. Все пак МУ не е НАТФИЗ и не става въпрос за Захари Бахаров в "Чамкория". То дори там тесктът едва ли е съвсем буквално заучен. За мен, лично, точно различичният начин на мислене и подход, трябва да се оценява по-високо. Този кандидат се е справил сам. Някой, накъде писа, че се познават работите в зависимост къде си ходил на уроци и това влияе на оценката. Очевидно има нещо вярно.....

# 94
  • София
  • Мнения: 20 096
Никога  не е бил само това критерият, дори и по наше време.  Та изпитът за прием в МГ (когато все още имаше отделен такъв, а не се ползваше НВО) все пак се базира на  ученото до 7 клас вкл. ( на по-високо ниво може да бяха задачите като сложност, да, но все пак  се изискваха решения  с изучения материал).. Ако някой реши геометричната задача съвсем вярно, но  на 3 реда с материал за 10 клас (понеже има деца, които го знаят), няма да му я признаят. И сега, и тогава.  Ще дадат максималните точки на този, който я  е решил с изучаваното по програма до момента. Тогава и по-рядко би се случило да има деца, знаещи доста по-отрано неща от горни класове. Но сега не е такава рядкост, понеже в МГ се влиза още  в 5 клас и  там  нерядко още в първите 3 прогимназиални години  се учат немалко неща от гимназиален курс. Но децата НЕ ползват тези  си знания на НВО и олимпиадите на МОН. Една задача може да  е решена и  по 5 начина от различни ученици, все ще я зачетат,  ако  е решавана с допустимия материал. Проблемът идва тогава, когато не е  решавана с него (дори и да е вярна).

Последна редакция: ср, 21 май 2025, 08:07 от Просто русалка

# 95
  • Пловдив
  • Мнения: 4 847
Е, тези деца с решение от три реда, влизаха като лауреати от олимпиади, те не се явяваха на изпит. Ясно беше, че са различни. Останалите пишеха по начина, който са учили в училище. Иначе нямаше да ги приемат......особено днес.

# 96
  • Мнения: 38
Ами не, за съжаление, виждало се, че знае много, но на този изпит изискванията били други...Стана ми ясно защо тук съм чела, че децата, които се занимават с химия на ниво състезания и олимпиади, често се провалят на изпита за МУ. Ние ще намерим начин до догодина да им разберем изискванията, ама ако беше в 12 клас...
sevid, да разбирам, че правилно решена задача, не се признава, защото детето е решило самостоятелно задачата, а има формалности, които не касаят решението, а оформлението. Това е абсурдно. Критерии за описване 🙄🫣 А това, че все пак мислиш правилно не се ли оценява 🤔

# 97
  • София
  • Мнения: 2 788
Изискванията ги обясняват подробно по курсовете, купувате и сборниците на съответния МУ и готово.
Щом знае, ще се справи, имате цяла година. За 11 клас се е справил повече от добре на изпита.

# 98
  • Мнения: 38
По сборника работи, ама курсове в града ни няма, ако можете да ми препоръчате курсове в София, бих го обмислила
Изискванията ги обясняват подробно по курсовете, купувате и сборниците на съответния МУ и готово.
Щом знае, ще се справи, имате цяла година. За 11 клас се е справил повече от добре на изпита.

# 99
  • София
  • Мнения: 428
Аз съм учудена, че са дали разяснения на синът Ви. Може би са изразили съмнения, защото не дават да се разглеждат работите, нито коментират. Гледа се само дали работата е на съответния кандидат.

# 100
  • София
  • Мнения: 16 337
Мен ме учудва, че някой му е обяснил откъде и за какво са му отнели точки, защото принципно написаното в правилника:

Чл.26. След обявяване на резултатите от съответните  конкурсни изпити  кандидат-студентите имат право да идентифицират лично писмените си работи  в допълнително определен от Учебен отдел на МУ- София ден.  Допълнителни обяснения за поставените отметки или оценки на отделните проверители не се дават.

си го спазват стриктно.

sevid, оценката му е супер като за 11-ти клас. Човекът си разбира химията. Сигурно можете да минете и без курс, а с няколко консултации с учител, който да прегледа решени от него задачи от сборника и да му даде инструкции как да разписва.

# 101
  • Мнения: 38
Било е различно тази година. Имало е биолог и химик с кандидата и са разглеждали и коментирали работата заедно. Много беше полезно за нас, тъй като той беше убеден в работата си и беше изумен от резултата.
Аз съм учудена, че са дали разяснения на синът Ви. Може би са изразили съмнения, защото не дават да се разглеждат работите, нито коментират. Гледа се само дали работата е на съответния кандидат.

# 102
  • София
  • Мнения: 2 788
И на мен ми е странно, че са давани разяснения при разглеждане на работата. Такива дават на курса, какво си сгрешил, колко точки (единици) ти отнемат. За МУ София така и не видях публикувани критерии за оценяване. Ако ги има някъде, бих искала да ги видя.

# 103
  • Мнения: 38
За кой курс говорите? За подготвителния, организиран от  МУ София ли?
И на мен ми е странно, че са давани разяснения при разглеждане на работата. Такива дават на курса, какво си сгрешил, колко точки (единици) ти отнемат. За МУ София така и не видях публикувани критерии за оценяване. Ако ги има някъде, бих искала да ги видя.

# 104
  • София
  • Мнения: 2 788
За курсовете говоря принципно. Там обясняват на децата такива неща.

Общи условия

Активация на акаунт